Cristian Scutaru

T5 de Portugalia

82 posts in this topic

Anul acesta un prieten foarte bun care locuieste in Portugalia s-a hotarat sa re-„emigreze“ inapoi in Romania. Problema: ce face cu limuzina 850 T5?

S-a uitat cam ce ar putea primi pe ea si a ramas cam dezamagit (pe langa faptul ca acuma 2 ani au fost facute multe lucruri la masina).

El nemaiavand concediu s-a cam obisnuit cu ideea ca o sa-l dea mai pe nimica… Cum am facut anul asta impreuna concediu in Polonia am aflat de „problema” si cu incuviintarea indemnul nevestei i-am oferit sa vin eu in Portugalia si sa o iau mai intai la Berlin si apoi sa o aduc in tara prin octombrie.

Cu ocazia asta se pot face si unele „imbunatatiri” pe langa chestiile necesare (distributie de ex).

Asa ca au fost luate biletele one-way de avion (Berlin – Porto) si (Iasi – Berlin).

Vineri seara am luat avionul spre Porto. Cum stiam ca masina nu are cruise control am comandat la un amic de aici care dezmembreaza setul. Am mai luat si un regulator de presiune benzina, garnituri injectoare, furtun retur benzina si garnituri de la pompa de benzina si senzor din cauza ca mirosea a benzina cand se mergea cu masina (e cu GPL).

In afara de asta am mai luat o valiza cu 20kg de scule pt drum.

La aeroport au inceput cumva problemele. Cum mi-a fost teama ca o sa blocheze valiza dupa ce o vor scana am luat in bagajul de mana setul de cruise si adaptoarele GPL. Evident ca la scanarea bagajului de mana s-a declansat alarma…am fost testat inclusiv pt droguri :) Dupa ce le-am explicat ce am de gand sa fac mi-au dat voie sa iau totul cu mine.

Zborul a aterizat in Porto la 23:45 ora locala adica 00:45 ora Germaniei. Valiza si ea odata cu mine :D

De la aeroport am mers la el acasa si repede sa montez Cruise si restul maruntisurilor dar...nu merge Cruise pentru ca in locul unde se monteaza sta frumos pulmonul de la instalatia GPL :( 

Am hotarat sa las totul cum este sa nu risc ceva la instalatia GPL ce ar fi fost un fail total pentru expeditie tinand cont de nr de km (2900++).

Am schimbat regulatorul de presiune furtune si garnituri (furtunul era total rupt!!)

Planul de a ma trezi la 05:00 a fost anulat si la 07:30 s-a dat trezirea. Dupa mic dejun alimentare samd am plecat la 09:00 din Porto.

Prima statie pe traseu era o benzinarie GPL in Spania la Benavente. Trebuie spus ca limuzina 850 are un portabagaj mult mai mic decat breakul si poate acomoda un rezervor de GPL de vreo 40l fara sa ridici nivelul portbagajului (eu in break am de 75l parca). Deci autonomie am in jur de 300km in functie de cat de aproape e pedala de acceleratie de mocheta :)

La Benavente am facut primul plin de GPL si am dat mai departe spre Burgos stiind ca alta statie de GPL nu mai am pana in Franta (sunt vreo cateva in toata Spania ). Dupa alti 300km putin dupa Burgos m-am oprit la o benzinarie sa ma mai destind si am vazut ca au GPL :).

Facut plinul si mai departe spre Spania. Cum GPS-ul m-a anuntat ca pe la Bilbao e ambuteiaj am luat-o spre Pamplona prin tara bascilor. Foarte interesanta limba nu intelegi nimic...Si din cand in cand mai afisau chestii pe panourile de la autostrada dar ... pauza...

In Franta era planificat initial sa dorm la Lyon la niste prieteni. Distanta Porto – Lyon e undeva pe la 1700km :D  Dupa ce am intrat in Spania am cam realizat ca e mission imposible sa mai ajung la Lyon la o ora crestina si am inceput sa meditez ce sa fac. Mi-am adus aminte ca am un coleg de liceu prin mijocul Frantei pe la Clairmont Ferrand. Asa ca l-am sunat si i-l intreb daca pot trece „spontan“ pe la el inclusiv inoptare si o bere :D

„Da poti .. dar eu nu mai locuiesc in CF.“

„Dar unde?! Ca eu merg spre Bordeaux“

„ A nu-i bun Bordeaux la mine trebuie mers spre Toulouse“.

Ok bagat Toulouse in GPS si ma bucur ca sunt doar vreo 200km. Ajuns la 7 seara la o benzinarie in drum spre Toulouse cer adresa lui ca sa o bag in telefon….Mai erau „doar” 700km !! Fuck!

