csvzs

Informatii generale S60

27 posts in this topic

Salutare tuturor!

Sunt in fata cumpararii unei masini (SH) si foarte mult imi face cu ochiul Volvo S60 2011+.

Am citit cam toate discutiile de aici de pe forum, m-am uitat la nenumrate filmulete YouTube samd. dar tot am ramas cu cateva intrebari la care cer ajutor din partea voastra.

1. Din cate am inteles D3 este cel mai optim motor diesel pentru S60 (D2 fiind prea slab pentru masa masinii). Sunt probleme generale cu acest motor sau este considerat ca un motor bun pe care pot sa ma bazez ? Fac foarte multe drumuri lungi (400 - 600 KM distanta) si as dori ca masina sa nu ma lase pe autostrada daca se poate :). Desigur as face toate reviziile / schimbarile cand sunt necesare deci de intretinut as intretine-o cat se poate de bine.

2. La cumparare din cate am citit trebuie sa ma uit la cureaua auxiliara. La ce anume trebuie sa ma mai uit ori sa fiu atent ? 

3. Masina este bine antifonata ? Deoarece merg mult pe autostrada este important pentru mine ca masina sa fie cat mai putin zgomotoasa :).

4. As dori daca se poate cutie automata. La D3 este una clasica cu 6 rapoarte. Este aceasta cutie fiabila ? Ma pot astepta la costuri horror daca se strica ? Sa aleg mai bine una manuala ?

5. Am vazut ca Volvo are un Infotainment numit Sensus si din cate am citit se poate face upgrade la Sensus 3.0 la toate modelele S60. E corect ce spun ?

6. Pot afla cumva KM reali ai masinii ? Nu ca m-ar deranja daca are multi KM dar masina a fost bine ingrijita. Dar nu vreau sa fiu pacalit. Citeam ca la cineva s-a resetat KM la cei reali dupa alimentare :) .

Orice alta observatie in legatura cu achizitia masinii (la ce sa fiu atent, de unde sa o cumpar, etc.) sunt foarte bine venite si va multumesc foarte mult pentru ajutorul acordat.

 

O zi frumoasa pentru toti va doresc si sper sa fiu parte a comunitatii peste nu mult timp :D .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. D3 este motor Volvo, foarte fiabil.

2. Trebuie schimbata cureaua doar cu OE.

3. In comparatie cu Audi A4 2009, este mai silentioasa.

4. Cutia este in regula daca se schimba uleiul la timp, de preferat din 60 in 60k KM

5. Se rezolva la reprezentanta

6. In 50% din cazuri poti afla Km reali, sfatul meu e sa nu ti bati capul si sa "enjoy your car", o masina belgia de 200K km arata si merge mai bine ca una de RO si 100k KM.

 

In principiu trebuie sa fi iatent la caroserie, sa nu fi fost lovita rau, in rest se repara. Dupa ce ai cumparat-o daca nu ai un istoric clar al masinii, iti recomand sa-i schimbi direct distributia, ulei+filtre, ulei cutie de viteze si lichid de frana.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

16 minutes ago, csvzs said:

1. Din cate am inteles . . .

Toate motoarele in 5 pistoane (adica D3/4 si D5) chiar daca difera cilindreea sunt bazate pe aceeasi arhitectura. Pe langa problema de la cureaua auxiliara (care este de fapt a intinzatorului mecanic, nu a curelei) nu au hibe generale si nici nu sunt recunoscute drept gurmande (de ulei sau motorina).
Daca ma intrebi pe mine D3 este putin cam 'slab' pentru S60, e destul de multa masina de miscat din loc, MAI ALES CU AUTOMATA. Acum, bineinteles, asta depinde de la om la om.

21 minutes ago, csvzs said:

2. La cumparare din cate am citit trebuie sa ma uit la cureaua auxiliara. La ce anume trebuie sa ma mai uit ori sa fiu atent ? 

Degeaba te uiti la ea. Mai bine o schimbi, e 260 lei + tva operatiunea la Primus (inainte de orice alta reducere pentru care ati fi tu sau masina eligibili). Mai trebuie schimbat si intinzatorul daca este cel cu probleme si instalat 'scutul' de protectie, asta n-as putea sa-ti spun cat costa intrucat a trecut ceva vreme de cand s-au facut.

23 minutes ago, csvzs said:

3. Masina este bine antifonata ? Deoarece merg mult pe autostrada este important pentru mine ca masina sa fie cat mai putin zgomotoasa :).

Pana la 180 nu sunt probleme, intre 180 si 210 e suportabil, peste 210 devine deranjat dar oricum n-avem noi drumuri pentru viteze de genul asta.

