colonna

Reconditionare/curatare unitate climatronic

14 posts in this topic

Dragi prieteni,

M-am hotarat sa impartasesc cat mai mult din experienta proprie cu voi. 

Asa ca, dupa ce am adus motorul la un mers corespunzator (multumesc lui Vadim pentru asta) , a venit timpul detaliilor ce fac diferenta. Am observat ca luminile climatronicului sunt cam sterse si amarate... si am zis sa le inveselesc :)

Asa am procedat: 

1. Am cumparat inca o unitate din dezmambrari identica cu a mea.

2. M-am pucat sa o desfac pentru a curata toate elementele din ea :)

Atentie trebuie sa fii un tehnician bun pentru a o desface la nivelul corespunzator de detaliu pentru curatare!

- se indeparteaza toate suruburile de pe spate cu o surubelnita +.

- se scot toate becurile

- se scote mufa de la bricheta (are doi pini de fixare, sus-jos intre plasticul gri si cel negru. Bricheta iese spre interior ... nu o impinge :) )

- se scote capacul spate din plastic negru. (Cu grija, cu o surubelnita mica dreapta "-" se elibereaza fiecare clema de jur imprejur

-  se scoate placa de pe unitate  (tot cu o surubelnita mica de jur imprejur )

- se scot butoanele de jos, au cleme sus-jos si ies spre interior.

- se scot beculete de la butoane (atentie sunt mai mici decat restul)

- se scote panoul de plastic ce inconjoara butoanele de jos si bricheta

- se scoate plasticul transparent din centrul consolei, iese tot spre interior. 

- se desface plasticul negru de fata gri, atentie are cateva linii de dublu adeziv.

- se scot sistemele albe cu biluta ce vin prinse pe rotite. (Au cleme stanga dreapta pe plasticul negru, ele fiind albe). Atentie, piesele au o unsoare siliconica, nu le curatati!

-se scot butoanele dreptunghiulare, ele ies prin fata dupa eliberare clemelor de pe langa buton.

- se scot butoanele mari din centru. (Acestea au cleme mici pe partea interioara, clemele sunt in plasticul negru, iar butoanele ies spre fata)

- se scot rotitele gri. (Cel ma greu de scos fara sa se strice dintre toate butoanele)

- se curata toate plasticele cu apa calduta si cu detergent.

- se asambleaza inapoi dupa uscare. Atentie trebuie sa fie complect uscate!

Succes la surubarit! :) Voi edita  postul si voi atasa poze progresiv... sunt multe si la rezolutie mare.

Ps poza cu ceasurile nu e intamplatoare... in urmatorul post voi incerca sa descriu o metodologie de reparare. Insa in cazul ceasurilor e destul de complicat si ai nevoie de o suflanta, fludor... etc.

 

 

20161211_145454.jpg

20161211_151428.jpg

20161211_151512.jpg

20161211_152202.jpg

20161211_152228.jpg

20161211_153444.jpg

20161211_155021.jpg

20161211_160105.jpg

20161211_160238.jpg

20161211_160246.jpg

20161211_160320.jpg

20161211_153450.jpg

20161211_160108.jpg

20161211_160112.jpg

20161211_160238.jpg

Edited by colonna
Update.. poze
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și de ce ai face treaba asta ? La ce ajuta ?

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai... cred ca toti vrem sa avem o unitate climatronic frumoasa... cu nuanta frumoasa(ca noua). Cand ai masina veche ... si vrei sa fie ok... o faci sa fie :).

Ps. Daca esti putin atent la placa poti face si transfer de ee prom... :)

Ca sa o cureti e raspunsul scurt. 

Edited by colonna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai și de ce sa o demontezi în halul asta?

Partea gri se desface, la fel și butoanele . Nu trebuie sa ajungi la partea electrica .

Ps> ca sa fac transfer de eeprom conectez laptopul prin OBD la mașina apăs un buton și copiez eepromul. Mai apăs un buton și copiez și flash-ul. De ce trebuie sa o fac bucăți?

