Marouane

Fum alb din motor si trepidatii fata-spate accentuate

15 posts in this topic

Salut!

In luna mai a acestui an am achizitionat un volvo S40 II din 2006 1.6D 110 cai cu 170.000 km. Dupa ce am luat-o i-am facut schimbul de ulei + filtre + un test electric + mecanic la Exclusiv Auto (service Volvo) la Constanta, unde mi s-a spus,  ca masina are vreo 300k + km, electric ok, iar mecanic doar bileletele de directie. Dupa 2 luni masina nu mai trecea de 3000 de ture problema fiind turbina. Fostul proprietar o schimbase in decembrie 2015 la un service din sibiu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, titlul descrie altceva. Legat de turbina: daca nu s-a dat baia de ulei jos+ curatare intreg circuit ungere turbina+ eliminare sita de pe conducta de alimentare/ungere cu ulei a turbinei poti sa schimbi turbina din luna in luna sau chiar mai des. Cei de la Exclusiv stiu despre ce este vorba, la mine au repetat operatiunea pe cheltuiala lor . Orice mecanic priceput de Ford, Peugeot, Citroen stie ca turbina la 1.6 diesel are ungerea deficitara si care sunt remediile.

O seara buna si spor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze, din gresala am apasat enter si s-a postat prematur. Iata tot anuntul aici:

 

Salut!

In luna mai a acestui an am achizitionat un volvo S40 II din 2006 1.6D 110 cai cu 170.000 km. Dupa ce am luat-o i-am facut schimbul de ulei + filtre + un test electric + mecanic la Exclusiv Auto (service Volvo) la Constanta, unde mi s-a spus,  ca masina are vreo 300k + km, electric ok, iar mecanic doar bileletele de directie. Dupa 2 luni masina nu mai trecea de 3000 de ture, scoatea fum alb pe esapament, consuma foarte mult ulei si il improsca si trepida foarte tare. La service, cei de acolo au gasit ca era turbina. Fostul proprietar o schimbase in decembrie 2015 la un service din Sibiu unde, odata cu montarea noii turbine ( Garett), nu au curatat intercooler-ul si furtunasele, nu au efectuat nici schimb de ulei si de aceea, s-a acumulat o cantitate mare de calamina atat in turbina cat si din dpf, baie de ulei etc etc. Dupa 1 saptamana la service unde i-au inlocuit garnitura capac epurator, curatat clapeta admisie, curatat galerie admisie, D/R injectoare , D/R baie ulei + curatat, curatat conducte ungere turbina, D/R +reparat sistem esapament, D/R turbina, schimb ulei + filtre, ma suna si imi spune sa vin repede la service. Merg acolo si imi spun ca masina merge tot in 3 pistoane, scoate fum alb din motor si trepideaza mai tare si ca trebuie sa imi demonteze motorul sa vada ce are exact. Am platit toate reparatiile, mi-am luat masina pe rampa de la service-ul respectiv si o tin in fata casei. Ma poate ajuta cineva cu vreun diagnostic, a mai intampinat cineva aceasta problema? 

tyr3.jpg

tyb2.jpg

foto clapet admisie.png

tub5.jpg

IMG-20160916-WA0005.jpg

IMG-20160916-WA0001.jpg

turbo.jpg

foto tubina.png

IMG-20160916-WA0002 (1).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau de cele patite 

Spune mi te rog, compresia la motor a fost luata? 

Imi poti face o inregistrare cu motorul? ca sa vedem cum se aude.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Doar asa ca simplu sfat.Este prea obosit motorul,insa cu ceva rabdare daca ai unde sa mergi la cineva care sta de ea,cunoaste bine ce sa ii faca si nu sare direct sa iti ia banii ,ai putea sa o scoti spre un final mai fericit.Ii trebuie o "igienizare completa" a motorului pe zona ungere ulei (conducte ,pompa etc)  si nu musai sa il desfaci.Daca cumva nu ai compresia in mod practic apropiata ca si valori la cei 4 cilindrii atunci este mai complicata situatia si uite asa ai chestiuni minimale de urmat in prima faza.

