horia1983

modificare 850 t5r 2.0 in 2.3 T5r

72 posts in this topic

Problema e ca momentan nu am pistoane de 2.3 de nici o culoare si nici nu mi se arata prea curand vre-o oportunitate. Stau cu ochii pe ebay sa vad poate gasesc ceva, daca nu poate am noroc si gasesc ceva prin Polonia. Am doar pistoanele din cel de 2.0 t5 de 83mm si mai am unele de 81 mm din cel aspirat. Asta e motivul pt care ma gandeam la cele forjate. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pistoane de 2.3 iti pot aduce eu cu tot cu segmenti, de la MAHLE, ca mi-am luat si eu pt mine.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.Si eu am un T 5 italian,de 2 litri,din anul 1995,211 cai.O sa fie de 2,3 litri.La fel ca si tine,nu gasesc pistoane.Ai idee daca ar merge cele de pe motorul B 6284 T,de pe S 80 ?In cataloage am gasit ca ar fi aceleasi pistoane ca la 2,3 litri,si un raport de compresie de 8.5.Am gasit destul de ieftine astfel de pistoane,ca si idee...800 ron un intreg motor de 2,8 litri.Nu am gasit datele despre segmenti ,la S 80....sper sa fie segmenti stil innalti..1,5mm   1,75mm  si 3 mm,cum este pe italian.

 Spor si succes,sa ma tii la curent cu noutatile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Am un cod de la Mahle pt pistoane 0382400 daca te ajuta cu ceva. Pana nu desfac motorul de 2.0 nu o sa le comand. Am vazut ca pe codul asta imi da si echivalenta pe 2.0 si pe 2.3. Deci pana nu desfac nu fac nici o achizitie, am luat doar bielele forjate pt 2.3 si o sa le compar cu cele de 2.0. Te tin la curent cu ce descopar in legatura cu pistoanele. Din cate am vazut suntem cam primii care vor sa faca aceasta trecere, pana acum nu am gasit multe informatii in legatura cu asta. Vremea nu ma lasa momentan sa ma apuc de treaba dar promit sa fiu foarte constiincios odata cu incalzirea...

Cat priveste partea cu T6 de S80, diametru pistoanelor e acelasi la fel si cursa vibrochenului, s-ar putea ca pistoanele sa fie la fel dar mie pe echivalenta de mahle nu imi da si motorul asta e posibil sa mearga, nu stiu ce sa iti zic, trebuie vazut daca si lungimea bielelor este la fel ca la 2.3  (139.5mm) si atunci pistoanele ar trebui sa fie la fel.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ești primul stai liniștit . 

Marian78 de la Iași a fost primul și nu a ieșit treaba pt ca trebuie împerecheate pistoanele și arborele cu blocul . 

Pe bloc ai stantat ce tip de pistoane se potrivesc . În cazul lui pistoanele de 2.3 erau mai mici ca diametru și manca motorul ulei ca la balamuc .

Mai bine pui direct motor de 2.3 la fel cum a făcut și el . Mașina lui are în jur de 400cp . 

Vb cu Marian ca știe cel mai bine ce și cum . 

Succes .

 

PS> din 2.0t cu turbina si injectoare de T5 poți scoate lejer 260 cp . Eu am făcut un astfel de proiect tot cu ajutorul lui Marian . 

 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare

Vibrochenul de la 2435 aspirat 10 valve este la fel ca la 2,3 turbo?Din ce am citit....au aceeasi cursa si acelasi diametru in fusuri

Iar pentru Bogdan:sint de acord cu el,trebuie atentie mare de tot...maxima la jocul functional intre pistoane si bloc,e de ordinul sutimilor.Pistoanele sint de regula in 4 clase de toleranta fabricate,si sint notate a ,b,c ,sau d.Daca pistonul,fara segmenti pe el aluneca usor in cilindru,este uzura deja.Eu voi bucsa blocul daca este nevoie,si il fac la 3(maxim 5) sutimi toleranta,la honuire fiecare piston pereche cu fiecare cilindru si marcat,apoi rodaj cu foarte mare atentie....ulei mineral....initial la rece...apoi pornit...etc.

pentru horia : codul mahle de la tine este bun,este pt 2,3t.eu voi cumpara pistoane de la 2,8t,se pare ca sint aceleasi.2,8 t (B 6284 t) este derivat din 2,3t,numai ca e 6 in linie.Daca se impune,bucsez blocul.Il duc la maxim 260 cp,eu folosesc masina zilnic,nu am pretentii la mai multi caluti,oricum si cu 2.0 t 5 zbor pe linga masinile din plastic :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este la fel arborele . 

