Cristian Scutaru

T5 de Portugalia

82 posts in this topic

Nice!

Ne-ai putea spune si noua ce coduri sau ce dimensiuni au rulmentii aia care i-ai pus in loc de bucse, pe cutie?

Recunosc ca mi-e lene sa le desfac doar sa le masor.

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vad acolo 608Z. Seamana a rulmenti de role :))

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 minute, Midnight Caller a spus:

Eu vad acolo 608Z. Seamana a rulmenti de role :))

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Exact. Mai trebuie niste saibe ca sa compensezi grosimea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La boxele fata de S70... ai avut sablon ca sa dai gaurile de prindere pentru rame? A trebuit sa modifici ceva la fata de usa?

Eu la motorasele de la faruri nu am avut probleme decat cu siguranta termica patrata. Adica am eliminat-o si am pus o siguranta de 1A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am avut o zi de "pauza"  :) M-am jucat doar cu motorasul de la farul stang. Asta mergea cat de cat dar se oprea pe unde vroia el.

Cauza: lamelele din interior nu faceau contact ca lumea. Curatat, indoit un pic lamelele si ok ...

Mers jos montat farul nou si motorasul si.. sterge....dar nu in sens trigometric :( ... Ok deci am gresit ceva la montaj...rotita rosie care actioneaza bratul a trebuit rotita cu 180°.

La farul vechi reflectorul era deja mancat deci terminat.

14483632_10209574289407922_1722503384_n.jpg

14429466_10209574289007912_1305860945_n.jpg

14445736_10209574290167941_1380104246_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deasemenea este indicat daca tot desfaceti motorasele de la stergatoarele de faruri, sa scoate motorul din carcasa si sa il rulati 30s-1m legat invers la o sursa de 12v (plus la minus, minus la plus) pentru a curata "periile"

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat injectoarele de benzina in baie cu ultrasunete si am schimbat garniturile. Reactivat motorasul de la usa rezervor (era iesit un contact din motor afara).

2016-09-26 17.29.02 (deleted 0987bfe8106f1852ab9fddb6270b7141).jpg

2016-09-26 18.21.51 (deleted 89a0b90c6ae54ddbad7c86b48ca514f6).jpg

2016-09-26 18.43.45 (deleted b3a2a16c6eb9a174823f7bce2e355eaf).jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au ajuns o parte din piesele comandate din Suedia printre care si releul incalzire scaune spate.
Pe releu sunt marcati pinii:

  • 30 plus permanent
  • 31 masa
  • 15I curent la contact motor
  • INL intrare comanda buton stang
  • INR intrare comanda buton drept
  • OUTL iesire curent rezistente stanga
  • OUTR ieisire curent resitente dreapta

 

Parts.jpg

Releu.jpg

SH.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost curios daca masina are intr-adevar cablajul la inchidere centralizata pentru sistemul 2-stage si am montat butonul de LOCK din masina mea la conectorul din bord.

Asa cum era de asteptat nu are nici o functie butonul doar becul de iluminare functioneaza :) . Cablajul respectiv este doar prezent la bord dar mai departe nu. Care o fi fost ratiunile la Volvo cine stie, si de ce nu au montat mai degraba cablajul pentru reglatul farurilor pe inaltime ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc pentru poza cu releul, sa înțeleg ca nu funcționează reglaj faruri chiar dacă există mufele la faruri ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar acum, tatiantudor a spus:

Mulțumesc pentru poza cu releul, sa înțeleg ca nu funcționează reglaj faruri chiar dacă există mufele la faruri ?

Cablajul in compartimentul motor ca si cel din cutia de relee era prezent. Ce lipsea erau 3 fire din cablajul bordului unde vine mufa pentru buton. Am adaugat cele 3 fire plus unul pentru lumina simbolului de la  buton si functioneaza tot. Mufa din bord trebuie sa aiba culoarea gri si sa fie pe partea unde e si butonul de la faruri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi a fost prima zi in care service-ul in care surubaiesc a fost deschis (in luna septembrie a fost din pacate inchis pe motiv de concediu).

Am schimbat mai intai distributia (cu ambele role, intinzator hidraulic, pompa de apa, curea alternator). Apoi am schimbat termostatul cu unul original Volvo (cel vechi nu inchidea ca lumea). Pus antigel original verde in masina era o posirca foarte diluata. Schimbat si furtunul de la radiator superior ca nu mai arata foarte bine.

