VilyXC60

Volvo XC 60 MY 2018

39 posts in this topic

Si iata ca avem ceva concret legat de noul Volvo XC 60 2018 care va fi lansat la Geneva Motor Show in curand.

Creat pe noua platforma, ca si fratele mai mare Volvo XC 90 si ceilalti membri ai familiei S90, V90, V90 Cross Country, noul Volvo XC 60 trebuie sa continue linia succesului creata de antemergatorul sau inca din 2008 la lansarea oficiala de la Geneva din martie a aceluiasi an. Desi a suferit un face-lift important de-a lungul carierei sale intinse pe aproape 10 ani, iata ca a sosit momentul ca noul XC60 sa se lanseze.

Si desi va fi asemanator noului XC 90, va avea totusi propria personalitate.

Doua mici fotografii teaser :)

Feu arriereXc60.jpg

C5cU2j-WMAAMIv0 (1).jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lansarea oficiala: Geneva 2017, ora 10:45 CET :)

xc60far1jpg.jpg

xc60 fata.jpg

xc60 semifata.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rectificare: Lansarea oficiala: Geneva 7 martie 2017, ora 10:45 CET :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ar trebui sa fie intr-un mare fel...un XC90 mai mic, presupun.

Va deveni "calul de bataie" din gama Volvo dpdv al vanzarilor.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar mie-mi surade ideea de XC40? :( Sper sa fie anuntat tot la Geneva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, Mihai933 a spus:

Doar mie-mi surade ideea de XC40? :( Sper sa fie anuntat tot la Geneva.

Prietena mea deja il vede in garaj , bine inca n-avem garaj dar nici xc-u n-a aparut . 

Vazusem niste poze cu xc40 in teste deci ar trebui sa il lanseze decurand 

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 19 ore, Mihai933 a spus:

Doar mie-mi surade ideea de XC40? :( Sper sa fie anuntat tot la Geneva.

Nu, XC 40 nu va fi anuntat la Geneva. Ar umbri prezentarea vedetei XC 60 :).

Insa ambele au circulat in ultima perioada in varianta camuflata prin Europa si au fost testate in zapada nordului. Ceea ce vorbeste de lansarea lor iminenta...

XC 60 lansare salon auto Geneva martie 2017 - intrare in concesiune septembrie 2017

XC 40 lansare salon auto Shanghai aprilie 2017 - intrare in concesiune decembrie 2017

Daca XC 60 va fi produs exclusiv la Torslanda, Suedia (ca si fratele mai mare XC 90), noul XC 40 va fi produs la Gent (Belgia) caci noua platforma CMA va fi asamblata numai la Gent. De mentionat ca Gent, este locul unde a fost produs timp de aproape 10 ani, actualul XC 60.

Ca noutate pe noua platforma CMA (XC 40) va fi aparitia motorului cu 3 cilindri, o noutate pentru Volvo...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ceva stiri din viitorul domeniu electric la Volvo:

Dezvoltare in curs a unei noi platforme nume de cod MEP, 100% dedicata masinilor exclusiv electrice Volvo. Motoarele vor avea puterea intre 130 si 620 CP iar bateriile vor avea maxim 100KWh.

2018: T5 twin engine FWD 250 CP, baterie 9,7 KWh/ autonomie 50 km in mod electric Pur;

2019: Lansarea arhitecturii 48V, super stop&start de 15-20 CP (asa numitul "alterno-demaror", un motor electric ce va face legatura intre intre motor si cutie si va incarca si bateria masinii; totodata, el are rol si la plecarea de pe loc, eliminand astfel consumul mare de combustibil la pornirea de pe loc), baterie li-ion de 0,25KWh pentru motoarele Diesel sau benzina;

2019: Lansarea primei masini Volvo exclusiv electrica pe platforma SPA sau CMA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca atarna nimic,e o iluzie optica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pardon .

BMW are 381CP din 2993 cmc. 

VW are 240CP din 1968 cmc . 