24 minutes ago, csvzs said:

4. As dori daca se poate cutie automata. La D3 este una clasica cu 6 rapoarte. Este aceasta cutie fiabila ?

Cred ca cel mai corect raspuns este 'da si nu'. Probabil ca majoritatea utilizatorilor de pe forum vor spune 'da', iar cei care lucreaza in service-uri vor spune 'nu'. Pentru end-user, daca este intretinuta, nu ar trebui sa faca urat, dar se intampla. Cand face 'urat' da socuri la cuplarea treptelor D si/sau R si/sau la decelerare in momentul schimbarii din treapta 4 in treapta 3.
La partea referitoare la costuri, noua costa $6500-7000, SH undeva la $1500.

30 minutes ago, csvzs said:

5. Am vazut ca Volvo are un Infotainment numit Sensus si din cate am citit se poate face upgrade la Sensus 3.0 la toate modelele S60. E corect ce spun ?

Cred ca da.

31 minutes ago, csvzs said:

6. Pot afla cumva KM reali ai masinii ? Nu ca m-ar deranja daca are multi KM dar masina a fost bine ingrijita. Dar nu vreau sa fiu pacalit. Citeam ca la cineva s-a resetat KM la cei reali dupa alimentare :) .

Daca-s 'dati peste cap' de cineva cu experienta, nu. Doar daca masina e luata din tara si a avut toate intrarile la unul din dealerii Volvo din Romania, acestia putand elibera la cererea proprietarului un istoric complet al operatiunilor (inclusiv nr. de km al masinii la fiecare intrare).

32 minutes ago, csvzs said:

Orice alta observatie in legatura cu achizitia masinii (la ce sa fiu atent, de unde sa o cumpar, etc.) sunt foarte bine venite si va multumesc foarte mult pentru ajutorul acordat.

Daca ai putea s-o verifici in Bucuresti in vederea cumpararii ar fi grozav. Nu la Primus, ci la un service care se ocupa exclusiv cu Volvo (adica la Bogdan G sau la MC/Vadim).
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri. Imi sunt de mare ajutor.

Am gasit decat 2 masini in RO care se incadreaza in cerintele mele. Sunt foarte multe 1.6 Diesel insa.

Cele doua sunt astea:

1. https://www.autovit.ro/anunt/volvo-s60-ID7GkUyd.html

2. https://www.autovit.ro/anunt/volvo-s60-ID7GkWZN.html

 

Eu nu ma aflu in Bucuresti dar sunt dispus sa iau avionul pana la Bucuresti daca as gasi o masina care merita vazuta si Bogdan G este liber sa o analizeze un pic :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luate pe rand anunturile:

1) - nu are 'camera mansalier'
- nu are 'faza lunga automata'
- nu are 'sport paket' (lol)
- nu are 'scaune comfort'
- nu are senzori de parcare decat pe spate, pe fata nu se vad
- nu are 'senzor lumini' in acceptiunea lui generala (adica nu exista un mod 'Auto', functioneaza doar pentru reglarea intensitatii luminii din bord/navigatie)
- nici 'krom paket' nu are.

2) La al doilea mi s-a parut FOARTE TARE o chestie. Samsarii au inceput sa puna plasticul de RDesign in locul celui standard, ca sa zica ca volanul este 'sport'. Nu, nu este sport. :))))
- aceeasi poveste cu senzorul de lumini
- volvo nu-ti pune muzica de pe card sd
- de verificat torpedoul refrigerat (e un 'buton' in partea de stanga sus) - dar ma indoiesc ca are asa ceva
- proiectoare ceata sigur n-are, ca nu exista pe model :))
- aceeasi poveste cu krom paket
- oglinzile nu-s heliomate
- nu am idee ce sunt farurile automate, dar in punctul asta mi-e si frica sa intreb.

Una peste alta, eu m-as orienta catre alte masini, mergand pe principiul - daca mint atat la dotari, ce poate sa mai ascunda o masina de genul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunteti o comunitate superba :) . Simt ca va raman dator cu multe lazi de bere :D .

'Sport paket' si faruri ceatea m-au amuzat si pe mine un pic.

Din pacate altceva momentan nu este in RO (si Bucuresti) care sa aibe motorul D3 si sa aibe incalzire in scaune (must have :) ). Credeam ca o sa am macar din ce alege dar vad ca Autovit e plin de Passat/Golf/A4 & co. Nu am desi mari pretentii ca si dotari : incalzire in scaune, navigatie 7" si cam atat. Sistemul audio stock am auzit ca este chiar OK. Este vre-o alta dotare care e foarte utila ?

Am ramas cu 3 optiuni:

1. Astept. Poate apare ceva bun.

2. Cumpar masina din strainatate. Dar in acest caz am nevoie de cineva care sa ma ajute. Imi puteti recomanda pe cineva ?

