Posted 31 Jan 2017 (edited) · Report post Cand am luat masina din Germania, dupa ce a stat o vreme la dealer, a aparut mesaj de baterie descarcata dupa ce am ascultat 2-3 minute de muzica. Dealerul a zis ca e normal pentru o masina care a stat mult fara sa fie pornita si ca o rezolva ei inainte sa mi-o dea. Nu stiu daca au lasat-o pornita sa se incarce la relanti sau au pus-o pe redresor. Oricum mesajul respectiv nu a mai aparut. Ieri dimineata, am vrut si eu sa testez incalzirea auxiliara. Am pornit-o si cand m-am intors la masina, peste 10-11 minute, aveam deja mesajul ca a trecut in power saving mode. Am fost la reprezentanta, avea cam 35% din capacitate, zicea pe bonul scos din aparat. Omul m-a avertizat ca s-ar putea sa nu fie chiar asa de slaba, dar cum am frecat-o vreo 10 zile numai in oras, ture scurte, s-ar putea sa nu apuce sa se incarce ca lumea. Cum baterii originale nu aveau pe stoc, am zis ca stau un pic inainte sa iau decizia de a o inlocui, pentru ca poate daca merg drumuri mai lungi cu ea se mai incarca, plus ca n-a mai dat mesaj de low battery si dimineata si la -11 a pornit super lejer. Mi-am luat insa un redresor cu tester de la CTEK, pentru ca plec in Austria si daca ma lasa pe acolo vreau sa pot sa o redresez. Tensiunea pe baterie, masurata cu un voltmetru, cu motorul oprit, e 12.63 - 12.64. La testele CTEK, a iesit galben la baterie (se asteapta sa fie peste 12.6, probabil ca nu sesizeaza 12.63), dar a iesit verde si testul de incarcare si cel de putere la pornire. Banuiesc ca nu are rost sa ma agit si sa o schimb, avand in vedere ca bateria are sub 3 ani si neamtul de dinaintea mea a facut 106.000 cu ea, probabil drumuri mai lungi din moment ce are o medie de 38.000 pe an. Sau sunt prea optimist? Cand pica, pica brusc si salutare? P.S. Redresorul l-am luat asa repede pentru ca mai am o masina cu o baterie mai veche (Varta) si una cu o baterie noua (Bosch) dar pe care au reusit copiii sa o descarce deja de doua ori lasand plafoniera aprinsa de vineri seara pana luni dimineata. Asa ca sper sa il pun la treaba. Edited 31 Jan 2017 by XC Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Jan 2017 · Report post Daca tia pornit la -11 lejer cred ca mai duce bine bateria.Drumurile scurte o omoara, o descarci al pornire si nu apuca sa se incarce in 10 min.Si la a mea daca stau 15-20 min si bazai muzica un pic si mai stau cu contactul pus si ma joc un pic pe Vida Dice cu ea imi da si mie mesaj de baterie descarcata, plus ca bateria mea e noua, are un an si e si de 100 Ah. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Jan 2017 · Report post Am tot auzit de VIDA in sus si in jos, dar nu-mi dau seama ce presupune asta. E o aplicatie, o chestie hardware + aplicatie, e licenta periodica (anuala), definitiva, care e treaba cu ea? Ce investitie presupune, pe langa un laptop? Asta e: https://www.eobdtool.co.uk/wholesale/volvo-vida-dice-diagnostic-tool.html ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Jan 2017 · Report post Vida e un programel pe calculator care ocupa cam 30 gb (2014D) si iti arata cam tot ce le arata astora in service (au pus un patch programului de service de la volvo) . Dice-u e un device (tester) clona a testerului din service-urile volvo . Deci poti face tot ce fac in reprezentanta mai putin instalat softuri , updateuri etc. Share this post Link to post Share on other sites