Bogdan S

Povestea lui Blueberry

296 posts in this topic

Acum 21 ore, Vvolvo a spus:

Este un sistem de prindere (prin cupla cu retinere) ceva mai vechi fata de cele actuale si ca atare  ,daca o forjezi pe drum bun  cam cedeaza si caloriferul (la imbinarea plastic aluminiu).Vorbesc din practica si  mai ales ca  a expus si Bogdan  ce i s-a intimplat  insa denota ca are si o pompa de apa foarte buna  si intreg circuitul de racire foarte fluent.

La ce virsta au "limuzinele" noastre este cam riscant sa o tii in forja fara sa ai ceva probleme.:)

Nu are voie sa se strice absolut nimic, indiferent cum se merge cu ea. Știe ea de ce. :)) 

Pompa de apa este Aisin, comandata de afara.

Chiulasa este ok. Cu motorul la temperatura de lucru și pornit, antigelul nu iasa din vas când scoti capacul.

Mai mult decât atât, testul de CO2 făcut de fratele Mihai după noaptea cu pricina, a ieșit ok, deci e strict vorba de o alta componenta noua, proasta din fabricație.

Core-ul OEM probabil va tine aproape cât ăla din fabrica.

 

A9FA2850-DD1D-4B07-AA99-3781CBE1BD1B.jpeg

Edited by Bogdan S
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy shit! 8 pagini! 

Multumesc tuturor pentru susținerea de pana acum!

Fiti iubiți! :kiss2:

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri, 20.07.2022, bunicul meu, cel care m-a pornit spre masini, spre marca Volvo și m-a îndrumat intr-ale mecanicii, cel care mi-a pus pentru prima data volanul in mâna, eu având doar 6 anișori, a trecut in neființa.

Imi amintesc cu drag cum m-a învățat sa dau cu spatele între doua bete, in timp ce bunica striga la el sa se dea din calea mea. :))

Cu ajutorul lui, proiectul Blueberry a inceput acum 10 ani. 

Multumita lui am ales si inceput un drum in viata.

Odihneste-te in pace, scumpul meu bunic. Imi voi aminti mereu cu dragoste de tine. Te iubesc. Bogdan.

Gheorghe Paulescu (12.02.1936-20.07.2022)

Edited by Bogdan S
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dumnezeu sa-l ierte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Revenit după o tura rapida de Brașov-Moieciu. Peisajele sunt superbe. Serpentinele, la fel. 

La spălat seara ma tot uitam cum ar arata jantele cu nuanță de gunmetal grey. :))

 

E361C4C7-09D6-4CD2-8BD4-DD21CF357A37.jpeg

74668E7D-9377-4348-8543-40A0DF10C043.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Terminat de routat final, cu integrare in cablajul masinii firele pentru tilt. 
-fir de masa se leagă pe cel de lângă stopul inferior dreapta. (Easy).

-fir de putere, luat cu papuc din mufa amplificatorului de antena de pe stâlp D, stanga. (Easy).

-fir comanda care merge din portbagaj pana sub bord, la cablajul releului 210/211. (Hard/Annoying/Dorința de a da foc la mașina/etc).

 

Schimbat bateria cu un Monbat de 80 Ah. Cea mai mare care incape pe tăviță.

Comandat scraper-ele de geamuri laterale, pentru stanga. 

Comandat și montat banda airbag volan. A murit subit la un claxon lung. ;D 

Comandat și montat broasca capota stanga, cu mufa de alarma pentru Guard 2.

Sănătate!

93430735-90A7-46CF-8147-C6E7156AAA97.jpeg

BF98CF08-1E14-404D-9947-ED94C1F7A75F.jpeg

00A9E6F8-6DBC-4904-89E4-80C56A540C21.jpeg

B2DDDC42-47EF-4E6F-88DD-5B3C67C8915C.jpeg

7BB207FA-C963-4799-933D-834B3F97A027.jpeg

3EB0D3EA-C372-4C59-91F1-82B31474650F.jpeg

 

 

Edited by Bogdan S
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relaxarea de duminica!

-Uns încuietori și balamale.

-Detailing interior.

-Demontat fetele de uși și retușate cu vopsea de vinilin/piele. Nu e nimic gazat, sunt doar umbre. (Dedeman tuning, cu ar zice un prieten).

-Șters praful pe la motor și amenințarea anuală cu programul rabla dacă se gandeste sa transpire ulei pe undeva.

-Facut curat in portbagaj și la roata de rezerva.

-Spălat + presiune roti.

-Ceruit jantele.

