OvidiuD

Consum ulei XC 60 MY2010

40 posts in this topic

@BogdanG Nu te contrazic.Este o ardere lenta a uleiului fara noxe vizibile pe esapament.Alt tip ulei nu face decit sa fie un paleativ.E logic ca ai intilnit exemplare destule.

Offtopic..

Eu ma opresc cind este vorba despre  ce mici hibe  comporta autoturismele (marea majoritate )aduse din licitatii si la preturi unele de Dacia , (cum zici tu) ,fiindca daca dezvolt  nu stiu cit ajuta ......cit timp omul si-a facut deja achizitia , simte ca a luat "teapa" ,apoi mai vine si intreaba aici ,de problemele sale.... .Nu e constructiv  ...

Ai vazut ce discutii au iesit ,de la simple chestii  dar in alt context decit vorbim pe acest topic!! ...au iesit sabiile din teaca acum citeva zile pe topicul de S40.:mellow:

Trist ca ,datorita acestui exod de auto diesel din UE-vest  piata autohtona este nerealista si incurajeaza vinzarea , achizitia de auto mai ieftine care par  "beton " (vorba ta de acum 7 ani dar era vorba reala, fara ghilimele). Asa mi-am vindut "cazanul" acum 7 ani pe 8 k cind valora muuuult .....dar cind  trebuie sa salvezi o situatie , te aliniezi fara voie la  "piata" ... ...:hammer:

 

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/5/2020 at 6:25 PM, Vvolvo said:

@BogdanG Nu te contrazic.Este o ardere lenta a uleiului fara noxe vizibile pe esapament.Alt tip ulei nu face decit sa fie un paleativ.E logic ca ai intilnit exemplare destule.

Offtopic..

Eu ma opresc cind este vorba despre  ce mici hibe  comporta autoturismele (marea majoritate )aduse din licitatii si la preturi unele de Dacia , (cum zici tu) ,fiindca daca dezvolt  nu stiu cit ajuta ......cit timp omul si-a facut deja achizitia , simte ca a luat "teapa" ,apoi mai vine si intreaba aici ,de problemele sale.... .Nu e constructiv  ...

Ai vazut ce discutii au iesit ,de la simple chestii  dar in alt context decit vorbim pe acest topic!! ...au iesit sabiile din teaca acum citeva zile pe topicul de S40.:mellow:

Trist ca ,datorita acestui exod de auto diesel din UE-vest  piata autohtona este nerealista si incurajeaza vinzarea , achizitia de auto mai ieftine care par  "beton " (vorba ta de acum 7 ani dar era vorba reala, fara ghilimele). Asa mi-am vindut "cazanul" acum 7 ani pe 8 k cind valora muuuult .....dar cind  trebuie sa salvezi o situatie , te aliniezi fara voie la  "piata" ... ...:hammer:

 

Am achizitionat de curand un xc 60 din 2015 2.0 d 181 cp si imi consuma 1l de ulei la 800-1000 de km. Cei de la Primus mi au spus ca e o problema de proiectare a motorului si dupa 80 -90000 de km incep sa pape ulei si ca m ar costa reparatia in jur de 5000e. Am reusit sa o fac intr un service din Timisoara unde costurile au fost mult mai mici. Problema lor sunt segmentii de ungere care sunt foarte ingusti au gaurile foarte mici si se astupa dupa un timp. Masina am scoso din service acum 1 saptamana si merge impecabil. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singura problema e daca au pus balansierul corect la loc . 

Cat a fost reparatia de curiozitate . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanGDaca nu mai pui balansierul cat de tare vibreaza motorul?               

La VEA nu este ca la VAG, nu are legatura cu pompa de ulei, este antrenat de o roata/coroana dintata prinsa pe vibrochen, este stand alone. Oricum esti cam zgacit in a da share la informatii.