Ok hai sa mai mergem…La un moment dat se intuneca si constat ca farurile sunt ca 2 lumanari de alea mici rotunde care se vand la IKEA cu 3€ 50 bucati…

Peste 100kmh era cumva mers la ghici ca nu aveai timp sa reactionezi in caz de ceva. Cum eram si cam obosit am hotarat sa trag pe dreapta. Am gasit un hotel langa Toulouse si m-am oprit pe la ora 22:00. Pe drum am remarcat ca bordul masinii e varza („specialistii“ din Portocalia care i-au schimbat acuma cativa ani evaporatorul A/C l-au demonat probabil folosind rangi... :(

Trimit un mail la amicul meu din sudul Germaniei care dezmembreaza 850 si intreb de bord, capac consola cu suport de pahar si alte maruntisuri si ma culc.

La 04:30 trezirea si vad ca am mail cu confirmarea posesiei de piese.

Putin inainte de 05:00 sunt deja in masina si am plecat spre Lyon. Cum  ajung la autostrada filtru de politie…

„-Bonsoir“ 

„Bonjour“ (ma gandesc ca totusi 05:00 e mai degraba dimineata decat seara J )

Era filtru pentru alcool asa ca am absolvit primul meu test de acest gen de cand am permis de vreo 20 de ani.

Pe la 09:30 am ajuns la Lyon (alti 500 km+)

Dupa un mic dejun copios pe la 11:00 am decolat spre Sexau in Germania unde sta amicul meu cu piesele.

La 15:30 dupa vreo 450km am ajuns si la el. Luat bord etc alimentat cu cafea si la 16:30 decolarea...numai ca incotro??

In Germania Federala landurile nu au toate simultan vacante pentru ca ar fi un haos total pe autostrazi. Landurile din sud (Baden-Würtemberg si Bayern) au prin traditie ultimele vacante si numai bine duminica era ultima zi de vacanta asa ca toata lumea se intorcea spre casa. Pe GPS era rosu cam oriunde te uitai.
Asa ca m-am hotarat sa ma indrept spre Heilbronn unde sta matusa mea si de acolo sa ma reorientez ce fac.

Pe la 18:00 am ajuns si acolo si am decis sa raman aici peste noapte si sa plec devreme spre Berlin (mai sunt putin sub 600km).

Plecat pe la 04:30 si 6 ore mai tarziu am ajuns in birou de unde scriu toate astea :)

Consum mediu in Spania cam 10l de GPL (120kmh e voie maxim).

In Franta a crescut pe la 10,5l (e voie 130kmh). De la 135kmh in sus apare imediat pe panourile de autostrada nr masinii si „trop vite“. Pe langa asta se face si media pe portiuni si daca absolvi prea repede o bucata vine amenda.

In Germania pe unde a fost liber am mers cam 140-160 cu mici „escapade” spre 200 dar era prea mult trafic pentru „joaca”.

Atasez si ceva poze desi nu multe de la „excursie“. Am sa mai completez fred-ul cand ma apuc de facut masina.

 

 

 

 

 

 

2016-09-10 07.49.11.jpg

2016-09-10 13.09.59.jpg

2016-09-10 16.04.07.jpg

2016-09-11 16.13.03.jpg

2016-09-11 17.15.59.jpg

2016-09-11 18.59.06.jpg

2016-09-11 19.24.58.jpg

2016-09-12 12.05.58.jpg

2016-09-01 15.25.11.jpg

2016-09-01 15.28.56.jpg

2016-09-01 15.56.49.jpg

8 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi dupa masa am dat jos bordul si consola principala. Ma asteptam sa fie rau dar nici nu as fi visat ca e asa de groaznic. Practic cei care au schimbat evaporatorul in Portugalia au smuls cred bordul din masina, cred ca din cele vreo 30 de suruburi care se desfac maxim 10 au fost ok restul varza. Pe langa asta bordul era si rupt pe mai multe portiuni ceea ce explica de ce tremura asa tare la mers desi strada era buna.

Airbagurile amandoua nu erau stranse corect cel de la sofer mai deloc.

Am transferat conductele de aer si cablajul pe bordul luat de la amicul meu din sudul Germaniei. Apoi am transferat airbagul de la pasager capacul de la bord fiind si ala varza.

Apoi am desfacut ceasurile de bord si am montat simbolurile din bordurile model 99 si 2000. Apar aditional 2 noi lampi acuma cea care confirma ca Cruise control este activ si a doua ca portbagajul este deschis.