3. Fac un test drive cu D2 si poate ma satisface (cam greu de crezut).

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

confirm si eu ca este ok ca masina s60, motorul de 2,0 litri il am si pe s60 automatsi pe xc 60 manual, pot spune este mai sprinten pe manuala, ii mai fasnet cu toate ca xc ul ii mai mare si mai greu. consumul c am 8-8,5 combinat pe ambele variante, daca mergi pana in 100 km / h scoti si consum de 5 -5,5 l cu ambele variante. Grija la cumparare sa nu aiba bube cu garnitura de chiulasa, gaze in vasul de expansiune. In rest nu sunt probleme, asa cum au zis si colegii cureaua si intinzatorul auxiliar, schimbate si la un an sau max 40k de km , sa nu ai batai de cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@csvzs eu iti recomand optiunea 2... si poti incerca incepand sa cauti in reprezentantele Volvo din Belgia sau Olanda SELEKT cu masini SH. Germania e ceva mai scumpa. Daca gasesti 3-4 masini care sa te atraga din poze, acum un bilet de avion dus intors nu mai e o mica avere. Ca sa aduci masina in RO te costa in jur 600 eur pe platforma.

Eu mi-am luat masina din Belgia si nu o vazusem decat in poze, transport platforma pana in RO, cam acelasi lucru fac si samsarii... doar ca, daca achizitionezi de la samsari o cumperi sub pretul de achizitie din BE, NL, DE etc. caci ei nu platesc tva-ul, insa cu cateva riscuri asupra km, vicii ascunse etc.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, yachtmanblue a spus:

@csvzs daca achizitionezi de la samsari o cumperi sub pretul de achizitie din BE, NL, DE etc. caci ei nu platesc tva-ul, insa cu cateva riscuri asupra km, vicii ascunse etc.

Cum e asta ca nu m-am prins?

O cumpara samsarul pe firma proprie inregistrata in Romanica si strainezul nu-i cere TVA, legal se poate face.

Vine in tara si o vinde unei persoane fizice.

Obligatoriu emite factura ca doar a cumparat-o pe firma, factura care e purtatoare de TVA.

TVA incasat deci trebuie platit la stat de unde sa-ti dea masina mai ieftin?

E tarziu si nu-mi dau eu seama poate-i alta smecherie "legala" sa ne lumineze si pe noi cineva ce si cum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, Maurice a spus:

O cumpara samsarul pe firma proprie inregistrata in Romanica si strainezul nu-i cere TVA, legal se poate face.

Vine in tara si o vinde unei persoane fizice.

Samsarul o cumpara pe firma dar nu e a lui. Firma e inregistrata pe o terta persoana din Ro, Bg... si dispare dupa un anumit timp sau numar de achizitii.

Acum 10 ore, Maurice a spus:

Obligatoriu emite factura ca doar a cumparat-o pe firma, factura care e purtatoare de TVA.

TVA incasat deci trebuie platit la stat de unde sa-ti dea masina mai ieftin?

Emite factura ca trebuie la inmatriculare, insa acel tva nu se mai plateste la stat si devine GPdin care traieste reteaua, caci cel care vinde de cele mai multe ori este intermediar intre cel care aduce masina din Vest si cumparator.

Unu corect care plateste TVA-ul dupa ce isi pune marginea si costurile devine extrem de necompetitiv, si datorita costurilor de import(transport), caci unu ilegal are rulaj mai mare si ii scad costurile prin negociere directa cu carausul.

Asa ca la o masina de 10K eur, samsarii linistit se incadreaza cu profit si costuri pana in 2000 euro. Cu cat creste valoarea masinii si spatiul de manevra e mai generos.

Acum 11 ore, Maurice a spus:

TVA incasat deci trebuie platit la stat de unde sa-ti dea masina mai ieftin?

E tarziu si nu-mi dau eu seama poate-i alta smecherie "legala" sa ne lumineze si pe noi cineva ce si cum.

Daca ma duc eu pers fizica sa iau masina din Germania, atunci platesc si TVA ul de 19% plus costurile cu transportul etc. Asa, daca o aduce samsarul traieste bine din ceea ce pune peste valoarea neta de achizitie.

Este o smecherie ilegala... din care statul...adica noi toti... pierde foarte multi bani pe langa importatorii SH corecti si dealerii auto.

Daca nu ma insel, daca un SRL nu plateste tva ul catre stat, statul se indreapta catre partenerii acelui SRL pentru recuperarea tva-ului. Daca statul va aplica aceeasi metoda si in cazul relatiilor economice intre un SRL si o pers fizica, va fi nasol...

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca cumperi o masina pe filiera asta ai toate sansele ca intr-un viitor mai apropiat sau indepartat sa primesti o vizita a unor baieti care bat la usa cu berbecele si pe langa duba merg in deplasare cu platforma.

Daca o firma de genul asta ajunge sa fie controlata iti iei adio de la masina, legal esti la fel de vinovat ca samsarul care a facut magariile astea.