-Făcut plinul.

-Schimbat preventiv becurile de faza scurta și siguranțele lor din tablou.

-Dus la echilibrat rotile de iarna.

-Dat cu Silicon in șanțurile pe care culisează geamurile.

-Curatat pe interior lămpile de la număr.

-Parfumerie noua - Locherber Dolce Roma.

-Cumpărat sonde K, sa luam la cunoștiință ce face EGT-ul.

-Stresat Cristi Scutaru și Sorin Kapi pentru încă multe chestii specifice. ;D (Va pup!)

CADBD89F-6EB5-4729-B2D0-75AFF68CE38A.jpeg

851E3F03-72F5-4329-8E2F-DD52BFE36E30.jpeg

C96BBF98-8532-4F37-B915-91B5C45B3319.jpeg

9400D2DC-8E22-4D57-BF6D-A27C46A34515.jpeg

 

F5363A3C-7BDC-4229-A95C-E28C15B54588.jpeg

87F592F9-6F21-4D83-9202-A9D65A5FCD02.jpeg

016F43C2-F5A2-4055-8346-7E3A3B76A3FB.jpeg

CAACA201-FCF2-48DA-B300-3E84B84A449B.jpeg

Edited by Bogdan S
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Ne pregătim de frig și sare.

-Schimbat filtre și ulei motor + Metabond.

-Schimbat brațe fata - Lemforder.

-Schimbat capete de bara - Lemforder.

-Schimbat bielete direcție. (Primite de la Matrixxx).

-Burdufe de direcție și limitatoare de bracaj noi OE Volvo.

-Schimbat suportul motor anti-balans inferior - Lemforder.

-Curatat și dat cu ceara toată suspensia și burta masinii. (Insistați la suporții de cric).

-Verificare generala.

-Reglat direcția.

L.E: Dacă aveți răbdare, puteti face o mică chestie sa țină pivoții și orice nuci mult mai mult. Eu am demontat burdufele de pe piesele noi, am scos vârful ăla de unghie de vaselină grafitata și am pus câte 2 picături ulei transmisie și vaselină de rulmenți. 

Multumesc.
 

6F7BF84A-069C-4776-ABC4-57B89E4A43EC.jpeg

597A089F-405D-4427-8F44-02253CF970E6.jpeg

C3DC44F2-9190-4533-88D4-47222569FBF8.jpeg

BA7D5E2A-CBC9-4E24-B495-72DBC4BC492F.jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

-Schimbat scutul de radiatoare.

-Montat scula anti nevăstuici și pisici. 

-Aurit scutul termic de la panoul ignifug (McLaren who?!) + cleme noi de fixare pentru scut și conducta de frâna.

-Comandat placute cu simboluri moderne pentru ceasurile de bord.

-Schimbat preventiv termostatul.

-Schimbat preventiv lichidul de servodirecție si aditivat cu Liqui Moly pt cutii automate.

Peste doua saptamani la ITP. Sa speram ca trece. ;D 

 

DE53E9B9-9185-4A4C-9A15-1904532D08B4.jpeg

82257A63-C4A9-4A4E-AB26-C7EB25036EF1.jpeg

97E82A59-BBD1-4AE8-9955-A878F4F786B9.jpeg

F1759925-46E2-419C-BBEE-BADE5A4C4486.jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

-Am salvat și recondiționat o a 3-a telecomanda de Guard 2. 

-Anulat schimbătorul de caldura apa-ulei de fabrica. Urmează montat un alt tip de sistem.

-Completat cele 4 gauri de roof racks aftermarket cu dopuri de protecție.

 

0D9B4754-F30D-4F4C-8332-064EE9841358.jpeg

2151F37C-38AE-4C7E-9F49-DD95233B09CB.jpeg

6210B12D-7A79-4912-BB55-7EE494C46176.jpeg

41F9B174-C82E-4D29-9411-44FBF61BC1A2.jpeg

9F68DC03-08A4-4399-979D-6B088D6967A1.jpeg

Edited by Bogdan S
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

L.E: De data aceasta eroul principal este @capi_1977, care s-a trezit la 4 dimineața sa imi trimită ce am nevoie. Multumesc, din nou! 

Edited by Bogdan S
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Vreau sa descriu o operatiune banala, dar despre care nu am găsit info nicaieri.

Cateodata după ce lăsam mașina parcata înclinat, nivelul de benzina nu era arătat corect pana când nu luam niște denivelări. De asemenea, la prima cheie după ce se făcea plinul de benzina, acul nu arata întotdeauna maxim, ci stătea in zona de 55-58 de litri.