Dacă ai 2.0t de ce nu-l faci pe ala de 260cp dacă numai atâta vrei ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  2.0 T 5 urmeaza sa il desfac chind se indreapta vremea.Supape admisie indoite.Daca tot am sa umblu la el,as trece la 2,3 t.Vechiul 2435 aspirat avea putere la turatii joase,2.0 t 5 mi se pare ca incepe sa ,,traga,, la peste 2500 rot)min.Deocamdata imi fac temele.

 Cam ce vibrochen ar fi pentru 2,3 t?Am doua de la B5252S,10 valve,de 2435 aspirat,an 1995....dar ai spus ca nu e bun :(

  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema o să rămână. E turbo... Putere fără boost nu exista din cauza compresiei mai mici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca initiator al acestui topic ma vad nevoit sa intervin.

In primul rand acest topic nu este despre marire puterii  motorului de 2.0 T5.  Eu si colegul marius.1200 ,care are aceleasi aspiratii ca si mine, dorim trecerea de la 2.0 la 2.3 fara a face un swap complet, plecand de la motorul de 2.0. Toti cei care au o alta abordare a situatiei ii rog sa se abtina (Noi nu dorim 2.0 mai puternic vrem un 2.3 stage 0 in prima faza).

In al doilea rand arborele de aspirat (2435 cmc) are aceeasi cursa ca si cel de 2.3, cuzineti sunt aceeasi la ambele motoare, sigur va merge fara nici un fel de problema arborele de la 2435 10v sau 20v la 2.3, se pune doar problema fiabilitatii, e posibil ca acela de 2.3 sa fii primit un tratament termic special ca sa reziste la cuplul pe care il genereaza supra alimentare, dar merita incercat. Eu voi pune in al mea arbore de aspirat, cu biele forjate si voi vedea apoi daca e cazul sa iau si pistoane (in cazul in care ale mele sunt iesite din tolerante)

2.8 T6 are aceeasi cursa si aceeasi alezaj pe piston ca si 2.3, la fel cum aspiratul de 2.9 l6 are aceeasi cursa si alezaz ca 2.4 l5, pistoanele se vor potrivi, mai ramane doar sa le masori si sa vezi daca sunt in tolerante, la fel si blocul. 

Cat priveste performantele 2.3 e mult peste cel de 2.0 care e mult mai limitat ca si plaja de turatie de cuplu maxim, motiv pt care dorim sa trecem la faza urmatoare. 2.3 e renumit pt ce se poate obtine din el cu interventii minime (biele) si un turbo upgrage (TD04 19T sau Garrett GT35).

Orice comentariu care ar putea sa ajute la realizarea proiectului este binevenit. Cei care au alta parere in legatura cu acest topic sunt rugati sa se abtina.

Va multumesc, si promit sa va tin la curent cu evolutia proiectului

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te rog să iei ce o să spun fără nici o supărare... Mai sunt câte unii pe aici care știu câte ceva despre motoarele astea... Vei ajunge sa bagi mai mulți bani decât dacă faci un swap. Ce prag de putere vrei?

Să zicem că teoretic va merge bine dpvd mecanic... Ce faci cu softul din calculator? Știi sa-l modifici, asta apropo de limitarea de turație?

Îți spun asta... Că să nu mai ajungă un 850 la REMAT... Proiect eșuat

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru Horia : am doua motoare de 2435 10 v ,daca ai nevoie de un arbore iti donez.Nu as crede ca difera ,ca si tratament termic fata de 2,3 t.Pistoane cu biele am gasit cu maxim 100 eur ,6 bucati :).Ecu de 2,3 t nu e foarte scump (motronic 4.3 aleg eu,ca sa nu am probleme cu AC ).La mine primeaza optimizarea fiscala,si fiabilitatea,circul mult cu masina,zilnic.Ma voi declara multumit cu 280 Cp si putere la turatii joase.

