MareanBoss

Temperatura Motor D5

48 posts in this topic

Nu sunt sigur ca e defect dar odaata ce scade temp. la prima liniuta eu zic ca nu e normal . Asta e rolul termostatului sa stea inchis (circuit mic) pana ajunge apa la 90-92C si apoi sa deschida(circuit mare)  pana scade la 83-85 si apoi sa inchida pana ajunge la t. optima din nou si iar sa deschida si ala e ciclul lui,  dar in nici un caz sa stea deschis pana ajunge apa la 30 C nu credeti ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, Cristi Muresan a spus:

Eu cand am cautat am gasit doar corp complet , cam asa spune si bogdan mai sus , dar esti sigur ca e defect ? 

Eu am inteles de la BogdanG ca pe WAHLER vine doar kit complet dar nici vu VALEO nu mi e rusine ...  e 90ron doar termostatul  dc. sa mai cheltui 210 ron pe aluminiu degeaba ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai înțeles ce am spus.

Repet .

Modelul acesta vine numai complet cu carcasa . Termostatul găsit de tine este din greșeală echivalat .

Pune o poza și te convingi .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valeo nu stiu daca se potriveste dar Gates da ca se potriveste dupa  cod OEM 

 

 

Edited by MareanBoss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact . E pt modelul vechi . Astea noi sunt mici .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

A venit caldura si nu am mai schimbat termostatul .  Acum pare ca se comporta normal . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e normal ca atunci cand este frig afara sa scada temperatura apei daca masina nu este in sarcina?Adica, la mine La Polul Nord, cand sunt - 20-25-30 C, daca sunt cu masina in sarcina imi urca temperatura la normal, iar cand nu este in sarcina (am cateva serpentine de coborat, aprox 5 km) imi scade temeratura undeva spre 60 C.La Opel (1,9 diesel) imi scade temperatura la 30 C atat vara cat si iarna (vorbesc de acelasi traseu).Probabil ca nu se pune problema termostatului, intrucat radiatorul este destul de voluminos si se asigura o racire corespunzatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 46 minute, Stronghold a spus:

Nu e normal ca atunci cand este frig afara sa scada temperatura apei daca masina nu este in sarcina?Adica, la mine La Polul Nord, cand sunt - 20-25-30 C, daca sunt cu masina in sarcina imi urca temperatura la normal, iar cand nu este in sarcina (am cateva serpentine de coborat, aprox 5 km) imi scade temeratura undeva spre 60 C.La Opel (1,9 diesel) imi scade temperatura la 30 C atat vara cat si iarna (vorbesc de acelasi traseu).Probabil ca nu se pune problema termostatului, intrucat radiatorul este destul de voluminos si se asigura o racire corespunzatoare.

In mod normal temperatura apei nu trebuie sa-ti scada sub o anume valoare.

Motorul e proiectat sa mearga intr-un regim de temperatura undeva intre 75-85 grade, dilatari, frecari, materiale diverse etc care trebuiesc luate in calcul, compensate, randamente etc.

Daca se raceste motorul de la 90 la 30 grade ai o racire defectuoasa, in niciun caz corespunzatoare. In mod normal daca-ti ajunge la 90 la deal si instalatia de racire este OK nu trebuie sa-ti scada in aia 5 km de vale asa jos. Normal ca o sa scada mai ales ca-i frig afara dar putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Maurice a spus:

In mod normal temperatura apei nu trebuie sa-ti scada sub o anume valoare.

Motorul e proiectat sa mearga intr-un regim de temperatura undeva intre 75-85 grade, dilatari, frecari, materiale diverse etc care trebuiesc luate in calcul, compensate, randamente etc.

Daca se raceste motorul de la 90 la 30 grade ai o racire defectuoasa, in niciun caz corespunzatoare. In mod normal daca-ti ajunge la 90 la deal si instalatia de racire este OK nu trebuie sa-ti scada in aia 5 km de vale asa jos. Normal ca o sa scada mai ales ca-i frig afara dar putin.

Da, e adevarat ce zici Maurice,  dar la -25 C coborare in frana de motor, distanta aia de 5 km o parcurgi in 10 minute cand ai si polei pe drum si is si serpentine abrupte.In rest nu am observat in ultimii ani probleme cu scazut temeratura sau ceva asemanator.La opel tind sa cred ca e ceva problema dar nu am eroare stocata deloc desi am schimbat antigel distributie etc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La d5-u euro 3 am patit sa imi scada temperatura , s-a intamplat pe o coborare lunga (borsec) pe -25 cu vant puternic , am verificat termostatul si era oke , in mod normal masinile vandute in tari cu un climat rece au fost dotate cu webastro (nu neaparat programabil)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 19 ore, Cristi Muresan a spus:

La d5-u euro 3 am patit sa imi scada temperatura , s-a intamplat pe o coborare lunga (borsec) pe -25 cu vant puternic , am verificat termostatul si era oke , in mod normal masinile vandute in tari cu un climat rece au fost dotate cu webastro (nu neaparat programabil)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Da, la gerul ala si la o coborarare lunga in frana de motor se mai justifica scaderea de temperatura, dar nu o scadere de cateva zeci de grade.

Cristi, tu cum ai verificat ca termostatul este bun?.Intreb ca o paranteza pentru ca la Opel azi dimineata  i-am ars teava de esapament si a urcat acul la 90 C, insa dupa ce am circulat cu 60 km pe o distanta de 7-8 km iar a scazut spre 60 C (sigur termostatul este dus).La volvo nu am o astfel de problema :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfuu de verificat nu mai stiu cum , bogdan g mi-a spus dar au trecut ani buni

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar da , opelul cred ca are nevoie de un termostat nou

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal sa scadă temperatura apei în frana de motor .

Termostatul se verifica ușor, fie la drum lung la maxim 1500rpm mers constant și se vede cum scade apa sau cu motorul pornit verifici furtunele radiatorului care trebuie sa fie reci pana ajunge apa în bord la 90. 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Bogdan G a spus:

E normal sa scadă temperatura apei în frana de motor .

Termostatul se verifica ușor, fie la drum lung la maxim 1500rpm mers constant și se vede cum scade apa sau cu motorul pornit verifici furtunele radiatorului care trebuie sa fie reci pana ajunge apa în bord la 90. 

Da, la drum lung am calcat Opelul, iar apoi am incetinit spre 1500 ture si a scazut spre 65-70 C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca tot vorbim de temperatura motor de termostate......defectiunea la termostat poate avea drept cauza si un consum marit de combstibil...sa zice 1-2 litri la suta de km?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este, creste consumul .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua, trebuie schimbat termostatul la masina mea pentru ca nu se ridica temperatura cum trebuie la frig si nu face caldura in interior suficient. Este un volvo v50 2.0d din 2005. Eu am cumparat un termostat insa apoi am vazut ca este o piesa completa din plastic. Se poate schimba doar acel termostat la modelul asta sau trebuie schimbat tot? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now