Volvo e departe la diesel fata de concurenta, inca sunt la capitolul experimente, cu benzinarele au nimerit-o de data asta, chiar supermega economice si performante, peste ce ofera BMW . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai vorbim de cutiile in 8 trepte, inca de cand lumea, la fel si brake energy recovery, pe cand Volvo-ul meu, cu tot cu Summum si alte pachete, din 2014, are doar 6. Pana la urma nu e totul raportul CP/litru, mai e si ce faci cu puterea aia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem cutie acum in 8 trepte pe VEA - noul XC60, va veni si bateria de recuperare energie cinetica la franare. Ce avem la Volvo si nu avem la restul din punctul meu de vedere sunt 2 chestiuni:

- bucuria si experienta la volanul unui Volvo 

- un model full-option (vezi si optiunile noi de securitate gen Pilot Assist) sunt la un pret muult mai bun decat la concurenta (daca le are). 

Vizavi de consum si performante - pot sa va spun dupa 3 luni si 8.000 km cu D4 VEA cu Polestar ca este peste D5 Polestar cu 6 trepte - performante si consum (mai mic). Asa ca este de facut upgrade la VEA dupa parerea mea - sau poate noul XC60, care vine cu niste optionale de securitate interesante - http://www.volvocars.com/intl/cars/new-models/xc60.

Totusi 2 mentiuni vizavi de noul XC60 vs. D4 VEA existent (2017):

- D5 (235 CP // 480 Nm) - intrebare: cu Polestar ar sari de 500 Nm? 

- tractiune integrala AWD - mie mi se pare mai putin interesant daca este la fel ca pana acum. Si oricum in acceptiunea mea nu se justifica - XC60 este un SUV nu off-road.

@iulirx Avem si padele pentru schimbat manual si chiar se comporta ca o cutie manuala - nu mai trece in mod automat dupa un timp, si doar cand ii spui tu. 

 

Edited by maverick
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa mine, un Baby XC90 ceea ce nu-i rau pana la urma.

Ca tehnologii noi fata de al meu am vazut una singura - "virarea automata" in caz de activare "City safe"

D5-ul asta nou e chiar misto, eu cel putin sunt foarte incantat de el pana acum.

Ce mi-a placut e motorul T6, mai ca mi-as schimba D5-ul.

Sunt curios cum o fi combinat cu electric (n-am condus inca) ca asa din teorie/hartie ar trebui sa fie de mare exceptie.

@maverick Nu cred ca Polestar-ul o sa-l duca pe culmi nebanuite ca deja e super-mega-optimizat, cati cai sa scoti din 2 litri si sa-ti mai si mearga sute de mii de km?

La mine Polestar-ul e asa de amorul artei (plus decor), schimba un pic mai repede cutia, cativa ponei pe hartie care oricum nu ai cum sa-i simti, un pic mai sprintena per ansamblu.
 

Ca pareanteza, m-a dezamagit prostia asta de " Politically correct " la moda da cativa ani care deja i-a creeat renumele de masina gay, a se vedea reclama oficiala si toate sutele de comentarii pe tema asta care au aparut in nici 2 zile. Comunismul e in floare in tarile astea capitaliste avansate, la noi in vremurile comuniste nu aveai voie sa spui nimic la astia acum ai dreptul sa nu spui nimic ca altfel ti-o iei peste bot.

 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pentru ca s-au postat o mare parte din noutati, vin si eu cu cateva pdf-uri interesante pentru pasionatii Volvo ai acestui forum. :)

Este vorba de specificatiile tehnice ale noului XC 60 2018 (aici aveti totul referitor chiar si la dimensiuni), un alt pdf legat de IntelliSafe, altul care vorbeste de Drive-E, un pdf cu descrierea noului sasiu SPA si al 5-lea pdf care descrie Sensus.

 

Enjoy! :) si astept comentarii legate de noutati si mai ales diferente cu vechiul XC60 :) !

