Bogdan S

Povestea lui Blueberry

296 posts in this topic

Ai avut mare noroc, dupa atita grija cat ai de ea sa vezi cum iti fierbe...wow !  Pup-o,   ca merita !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Dupa inca 400 de km, totul ok cu racirea.

Am luat-o la puricat, din bara in bara. Mici detalii aranjate.

Spalat radiatoarele cu jetul, pentru a scapa de ganganii.

Detailing motor.

Detailing chedere.

Curatat scurgerile de la carenajul stergatoarelor si cele ascunse.

Curatare clima cu spray Saratoga.

Lubrifiat incuietorile.

Inspectat furtunele de frana (de 2 ori pe an).

Inspectat daca sunt probleme de genul burdufe/bucse/scurgeri de orice fel.

Dat o tura la echilibrat rotile + verificat rezerva.

Re-uns tot ce e de uns si expus sub ea (pasajele din fata rotilor spate, prizele de ridicare pe cric, suruburi bara spate, etc).

2 litri de solutie de parbriz volvo+diluarea aferenta anotimpului.

Verificare generala fluide.

Schimbat lichidul servo (sfantul dex 3 la litru, care se innoieste la fiecare 3-4k).

Alt set bujii BKR7E. Merge mai ok decat cu BKR7EIX (iridiu) si sunt si mai ieftine. A doua tura de bujii standard, fara probleme. 

Schimbat saibele mari de sus, de la flansele de amortizor fata, din motive estetice. (OE).

Good to go pentru urmatoarea excursie.

Poze tura viitoare, ca am fost lenes. ;D

22:22

 

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

De cateva zile avem un fratior. Aspirat si automat. Ma rog, doar pana o punem pe picioare.

La recomandarea lui Sorin (Kapi), un domn din Arad m-a contactat si m-a rugat sa ma ocup de bijou-ul sau. 

Avem una bucata 850 GLE MY96, B5202S (fabulosi 126 de cp, cand era noua), care a fost masina unui mosulet pasionat pana acum vreo 2 ani, cand acesta a murit. Sotia a vandut masina actualului propietar.

Evident, calcaiul lui Achile a fost gpl-ul. Masina a avut parte recent de o mica explozie in galeria de admisie, care a dat peate cap cam tot. Multi s-au uitat, au tras de una-alta, dar nu s-au bagat la mesterit.

Check engine, sageata de cutie, abs, service, pom de Craciun...

Omul mi-a lasat-o cu plinul facut sa ma ocup de ea.

-curatat si testat IACV

-curatat PNP

-curatat clapeta de acc care nici nu se mai inchidea de jeg (de aici jumate din problema cu un ralanti de 2400 rpm)

-regap bujii

-montat corect senzor nivel apa parbriz

-curatat electric contact (striga dupa altul)

-luat la pas vacuum-urile si mutat tot unde trebuie dupa scheme (sunt multe fata de un turbo)

-routat mai uman cablaraiele de la GPL

-deschis "termostatul" de pe carcasa filtrului de aer (care e sparta toata si va avea nevoie de alta)

-gresat angrenarea de la stergatoarele de far care se blocau mereu

-curatat si montat corect flame trap-ul

-schimbat ceva becuri

-completat cu ulei de motor, cutie si servo

-facut presiunea in roti

-hard reset la ecm-uri

-inlocuit TPS cu unul sh, dar pana la urma a ramas al ei dupa o curatare a la un batran chinez.

-gresat trapa si curatate scurgerile ei

-gresat yalele de la capota

-curatat capacul si luleaua de la aprindere

-montat mufa pe pompa sas. Era scoasa din ceva motiv.

Va mai avea nevoie de o bieleta de stabilizare, o peticire la esapament care sufla pe undeva, poate o sonda lambda (singura chestie care mai iese la diagnoza cateodata, dar sa sudam esapamentul prima oara) si suportii anti balans care sunt praf.

Si daca insistentele mele vor fi ascultate, scapam si de gpl.

Am dat asta seara o tura cu ea. A facut ceva adaptari si invatari ca merge tot mai ok. Inainte abia ajungea la 100 kmh.

