rafa92

Probleme franare

11 posts in this topic

Salut. De ceva timp ca confrunt cu unele probleme la sistemul de franare pe un S 80 D5 din 2002, in sensul ca franarea se face doar in 3 roti, roata de pe partea stanga fata nu franeaza de niciun fel. Mecanicul mi-a tot zis ca este vorba de modulul abs, desi nu mi s-a aprins niciodata martorul din bord de ABS si nu am primit nicio eroare in acest sens. Am urmat sfaturile si am achizitionat o pompa abs  cu STC de la Ciprian de pe forum. Zilele urmatoare urmeaza sa o schimb, problema mea este ca de aseara a mai aparut o problema. Se aude un "fasait" in zona pedalei de frana imediat cum eliberez pedala dupa franare si dureaza cateva secunde in functie de cat de mult este apasata. Pedala este destul de tare si se duce destul de mult in jos, iar in momentul cand se "ridica" si revine la nivelul initial se aude acel sunet pe care il asimilez cu al unei mingi care tocmai s-a spart si care rasufla. De la ce ar putea fi? Sa ma astept ca pe langa pompa ABS sa mai fie si altceva, sau problema cu franarea sa nu fie de la ABS si sa fie de la pompa de servofrana si sa nu fi stiut mecanicul de asta si sa schimb degeaba pompa ABS

Edited by rafa92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lipsa franei pe o roata, poate fi din cauza pompei ABS, etrier blocat,conducta obturata,  sau roata neaerisita (dar probabil mecanicul a verificat si a ajuns la concluzia ca este pompa ABS). Fasaitul si pedala tare, probabil se datoreaza tulumbei de servo frana, care nu are legatura cu cealalta problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul tulumbei de servofrana, se poate schimba separat, sau este necesar sa schimb si pompa de servofrana?

Edited by rafa92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate schimba separat atat tulumba cat si pompa. Si mai ai in vedere ca lichidul de frana se schimba la fiecare maxim 2 ani, altfel se branzeste in timp iar in cei 14 ani de cand e masina daca nu s-a schimbat, sunt mari sanse sa fie motivul pt. care nu-ti mai functioneaza roata respectiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pt raspunsuri. O sa merg sa schimb pompa saptamana asta. Sper sa nu scap de una si sa dau de alta. Poate problema "fasaitului" din pedala vine de la altceva. Poate cu o aerisire si schimbare al lichidului se rezolva si asta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fasaitul e in general pierdere de vacuum pe la brake booster (tulumba)

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat zilele acestea problemele de franare ale masinii. Am schimbat pompa ABS si placutele, spre surprinderea mea discul si etrierul de pe roata care nu a franat se comporta foarte bine. Discul deja nu mai are rugina si pare destul de uniform. Problema "fasaitului" din pedala a disparut chiar inainte de a merge la mecanic si vad ca nu a mai aparut. Pedala nu e tare, "prinde" cam la jumatatea cursei, dar se opreste bine, sigur, fata de cum eram obisnuit inainte.

 

O alta intrebare, pe masina am un HU-401 fara CD, cum as putea face un upgrade la o unitate cu CD. Trebuie inlocuit si panoul de clima sau doar cel de radio? Mai trebuie facut vreun update de soft sau doar se scoate cel vechi, se mufeaza cel nou si va merge?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fasitul o sa reapara cand e mai frig afara. Stiu din proprie experienta. A urmat schimbarea tulumbei

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 9/24/2016 at 9:27 AM, rafa92 a spus:

O alta intrebare, pe masina am un HU-401 fara CD, cum as putea face un upgrade la o unitate cu CD. Trebuie inlocuit si panoul de clima sau doar cel de radio? Mai trebuie facut vreun update de soft sau doar se scoate cel vechi, se mufeaza cel nou si va merge?

Se poate pune hu 601 sau hu 801, nu trebuie mufat nimica, ai toate cablurile montate din fabrica.daca vrei amplificator ai nevoie de cablul aferent amplificator-cd player, precum si de boxele cu membrana de kevlar (au abtibild albastru sau galben ).Nu trebuie schimbat panoul de clima , doar Head Unitul (HU).Demenea, daca HU este scos de pe o masina cu acelasi an de fabricatie ca si a ta, atunci nu ai nevoie de soft.Daca anul de fabricatie difera,soft la reprezentanta + 300 Ron(eu am vorbit la Cluj)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totul e sa ai si frane la CD-urile alea, ca sa fim in ton cu topicul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar acum, Midnight Caller a spus:

Totul e sa ai si frane la CD-urile alea, ca sa fim in ton cu topicul.

Corect......imi cer scuze.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now