Ti-am scris citeva rinduri in ideea ca sa te poti orienta ce si cum.Totusi un S40 similar cu alt tau ca si rulaj nu face mai mult de 2500E in afara si apoi un  diesel de peste 10 ani si mai ales 1.6 D ,finaciar vorbind,face constant paguba la buzunar .

Iti doresc sa iti rezolvi problema cum iti este la indemina...Sper ca pozele de mai sus sint cele inainte dupa interventie :).

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea înțeleg ce treaba are AVD TURBO în toată treaba asta .

Din păcate astea sunt problemele la 1.6hdi .

Din păcate ai 2 variante de rezolvare.

1. Faci constatare calumea la motor și vezi ce are . Eu bănuiesc 1-2 culbutori săriți și mai multi tacheti defecți.

2. Iei alt motor dar aici exista riscul sa pățești același lucru dacă are probleme cu ungerea .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

Va multumesc pentru sfaturile date! 

As vrea sa raspund pe rand:

1. Motorul are compresie

2. Pozele sunt cele dinainte de interventie. Masina este "igienizata" complet dar motorul tot scoate fum alb si tot trepideaza...

Imi puteti recomanda un mecanic bun si de buna-credinta in Constanta ? Aceasta este prima mea masina si nu stiu niciun mecanic in care sa am incredere.  Va multumesc! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca turbina nu a fost inlocuita cu una noua ci reconditionata la AVD Turbo. Chiar daca era turbina noua, la cum arata nu rezista nimic. Pentru service/ mecanic iti recomand Motorex ( reprezentanta Peugeot din Lazu) sau daca poti/iti permiti mergi la BogdanG sau Alex (MC). Cand am scris daca iti permiti ma refer la transportul masinii pana la Bucuresti. 

Ai pus un tester pe masina? Ce erori are? Service-ul care a lucrat la masina a fost Exclusiv Auto sau ai dus-o in alta parte?

Un tester dedicat in Constanta gasesti la Paul ( blueazimut) un baiat de nota 10, poate un test iti poate da mai multe indicii.

Spor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu rezolvi nimic cu tester dedicat, la 1.6 diesel nu este monitorizata injectia . Nu poți vedea compensări pe injecție nu poți vedea ce injectoare merg și implicit pe ce piston sunt probleme .

Dacă exista compresie trebuie sa meargă. Fumul e alb sau albăstrui? Miroase a ulei ars sau a motorina nearsa?

Tu ai avut ulei pe evacuare, pana arde tot uleiul ala va tot scoate fum . După 200 km dispare fumul, așadar trebuie sa mergi mai mult cu masina .

Dacă e fum alb și miroase a motorina nearsa atunci e o problema de injecție. Ciudat totuși pt ca 1.6d nu prea are probleme pe injecție.

De asemenea mai este posibil sa fie de la egr deschis dar trebuie sa dea eroare în bord, sa pornească greu și sa meargă prost motorul iar în spate este un miros înțepător greu de suportat .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La EGR ma gandeam si eu, stiu ca la sistemul de injectie singura varianta este sa demontezi injectoarele si sa la duci la testat. 

Daca nu a fost demontat si curatat EGR-ul, la cata calamina a fost acolo se poate sa fie blocat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca era blocat avea eroare fie de offset fault fie egr jammed.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic da, practic poate avea joc în furca și rămâne deschis foarte puțin. Nu da eroare și masina merge mai rau .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trepidatiile sunt doar la relanti? In sarcina dispar? Masina trage?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trepidatiile sunt atat la relanti cat si in sarcina iar masina nu trage. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Axele cu came ti le-au verificat? Este posibil sa ai o cama (sau mai multe) care au "fugit" de la locul lor.

Catalizatorul vad ca il ai sudat in partea superioara, care a fost motivul?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now