A, si inainte sa o returnam propietarului, a primit si o baita! ;D

O seara frumoasa!

20190701_215742.jpg

20190629_184853.jpg

20190629_191707.jpg

20190701_220559.jpg

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua!

Polish, ceara, baie bine meritata asta seara. 

Săptămâna viitoare la verificat freonul, ca deja au trecut vreo 2 ani și ceva. 

Strâns niște șuruburi de la plăcile portbagajului, ca ma deranja un mic scârțâit. 

Montat insert de silicon în bucsa mare de la suportul superior anti-balans. Cu poliuretan, sa îmi vibreze mașina, nu mai vreau. 

Am tratat plasticele de pe bara fata și bara spate. 

Căutând în dezmembrări niște chestii pentru bulgaroaica, am dat de aur. Bucsa mica de la suportul anti-balans inferior, din cauciuc plin (alea care nu au moarte, nu cele pe care suflii și se mișcă) volvo OE. Din ce am cautat nu se mai fabrica de ani buni în felul asta. O voi transplanta pe cutia mea, cu partea mare cea noua. E în stare perfecta. Nu mai dam încă 250 RON pe un alt Lemforder complet. :)) 

Pregătiri de concediu! 

IMG_20190706_194530.jpg

Edited by Bogdan S
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Acum cateva zile, iar am avut o faza faina. :))

Pe national, in timpul unei depasiri cu a 3-a in blana, vad cu coada ochiului afr-ul pe full lean...la wot...idplm...

Panica la pentagon, ridic piciorul de pe acceleratie pana aproape de tavan si ma opresc in prima parcare. Citiri normale la ralanti si in free revving.

Scot BCS-ul de pe controlul turbo, leg wategate-ul pe direct la melc si lungesc la normal tija.

Vreo 100 de km pe stil "pâr-pâr-pâr" pana acasa, cu 3 psi boost maxim si performante comparabile cu un alehaș... Inca arata oarecum lean, dar am putut veni.

Ajung home, o las sa se raceasca si o iau la teste again, doar ca sa constat ca wideband-ul standalone a terminat-o cu viata.

Din moment ce instructiunile de montaj nu sunt respectate in cazul meu si sonda e la aprox 5 cm de turbo, viata ei e scurta. :))

Comandat un Bosch LSU 4.9, pus sus, totul ok. Comandat inca una, sa fie de rezerva. :))

 

20190709_175447.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 cm de turbo ???    Wow, a mea este aproape la 30 cm.

Esti sigur ca sunt 100% reale valorile citite la asemenea distanta ? Mai ai si temperatura aia extrema generata de boost-ul tau destul de mare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ținut un an și ceva. E ok. Am și mers câteva luni cu ea în eșapament fără sa fie legata, lucru mai grav din punctul de vedere AEM decât o baie în 900 Celsius din când în când. :))) 

Matrixxx, crezi ca putem face ceva cu postările duble de pe topicul acesta? Una fix mai sus, alta puțin mai în spate, când picase turbina. Multumesc anticipat! 

BTW: Asta seara sărbătorim 250k km. Lma Blueberry! :occasion1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

LMK!!!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezolvat !

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Montat 2 lumini de usa deschisa noi, OE. Vin cu tot cu becuri si dulie la vreo 100 si ceva de lei bucata. Cel de la sofer, avand un piciorus rupt, a iesit de la locul lui intr-o seara si tura urmatoare cand m-am urcat in masina, l-am prins intre usa si stalp. Rip...

Montat TPS Bosch nou.

Verificat clapeta de acceleratie de jeg. 

Golit de ulei si apa separatoarele suplimentare.

Tratament preventiv cu SeaFoam. Un tub in jumatate de rezervor, sa tina supapele curate. Fumega fin cateodata, la talpa, pana se consuma. 

O zi frumoasa!

20190720_100854.jpg

Edited by Bogdan S
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua! 

Astazi ne-a sosit scutecelul de bord. Mulți le detesta, mulți le adora, mie pur și simplu îmi convine ca bordul nu se mai încinge atâta de la soare. 

Comandata de pe Rock Auto. 33 dolari preșul, 28 dolari transportul și vreo 50 RON vama. Se pot comanda în toate culorile gamei și în vreo 3 feluri de material. Asta e "brushed suede", pe nuanță "taupe".