204772_New_Volvo_XC60_Technical_Specifications.pdf

205101_IntelliSafe_factsheet_for_the_MY2018_Volvo_line_up.pdf

205102_Drive_E_factsheet_for_the_MY2018_Volvo_line_up.pdf

205103_SPA_chassis_factsheet_for_the_MY2018_Volvo_line_up.pdf

205104_Sensus_factsheet_for_the_MY2018_Volvo_line_up.pdf

Edited by VilyXC60
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incep eu cu o observatie interesanta:

Noul XC 60 T8 (hibrid) va avea un motor VEA de 320CP la care se adauga motorul electric aflat pe axa din spate (88CP) si mai adaugam inca si noul "alterno-demaror-generator" C-ISG (Crankshat mounted Integrated Starter Generator) de 46,24 CP.

Totalul il faceti voi, insa parerea mea ca noul hibrid PHEV XC 60 va fi o adevarata bestie!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noile specificatii tehnice pe care le-am postat nu contineau referire decat la motoarele Diesel.

Postez acum varianta actualizata incluzand si motoarele pe benzina.

Vad din specificatii (sunt doar motoarele + AWD) ca singurele variante cu cutie manuala (si cu AWD) vor fi D4 AWD si T5 AWD...

Probabil ca in varianta FWD consumurile vor fi mai mici, dar si performantele mai slabe.

Sanatate!

Vily

204772_New_Volvo_XC60_Technical_Specifications (1).pdf

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai performante mai mari la anumite motoare nu pentru ca sunt AWD, ci pentru ca sunt D5 vs. D4, T5 vs. T8 respectiv - aceleasi motoare cu "licente" de putere diferite. 

Sunt aceleasi motoare care sunt si acum pe arhitecturile VEA existente deja - eu am actualmente D4 FWD cu cutia in 8 trepte. 

On 3/8/2017 at 11:56 AM, Maurice said:

 

@maverick Nu cred ca Polestar-ul o sa-l duca pe culmi nebanuite ca deja e super-mega-optimizat, cati cai sa scoti din 2 litri si sa-ti mai si mearga sute de mii de km?

La mine Polestar-ul e asa de amorul artei (plus decor), schimba un pic mai repede cutia, cativa ponei pe hartie care oricum nu ai cum sa-i simti, un pic mai sprintena per ansamblu.
 

Sunt de acord cu tine vizavi de CP - am fost de la inceput de acord cu faptul ca acei cativa CP nu schimba nimic (sa nu uitam ca virgula CP sunt o marime de marketing, rezultata din cuplu la un anumit rpm si se vad doar la viteza maxima, care este oricum limitata electronic). Insa ce se vede sunt Nm care face ca masina sa fie mai sprintena la accelerari, in depasiri. Iar Polestar pe VEA optimizeaza si cutia dpdv functionare si regim, nu doar cativa CP la motor: https://www.polestar.com/ro/products/optimised/

Per total Polestar are prea putin de-a face cu CP, insa are foarte mult de-a face cu comportamentul masinii. 

On 3/10/2017 at 9:34 AM, VilyXC60 said:

Cele mai importante pentru mine ar fi Sensus si IntelliSafe: 

- Sensus - in sfarsit scapam de consola cu butoane si avem Apple Car Play // Android Auto - din pacate aici (am vazut doar Apple Car Play) nu toate aplicatiile din telefon se "copiaza" pe ecran - Google Maps, Waze. Nu stiu cum e Android Auto. Alte functionalitati necesita VoC - Volvo on Call - care trebuie facut disponibil in Romania. 

- IntelliSafe - aici sunt multe chestiuni noi utile si care consider ca ar trebui sa fie pe orice Volvo - nu sunt putine situatiile cand aceste sisteme ajuta la evitarea // chiar evita coliziuni si probleme in trafic. 

Deci trecem la alt nivel si cu XC60 - abia astept sa il vad in Romania. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe Volvo Germany il poti configura...la noi nu se poate inca!!! Abia-l astept!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Primul drive test.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now