Pui numai probleme de genul: "daca au pus balansierul corect la loc". Este prins cu suruburi cat de gresit poti sa-l pui? Respecti cuplul de strangere, eventual dai semne pentru al pune in pozitia exacta din care a fost demontat.

@Rosu sunt si eu curios cat a costat distractia si daca au schimbat pistoanele si segmentii sau doar segmentii de ungere. 

 

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Dumi81 said:

@BogdanGDaca nu mai pui balansierul cat de tare vibreaza motorul?               

La VEA nu este ca la VAG, nu are legatura cu pompa de ulei, este antrenat de o roata/coroana dintata prinsa pe vibrochen, este stand alone. Oricum esti cam zgacit in a da share la informatii.

Pui numai probleme de genul: "daca au pus balansierul corect la loc". Este prins cu suruburi cat de gresit poti sa-l pui? Respecti cuplul de strangere, eventual dai semne pentru al pune in pozitia exacta din care a fost demontat.

@Rosu sunt si eu curios cat a costat distractia si daca au schimbat pistoanele si segmentii sau doar segmentii de ungere. 

 

Reparatia a costat 5500 ron, s au rectificat canalele la pistoane pt. a se putea monta segmenti de ungere ceva mai lati, s au schimbat ghidurile si semeringurile de la supape, rectificat planeitate chiuloasa cuzineti biela plus schimbat ulei cutie automata. Segmentii de ungere vechi erau complet infundati. Baietii de la primus mi au zis ca reparatia m ar costa intre 20000-25000ron ca trebuie schimbate pistoanele cu totul. La costul reparatiei cred ca nu am platit mana de lucru serviceul respectiv fiind al unei rude apropiate. Am facut  pana acum vreo 4000 km, motorul se prezinta foarte bine, nici ciupitura de ulei, fara vibratii la motor cum zice BogdanG.

19 hours ago, Dumi81 said:

@BogdanGDaca nu mai pui balansierul cat de tare vibreaza motorul?               

La VEA nu este ca la VAG, nu are legatura cu pompa de ulei, este antrenat de o roata/coroana dintata prinsa pe vibrochen, este stand alone. Oricum esti cam zgacit in a da share la informatii.

Pui numai probleme de genul: "daca au pus balansierul corect la loc". Este prins cu suruburi cat de gresit poti sa-l pui? Respecti cuplul de strangere, eventual dai semne pentru al pune in pozitia exacta din care a fost demontat.

@Rosu sunt si eu curios cat a costat distractia si daca au schimbat pistoanele si segmentii sau doar segmentii de ungere. 

 

Reparatia a costat 5500 ron

On 12/5/2020 at 6:25 PM, Vvolvo said:

@BogdanG Nu te contrazic.Este o ardere lenta a uleiului fara noxe vizibile pe esapament.Alt tip ulei nu face decit sa fie un paleativ.E logic ca ai intilnit exemplare destule.

Offtopic..

Eu ma opresc cind este vorba despre  ce mici hibe  comporta autoturismele (marea majoritate )aduse din licitatii si la preturi unele de Dacia , (cum zici tu) ,fiindca daca dezvolt  nu stiu cit ajuta ......cit timp omul si-a facut deja achizitia , simte ca a luat "teapa" ,apoi mai vine si intreaba aici ,de problemele sale.... .Nu e constructiv  ...

Ai vazut ce discutii au iesit ,de la simple chestii  dar in alt context decit vorbim pe acest topic!! ...au iesit sabiile din teaca acum citeva zile pe topicul de S40.:mellow:

Trist ca ,datorita acestui exod de auto diesel din UE-vest  piata autohtona este nerealista si incurajeaza vinzarea , achizitia de auto mai ieftine care par  "beton " (vorba ta de acum 7 ani dar era vorba reala, fara ghilimele). Asa mi-am vindut "cazanul" acum 7 ani pe 8 k cind valora muuuult .....dar cind  trebuie sa salvezi o situatie , te aliniezi fara voie la  "piata" ... ...:hammer:

 

Am achizitionat de curand un xc 60 din 2015 2.0 d 181 cp si imi consuma 1l de ulei la 800-1000 de km. Cei de la Primus mi au spus ca e o problema de proiectare a motorului si dupa 80 -90000 de km incep sa pape ulei si ca m ar costa reparatia in jur de 5000e. Am reusit sa o fac intr un service din Timisoara unde costurile au fost mult mai mici. Problema lor sunt segmentii de ungere care sunt foarte ingusti au gaurile foarte mici si se astupa dupa un timp. Masina am scoso din service acum 1 saptamana si merge impecabil. 