Made in USA. 

Garanție 5 ani. 

Compatibil cu airbag pasager. 

Nu acoperă sunetul tweeterelor din bord. 

Recomand site-ul. Au cam toate prostiile posibile, chiar și producători care nu se găsesc în Ro. 

In final, sper sa nu fiu linșat ca am stat câteva zile in Bucuresti și nu am dat niciun semn. ;D Cineva cu un V40 m-a salutat prin sectorul 6.

IMG-20190730-WA0000.jpg

IMG-20190730-WA0003.jpg

Edited by Bogdan S
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar nu ne-am intalnit ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate, cam asa este. ;D

Deplasare in interes de serviciu. Intram dimineata la 9, ieseam la celalalt 9.

Mi-ar fi placut un meet. Dupa si o cafea pe la BG Motors, apoi talpa la Alex si Vadim. :))

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua! 

Temperaturile recente cer masuri disperate. :)) 

Gratii pentru a putea lasa animale în mașină. Evident, nu urca nimic cu blana în Blueberry, dar putem profita de calitățile de aerisire, când sta în soare. 

Recomand! 

IMG_20190812_174730.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua! 

Avem și tratamentele de la Chemical Guys Ro, made in U.S.A. 

Detailer plastice cu protecție UV (ok și pentru stopuri, semnalizări, etc). Nu prea îmi place mirosul. 

Gel pentru plastice și cauciuc. Absolut fabulos produsul, inclusiv pentru mânerele de la uși, trim-uri și ramele de la oglinzi. 

Curatitor și tratament piele. Și de acestea sunt foarte mulțumit. 

 

In final, poate ma ajutați cu o idee.

Azi am tras o frână blana de la 110 kmh, din cauza unui prost care a întors în curbă fără vizibilitate, blocând ambele sensuri. Mașina s-a oprit ok, însă am simțit o mica tentativa de blocare rotii dreapta fata. Au rămas aprinse becurile de abs și tracs (tipic pt o stocare de cod). Ajung acasă, opresc și repornesc motorul, becurile se sting ca de obicei. Pus diagnoza, nimic stocat (?!) Am mers pe nisip, la 2 străzi distanta și atât abs-ul, cât și controlul tracțiunii funcționează. Help? Modulul e ok. În 2011 l-am recositorit TOT, pin cu pin, smd cu smd, l-am resigilat și nu au mai fost vreodată probleme cu el. 

Singura chestie la care ma pot gândi e ca odată la cativa ani ele își fac un test de pompa abs, în sensul ca o pornesc câteva secunde, lucru spus și de Volvo. Sa fi încercat un test fix când eu franam? În mod normal trebuia sa lase ceva cod.

Multumesc anticipat pentru idei! 

 

 

IMG-20190813-WA0000.jpg

IMG-20190813-WA0001.jpg

Edited by Bogdan S

Share this post


Link to post
Share on other sites

"When the car is driven off, the control module checks that it is receiving signals from the wheel sensors. When the car first reaches 20 km/h (12.5 mph) (or 40 km/h (25 mph) if the brake light switch is activated), the control module checks the pump engine by activating it briefly. This means the hydraulic pump will be audible. This is completely normal. " Deci nu prea ar avea de ce sa se fi manifestat la tine.

 

Poate ar fi necesar sa aerisesti si bypass-urile controlate de selenoizi in pompa de ABS. Daca este lichidul vechi sau sunt niste bule de aer pe acolo, este posibil sa functioneze aiurea ABS-ul. Volvo VST stiu ca le poate actiona independent. Alte interfete, nu stiu sigur. Delphi parca poate activa doar pompa.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichidul e schimbat relativ recent. E posibil sa fi rămas aer prin abs, dar toată iarna a mers ok și pedala a rămas la fel de fiecare data după ce a întrat abs-ul sau tracs-ul la plecare. În mod normal aerul ala ar fi împins în sistem și pedala ar cobori tot mai mult. 

