Alexandraa

Volvo V50 2.0D fara putere

46 posts in this topic

Buna,

In primul rand, la multi ani tuturor si un an cat mai bun, fara evenimente!

Am un Volvo V50 2.0D din 2005 cu ~100k km. Am cateva probleme cu el, incepand de la consum, in bord am 12.6l/100km, magazia de CD-uri a dat eroare si a murit, momentan functioneaza doar radio, dar in principal masina a functionat aproape impecabil pana acum cateva zile si nu am avut probleme majore cu ea.

La inceputul problemei actuale, mergeam cu a3a, a4a, dar dintr-o data imi decupla motorul si ramanea turata in gol pentru 5-10 secunde, dupa care isi revenea singurica, fara erori in bord or smth... Dar, aseara, dintr-o data, si-a pierdut puterea. In prima si a doua viteza e ok...trage, schimb a treia, daca accelerez brusc se tureaza in gol, iar in a patra nu mai trage deloc, doar se tureaza in gol. Nu am mai inceracat a cincea si a sasea ca nu mai avea sens...

Am ridicat capota aseara, si aveam niste ulei la motor, am verificat uleiul din baie si mai era destul de putin, nu chiar la limita dar nici foarte mult. 

Am atasat cateva poze.

Nu am ajuns inca la un mecanic, dar planuiesc in viitorul apropiat, momentan nu mai merg cu masina ca nu vreau sa o fac praf, sa nu mai am ce repara dupa:)...

Doar ca, am mai citit cateva forum-uri...si problema cea mai mare pare ca este turbo-ul... daca asta este problema reala, aveti idee cam cat costa piesa+manopera?

Daca sunt informatii suplimentare pe care le pot da, let me know!

Multumesc!

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

In mod cert iti patineaza ambreiajul. Una dintre cauze ar putea fi uleiul, daca acesta a ajuns pe discul de ambreiaj. Desi din pozele tale uleiul pare a fi in partea dreapta, iar cutia de viteze este in stanga. Verifica si daca mai ai lichid de frana, mai cedeaza rulmentul de presiune si lichdul de frana poate unge discul de ambreiaj. 

Pentru verificare porneste auto, baga cv in viteza 1, calca frana si elibereaza usor ambreiajul, daca motorul moare e ok, daca discul patineaza (e uzat sau uns cu ulei/lichid de frana) motorul va continua sa functioneze.

Consumul marit il poti avea tot datorita discului de ambreiaj. Nu stiu cat de experimentat esti ca sofer, dar daca acum in viteza a 3 a nu mai trage deloc, discul patineaza de mai multa vreme si de aici consumul marit. Mare parte din puterea motorului era disipata de patinarea discului si nu mai ajungea la roti.

Succes.

Edited by Dumi81
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

Multumesc pentru raspuns. 

Pff, la ambreiaj m-am gandit si eu la primele simptome cand patina, pentru ca atunci cand se tura in gol era fix ca atunci cand schimbi viteza dar nu ridici piciorul de pe acceleratie, ceea ce pentru mine, la momentul respectiv, insemna intradevar o problema la ambreiaj (decuplarea motorului) dar am zis sa mai merg cu ea din moment ce alte probleme nu sunt iar asta nu se intampla on a daily basis. 

Am masina de 7 ani, deci ne cunoastem destul de bine si in 7 ani am prins ceva experienta amandoua:)). O sa verific nivelul de lichid in toate rezervoarele si revin cu un update. In schimb, in ceea ce priveste testul cu viteza 1, motorul moare din prima.

Totusi, imi ramane intrebarea, de unde a aparut uleiul pentru ca motive nu prea pare ca ar avea. Am verificat si furtunurile, si din ce am reusit sa vad, nu par sparte/iesite de pe la locul lor.

Succes si tie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

Cel mai bine te duci cu ea la mecanic. Sunt sigur ca nu din cauza turbinei ai problemele descrise de tine. In plus daca nu gresesc turbina la 2.0 Tdci este in spatele motorului, nu unde ai facut poze la pata de ulei. Mai poti astepta si pe forum sfaturi de la colegii mai experimentati.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si concluzia este? Ar fi frumos sa postezi ce a cauzat fenomenul descris de tine. Poate foloseste si altora.

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Scuze pentru raspunsul tarziu!

Concluzia: ambreiaj mort (s-a spart discul) si l-am schimbat. Uleiul nu avea legatura cu tot fenomenul. Curgea prin alta parte, de la un simering - ceva de genul asta, pe care l-am schimbat si de atunci e curata zona. 

:)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Alexandraa a spus:

Salut,

Scuze pentru raspunsul tarziu!

Concluzia: ambreiaj mort (s-a spart discul) si l-am schimbat. Uleiul nu avea legatura cu tot fenomenul. Curgea prin alta parte, de la un simering - ceva de genul asta, pe care l-am schimbat si de atunci e curata zona. 

:)

Super , inca 7 ani de plimbari impreuna pana se mai strica , poate mai mult ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper:D!

Doar ca acum face iar figuri, pornesc masina, apas ambreiajul si nu vrea sa intre in viteza, in niciuna. Merge sa bag in toate vitezele doar atunci cand este oprita. Faza si mai simpatica, este ca daca o pornesc in viteza pleaca singura de pe loc, cu toate ca ambreiajul este in podea, ceva gen ca la o cutie de viteze automata. Am dus-o astazi la mecanic, nu i-a gasit nicio buba, momentan. A zis initial ca s-ar putea sa fie ceva de pe la pompa de la ambreiaj (ceva de pe sub bord:D:D, nu stiu exact cum se numeste componenta), dar dupa ce i-a completat lichidul si a aerisit ambreiajul a functionat din nou. 

