Sign in to follow this  
Followers 0
Cristian Scutaru

Schimbare de motor ... cu cantec

2 posts in this topic

Povestea unui schimb de motor la un amic...

Are un 850 model 96 cu GPL si vreo 520.000km facuti din care vreo 300.000 pe GPL. Anul trecut prin vara masina a inceput sa scoata fum albastru cand statea la relanti iar un test de compresie nu a aratat bine deloc. Cum motoarele 2.5 10V sunt aici cele mai des intalnite s-a hotarat sa inlocuiasca motorul cu totul. A gasit dupa scurt timp unul care avea un pic peste 100.000km parcursi dar care statea demontat de 7! ani asteptand sa fie montat, pana cand persoana respectiva s-a hotarat sa i-l vanda. Pretul era si foarte bun asa ca dupa ce s-a gandit mult s-a hotarat sa i-l cumpere. Din start am hotarat ca montam o distributie noua si ambreiaj nou plus alte chestiuni. Motorul respectiv fusese montat intr-un V70 model 98 si nu era clar care intinzator la distributie este montat asa ca l-am rugat pe vanzator sa ne dea seria motorului. Noroc ca odata cu seria motorului ne-a dat si VIN-ul si am vazut ca era de fapt un motor 2.0 si nu 2.5!! Asa ca a fost anulata afacerea si cautarea a plecat din nou de la zero.

La scurt timp totusi a gasit un motor din 94 care mai era inca montat pe donator cu 140.000km reali de la o persoana in varsta care avusese accident cu ea si era stramb sasiul. Masina arata pe interior ca noua. A luat motorul, cutia de viteze si planetarele.

Intr-o prima sedinta de surubait am schimbat distributia, semeringurile de la axele cu came si cel de la arborele cotit dinspre cutie odata cu ambreiajul. La sistemul PCV am inlocuit furtunele dar nu am schimbat cutia pentru ca avea modelul vechi pana in 94 care are o cutie mai mica. Cutia "normala" bate in senzorii de knock, ca sa fie montata trebuie inlocuiti cu cei model 97 impreuna cu un cablu adaptor. Am lasat cutia veche, ea aratand foarte bine.

In noiembrie am schimbat intr-un maraton de surubaiala de 10 ore motor, cutie si planetare. Am pornit motorul si totul mergea impecabil, atata ca relantiul era pe la 1000 de ture .

Dupa vreo 2 zile au aparul niste probleme, relantiul refuza sa scada sub 1000 si din cand in cand dadea in nas la accelerari atat pe gaz cat si pe benzina. Alte dati mergea absolut impecabil inclusiv viteaza maxima (200kmh) a fost atinsa.

Am suspectat senzorul de temperatura antigel la el fiind montat un sistem care pompeaza aer suplimentar la amestec in faza rece pentru a aduce masina la EURO 2. Sistemul este conectat cu niste papuci (nasoli) la senzorul de temperatura apa. Am inlocuit papucii cu o cupla etansa. Totul bine si frumos pana a ajuns acasa unde iar a facut figuri.. :(

A vazut ca galeria de evacuare are o fisura si a inlocuit-o cu a lui veche care fusese schimbata cu un an in urma. Iarasi 2 zile totul in regula si apoi iarasi probleme...

Urmatorul suspect a fost supapa de relanti, cumparat una noua nici o schimbare. Cu ocazia schimbarii supapei s-a rupt cotul de plastic care e montat in fata clapetei de acceleratie datorita faptului ca furtunul de la oil trap era prea intins (cutie mai mica si prin urmare o alta geometrie a furtunului).

Ne-am hotarat sa schimbam sistemul de oil trap de la model 96 la cel 94, cu senzori de knock din 97 si galeria de admisie de la motorul donator, a lui fiind usor lezata acolo unde e montat copacelul de vacuum. El trebuia sa plece la sfarsitul lunii ianurie cu masina in Austria la ski si era deja presat si stresat de timp.

Pe 14 ianuarie am mers la el si am facut toate operatiunile, inclusiv construit cablajul adaptor pentru knock. A schimbat si sonda lambda cu una Bosch noua.

Masina a pornit instant desi statuse peste 1 luna nepornita. Am lasat-o sa mearga vreo 1/2 de ora timp in care ne-am dezghetat (operatiunea a avut loc afara).

Cand sa plec am accelerat odata direct la clapeta de acceleratie, ocazie cu care motorul s-a oprit subit si nu s-a mai lasat pornit. Verificat releu, sigurante ...nimic. Demarorul invartea dar mai mult nu se intampla . Am observat ca martorul de check engine in bord nu se mai aprindea. Am inlocuit computerul de la motor cu altul din 94, nici o schimbare.

Apoi am luat soclul de la ECU la masurat dupa ce am vazut ca ECU nu activeaza releul gri de deasupra radiatorului. Toate bine si frumoase pana am masurat masa. Aici aveam valori destul de mari asa ca am controlat prinderea de blocul motor si ... SURPRISE! Ambele suruburi nu erau stranse. Am strans suruburile si motorul a plecat instant.

Plecat la casele noastre (stau la vreo 50 km de el), el la o proba de anduranta pe autostrada. Seara imi trimite mesaj ca iar a facut figuri dar ca de data asta are trecut ca eroare sonda lambda (valori neplauzibile). Eu i-am zis ca la 10V au fost montate sonde de la NGK si nu Bosch. A cumparat o sonda noua NGK si cu asta s-a terminat (SPER!!!!) odiseea :)

 

Ceva poze de la distractie, unele le-am postat cand am schimbat motorul.

IMG_6640-001.JPG

IMG_6641-001.JPG

IMG_6644-001.JPG

IMG_6645-001.JPG

IMG_6785-001.JPG

IMG_6789-001.JPG

IMG_6791-001.JPG

IMG_6799-001.JPG

Klopf1.jpeg

Winterschrauben.jpeg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca masina mea nu este singura care are personalitate😁

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0