Citește viteza ok prin toți senzorii. Cablaje le sunt ok. Toate mufele și de la senzori și de la modul au gresarea adecvata pe pini, coroanele dințate din spate și de pe planetare pe fata sunt curate, chiar nu pricep ce a avut de comentat... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam ciudata problema... Nu cred in coincidente  ( "Sa fi încercat un test fix când eu franam?"  ). Modulul, chiar daca l-ai recositorit poate "genera" vreo lipitura ce necesita atentie...

De pe net gasit :  "If the ABS light is lit with no codes, wouldnt that also indicate a faulty ignition switch?"

Incearca sa mai repeti frana aceea violenta sa vezi daca se mai repeta simptomul, inainte de a desface ceva.

Nu te juca cu blocarea vreunei roti la franare, ca pleci de pe sosea direct in rai !

Sa ne tii la curent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reperat infidelul! ;D

A lăsat un 424 (cred) - ABS/Tracs pressure switch. Care sincer, nu știu ce dracu' face, din moment ce avem switch de stop-uri la pedala de frână. 

Am unul de rezerva pus sus deja, dar sa vad cum găsesc unul nou. Cică nu se mai produc. Partea funny e ca am montat vechiul ei switch înapoi, care a fost schimbat preventiv cu asta care a crăpat. :)) 

850-ul a avut recall pe aceasta piesa. 

Are o fisura interna. Am găsit câteva picături de lichid de frână în mufa. Mufa având protecție anti căldură trasa peste ea, nu a fost ceva evident când am studiat cu lanterna, ieri. 

Rezolvat momentan. Noroc ca se mai strica și vechiturile astea, ca altfel ar crede lumea ca nici nu le folosim. :)) 

In alta ordine de idei, am primit de la Marian BR scuturile termice pentru galeria de evacuare și pentru turbo, de S60.

Atenție, ca pe configuratia stock nu merge combinatia!

Galeria mea e "japanifold" și flansa evacuare "angled", pe care se prinde scutul in spate cu unul din șuruburi. La celelalte 2 modele de flanse, nu este gaura filetata pentru scut!

Montat tot sus. Probabil va fi mai răcoare sub capota și sper ca reducem și heatsoak-ul în mers bara la bara vara. Cu ocazia asta, doresc sa ii mulțumesc din nou lui Marian ca a avut răbdare sa caute pana la ultima saiba și ultimul șurub pentru mine. 

Un final de săptămâna reușit tuturor! 

 

Edited by Bogdan S
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat la interfata Delphi si poate actiona atat pompa cat si valvele din modulul de ABS (doar modele dupa 1995 cu mufa OBD). Eu aveam un etrier usor blocat si... nu mai face probleme. Sistemul de pe Volvo 850 are trei circuite: fata stanga, fata dreapta si spate.

Secventa ar fi asa:

1. Activare pompa

2. Activare valva iesire

Se repeta pasii (1-2) pentru toate circuitele

3. Activare pompa

4. Activare valva intrare in timp ce se aeriseste si circuitul respectiv la etrier.

Se repeta pasii (3-4) pentru toate circuitele. In principiu, doar valvele de iesire si pompa raman nearisite in timpul procedurii de aerisire a etrierilor. Nu strica insa sa exersam toate valvele.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Data viitoare cand voi face aerisirea franelor si schimbarea fluidului, iti fac o vizita sa-mi exersezi si mie valvele cu interfata aia. Daca nu deranjez  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal. Te astept oricand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grozav... Proceduri... Sublim. :))) 

In fine, nu a mai apărut nicio problema după înlocuirea switch-ului de presiune. 

Am reușit sa prind și o tura de benzina proasta. De pe la 1500 rpm pana pe la 2800 mergea prost fără sarcina, dar ok în accelerare, fix după ce am alimentat. 

Cu o sprânceană lunga și stufoasa am scos tot din rezervor cu pompa pe direct, (noroc ca nu am băgat mai mult de 25 de litri), schimbat filtru benzina, schimbat bujii și aleluia. Power is back.

FMM Lu(-)oil! 

Comandat încă un burduf de planetara. Azi îl punem. 

Dozat antigelul la 50-50. Era încă concentrație mica după incidentul cu termostatul. 

Inspecție generala. 

 

IMG_20190822_221151.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now