Cretualex

Apa admisie

18 posts in this topic

Buna ziua, nu am gasit un topic in care sa se dezbata problema asta, probabil nu am cautat destul si imi cer scuze dca se repeta, dupa ce am luat o balta am desfacut filtrul de aer si am vazut ca a intrat apa, filtrul este ud iar pe furtunul care duce spre turbo este apa, am miscat motorul sa vad daca se blocheaza sau daca merge greu si nu da astfel de semne, se invatte uniform. 

V50 2007 1.6d

Ma puteti ajut cu o parere ce ar putea fi?

Edited by Cretualex

Share this post


Link to post
Share on other sites

A absorbit apa din balta aia

Trebuie curatat tubulaturile 

Intercoolerul

Si daca ai avut noroc numai atat

Daca a ajuns apa in motor e problema mai mare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina a mers de atunci? 

Teoretic daca filtrul e umed si masina a mers asa nu ar trebui sa fie mare problema.

Trebuie neaparat curatata intreaga tubulatura de apa.

Daca masina nu a mers de cand este apa prin motor, se scot bujiile incandescente si se da la automat, iar in acelasi timp cineva se uita la motor daca iese apa din cilindrii. Desi ma cam indoiesc daca motorul a fost invartit la mana si nu a comentat nimic.

Apoi se poate porni fara probleme dupa ce totul a fost curatat, montat un filtru NOU de aer si bujiile la locul lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si care este marea problema daca a ajuns apa in cilindrii?!? Poate infunda DPF-ul de la aburul produs in urma evaporarii sau..? Nu cred ca se vor uza cilindrii prematur de la putina apa. Se lasa motorul sa merga in idle/ ralanty pana se incalzeste si nu vad nici o problema. O alta posibila problema este turbina, dar daca nu turezi motorul nu ar trebui sa fie afectata. Am vazut cum unii curata depunerile de carbon pulverizand apa in admisie. 

Intradevar daca exista multa apa in intercooler este necesara drenarea acestuia, apa se va evapora mai greu de acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema este ca apa nu este compresibila in stare lichida...biele indoite este rezultatul in cel mai bun caz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca nu are rost sa ne facem astfel de probleme in cazul de fata. Câta apa crezi ca a patruns in admisie? Nu este un motor aspirat, in concluzie apa ar fi trebuit sa treaca de filtru de aer, turbina si intercooler, iar @Cretualex  a specificat ca a trecut printr-o balta, nu a cazut cu masina in lac, sau a fost inundata ... . In concluzie in timpul scurt necesar traversarii unei balti, cel mai probabil a apucat sa se ude filtru de aer si din acesta a tras umezeala pe conducta de la turbina. 

PS. Din postarea lui @Cretualex nu inteleg daca motorul s-a oprit dupa traversare sau la un control ulterior a descoperit apa/umezeala.

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te intreb : Cum sa ai apa in admisie daca ai trecut prin balta si nu ai intrat in apa intentionat pe o strada ,ca o amfibie!!Totusi..:)

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

@1984 la 1.6 D pana s-a adoptat fitru de aer rotund, carcasa filtrului de aer are admisia la partea inferioara, printr-o conducta ce coboara destul de mult, este posibil ca la o turatie mai mare sa fi aspirat si ceva apa, din ceea ce a aruncat roata stanga fata.

Oricum cred ca intr-un fel @Cretualex a rezolvat problema si noi ne dam cu parerea pe aici ...

Edited by Dumi81
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici nu imi dau cu parerea ..Vezi atent ce filtru  aer ,ai pt. D4164T  asa ca idee..Isi ia admisie din grila dar ma rog  nu ma mai pierd cu vbe..Din cind in cind arunc un ochi pe aici daca imi permiti..;D

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce crezi, daca are filtru panel trage aer pe langa ECM deci mai mare beleaua :)

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze ca nu am fost activ in converstie, nu am rezolvat problema, acum voiam sa ma apuc sa dau bujiile jos si sa verific tura pistoanelor ca sa ma asigur a biela nu e stramba, in momentul in care am traversat balta masina pur si simplu s a oprit si a ramas fara bateria, am tractat masina pana acasa, am dat bateria jos, am pus o la incarcat, am dat filtru de aer jos(acesta era ud si tot suportul de plastic era cu apa in el si am observat apa si pe conducta/furtunul care duce la turbina

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, Midnight Caller a spus:

Si ce crezi, daca are filtru panel trage aer pe langa ECM deci mai mare beleaua :)

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Era vorba de o corectare  ,cum ca, filtru este panel la d4164t fara sa se creada ca acest  model este nemaipomenit.Daca intri fara stiinta prin apa de, ~30-40cm  sau balti etc ,"ai pus-o" ,pe romaneste, insa  e treaba fiecaruia cum si ce face  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt in spatele motorului, trebuie sa dai jos conducta metalica ce duce la EGR ca sa ai acces la primele doua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citiva pasi ,avind in vedere ca nu ai tester la indemina.

Dai jos roata stinga  desfaci protectia de noroi  din plastic ("pampers") .Dai jos filtru de aer  inclusiv cutia si tubulatura ce vine in ECU.ECU il gasesti fixat jos stinga in fata rotii.MA rog trebuie sa te intrebuintezi un pic tehnic si odata ce vei gasi ECU   problema in mare va fi ca si rezolvata.Are fie apa, fie prajit etc

Documenetaza-te tehnic daca vrei sa fii mai eficient decit spun eu, vezi inainte sa ai bateria desfacuta din borne.Ar mai fi sa ii facii un test intern  in care sa vezi erori.Si de aici va incepe munca de aducere pe linia  de plutire a masinii fara sa desfaci  bujii ,etc.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now