Acum, astept sa vad daca mai da ceva semne... Promit sa revin cu update!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Alexandraa a spus:

Sper:D!

Doar ca acum face iar figuri, pornesc masina, apas ambreiajul si nu vrea sa intre in viteza, in niciuna. Merge sa bag in toate vitezele doar atunci cand este oprita. Faza si mai simpatica, este ca daca o pornesc in viteza pleaca singura de pe loc, cu toate ca ambreiajul este in podea, ceva gen ca la o cutie de viteze automata. Am dus-o astazi la mecanic, nu i-a gasit nicio buba, momentan. A zis initial ca s-ar putea sa fie ceva de pe la pompa de la ambreiaj (ceva de pe sub bord:D:D, nu stiu exact cum se numeste componenta), dar dupa ce i-a completat lichidul si a aerisit ambreiajul a functionat din nou. 

Acum, astept sa vad daca mai da ceva semne... Promit sa revin cu update!

N-a montat el bine ceva sau nu a diagnosticat problema pe deplin din start si nu a schimbat tot ce trebuie ! Sari pe el daca comenteaza ceva , daca demonteaza cutia de 2 ori e treaba lui ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred sau de fapt sunt sigur ca a montat discul invers :))

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau placa de presiune este dusa. Desi sper sa fi fost schimbata odata cu discul.

De ce nu ai contacta unul din baietii de pe forum pentru reparatie? Vad ca esti din Bucuresti, Midnight Caller ( Alex ) are atelier si aduce piese de calitate. Bogdan G de asemenea si cred ca mai sunt cativa.

Acum este tardiv, dar pe viitor apeleaza cu incredere la ei.

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alex Pai cum să-i dea mașina cu discul pus invers ? Nu se face nici la garaje asa ceva .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ești tu sigur ca i-a dat mașina? A plecat cu ea la automat? :))

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citește cu atenție ce scrie colega mai sus . A aerisit ambreiajul și a mers. 

Așadar pompa.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citit. Clar trebuie sa ma las de scris la semafor 😁

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neata,

Astazi ma duc cu masina inapoi la mecanic, il voi ruga sa dea ambreiajul jos din nou, sa verifice toata partea care tine de chestia asta. Btw, ambreiajul nou e Sachs.

Masina a mers 2-3 zile, cei drept cam prost, nu prea mai tragea... Ideea e ca viteza creste (relativ decent), dar nu asa cum m-a obisnuit (bagat in scaun). Cu acceleratia in podea creste dar nu spectaculos. Acum m-a lasat, iar:rolleyes:

Cand am schimbat ambreiajul am schimbat si filtrele - aer, polen, ulei, motorina, simering-ul din spatele volantei, niste furtunase de vacuum de 5mm, garniturile de la admisie (pentru ca a fost data jos). Am mai curatat si EGR-ul cu un spray special, uleiul din baie, cutie de viteze, si lichidul de frana (banuiesc ca e acelasi si la ambreiaj, daca nu am dreptate, atunci l-a schimbat si pe cel de la ambreiaj).

@ Dumi81 - si eu ma intreb acelasi lucru acum..

@Bogdan G mi-as dori sa vin cu masina sa o pui pe tester, daca se poate. Si daca poti sa-mi spui cam cat ma duce asta cu tester-ul pentru ca deja am bagat ~4500 lei in masina luna asta si finantele se cam duc:unsure:...

Multumesc!

 

L.E.: Am schimbat kit-ul complet

Edited by Alexandraa
L.E.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai PM .

Oricum ai nevoie și de o constatare a sistemului turbo dacă zici ca nu trage .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alexandra, ca mi-am adus aminte de tine acum ca am făcut azi un ambreiaj de 2.0D. Ambreiajul trebuia montat de la început cu SDV-ul din poza, volanta strânsă la 48Nm și placa la 24Nm. Clientul care a venit la noi avea volanta sparta, placa sparta și rulmentul bucăți la doar 90.000km.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

365c684e5cc44a020d67c337c6abc2f3.jpg

7f7c6871e34ae988247b5df5d1a77f26.jpg

ca92ca77dba602489cae3f324d83c07c.jpg

db282ffeb9a464b6530222cb3a40c396.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și fără acest SDV care sunt șansele de reușită la schimbarea uni ambreiaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de talentul mecanicului :)

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiam ca Luk vine deja resetat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vine resetat, dar scula nu este pt resetat placa ci pt strâns egal și tensionat. Este un filmuleț pe net legat de montajul acestui tip de ambreiaje și îl respectam, și dacă citești în documentația tehnica vei observa ca se menționează sa strângi pana se aud câteva click-uri pentru un ambreiaj mai moale.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

" câteva click-uri pentru un ambreiaj mai moale. " Posibil de asta pedala mea de ambreiaj a ramas la fel de tare chiar si dupa ce am schimbat ambreiajul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam da . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine a fost montat ambreiajul cu scula speciala, insa nu s-a auzit nici un click. Cert este ca montajul a fost foarte reusit, ambreiajul a ramas la fel de usor (comod) de apasat ca si cel vechi. In 8000 de km de cand a fost inlocuit nu a patinat nici macar o singura data.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now