Întreb și eu .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tu ai cu ce.... eu daca nu. Identific flashul il dezlipesc si lipesc ce trebuie.

Nu poti sa o cureti "ca noua" asa cum spui tu, sunt cateva elmente ce nu le poti aduce la lumina decat complect scufundate in apa. Si mai e si treaba cealalta... vrei sa schimbi mufa de la bricheta... si nimeni nu posteaza nici o poza despre cum se face. 

Lumina centrala are un plastic transparent care nu ai cum sa-l cureti prin fata... iar cu el curatat e altceva.

Lumina de la butoanele de jos (STC, alarma, etc) se schimba doar prin spate dupa ce scoti placa...

Si motivele pot continua :)

 

Edited by colonna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumina de la butoane de jos se schimba foarte simplu, nu necesita nici macar demontarea panoului de clima din bord. Scoti rama de plastic din jurul lor si apoi cad singure. 

PS: butoanele le poti pune si in alta ordine si isi vor pastra functiile, indiferent de pozitia lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect! Ar trebui sa mearga pentru butoanele de jos. Insa cum cureti  piesa transparenta? 

Mi-e tot mai greu sa inteleg membri activi (o parte din ei) ai acestui forum.

Unul ma face mincinos .. dupa ce ii dovedesc cu poze...

Altul in loc sa zica merci pentru imagini detaliate despre o operatiune ... imi explica cum stie el mai bine.

Insa nici unul nu face posturi detaliate despre cum fac ei mai bine. Asta sa ajute pe astia mici si prosti (ca mine :) )

Ce-i cu voi oameni buni?  Conceptul de apreciere nu va e cunoscut? Club = Pasiune = Comuniune . Nu?

Insa aici toata lumea vrea sa arate cate "oua" are el.

Pacat...

 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colonna, te superi de  geaba. Operatiunea care ai facut-o tu, nu o va face nici unul, care nu are habar. Iar cei care au habar, au stricat si au demontat ccm-uri cu mult inaintea ta.

Lumina proasta este din cauza becurilor imbatranite si a capisoanelor coapte. Cumpara becuri noi si ai sa vezi diferenta, doar ca un bec nou costa 40 de lei.

Dispersorul optic, se arde din cauza caldurii, fix cum este si al tau. 

Bogdan spunea, ca se putea desface doar fata si butoanele, fara sa faci bucati tot panoul.

Iar despre tutoriale.... sunt cateva pe forum, pe care nu le citeste nimeni. Din cauza asta nu mai face nimeni altele. Este mai usor sa intrebi, decat sa cauti.

Ai sa vezi ca sunt zeci de pagini legate de ulei si in permanenta, apare cate unul care intreaba ce ulei sa bage, sau daca baga Floriol, e mai bine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greșit, butonul STC se scoate prin fata nu prin spate .

După câteva zeci vei deprinde experienta și o sa o faci și tu cum se face adică prin fata .

Asa face și Volvo .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dragi mei!  Ati castigat "aprecierea" mea... insa dispersorul de lumina ... cum se curata? Ce bec cumperi cu 40 de lei ? H7? :)))

Ps. Exista un tip de oameni ce vor perfectiunea... si nu se multumesc cu... "schimba becul si gata.."

P.Ps Unde este un tutorial asemanator?

Am cautat... dar poate cauti tu mai bine.

Am sa fac un tutorial si despre reparatii  ceasuri de bord... sunt tare curios cine o sa dea reply si cu ce. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dispersorul de lumina este ars, cum am mai spus si cum ai vazut si tu si nu si ce sa mai cureti de el, sau il cureti degeaba. Becul de 40 lei este cel de la clima. Soclu+ bec+caciulita albastra, care are un cod Volvo si se comanda de la piese auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca becurile cu soclu alb sunt la fel ca la 850, se inlocuieste doar becul cu unul de 12V de la orice magazin de piese electronice si costa sub 1 ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Nu sunt la fel sunt mai mici... insa eu am pus becuri noi (e nevoie de becuri cu surplus de sarma... cel putin in cazul meu)si am pastrat caciulitele si soclurile vechi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now