 

2016-09-12 16.39.27.jpg

2016-09-12 17.17.08.jpg

2016-09-12 17.27.32.jpg

2016-09-12 17.43.35.jpg

2016-09-12 18.38.13.jpg

2016-09-12 18.41.11.jpg

2016-09-12 18.50.48.jpg

2016-09-12 18.53.20.jpg

2016-09-12 19.51.51.jpg

2016-09-12 19.58.50.jpg

2016-09-12 20.12.39.jpg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru munca si nervii tocati !

O intrebare:  " am montat simbolurile din bordurile model 99 si 2000"  De unde ai gasit simbolurile alea, ca si eu caut pentru cruise ?

De la V70 phase 1   ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Matrixxx a spus:

Felicitari pentru munca si nervii tocati !

O intrebare:  " am montat simbolurile din bordurile model 99 si 2000"  De unde ai gasit simbolurile alea, ca si eu caut pentru cruise ?

De la V70 phase 1   ?

Da exact de acolo

Ai 2 variante. Ori gasesti un bord model 99 sau 2000 (dar nu de la C70 decapotabil pentru ca acolo scrie ROPS in loc der CRUISE). Aici costa cam macar 60€ un bord si e cam greu de apreciat daca ai luat ce trebuie pentru ca optic nu se deosebesc deloc intre ele.

Sau (ceea ce cred ca e mai fezabil) cumperi doar setul de simboluri care are nr 9451504. A costat 33€ parca la dealer. In set sunt 3 seturi intregi din care 2 se pot folosi deci practic costa un set 15€ si ceva pentru un bord. Banui ca mai gasesti pe cineva ca sa "scapi" de setul 2 :)

In poza 2 vezi ce contine setul.

 

2016-09-01 15.28.56.jpg

2016-09-02 15.29.28.jpg

Edited by Cristian Scutaru
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari Cristi !!

 

Haaa ce-mi place nr.7, e pt USA...imi iau si eu :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, mi-am comandat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puteam sa ti le trimit pe degeaba ca mai am inca 2 seturi cred de USA ca nu le-am montat niciodata pe alea.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai pot anula comanda atunci, oricum ceva ceva tot trebuie sa-ti dau pe ele. 

De abia astept sa le pun! Btw astazi ajunge si motorul de T5 pe care o sa-l pun pe masina.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

E anulata deja :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 42 minute, Midnight Caller a spus:

E anulata deja :-P

Eu pot sa trimit cele pt USA dar nu cele cu CRUISE ca alea imi trebuie mie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

E perfect, cruise alta data ca trebuie sa trag fire si nu prea am timp. Vreau sa pun t5-ul si sa o fac masina de zi cu zi ca imi place mult senzatia pe care mi-o ofera 850-ul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok :) da-mi pe privat un mesaj cu adresa ta si pun un plic la posta :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Brava a spus:

E perfect, cruise alta data ca trebuie sa trag fire si nu prea am timp. Vreau sa pun t5-ul si sa o fac masina de zi cu zi ca imi place mult senzatia pe care mi-o ofera 850-ul

Pune niste poze cu 850 , cand l-ai luat ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poze cam alea sunt care le-am pus ca nu am avut timp. Optic masina inca nu este ceea ce merita dar sper sa o scot la capat in cele 5 saptamani cat mai este la Berlin.

Masina are interior de piele neagra, scaune cu memorie (sofer & pasager) si cu incalzire in fata. Proiectoare ceata (momentan nu functioneaza). Climatizare automata (slava domnului a functionat impecabil :) ). Alarma Guard II la care nu am momentan telecomenzi (cu senzor ultrasunete si sirena cu baterie). Are o instalatie GPL Prins cred dar nu am avut timp sa vad mai multe detalii.

Cam ce am de gand sa fac la masina:

  • distributie (mai are credit pana la anul).
  • schimbat furtune turbo cu siliconice de la do88.se
  • reparat bordul si electricul la interior
  • incalzire scaun sofer reparat
  • montat incalzire scaune bancheta spate
  • modul upgrade marca personala: auto up & down toate geamurile din fata, afisaj cruise in bord cand este activa, afisare portbagaj deschis, functie coming home si leaving home cuplat la inchiderea centralizata, mufe USB pentru incarcare telefon etc.
  • revopsire partiala tapiterie piele (pe unde e roasa)
  • reparat stergatoare faruri
  • reparat / schimbat faruri (trebuie vazut in ce stadiu este reflectorul)
  • releu 99 VW pentru interval reglabil stergatoare fata
  • bucse cabluri schimbatoare la cutie inlocuite cu rulmenti
  • volan de lemn (luat deja din Suedia)
  • montat sistem reglaj inaltime faruri
  • montat Cruise control
  • garnitura pompa benzina si nivel senzor
  • furtune gaz GPL dintre injectoare si galerie

Si apoi cand o sa o am prima data pe elevator am sa vad cam ce mai trebuie facut

 

2016-08-26 11.37.31.jpg

2016-08-27 22.30.04.jpg

2016-08-28 13.41.50.jpg

2016-08-28 13.42.23.jpg

2016-09-06 16.22.54.jpg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am facut consola de pe mijloc (transferat cablaj, montat cel pentru incalzire bancheta spate si priza USB pasageri spate).

