emy

Anti-skid Service Required

9 posts in this topic

In cele din urma mi-a aparut si mie faimosul mesaj " anti-skid service required ". Inainte de mesaj mi s-a ars o siguranta de la bricheta (am atasat un dash cam, poate asta sa fi fost cauza), nu am inlocuit-o, nu am asa mici (fizic vorbind), e de 15A. De vreo doua luni nu am mai facut drumuri lungi, doar la munca si acasa, 12km dus-intors,  dar cu semafoare, opriri... Ieri am bagat ceva motorina si optat pt o plimbare de vreo 100km in total. M-am oprit la un magazin, cand am plecat mi-a aparut mesajul, nu i-am dat importanta si am pornit la drum. Pe motorway mi-au pornit stergatoarele din senin - nu mai puteam sa le opresc, nu mergea nici o comanda, incepeau tare si reducea viteza pana isi revenea la normal. Am tot mers, iar au inceput sa mearga, am depasit o masina semnalazind, nu se mai oprea semnalizarea - deci nu aveam control nici la semnalizare si nici la stergatoare, mergeau toate aiurea, parca treceam prin zona X....(era un film cu extrateristri prin anii 80, unii mergeau cu masina si au trecut printr-o zona afectata de aliens, toate masiniile nu mai raspundeau la comenzi)....Nu puteam sa opresc, nu era safe circuland in felul asta. Am luat-o pe primul drum la stanga, pe un drum de tara sa gasesc un trafic mai mic si un loc de parcare. In cele din urma am oprit, deschis capota, nu stiam unde sa ma uit...Fetitza zicea....tata de ce am oprit? vreu acasa, incepuse sa-i fie frica, intrebari de genul, de ce semnalizezi la dreapta ca GPS zice sa o luam la stanga! ....In cele din urma m-am dus la tabloul de sigurante, nu aveam nici o jurubelnita la mine, am smuls aparatoarea, desfacut cele doua suruburi de prindere si am verificat toate mufele, am lasat-o sa atarne, nu am mai pus-o la loc. Am mai asteptat putin si pornit spre casa, eroarea disparuse si din fericeire dupa  un parcurs de vreo 40km nu mi-a mai aparut mesajul, am ajuns safe acasa. In tot acest timp masina mergea perfect, turatia era normala. am mers in viteza 4-a peste 3mii rot/min  cativa km, totul mergea ok.  Da, testerul poate sa spuna despre ce e vorba. Pe net mesajul asta se refera la probleme la ABS, costul e undeva la 1000 euro. Un mecanic spunea, cu masinile volvo sunt probleme electrice....

In fine, nu stiu cu ce sa incep dar o diagnoza ar fi cel mai intelept lucru. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da cu spray de contacte in mufele CEM-ului si ai cam rezolvat problema .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Bogdan G said:

Da cu spray de contacte in mufele CEM-ului si ai cam rezolvat problema .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Multumesc pt raspuns. Ma gandeam sa desfac mufele si sa dau cu un spray, dar e safe daca le desfac si le pun la loc? Nu trebuie desfacute bornele de la baterie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie nimic .

Cheia scoasă din contact si desfaci fiecare mufa in parte si dai cu spray . 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa tensionezi putin spre lateral pinii din cem, in afara de asta, curata si sigurantele.

 

Succes 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Bogdan G said:

Nu trebuie nimic .

Cheia scoasă din contact si desfaci fiecare mufa in parte si dai cu spray . 

 

Maine o sa cumpar un spray de contacte. Am doua sprayuri, WD-40 si GT85, pe GT85 scrie drives out moisture from electrical systems, il folosesc pt lantul de la bicicleta. Folosesc de obicei WD-40 pt contacte electrice, numai odata la mufa de la usa unei masinii, a curatat f bine.

7 minutes ago, Brava said:

Incearca sa tensionezi putin spre lateral pinii din cem, in afara de asta, curata si sigurantele.

 

Succes 

Siguranta de la bricheta are ceva murdarie pe ea. Credeam ca e mai mare de 15A. O sa le scot pe fiecare si curat. Nu am stiut ca sunt sigurante mini, am luat mari, nu am ce face cu ele.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat fiecare mufa in parte si aplicat MANNOL 9893 contact cleaner. O mufa, cea maro din poza, are rupta piedica care tine presata mufa, vad ca au improvizat cu un cable tie. Am luat-o jos curatat si pus alta in loc. Mufa aia maro ce rol are, unde merge?

Daca mai am probleme, o sa i-au tot jos si urmez ce a facut tipu asta:

 

 

 

IMG_20170403_132023.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte bun videoul!

A avut si masina mea pb electrice care, par sa se fi rezolvat dupa demontarea si curatarea CEM-ului. Doar ca mie mi-au trebuit cam 2 luni pana am descoperit... :)

Trimis de pe al meu ASUS_Z00AD folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/10/2017 at 3:05 PM, ionutmark said:

Foarte bun videoul!

A avut si masina mea pb electrice care, par sa se fi rezolvat dupa demontarea si curatarea CEM-ului. Doar ca mie mi-au trebuit cam 2 luni pana am descoperit... :)

Trimis de pe al meu ASUS_Z00AD folosind Tapatalk

Se pare ca asta sa fi fost problema, de cand am curatat, nu ca cel de pe youtube, nu mai am acele erori. Siguranta la bricheta din fata tot arde, e rugina inauntru, o sa o comand de la Volvo una noua si voi incerca sa o pun eu. Am cautat pe net cum se inlocuieste dar nu am gasit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now