 Am scos din rezervor sonda de nivel (puțin mai la stanga pompei de benzina, sub un capac mai mic) și am scos baza ei.

Bila care se mișcă sus-jos pe lițele înfășurate era curată, dar avea o foarte fina “ceata”, care se curată ușor. Depunere identică cu cea de pe arcul cu 3 picioare, din baza plutitorului.

Spalat totul cu spray de frâne, îndoit tabla de la baza tubului la loc, garnitura noua, montat tot, copex nou pe cablaje.

Nivelul indicat este mult mai exact decât înainte.

 

2EAD8E26-B788-456F-9CD2-B2859F343C7D.jpeg

13536F35-78E8-4FA7-8041-13B7812EE9B0.jpeg

D7D62F46-8CAD-4662-AC2E-DE2E6BAA7B70.jpeg

8E7C4D1F-5820-4BE8-8A5F-49294032027D.jpeg

472A6AFC-3375-4ADB-ABCE-4AFB0DCF1418.jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

-inlocuit o supapa de sens la evap, cea dinainte de purge.

-“reîmprospătat” filtrul de aer.

-efectuat itp-ul.

-spălat+plin benzina.

-pregătiri de excursie.

4DB180AD-DDC3-4012-84CC-456ABDCA2359.jpeg

E96E30EC-6EA3-4A06-9C39-AB1F7210F99B.jpeg

903C95FD-536B-415C-ADBD-2BF534E3E869.jpeg

6DFA4E0A-477A-49EB-97BA-F37C6A8ABFF9.jpeg

Edited by Bogdan S
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Ultimul episod din pregătirea de iarna.

Produse noi la colecție.

Detailer și ceara pt lac.

Tratament hidrofob pentru parbriz, oglinzi laterale, toate geamurile și faruri/stopuri.

Tapiseria curățata și tratată cu sealant anti apa/pete.

Curatat alcantara de pe volan, care este enervant de greu de menținut ca noua.

Hidratat Pirelli-urile de iarna.

Instalat săculeții cu silica gel. Aproximativ 3,5 kg in toată mașina.

Instalat cablajul de quick charge pentru menținere baterie.

 

FA02AE63-8EAD-4A95-B4D3-1F1B039C4154.jpeg

BD933EDE-3D14-44A3-A222-6F6708FB9ED0.jpeg

CD2ADE4A-CCB8-4D0E-B7B6-F3DA74EC3BCD.jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Memories.
Such a long time, already. I gave you a new start, you gave me endless smiles and a way to navigate all the hardships that came along.  

The journey is far from over.

Still enjoying an amazing car. 
 

 

F36F7101-2F10-42D3-89AE-93B4646E2E21.jpeg

 

Edited by Bogdan S
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Comandat de la Cristi doua cablaje cum doar el știe sa faca, cu pini și mufe Volvo:

-Unul pentru mutat butonul de Lock de pe stanga volanului, pe partea dreapta, unde in mod normal ar sta butonul de la trapa.

-Al doilea pentru reglaj electric la faruri. Mașina fiind pentru Italia și având Nivomat pe spate, nu a fost echipata cu reglaj. Dar măcar in locul ăla era mufa originala pt lock, care ar fi fost mai greu de adăugat. Deci e win-win, either way.

Elegant, le-am făcut loc la toate.

De asemenea, prin dezmembrări am găsit codițe pentru mufele de injectoare. Așa ca le-am montat in lay-out-ul nou, vaselină mufe, plus copex nou și siguranțe de copex. Super mulțumit!

Polish rampa de injecție și capacul de protecție.

Polish paravanturi.

Multumesc!

Cristian, sa ne trăiești 1000 de ani! ;D 
 

9AE2A3B2-2CC1-4C95-9F50-75C4186ABC10.jpeg

DA355439-2CE4-40CE-9F7E-0D5588B3A432.jpeg

80EBCBFB-8C37-424E-B505-45B04BA63E8D.jpeg

99FA039B-93AE-4556-8182-F59A6739428B.jpeg

6F6EB161-D002-4027-B230-6006AF030293.jpeg

94F08459-EE20-4143-844C-3793AD97A0C8.jpeg

20E582FF-E788-44BB-8778-EEEE67BAC84A.jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedala, lov yu! :wub:
Saru’mana de susținere!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traiasca cazaneleeee :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 21 ore, Bogdan S a spus:

De asemenea, prin dezmembrări am găsit codițe pentru mufele de injectoare. Așa ca le-am montat in lay-out-ul nou, vaselină mufe, plus copex nou și siguranțe de copex. Super mulțumit!

