Bogdan S

Povestea lui Blueberry

295 posts in this topic

Hai cu pagina 12! 

Am trecut de perioada de teste cu noile configurații.

Terminat cu adaptările noi, inclusiv poziții motorașe clima.

Mici probleme electrice care au fost datorate mufei albe de la megaconectorul 2. Nu era băgată bine la locul ei.

Schimbat becurile la modulul nou de climatizare, la bricheta si la iluminarea interioară a consolei centrale.

Clips-uri si plastice NOS la hayon. 

Deadlock-ul funcționează impecabil, yalele fiind curățate și gresate adecvat.

Niste drumuri.

Alta mașina… :wub:

SC-ul nou se montează doar când găsesc un Yatour compatibil.

Multumesc tuturor pentru susținere!

Bogdan

IMG_7918.jpeg

IMG_9671.jpeg

IMG_9532.jpeg

IMG_7810.jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua!

Finalizat interiorul.

Aspirat și curățat cu abur.

Montat noua mocheta și presurile.

Schimbat foot rest-ul și gumele de la pedale.

Ozonificat și pus mirositoare nouă.

Scaunele aspirate cu injecție, mecanismele curățate de praf și gresate adecvat.

Și acum, să ne relaxăm, ca miroase a nou.

Multumesc!

 

IMG_9699.jpeg

IMG_9702.jpeg

IMG_9703.jpeg

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revenit.

Update 1.04.2024

SC-805-ul nou este montat și funcționează impecabil. Cardurile de cod sunt bune. De glumă m-as fi dus la Todorut, ca e aici aproape, sa cer montaj și activare garanție. 

Demontat coloana de direcție și pus inelul de metal corect la loc. Umărul este în sus. :))

Recunosc cu jumătate de gură ca din 2018 de când am schimbat ambreiajul, nu era la loc. Nu intra apă, nici zgomot, dar schimbând mocheta, mi-am adus aminte.

Mulțumesc!

IMG_9753.jpeg

IMG_9743.jpeg

IMG_9749.jpeg

IMG_9752.jpeg

Edited by Bogdan S
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua!

Zi caldă de weekend.

Inlocuit prezoanele cu unele noi OE.

Tratat pielea.

Tratat plasticele interioare si fețele de uși.

Tratat plasticele exterioare.

Primit de la Sorin protecția de plastic de sub roata de rezervă.

Lipit burete deasupra carcasei schimbatorului, pentru a proteja releele suplimentare de auto up și auto down ale geamurilor față.

Multumesc.

 

IMG_7459.jpeg

IMG_9905.jpeg

cddc053c-2dae-4138-b1e5-0b2f5ccec8db.jpeg

IMG_9959.jpeg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari!

Inlocuit preventiv senzorul de poziție volanta cu piesa NOS, OE.

Gasit stema TWR dedicată pentru T-5R. Trăiască licitațiile, ca nu se mai fabrica.

Montat fisa de salvare europeană pe parbriz. Include și date despre șofer, istoric medical, date despre ranforsarile masinii, locații airbag, etc.

Primit din Suedia plasticul de portbagaj care lipsea de când am luat mașina.

Demontat și pus la păstrare claxonul de alarma original. Inlocuit cu piesa de Megane 2. Imi place nota lui și mufa este compatibila.

https://youtube.com/shorts/BjbcZ2Db6mk?si=a1EDK3G9uwjsEWra
 

Multumesc!

 

395e0676-9308-4009-8217-ec51eee12901.jpeg

134cfef0-2693-4f24-94e2-588919e86ead.jpeg

IMG_0077.jpeg

IMG_0050.jpeg

 

b651a042-1204-4267-976a-7679a033bf9d.jpeg

IMG_9982.jpeg

Edited by Bogdan S
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua!

Revenire după mini concediu.

Verificare generală conform fișei de mentenanță, completat lichide, presiune roți, etc.

Gresat suporții bară spate, suporții de cric și aripile spate până sub carenaje.

Profitat de plasele de țânțari, care îți permit la grătar să stai cu geamurile deschise, fără să intre praf sau insecte în mașină.

Tinut bateria pe redresor pentru mentenanță chimică.

Mesterit și montat cablaj pentru butonul interior de Lock/Unlock. Pini/mufe OE. Singura funcție ce lipsea la noul bord, transplantată.

O mică tură de weekend.

Multumesc.

IMG_0339.jpeg

IMG_0326.jpeg

IMG_0324.jpeg

IMG_0318.jpeg

IMG_0256.jpeg

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Mici detalii.