  La fiare vechi nu o sa ajunga jucaria mea...am de fapt doua bucati,aproape gemene.Plus 8 roticele originale....columbia,parca se numesc in state,pe 16,de aliaj.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softul îl rezolv eu fără probleme. Jantele se numesc Columba

Pana la 280hp mai ai mult de visat. Nu scot eu încă din motor de 2435cmc cu injectoare de R și 16T la 1bar pana la 4500rpm.. E drept am vreo 380Nm .:)

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 21 ore, marius.1200 a spus:

Pentru Horia : am doua motoare de 2435 10 v ,daca ai nevoie de un arbore iti donez.Nu as crede ca difera ,ca si tratament termic fata de 2,3 t.Pistoane cu biele am gasit cu maxim 100 eur ,6 bucati :).Ecu de 2,3 t nu e foarte scump (motronic 4.3 aleg eu,ca sa nu am probleme cu AC ).La mine primeaza optimizarea fiscala,si fiabilitatea,circul mult cu masina,zilnic.Ma voi declara multumit cu 280 Cp si putere la turatii joase.

  La fiare vechi nu o sa ajunga jucaria mea...am de fapt doua bucati,aproape gemene.Plus 8 roticele originale....columbia,parca se numesc in state,pe 16,de aliaj.

Multumesc pt arbore. Am si eu deja un motor de 2435 aspirat si o sa folosesc arborele si axele cu came la acest motor. Cat priveste calculatorul, eu zic ca poti sa il scrii pe al tau cu un soft de 2.3, ai tot motronic 4.3 actualmente pe masina, pt a o aduce in stadiu 0, apoi urmand sa treci si la modificari mai serioase. Iti trebuie o turbina 16T de pe S70, V70, sau S60 2.3t5, se gasesc in Anglia pe Ebay, pret undeva la 100 lire. Cu softul te rezolva colegul nostru dupa ce rezolvam problemele de ordin mecanic. In rest eu ma gandesc sa achizitionez si un sistem de injectie apa/metanol pt a scadea din temperatura amestecului carburant, permitand un boost mai mare. 

Te salut si succes in proiectul tau !

Edited by horia1983

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Mai sunt câte unii pe aici care știu câte ceva despre motoarele astea..."

Pedala, mai tine cont cineva de pe forum de parerile acelor "unii" ?!

 

Eu doar va rog sa scrieti aici daca v-a dat cu virgule, dupa ce softati motronicul 4.3, sa mearga EXACT cum vreti voi, sunt foarte curios.

Puneti 4.4 si va fi alta mancare de...fish - pentru puterea pe care visati sa o obtineti.  Ca sa nu mai vorbesc de un stand alone...

Alex stie de ce  B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e nevoie Matrixxx de standalone, M4.4 merge foarte bine și la 400-500hp cu scalare și hărțile de amestec bine puse la punct :)

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am subliniat ceva acolo mai sus pentru 4.3.  I-am spus in plus daca recitesti sa treaca la 4.4...

In fine.

Vreau sa va vad pe strada cu toti caii aia declarati. Si cel mai important, sa nu mergeti "la consum", ca viata e scurta si merita traita !

:ph34r:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai unii merg zi de zi cu caii declarați de producător . Eu am ajuns la 23.5% consum :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se pun 2km/zi :lol:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

7km fac minim dar am tendința sa ocolesc deci peste 10km/zi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdane, zici ca vorbesc in limba tarii care a cumparat recent brandul VOLVO, asa ne intelegem. Sau a fost doar o gluma, sarata, cum numai tu stii sa faci ?  :P

Caii declarati de cei care afirma sus si tare cati cai au dupa modificari, nu dupa...talon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 7 km de abia se incalzeste motorul :lol:

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 ore, Matrixxx a spus:

Bogdane, zici ca vorbesc in limba tarii care a cumparat recent brandul VOLVO, asa ne intelegem. Sau a fost doar o gluma, sarata, cum numai tu stii sa faci ?  :P

Caii declarati de cei care afirma sus si tare cati cai au dupa modificari, nu dupa...talon.

 

Nu prea ma prind ce vrei sa zici cu unii, cu dupa modificari, sincer nu prea inteleg ce vrei . 

Eu spuneam mai sus ca se pot scoate 260cp din 2.0T, am avut asa ceva, am vazut care sunt limitarile, mi-am facut damblaua dand acul pana la capat dupa care la dezmembrat la @ionutz_lup . 

Vroiai intrecere sau ce ? Nici nu cred ca ai vazut masina aia a mea, era un cazan de V70 din 2000 care fugea intr-un mare fel cu boost de 2.2 bari absolut, de mare senzatie . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heidi bre ca 1.2bar relativ nu e mult...

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ma rezum doar sa citesc si pe acest topic, nu ne intelegem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now