Apoi am schimbat si ultimul furtun de la intercooler cel de jos care ar fi un chin fara elevator.

Suportul de la vasul de expansiune se desprinsese de prindere si am mufat doua filete (nituite) si l-am prins cu suruburi.

Am schimbat arcurile pe spate cu ale mele vechi (de cand am trecut pe suspensia nivomat nu mai aveam nevoie  de ele). Cele care erau pe masina erau cam obosite si masina statea lasata tare in spate aproape pana la nivelul jantei. Acuma stau aproximativ la fel si fata si spatele ca nivel. Dupa aceasta am reglat farurile care bateau mult prea jos (nu avusesem cum sa le reglez dupa ce le-am montat pe astea noi).

Ultimul lucru pe ordinea de zi a fost sa montez senzorul de inclinare de la alarma.

Maine schimb lichidul de frana, reglez frana de mana (tine la ultimul dinte), schimb suportul motor superior si curat mocheta.

2016-10-04 15.53.22.jpg

2016-10-04 19.12.21.jpg

2016-10-04 16.36.06.jpg

2016-10-04 19.10.40.jpg

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am activat cruise controlul (senzorii de la pedale nu erau "calibrati").

In rest doar maruntisuri, reglat frana de mana, montat suportul din spate de la demaror si un surub de la galeria de admisie care lipsea.

2016-10-05 13.11.29.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostatul original VOLVO nu este WAHLER ? :)

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da. Si eu mi-am luat teapa. Dar nu e paguba mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Wahler de 90°. Cel de la care am comandat piesele nu avea explicit Wahler ci doar original sau altceva aftermarket care nu am vrut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am cam incheiat operatiunile:

  • am schimbat lichidul de frana inclusiv circuitul de la ambreiaj
  • montat bucsa superioara la motor OEM (era una din PU si transmitea prea tare vibratiile in habitaclu)
  • montat rotile de iarna
  • aspirat intensiv tot interiorul

Am fost (placut) surprins sa vad ca au incaput 4 roti in portbagaj (a 5-a de rezerva sta pe bancheta rabatata dar e ok).

Nu au ajuns inca din UK cablurile de masa de sus de la chiulasa si nici ornamentele cromate pentru praguri (care totusi sunt deja in posta si ar trebui sa ajunga pana joi).

Vineri este programata plecarea spre Iasi, prima etapa e pana la Bratislava dat fiind ca pot pleca abia dupa pranz.

2016-10-11 15.57.02.jpg

2016-10-11 15.55.28.jpg

2016-10-11 15.55.34.jpg

2016-10-11 15.59.33.jpg

2016-10-11 17.02.30.jpg

2016-10-11 17.44.00.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta da munca. Eu am schimbat azi franele pe fața si mi se parea ca ce stii ce minune am facut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vineri dupa servici am plecat cu masina in directia Bratislava unde am si dormit. Sambata devreme am plecat in directia Iasi unde am ajuns la 8 seara dupa 1700km in total. Masina s-a comportat impecabil consum de ulei nedectabil chit ca am folosit din plin turboul prin serpentine :) Duminica am predat masina proprietarului si facut instructajul de la "gimmick-urilor" noi. Consumul de gaz a fost pe undeva pe la 10.5l / 100km dar pana in Romania am mers practic tot timpul cu cruise control pe la 130kmh.

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

În seara asta pe la 22:30 am anunțat soția că cobor până la mașină să meșteresc ceva, ea a zis ca nu sunt un soț în toate mințile și că nu am chef să stau în casă,  eu i-am spus că  se poate și mai grav și i-am dat de citit topicul "T5 de Portugalia" și ea a zis că  e plină lumea de nebuni, în concluzie tot respectul pentru ce faci și iți urez doar sănătate 

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru Cristi, povestile cu Volvo sunt fara de sfârsit...Balaurul nu moare, printesa isi pune centura, iar voinicul pleaca mereu in cautarea unei noi aventuri...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfarsit inca nu este. Am adunat ceva piese aici si de Craciun plec spre Iasi si le voi monta:

- decor lemn pentru bord (original Hausser)

- cabluri masa chiulasa

- rulou parasolar pentru luneta

- incuietoare bancheta spate dreapta

2016-10-31 09.51.08.jpg

2016-10-25 20.09.39.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sorbit topicul ca pe un roman. Felicitări pentru muncă și răbdare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now