Sign in to follow this  
Followers 0
yonutz_2010

ajutatima sa inteleg

3 posts in this topic

de ce mi sa aprins semnul de la sonda lamnda pe bord si ce trebuie facut este un volvo 460gle 94 1721cm 78 kw benzina este vreo problema daca merg cu ia asa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonda lambda este doar inceputul buclei de control al amestecului - respectiv al noxelor. Sonda lambda (i se mai spune oxygen sensor) sesizeaza cantitatea de oxigen din evacuare, da informatia spre calculator (o tensiune de aprox. 1,5V) iar acesta comanda reglajul + sau - al amestecului. Sonda lucreaza doar la temperatura mare, variantele mai vechi aveau numai 2 fire si intrau in functiune dupa incalzirea normala a evacuarii, variantele mai noi au 4 fire, din care 2 sunt pentru incalzire electrica si intra mai repede in functiune. Deci becul aprins semnifica faptul ca nu mai functioneaza sistemul de gestiune al amestecului/noxelor, nu neaparat ca sonda ar fi defecta. O metoda de verificare este de a furniza o tensiune reglabila in intre 0,7 si 1,5 volti (o baterie cu un potentiometru) in mufa sondei (cu firele sondei inlaturate) si daca se va observa o modificare in regimul de mers in gol al motorului la modificarea tensiunii, asta inseamna ca problema ramane la sonda.

Poate semnifica si altceva, nu cunosc masina respectiva dar la un Audi mai vechi se aprindea becul respectiv la fiecare 50.000km, cica trebuia o revizie pentru verificarea noxelor. Se rezolva simplu prin resetarea unui contor suplimentar din vitezometru, era mecanic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0