RahZee

Nou posesor - sfaturi și sugestii

12 posts in this topic

Salut,

 

Am devenit aproape involuntar posesorul unui S40 (V40) din '98, benzinarul de 1.8 / 90kw. Mașina mi se pare că arată și funcționează bine, dar există un număr de mici probleme și mofturi pe care le-aș dori rezolvate sau satisfăcute, și pentru care am nevoie de câteva sfaturi, în special care din probleme sunt rezolvabile doar cu un DYI și fără scule specializate, după cum urmează:

 

Tehnice

 

1. Închiderea centralizată funcționează doar dacă e acționată cu cheia, deși instalația bâzâie și la acționarea din telecomandă dar ușile nu se deblochează.

 

2. La acționarea butonului de AC, începe să se audă un cârâit care crește în turație odată cu motorul și se oprește la dezactivarea AC...vânzătorul mi-a spus ca e rulmentul de la compresorul AC care e relativ ieftin și ușor de schimbat - Corect? 

 

3. Tot legat de închiderea centralizată, portiera stg spate nu se deblochează nici cu cheia decât dupa vreo două - trei runde de încuiere / descuiere, iar pinul de blocare e aproape imposibil de mișcat cu mâna

 

4. Portierele din spate nu se deschid din interior; cea din stânga spate are si ansamblul de deschidere (cocoșul + cadrul) ieșite din fața de portieră, atârnând fără a putea fi puse la loc (lipsă cleme de fixare?!?)

 

5. Capacul scrumierei din consola centrala nu mai iese la apăsare, iese doar ajutat cu șurubelnița

 

Mofturi

 

6. Becul deasupra oglinzii parasolar șofer nu funcționează

 

7. Aș vrea să schimb toate becurile de iluminat interior cu becuri cu LED (reci) dacă există și știe cineva modelele necesare

 

8. Luminile de noapte (faza mică și mare) mi se par foarte slabe, aș vrea să știu dacă se pot înlocui cu niște becuri mai puternice, și care ar fi tipurile de bec necesare pentru asta. Opțional, dacă legislația permite, si există această alternativă, aș vrea sa înlocuiesc luminile originale cu faruri cu xenon, fie originale Volvo de pe un model mai nou care să se potrivească, fie producător dar să fie 100% compatibile.

 

9. Îmi place să am două rânduri de roți + cauciucuri pentru iarnă - vară. Pentru iarnă sunt asigurat cu ce-a venit mașina: jante originale de aliaj în stare bună și cauciucuri aproape noi. Pentru vară am găsit niște jante spițate pe 16, cu prezoane 4 x 114.3 și vreau să mă asigur că sunt ok pentru V40 și nu afectează bunul mers al mașinii tehnic sau în alt fel.

 

10. Nu în ultimul rând mă gândesc să schimb radio/cd-ul original cu unul mai actual cu mp3, dar dacă e posibil să păstrez cd-changerul...am auzit că în unele cazuri e posibilă manevra asta.

 

 Pe lângă astea aș dori niște păreri legate de alte teste importante după achiziționare, gen verificarea schimbului distribuției (sau costuri aferente în cazul efectuării schimbului), consum, puncte sensibile la acest model care trebuie avute în vedere în folosirea zilnică și de lungă durată.

 

Îmi place mult mașina, e primul Volvo pe care-l am și parc-aș vrea să-l țin o perioadă.

 

Păreri, sugestii și soluții tehnice?

 

Mulțumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu lasă mofturile și în primul rand verifica furtunele de frână fata ca să nu sari în Dâmbovița cu mp3 player cu tot. Pot baga mana în foc fără sa ma ard ca sunt taiate

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Midnight Caller said:

 

în primul rand verifica furtunele de frână fata

Înțeleg ca alea sunt un punct sensibil la mașinile de vechimea asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La platforma asta mai exact... Sub arcurile de pe ele.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Iasi nu exista Dambovita ......cel mult poate sari in Nicolina :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tilifon nu văz locația :))) râuri sunt peste tot. Gata ca e verde :)

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre compresorul AC pot sa iti spun ca nu este atat de simplu , trebuie desfacut de pe masina si scos rulmentul cu o presa , pretul rulmentului e mic in schimb . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La al meu V40 am folosit becuri Osram night breaker unlimited (h4) și am fost foarte mulțumit.

Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi să nu ai portierele spate blocate pt. copii.

Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leduri de interior găsești pe Aliexpres, 8€ tot setul, dai modelul și știu ei ce să-ti trimită mie mi-au trimis și de rezervă , dar eu am optat pt. lumina caldă.

Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/8/2017 at 3:25 PM, valy said:

Vezi să nu ai portierele spate blocate pt. copii.

Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk

Așa au fost :), am reparat si clenciul de deschidere, portiere spate funcționale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/8/2017 at 3:22 PM, valy said:

La al meu V40 am folosit becuri Osram night breaker unlimited (h4) și am fost foarte mulțumit.

Trimis de pe al meu SM-N910F folosind Tapatalk

De LED-uri H4 compatibile oare cine știe pe-aici pe forum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now