Reparatia a costat 5500 ron, s au rectificat canalele la pistoane pt. a se putea monta segmenti de ungere ceva mai lati, s au schimbat ghidurile si semeringurile de la supape, rectificat planeitate chiuloasa cuzineti biela plus schimbat ulei cutie automata. Segmentii de ungere vechi erau complet infundati. Baietii de la primus mi au zis ca reparatia m ar costa intre 20000-25000ron ca trebuie schimbate pistoanele cu totul. La costul reparatiei cred ca nu am platit mana de lucru serviceul respectiv fiind al unei rude apropiate. Am facut  pana acum vreo 4000 km, motorul se prezinta foarte bine, nici ciupitura de ulei, fara vibratii la motor cum zice BogdanG. 

IMG-20201111-WA0005.jpg

IMG-20201125-WA0002.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si apropo poate stie cineva de ce pana la 100000 de km in cartea service am trecut ca la schimburile de ulei s a folosit ulei 5w30 si dupa 100000km s a trecut pe 0w20? In manualul masinii tiparit in 2013 imi da 5w30 sau 0w30

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RosuFoarte bine ca ai rezolvat si sa fie de bun augur . 

Logic este sa folosesti uleiul principal recomandat de fabricant insa dat fiind faptul ca esti bagat in ceata chiar de niste date ale fabricantului ,este tare curios.Banuiesc ca ai niste date concrete la ce dealer Volvo au fost reviziile !

Acum sufli si in iaurt ,cum vine vorba:)

 

Offtopic

In comentariul meu de  mai sus (l-ai citat) ,faceam vorbire de faptul ca am avut auto personal ,altul decit XC era doar un V50/D5 si datorita unor imprejurari financiar nefavorabile din acel moment trebuia urgent sa il vind.

Era o masina in stare foarte buna insa cum piata din acei ani era dominata "distorsionat"  si nerealist de preturile mici de v50/ 1.6 si 2.0D  am avut numai  de pierdut . Asta a insemnat "  dar cind  trebuie sa salvezi o situatie , te aliniezi fara voie la  "piata"  ..Ce a fost ,a fost...haz de necaz si...:)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rosu ,costul pistoanelor era atat de mare? Au mai facut mecanicii asa ceva si la alte motoare VEA? Nu prea mi se pare ok sa alezezi un canal pentru un segment mai lat, implica niste calcule de rezistenta, poti slabi materialul si sa ai alte probleme, in plus pe acel canal ai niste orificii care permit uleiului sa se scurga prin interiorul pistonului, la modelul nou cred ca sunt ceva mai multe orificii.

Iar modelul segmentului nou de ungere, daca este cel din a 2a poza, nu cred ca este mult mai bun fata de ceea ce era pe masina. Dar daca uleiul este inlocuit la intervale mai mici, nu vor fi probleme.

Oricum mai mult decat rezonabil pretul. Probabil cu pistoane noi te mai ridica cam 2000+ ron si daca adaugi si manopera ajungi la pretul baietilor din Bucuresti.

Cat timp a stat masina in service?

Multumesc.

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rosu nu este ok rezolvarea, problema nu e numai ca segmentii sunt mai lati la modelul nou de piston ci si gaurile de scurgere sunt mai mari (la segmentul de radere) . 

In mod normal trebuia sa cumperi 4 pistoane modelul nou , asta e rezolvarea corecta . 

