76 posts in this topic

VOLVO 480 TURBO

model 1992

fara prea multe optiuni, un proiect de restaurare si usoara imbunatatire.f.jpg.a0564f661bfc7e9e4c7a603daec9578b.j

 

if.jpg

isp.jpg

ivolan.jpg

landaT.jpg

ldf.jpg

lsf.jpg

sp.jpg

In imagini arata ceva mai bine decat in realitate dar pare sa fie in regula maine voi face primul drum de 500km sa o cunosc maimbine sa stiu cum arata pe viitor lista de prioritati pentru ea.

Clar are nevoie de vopsitorie, de o aranjare civilizata, retapitare, probabil cateva interventii mecanice... si un plus ptic si dinamic.

Am sa va rog la inrebarile mele punctuale daca vreti sa ma sprijiniti sa o faceti cu informatii corecte si concrete, nu idei, chestiuni generale deoarece nu duc lipsa de ele.

Acum as avea nevoie de un set de stopuri spate in stare buna, de un scaun de dreapta, eventual un interior complet(scaune de preferat piele, panouri de usi...ceva problem si pe la lucasurile laterale spate care le doresc albe...

Stie cinev de unde pot achizitiona aceste piese sau parte din ele, dar un tapiter bun si rezonabil la pret cunoaste cineva?

 

Edited by SEBASTIAN_RACINGCODE
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumva e luata de la un baiat din constanta ?

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este adusa din Germania cu platforma pana in vestul tarii si de aici o aduc pe roti pana la Bucuresti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, SEBASTIAN_RACINGCODE a spus:

Nu este adusa din Germania cu platforma pana in vestul tarii si de aici o aduc pe roti pana la Bucuresti.

 

Daca treci prin tg-mures , si ai timp de o cafea , mi-ar face mare placere sa revad un 480 (au trecut 15 ani de cand am stat intr-unu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci!

Sigur nu trec pe acolo, ar trebui sa ocolesc prea mult. Acum masina este la Resita, de unde o sa ma duc direct spre Bucuresti.

Am sa plec in cca 2-3 ore si sper sa mearga bine.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai stringenta problema acum este sa gasesc un scaun de dreapta bun.

Al meu e cam ... si oricum intentionez sa o retapitez dar are mecanismul de basculare cam ofilit, de fapt comanda lui.

Are cineva un astfel de scaun de dreapta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ajuns cu bine!

Din pacate aerul conditionat lipseste de pe lista de optiuni a acestei masini  iar cei peste 500km nu au fost prea placuti din acest punct de vedere.

Am observant ca la stilul meu de mers cu un plin inca mai faceam 200km deci estimez un consum de cca. 8 l / 100km.

Am plecat pe a 10:25 din centrul Resitei si am ajuns in Pipera in jurul orelor 16:40.

Nu am avut nici o sincopa, nici un incident pe drum si am observant cum se comporta masina la diverse regimuri de mers.

Apa si uleiul au stat ca la carte, presiunea de ulei destul de sus tot timpul.

Voi reveni si cu imagini!

Luata la bani marunti sunt multe de remediat si sper sa le rezolv pe toate in timp.

Edited by SEBASTIAN_RACINGCODE
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cateva poze cu masina.

Viteza maxima dezvoltata relative repede este 210 si se comporta ca si cum acolo ar fi un prag, o limitare, cu greu urca la 215 si probabil cu o revizie la zi, roti echilibrate, benzina buna ar atinge 220km/h. La 210 are 5000rpm.

Desi nu are ABS are o frana excelenta.

20160810_165414.jpg

20160810_165425.jpg

20160810_165607.jpg

20160810_165651.jpg

20160810_165702.jpg

20160810_165712.jpg

20160810_170920.jpg

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stii ca e motorul de pe Renault 5 GTT da ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Foarte frumos arata  pt, virsta ei,ingrijita..

 

Offtopic.. 

Alex,nu este acel motor..:)

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Midnight Caller a spus:

Stii ca e motorul de pe Renault 5 GTT da ? :)

Sincer nu am stiut asta. Totusi tind sa cred ca nu as fi trecut pe langa o astfel de informatie fara sa o asimilez.

Acum 5 ore, 1984 a spus:

 Foarte frumos arata  pt, virsta ei,ingrijita..

 

Offtopic.. 

Alex,nu este acel motor..:)

 

 

 

 

Arata binisor, totusi cam neingrijita si sunt multe de pus la punct. E mai fotogenica decat arata in realitate.

Astazi am fost cu ea pe dyno sa o verific si sa ii fac cateva mici reglaje, mai am si maine cateva fineturi, dar maisna merge deja foarte bine cu o mica exceptie la ralanti din cauza debitmetrului.

Din 120 declarati avea 110hp dar voi pune mai tarziu fisele dyno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graficele de astazi:

Stoc dupa 200.000km cu benzina de la petrom 99 sau cat este ea.  111HP si 169Nm, valori pe care le consider exceptionale tinand cont de caldura de afara, vehime, uzura, si mai ales colmatarea catalizatorului.

Grafic comparativ cu modificare a boostului si original.

Grafic comparativ boost cu valori trecute in PSI.

 

stoc111@169.jpg

stoc+boost.jpg

boostst+.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super proiect , mult succes!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina are mici probleme de tichigerie si automat vopsitorie.

Nu e nimic foarte grav, dar trebuiesc refacute corespunzator altfel se poate extinde.

Am atasat cateva imagini inclusiv la final una in care se vede ca remedierea se face cat de mult posibil fara temperature mare folosind cositor.