Testfit și vopsit suportul de ceasuri suplimentare.

Schimbat grilele de la difuzoarele fata din negru in bej.

Consola centrala noua este de mașina cu transmisie automata. Rezolvarea elegantă a fost printarea 3D a unui cadru, pentru a putea agata burduful schimbătorului manual de consola. Mai jos link:

https://www.thingiverse.com/thing:4495942

Cu ocazia asta am curatat și gresat din nou timoneria interioară.

La pompele de servo de Peugeot, găsiți o șaibă anti spumare in vas. Cod: 26025083. Se poate adauga la noi, indiferent dacă capacul este de tip vechi sau nou. Ajuta cu bazaitul standard al pompei servo, dacă folosiți DEX3 in loc de ATF220.

Programat mașina la folii anti UV, pentru a proteja bordul și interiorul.

IMG_8472.jpeg

IMG_0681.jpeg

IMG_8445.jpeg

IMG_0435.jpeg

IMG_0636.jpeg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Am ales varianta optima de a proteja noul bord.

Instalat folii IR nanoceramice cu reducție UV de 99%. Garanție 15 ani.

Au fost puse pe toate geamurile, inclusiv parbriz, la ATC Arad. Recomand!

De asemenea, cu soluții Krytex, s-a efectuat tratament ceramic la jante, la piele și pe exteriorul geamurilor.

Multumesc!

IMG_8550.jpeg

IMG_8551.jpeg

IMG_8526.jpeg

IMG_8524.jpeg

IMG_8525.jpeg

IMG_8549.jpeg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Achizitionat plasticul de sus din portbagaj, impecabil, toate clemele intacte.
 

Achizitionat setul de frâne fata de V50 AWD. Urmează recondiționarea.

Gasit grila fata “eggcrate”. Trimisa la vopsit.
 

Primit din Suedia capacelele mici din lateralele de bord.

Rezolvat iluminarea de la picioare pentru bancheta spate. Becurile sunt dedicate și rar întâlnite.

Multumesc!

IMG_0744.jpeg

IMG_8587.jpeg

IMG_8714.jpeg

IMG_8596.jpeg

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Primit de la Sorin plasticele mici de pe brațele hayonului, care țin cablajul și furtunul de spălător luneta ascunse. 
 

Primit cadou un compresor de clima original. Când va fi nevoie, își va dona ambreiajul.

Achizitionat din Suedia set NOS de centuri fata. Impecabile și fără decolorare de la soare. La cine va ajunge mașina asta, sa nu se sperie, nu sunt schimbate de accident, chiar dacă data de pe ele e mai “noua” decât fabricația masinii.

Montat kit DVS frâne fata de 320mm, care se folosește de etrierii de V50 T5 AWD.

Din instrucțiuni se specifica ca plăcuta iese mai sus decât discul de frâna cu aproximativ 4 mm. 

Nu am fost de acord sa merg așa, astfel a început un maraton de căutat imposibilul. Un disc de aproximativ 330x24-28, care sa necesite cât mai putina prelucrare. La schimburi viitoare sa nu alerg după strungari.

Raspunsul a venit de la BMW. Pe X2-ul F39, începând cu 2018 se pune exact ce căutam eu. Cod ATE: 24.0124-0259.1

Am dat o gaura de 6 mm pentru pinul de fixare al discului original. Atât. Asta e singura modificare. E ușor, se pune discul vechi peste cel nou și marcați.

Diferenta de distanța la prezoane între BMW 5x112 și Volvo 5x108 nu contează aici, pentru ca Volvo folosește prezoane M12 la roti, in loc de M14. Asta si marja de siguranța e suficient.

Din conul de ghidaj al rulmentului, pentru discul vechi, se ia foarte fin cu flexul. Recomand mașina pornita și lasata la ralanti in treapta întâi. Direcția flexului sa fie inversa direcției de rotație a rulmentului.

Furtunele de frâna rămân originale Volvo, dar e nevoie de cele pentru kitul “de poliție”, de 302. Plăcuțele sunt Project Mu NS400, dar găsiți variante mult mai ieftine.

Nu aveam cine știe ce asteptari, insa diferența este mare și plăcuta. Mașina frânează foarte bine și exact. Efortul la pedala este mult mai mic. EBD-ul își face treaba și chiar si la franare de urgenta de la viteze mari, ABS-ul intra foarte rar/deloc. Aveți nevoie de anvelope bune, și recomand 225/45R17. Se pot omologa, exista precedent. La ET42 nu ating nicaieri cu limitatoarele stoc de T5.