Balansierul trebuie pus cu mare atentie, altfel incepe sa fluiere, probabil ca deja fluiera . 

Motorul asta trebuia sa mearga cu 0W20, la tine scrie asa (0w30) pt ca sigur nu e cartea masinii, daca masina e 2015 nu are cum sa aiba carte de service 2013 :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanG  promit ca nu ma apuc de facut motoare VEA. Dar cat de greu si ce implica montarea balansierului? Am inteles: trebuie "pus la punct" precum distributia, altfel nu contrabalanseaza nimic, mai rau face. De asemenea sunt aproape sigur ca motorul supravietuieste fara el. Din cate am citit si vazut chiar este recomandat sa-l scoti la motoarele cu puteri mai mari.

La VW , exista pompa de ulei retrofit pentru a renunta la balansier, la 2.0 tdi balansierul este actionat prin intermediul unei piese hexagonice de catre poma de ulei care in timp se rotunjeste si apar probleme.

O sa scormonesc tot net-ul si aflu eu si cum se monteaza corect. :)).

O zi frumoasa!

@Rosu da-ne si noua un feedback, cum functioneaza motorul? 

Acum toate femeile intorc capul dupa masina? Daca fluiera balansierul! :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caut procedura si o pun . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa faca rost? Se gaseste pe Autodata si sunt sigur ca are cont acolo, dar a uitat de noi :)))

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 13.12.2020 at 11:01 AM, Rosu said:

Reparatia a costat 5500 ron, s au rectificat canalele la pistoane pt. a se putea monta segmenti de ungere ceva mai lati, s au schimbat ghidurile si semeringurile de la supape, rectificat planeitate chiuloasa cuzineti biela plus schimbat ulei cutie automata. Segmentii de ungere vechi erau complet infundati. Baietii de la primus mi au zis ca reparatia m ar costa intre 20000-25000ron ca trebuie schimbate pistoanele cu totul. La costul reparatiei cred ca nu am platit mana de lucru serviceul respectiv fiind al unei rude apropiate. Am facut  pana acum vreo 4000 km, motorul se prezinta foarte bine, nici ciupitura de ulei, fara vibratii la motor cum zice BogdanG.

Reparatia a costat 5500 ron

Am achizitionat de curand un xc 60 din 2015 2.0 d 181 cp si imi consuma 1l de ulei la 800-1000 de km. Cei de la Primus mi au spus ca e o problema de proiectare a motorului si dupa 80 -90000 de km incep sa pape ulei si ca m ar costa reparatia in jur de 5000e. Am reusit sa o fac intr un service din Timisoara unde costurile au fost mult mai mici. Problema lor sunt segmentii de ungere care sunt foarte ingusti au gaurile foarte mici si se astupa dupa un timp. Masina am scoso din service acum 1 saptamana si merge impecabil. 

Reparatia a costat 5500 ron, s au rectificat canalele la pistoane pt. a se putea monta segmenti de ungere ceva mai lati, s au schimbat ghidurile si semeringurile de la supape, rectificat planeitate chiuloasa cuzineti biela plus schimbat ulei cutie automata. Segmentii de ungere vechi erau complet infundati. Baietii de la primus mi au zis ca reparatia m ar costa intre 20000-25000ron ca trebuie schimbate pistoanele cu totul. La costul reparatiei cred ca nu am platit mana de lucru serviceul respectiv fiind al unei rude apropiate. Am facut  pana acum vreo 4000 km, motorul se prezinta foarte bine, nici ciupitura de ulei, fara vibratii la motor cum zice BogdanG. 

IMG-20201111-WA0005.jpg

IMG-20201125-WA0002.jpg

@Rosu

Salut, cum as putea oare lua legatura cu tine sa vorbim putin. Am si eu aceeasi problema si as vrea sa ma consult cu tine putin.

Cum te gasesc pe facebook oare?

Multumesc

Edited by BogdanSer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now