De pe ce masinina / motorizare? 

 

Am refacut si eu la 2.5, dar clasic cu banda de matisare. Ar fi mers piesele gasite de tine

IMG20221029161130.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 14/11/2022 at 0:55 PM, pedala a spus:

De pe ce masinina / motorizare? 

 

Am refacut si eu la 2.5, dar clasic cu banda de matisare. Ar fi mers piesele gasite de tine.

Am ales doua tipuri. Cilindrul 1 are codița de 90*, de la o instalație de VW. Nu știu de la ce era mufa, deoarece cablajul era taiat de pe mașina. Cilindrii 2-5 au codițele de 135* in sus, care se găsesc la autoutilitare de 3.5t, cu sasiu de tabla: (Citroën, Peugeot, Renault, Opel), la lămpile de la numărul de înmatriculare.

In general, parcurile de dezmembrări au câte o lada sau container de cablaje pregătite de reciclare, din care poți salva o grămada de plastice de protecție și fixare.

DB4D98D8-48AA-4D71-9DA6-8A93DEEC146E.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihai, te salutam și pe tine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Reusit schimbarea iconițelor. Montat codurile L8 și R8. Nu sunt 100% plug and play. Găurile de fixare trebuie recalculate atent și găurite. Dacă nu le nimerești, ti se aprind in pereche. :))

La pachet s-au schimbat toate beculețele din bord.

Suplimentat cablul de încărcare alternator-baterie. Crimp+solder. Urcat de la 13,9 la 14,2 volți in ralanti, cu mai mulți consumatori mari porniti.

Reglat frâna de mâna.

Efectuat verificarea conform planului de mentenanța, care trebuia acum 2 luni. 

Primit de la Sorin un stâlp A șofer de rezerva. Spre marele meu noroc acesta a ajuns cu tot cu clips pentru senzorul de geam spart, care imi lipsea pana in prezent. 
 

Reconditionat lamele stergatoare far.
 

Multumesc!

95C3BC86-BB51-4F09-A9AA-EC47C04C6B0F.jpeg

1A1AA50E-198E-49C7-B0D3-5D3D877320DB.jpeg

8842F454-6520-4FFA-B4B3-45A4269D288B.jpeg

E783E1E8-69FE-4D03-9852-FB1E2F3F210D.jpeg

034F0C7E-3CA9-4342-9FBF-965252BEDE7E.jpeg

73CE2EAA-99D3-4D24-B3D1-BA2F2E5AAAB8.jpeg

35E3932F-365F-4F9D-AF22-02238A36153C.jpeg

5DD2A621-B967-4A4A-B4BF-55F200D015B0.jpeg

BBAF93B7-A002-46F4-8238-5664442317AC.jpeg

Edited by Bogdan S
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Finalizat operațiunile din Weekend.

Polish la pragul metalic de la șofer, zgâriat din greșeală.

Rezolvat o mică scârțâială între bord și planșa de bord.

Montat cablajele de la Cristian, mutat butonul Lock in dreapta și tras toate firele in bureți de bord (in poza pare urat, încă nu era întins pana la capetele cablajului suplimentar).

Doua guri de ventilație noi, cele vechi fiind crăpate și curățate toate 5.

 

L.E.: Pentru ca sigur va întreba cineva, butonul de cutie automata Eco-Sport este On-Off pt injecția de metanol. ;D 

Multumesc!

 

29B3E137-6EAD-4771-A384-1CF0A580DB5E.jpeg

70A932E2-60E6-40D6-AA39-B783C3E4CB85.jpeg

1162E318-9F37-421C-985F-303158532760.jpeg

95C9FA74-DB09-40BD-8EC9-72A1373516F2.jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Scos condensul din semnalizările fata. Resigilat cu silicon transparent de faruri plasticele.

Plăcile electrice sunt ok, pentru ca erau îmbrăcate in vaselină de baterii.

Aranjat și completat arhiva cu ultimele facturi/op-uri de taxe și amenzi.

Spalat bine.

Salutari de la pisica showroom-ului!

Bog

1B9667BF-8C9D-4387-A8B9-8C476DC6845E.jpeg

5D734A07-8D26-4632-9A55-C1F73B8FE70B.jpeg

2634F0BE-AEE4-441C-8C72-561348A7F862.jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este un design prost la soclu. Nu prea are cum sa etanseze perfect. Pe mine ma enerveaza ca din cauza asta intra mizerie si cam trebuiesc spalate anual

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now