Statul aplica aceeasi metoda si impotriva relatiilor acelei firme. E adevarat ca avem un stat de kkat care permite asa ceva, dar uneori mai calca si firme de genul asta.

Presupun ca nu ai un somn linistit daca ai cat de cat discernamant, parerea mea.

Sa extrapolam putin (mana ce misto suna), e ca si cum ai cumpara in lantisor pe care esti constient ca tiganul l-a furat din autobuz, ce daca l-a furat, mie mi-a dat hartie la mana ca l-am cumparat de la el cu xx lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Maurice a spus:

Daca cumperi o masina pe filiera asta ai toate sansele ca intr-un viitor mai apropiat sau indepartat sa primesti o vizita a unor baieti care bat la usa cu berbecele si pe langa duba merg in deplasare cu platforma.

Daca o firma de genul asta ajunge sa fie controlata iti iei adio de la masina, legal esti la fel de vinovat ca samsarul care a facut magariile astea.

Asa am judecat cand am luat masina si chiar am crezut ca statul va face ceva in privinta asta. Chiar vorbeam cu un prieten care cumpara masinile la licitatii si le aduce in RO pe firma lui si plateste toate darile la stat, despre cat de greu ii este sa faca fata unor fosti prieteni de ai lui care care fac magaria de mai sus, iar eu ii spuneam "lasa prietene uite aici OPERATIUNEA XENON! Ii ia pe toti pe sus." El radea de mine... si avea de ce...caci iaga fis... nu s-a mai auzit nimic. Acum un an chiar si-a pus filmulet pe youtube AHAF-ul :))))

)

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaga direct .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ar fi asta singura ramura economica unde se intampla magarii... dar din pacate lista e lunga si incepe cu marii retaileri de pe segmentul de food, dar de care organele de control nici nu au auzit ca exista, ei stiu doar de buticuri... gata mi-am stricat ziua :D

Edited by yachtmanblue

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mici observatii: masina nu are pachetul R-Design, iar cutia automata nu este de ultima generatie, asa cum spune vanzatorul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este singura cutie automata care se poate pune pe D2 . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, Bogdan G! Eu ma gandeam la faptul ca au mai scos cei de la Volvo cutia in opt trepte. Mea culpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanzatorul a spus ca imi poate da seria masinii. Pot sa fac ceva cu ea ?

Problema e ca eu ma aflu in Budapesta momentan si nu m-as duce degeaba pana acolo. Eventual daca cineva ma poate ajuta sa o vada si sa imi spuna daca este OK atunci i-as fi foarte recunoscator (l-as plati desigur, nu cer gratis acest lucru).

Share this post


Link to post
Share on other sites

masina este dotata... dar motorul conteaza mai mult decat orice altceva pentru ca il folosesti imediat ce ai apasat butonul de start. Pe de alta parte eu nu as face afaceri cu unu care isi spune "anonimuis" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dintre dotari nu are : rdesign , premium sound , faza-lunga faza scurta automata cum s-ar intelege ... si nici pachet nichelat interior nu prea exista , adica toate au :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica masina pe inspector auto.ro si vezi ce km are . 

Eu personal nu as lua asa ceva . 

Cutiile PowerStift sunt de ....rahat.

Motorul D2 este mic si greu de tunat in combinatie cu cutia asta . Dacă era manuală mergea facut la 135cp si mergea mai bine . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina arata misto si in ciuda parerilor multora este OK in combinatia asta motor/cutie. Poate in timp or aparea probleme dar la a neveste n-am ce-i reprosa (cu exceptia unor injectoare ce trebuie schimbate) e adevarat ca-i mult mai putin rulata (sub 40.000 tot in aceiasi ani)

E adevarat ca este mai puturoasa decat D3...D5 dar depinde foarte mult cum mergi si ce-ti doresti.

Ca o comparatie e mai "zglobie" decat A4 manual cu motor de 2 litri si aceeasi putere (sau pe acolo).

Ce nu-mi place e kilometrajul, astea cu 95000/98000/189000/195000 si pe langa toate valorile psihologice s-au dovedit a fi masluite.

Poate gresesc eu dar parca la Summum erau ornamentele de la usi cromate si roti de minim 17" si nici senzorii fata nu-i vad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Din ce vad eu este un Momentum - nu vad: 

- Aer conditionat patru zone - nu exista asa ceva pe S60. 

- Camera parcare spate

- Faruri automate - nu are asa ceva

- Lumini de zi (LED) - acelea sunt pozitii nu DRL

- Senzori parcare fata-spate - nu ii vad pe cei din fata. 

- Asistenta faza lunga scurta - nu are asa ceva 

- Day-Lights LED
- Triple LED

Nu stiu daca merita banutii astia - cred ca ai gasi in Romania pe la dealeri Volvo masini de test-drive mult mai bune. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now