Testul de franare m-a surprins. Peste 4200N pe fiecare din rotile fata. Safe to say, mașina este in era modernă când vine vorba de frâne.

Multumesc.

e1d1661f-f5da-44ce-8e21-e03170e290f6.jpeg

IMG_8851.jpeg

D7DEB26F-A083-485D-B502-4A9C9798BB6C.jpeg

104112D0-0AAF-4F13-9A03-41E52B2FF0EA.jpeg

IMG_8976.jpeg

IMG_8984.jpeg

IMG_8810.jpeg

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte aratoase etrierele.

Ca o mica remarca ,pe 280mm sint cam 3760N per roata cu frine bune(totul nou ,ATE) iar pe 302mm undeva la 4050N.Diametrul pistonasului este 57.mm ca si al tau de V50 D5/T5 . La peste 4200N stai foarte foarte bine . .

Intentionam demult cu niste  etriere de 336mm (V60,XC60I)pistonas de 60mm tot in ideea ce ai facut tu insa  doar ca estetica  era efortul. (insa de  reproiectat  era mai mult , si lipsa jantelor de 18"  cu ET43,asa ca  m-am oprit.)

 Bravo tie,ai adus-o acolo unde ii este locul .:)

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehe, un camarad vechi, apărut după o lunga pauza. O surpriza frumoasa.

Multumesc pentru gand.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari!

Încărcat clima si efectuat testele de presiune.

Igienizat vaporizatorul cu spray-uri Saratoga.

Achizitionat pernuțe pentru cap, pe bej.

Bagat ulei in stâlpii C, conform instrucțiunilor lui @capi_1977.

Găsit dopuletele originale pentru șuruburile balamalelor. Se puneau doar la japoneze.

Pastrat interiorul in “Țiple” și mașina acoperită in zilele cu arsita.

Achizitionat preșurile “de vara”, cu prinderile din podea corecte.

Update frâne: totul ok, nu a zburat nimic de la loc, nu a coborât pedala. :))

Multumesc

IMG_9271.jpeg

8026DCFE-F94E-4776-B895-C1900D9A7018.jpeg

IMG_9203.jpeg

IMG_9181.jpeg

IMG_9144.jpeg

IMG_8994.jpeg

IMG_8988.jpeg

4e95e7ff-75fc-407c-ba1f-c80f2c0fe7d7.jpeg

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutam.

Pernutele pentru cam unde le-ai comandat?

"Chestia" aia este un Rolex Submariner, sau am vedenii? :)

Merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata puse preșurile. ;D 

La interior mai trebuie doar conversia la  scaune fata cu reglaj electric și memorii. Gasim și de alea la momentul potrivit.

La 23/07/2024 at 9:19 AM, octav71 a spus:

Salutam.

Pernutele pentru cam unde le-ai comandat?

"Chestia" aia este un Rolex Submariner, sau am vedenii? :)

Merci.

Pernutele sunt de pe eMAG. Se pun pe tetierele fata.

Chestia e un daydate 228239, cu fata custom. Se potrivește perfect cu vaselina de sub unghii. Plecasem proaspăt de la atelier, unde imi pusesem frânele :)).

 

IMG_9516.jpeg

IMG_9519.jpeg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Mai o vara, mai un radiator habitaclu dus. De data asta l-am preîntâmpinat la cea mai fina aroma de antigel in ventilație. 

Cu talpa grea, nici Behr nu tine. Asta e. Altul sus, dar nu va zic marca. :))

Vectorizat și dat la făcut stema “Good Design”, oferită de Japonezi 850-ului combi in 94. Se lipesc in dreapta torpedoului. (Poza de pe net).

Inceput demersurile pentru upgrade frâne spate. E puțin mai delicat, deoarece trebuie ținut cont și de frâna de mâna. Varianta aleasa sunt discurile de 308x20 ventilate, de XC90 V8. Cod ATE: 24012001221.

Fața in continuare se comporta foarte bine, dar încep sa simt ca am nevoie și pe spate de puțin mai mult.

Curatat / uns K&N-ul + curățare preventivă MAF.

Prins pe Tradera un set de amortizoare hayon noi, OE.

Detailing interior si retratat anti UV tot ce înseamnă plastic.

Multumesc!