Apoi am inlocuit toate beculetele  (cele 4 din bord, 3 din modul clima si restul din butoane).

Am cablat bordul pentru ajustarea inaltimii farurilor (e cablat pentru inchiderea 2 stage desi nu are asa ceva ) si am introdus si cablurile care se vor conecta la priza USB pentru sofer.

Maine incerc sa descalcesc electricul din masina...Gasit inca cateva socluri de relee rupte in interior (cel de la inchiderea centralizata). Banuiesc ca cei care au montat GPL au tras ca dementii de cutia de relee nestiind ca trebuie scoase releele afara...am sa incerc sa lipesc cumva..

 

2016-09-13 20.00.59.jpg

2016-09-13 17.23.37.jpg

2016-09-13 17.23.42.jpg

2016-09-13 17.28.10.jpg

2016-09-13 17.29.02.jpg

2016-09-13 17.36.51.jpg

2016-09-13 17.43.20.jpg

2016-09-13 18.19.07.jpg

2016-09-13 19.12.13.jpg

2016-09-13 19.12.23.jpg

2016-09-13 20.00.43.jpg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incalzirea in spate are si releu ? Sau tot termostate in sezut care intrerup tensiunea ?

Ca as dori si eu sa fac operatia asta...candva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, Matrixxx a spus:

Incalzirea in spate are si releu ? Sau tot termostate in sezut care intrerup tensiunea ?

Ca as dori si eu sa fac operatia asta...candva.

Si una si alta. Este un releu special  3523201 care costa cam 60€ nou. Ca functie e ca un dublu releu pentru degivrarea lunetei.

In scaune cablajul este similar cu cele din fata adica tot cu termostat. Se potrivesc si rezistentele de pe scaunele din fata ca forma trebuie doar adaptat un pic cablajul de la cea de la bancheta din cauza rezistentei.

Am sa pun poze cand fac actiunea banui ca tot saptamana asta va fi.

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erata:

Se potrivesc si rezistentele de pe scaunele din fata ca forma trebuie doar adaptat un pic cablajul de la cea de la bancheta din cauza termostatului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 18 ore, Cristi Muresan a spus:

Pune niste poze cu 850 , cand l-ai luat ? 

Daca te referi la al meu....l-am luat acum 8 ani :lol: ...MAMA AU TRECUT 8 ANI!!!! 8 ani de cand am luat 850-ul si sunt in club.

 

@Cristian Scutaru : PM sent, multumesc mult!

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar acum, Brava a spus:

Daca te referi la al meu....l-am luat acum 8 ani :lol: ...MAMA AU TRECUT 8 ANI!!!! 8 ani de cand am luat 850-ul si sunt in club.

Pai daca ai poza cu un v70 ...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem si si, aveam la un moment dat un topic cu ea la sectiunea 850, dar dupa ce am scos-o de la vopsit si a iesit execrabil m-am lasat. Intre timp i-am luat alte usi alt motor, plus alte maruntisuri si o sa fie back in business. Btw o sa o duc la revopsit, de data asta sper sa iasa cum trebuie.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Cristi Muresan a spus:

Pai daca ai poza cu un v70 ...

Prima iubire nu se uita niciodata ;)

Cristian Scutaru am vrut sa te cert ca ai trecut pe langa mine si nu ai dat un semn dar dupa atatia km si oboseala nu comentez nimic. Eu nu stiu cum ai putut da conduci atat in asa scurt timp. Oricum, bafta cu proiectul

Edited by i love VOLVO
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca esti in Heilbronn dar eram cam varza duminica seara cand am ajuns (la Neckarsulm de fapt). Iar luni am plecat la 04:30 de acolo...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi au ajuns farurile noi si becurile Osram Night Breaker Plus. Montat si motoarele pentru reglarea inaltimii farurilor (trebuie in schimb sa mut computerul de la instalatia de gaz in alta parte ca sa aiba loc).

Oricum trebuie sa scot si motorasele de la stergatoarele de faruri pentru ca merg aiurea (dreapta non stop, stanga se opreste pe unde vrea). Daca nu merg reparate trebuie sa la inlocuiesc.

2016-09-016.jpg

2016-09-017.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now