Se elimna mecanic rugina si orice pata, carie de rugina apoi se remediaza astupand gaurile sau porii obtinuti  utilizand cositor, urmand apoi strat de Zinc suflat si restul de grunduri chituri care se impun sub vopseaua finala.

Cel mai rau este pasazul aripii spate doar pe dreapta si usile care auo deficienta constructiva.

Sper sa iasa bine si apoi sa trec la o verificare mecanica generala si remedierile care se impun.

Deja asteapta filtrul de aer Piper acum avand un K&N si linia de evacuare din inox plus, kit de distributie, filter de ulei, benzina... si alte bunatati.

Am comandat un set de arcuri mai joase cu 4cm si voi incerca sa modific amortizorele de serie sa le cresc gradul de amortizare...

 

20160810_165441.jpg

20160810_165448.jpg

20160810_165727.jpg

20160810_165739.jpg

20160810_170318.jpg

20160820_140920.jpg

20160902_163549.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum e cat de cat nivelata zona de reparative si lacuita sa nu oxideze pana la vopsitorie.

 

O mica problema am intampinat dar le trimit inapoi la furnizor cu flansele pentru latire. Sunt de panoplie nu de mers in forta.

 

O poza cu parte din piesele de intrtinere.

 

Am uitat sa spun de interior, care si el are cateva minusuri trebuie pus la punct. Panourile de usa fata sunt la stadiul de pregatire si au fost retapitate.

20160903_145632.jpg

20160903_185516.jpg

20160903_184406.jpg

20160903_184337.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune si tu Conti cureaua aia de accesorii, ca merita ;)

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cred ca ai dreptate era mai buna, dar acum o las pe asta pana la urmatoarea revizie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esapamantul de inox, importat din Suedia.

Are o lucratura buna si material bun. Este sudat frumos, indoit foarte frumos, personal imi place calitate superioara vazand doar la Supersprint care nu produce pt acest model.

Sper sa se potriveasca perfect.

 

20160904_120551.jpg

20160904_120909.jpg

20160904_120924.jpg

20160904_120945.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumos...

Offtopic..

Restaurare pe parte de tinichigerie la ce ai tu ,nu prea va dura decit putin prin ceea ce vrei sa ii faci si la cum arat zonele afectate.Se decupeaza si se pune reper nou ,dupa care se cositoreste (ca nu lasa urma de sudura etc ) ,existind kit special pentru asa ceva(foloseam asa ceva acum 20 de ani ca sa nu bag "autogen" pe usi ,zone sensibile la deformare termica) .Zincare nu va face mare lucru daca nu se mentine un timp scurt in baie de zincare.In fine .spor la treaba si sa iti iasa ceva frumos si de colectie:)

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod cert este un compromis, dar sper cat mai mic si foarte durabil. Nu se merge pe un drum nou ci pe o reteta care a dat rezultate si in alte cazuri, fara a avea pretentia ca este ceva perfect.

Dar unde au fost zone mici afectate am prefert, decat sa incalzesc si sa sudez sa lucrez altfel. Am polizat, slefuit pana disparut orice urma de carie, nu vreau sa acopar nimic cariat, prefer sa se ajunga la lipsa materie decat oxidat deja.

Dupa ce s-a curatat tot, absolut tot chiar pe zona mai larga decat era afectat s-au umplut gaurelele cu cositor dupa ce table a fost perfect decapata chimic cu Flux nu cu paste sau alte chestii care in timp chiar ele oxideaza. Pentru a proteja pana se aplica straturile corecte inainte de vopsire s-a dat temporar cu spari de Zn -Al sau lac. Repet e temorar pt una doua saptamani iar masina este acoperita.

Am preferat sa repar piese mari, cu mici imperfectiuni decat sa le scot si sa le inlocuiesc pt ca atunci 100% trebuie sa pun sudura. Am frica cam de orice tip de sudura, desi am vazut cazuri cand nu au fost problem.

Unde nu am sanse asa clar se foloseste si sudura in argon care se prelucreaza imediat si se acopera chimic ca sa evitam problemele in timp, in zona de jos a usilor si la o aripa spate nu cred ca scap, dar asta e viata. Totusi nici aici nu e asa de grav.

DACA CINEVA STIE PE UNDEVA, UN SET DE USI BUNE, MA GANDESC CA AR FI BINE SA DISCUTAM IN VEDEREA ACHIZITIONARII.

Unde exista posibilitatea, pe spatele pieselor voi trata chimic, cu straturile care se impun apoi voi incerca o depunere care sa opreasca accesul de oxigen.

 

De curand am aflat ca pe fata capota nu e din metal ci din material compozit,, iar pe spate e de sticla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cositorul nu se aplica cu flacara.

Se aplica cu un pistol de lipit cu capat lat de dimensiune mai mare altfel e degeaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am uitat sa identific exact modelul.

Este versiunea Euro 1 cu putere de 88KW, fara aer conditionat, doar cu servodirectie.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ieri am ridicat masnia pe elevator sa ne uitam la ce e pe sub ea. Nu doar sa ne uitam, am dat si esapamentul jos si urmeaza sa anulam catalizatorul.

Pana in prezent nimic de speriat.

Cadrul motor se va da jos lafel si puneta spate pentru curatare si vopsire.

 

20160907_150650.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evacuarea a fost pregatita si este gata de montat pe masina.

Piesa din imagine a fost confectionata astazi la Pilot.

 

 

20160908_185935.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now