IMG_0183.jpeg

IMG_0178.jpeg

IMG_0139.jpeg

B359E00A-67C2-43A1-A039-9E971F996E62.jpeg

IMG_0060.png

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa trăiți!

Activitate mai lejera de data asta.

Comandat și montat grilajul suplimentar al carenajul de sub radiatoare.

Comandat filtru habitaclu Mann Frecious Plus. De ăla anti alergeni&co. Pentru P80 nu exista, așa ca am făcut din nou reversed engineering. 
La BMW E60 dimensiunile seamănă. Lățime și înălțime identice. Din lungime se taie 55 mm și e bun la noi.
Fac prietenii misto ca se aduna piesele de BMW, după discuri și senzorul de Tilt, dar asta e.

Cumparat blank-uri de bord originale cu furnir. Hoarder, ca nu am nevoie de ele, fiind toate sloturile ocupate cu butoane.

Cumparat cleme originale de eleron, varianta de V70i. 
 

Montat folie adezivă pentru tapiserie in zona pedalelor, pentru a proteja de mizerie noua carpeta.

Multumesc.

IMG_0509.jpeg

IMG_0507.jpeg

IMG_0502.jpeg

IMG_0487.jpeg

IMG_0454.jpeg

 

IMG_0400.jpeg

IMG_0395.jpeg

Edited by Bogdan S
4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa trăiți!

Găsit niște unicorni.

-protecții faruri 

-încălzitor de bloc original 500w

Cumparat cablaj original (interior) pentru cui de remorcare. Mereu eram curios cum se leagă elegant. Pentru stopuri și poziții, cablajul interceptează comanda de la releul de stopuri din portbagaj (negru standard sau albastru dacă ai și stopul 3 de frâna). Pentru semnalizare, lumini mers inapoi și ceata, sunt papuci care se cuplează direct pe plăcile becurilor, in locașurile lor speciale.

Schimbat stergatoarele. Am mers tot pe Denso.

Cumpărat kit-urile de reconstrucție pentru etrierii spate de XC90 ce urmează sa ii pun.

Sters praful pe la motor.

Tratat plasticaraiele exterioare și pregătit pentru sezonul rece.

IMG_1170.jpeg

IMG_1169.jpeg

IMG_1159.jpeg

B6DB5947-D8FF-415E-9CA1-C908A8FEF4C2.jpeg

IMG_1133.jpeg

IMG_1044.jpeg

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Erata la postarea anterioară: Renunțat la protectiile de far, ca erau de non-facelift.

Verificat, curatat și integrat cablajul de remorcare interior, in spatele masinii.

Din cei patru papucei, firele galbene merg in corpurile superioare pentru semnalizare, celelalte doua, negru și albastru, le montati ca in poza, in stopul de jos, partea stanga. Firul suplimentar de masa se montează sub stopurile din dreapta, cu șurub. 

Facut putin curat prin portbagaj.

Schimbat dopurile de cauciuc din portbagaj, verificat sa nu fie surprize pe sub ele si bagat aproximativ 1 litru de ulei in caroserie.

Side by side releele de stopuri disponibile la 850. Negru (sau alb) fără stopul 3 de frâna, albastru cu stopul 3 de frâna. Ar mai fi o varianta pentru stop 3 frâna cu led.

Comandat de asemenea releu original nou de accesorii, pentru cablaj. ~36€. Separa modulul stopurilor de remorca, astfel încât sa nu fie afectată funcția de identificare bec ars.

Efectuat ITP-ul vineri.

Comandat kit schimb ulei motor.

Update la filtrul de habitaclu Frecious Plus: oprește o parte importantă din mirosurile neplăcute de esapament, dar minuni nu poate sa facă. :))

IMG_1303.jpeg

F642F04C-2C5A-4DBE-B34F-A82C8EC988F9.jpeg

IMG_1313.png

IMG_1327.jpeg

IMG_1325.jpeg

 

Edited by Bogdan S
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revenit.

Efectuat revizia. Ulei Mobil 1 - 5W50, Metabond, filtru ulei OE.

Achizitionat amplificator original NOS, de C70. Suntem in lucru cu cablajul, sa fie plug&play.

Verificari pe sub ea.

Cumparat tampoane noi pentru spate, dar nu am avut nervi sa le pun. Probabil spre vara.

Schimbat filtrele de la spalatoarele de parbriz și luneta.

IMG_1581.jpeg

IMG_1552.jpeg

8161C8C0-2ED2-4841-BAD7-6368B88ACCCE.jpeg

IMG_1472.jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now