Cristian Scutaru

Goodbye (for now) GPL

9 posts in this topic

Pe la mijlocul lui martie am ramas pentru prima oara in 10 ani de cand am masina "in pana". Dupa ce a mers fara sa dea vreun semn ca ar fi undeva o problema nu a mai vrut sa porneasca. Demarorul invartea si cam atata...

Am verificat scanteia la bujie si delcou--> este deci senzorii de cama si volanta sunt ok.

Benzina la rampa de injectoare este. Citit erori -> nu sunt erori in nici unul din cele 2 computere. Schimbat totusi computerul de injectie, nici o modificare.

Chemat ADAC ca sa ma tracteze acasa. Tipul a verificat si el cam tot ce se putea, facut inclusiv compresia care a iesit foarte bine. In ultima instanta a scos bujiile si a zis ca sunt cam terminate. Le-a curatat un pic cu peria de sarma si masina a pornit...

Ok mers acasa si comandat un set nou de bujii si o bobina noua Bosch, cea veche avea deja ceva depuneri albe pe laterale.

Cu buiile noi si bobina 3 zile a fost totul ok. Atata ca la pornirea pe benzina dupa vreo 50m se inneca cumva un pic dar i-si revenea imediat. Pe gaz nici o problema.

Apoi a reinceput sa faca figuri exact ca inainte. Pornea foarte greu aproape cand sa moara bateria de la atata data la demaror.

La inceputul lui aprilie am mers cu ea in service-ul in care surubaiesc de obicei dar care fusese inchis pana atunci.

Acolo am vazut ca atunci cand nu porneste practic scuipa benzina din esapament, deci era supraalimentata.

Eu cam banuiam acuma ca e o problema cu instalatia de GPL dupa ce cam eliminasem alte cauza. Asa ca am scos siguranta de la instalatia GPL si dupa un pic de dat la automat a pornit.

Cum puneam siguranta la loc nu mai vroia sa plece. Sunt 2 variante: emulator defect sau computerul GPL care controleaza emulatorul... Instalatia mea provine de la o firma care nu mai exista (Fragatec) asa ca am hotarat sa o dezactivez (temporar). Am crimpat o cupla la cablajul injectoarelor ca sa refac cablajul original si am scos diuza venturi din fata clapetei de acceleratie.

Cum am miscat un pic masina am constatat ca deodata motorul trage cu o voiosie nemaintalnita de parca as avea vreo 50 cp in plus (nu exagerez deloc :) ) Asa ca am hotarat sa scot de tot instalatia.

In dupa masa respectiva am scos tot din compartimentul motor si din bord, ramanand doar rezervorul si conductele, in rezervor inca se mai aflau (din pacate) vreo 40 de litri de gaz.

O saptamana mai tarziu am scos si namila de rezervor (72 l) care cred ca cantarea vreo 30kg. Gazul a fost scos "controlat" :)

De Paste am fost in Polonia si am facut un consum la benzina si am fost surprins de cat de putin lua (vreo 8,3l) . Cu instalatia GPL montata consuma pe benzina pe acelasi traseu peste 10l.

Problema era "gatuirea" de la diuza venturi care probabil dadea peste cap managementul de la motor.

Pe termen lung oricum aveam de gand sa pun un motor T5 (M4.4 cel mai probabil) si atunci oricum ar fi zburat instalatia. Rezervorul mai era "valabil" pana pe 09/2018 si apoi trebuia inlocuit. Din 2018 se pare ca va disparea subventia pentru GPL ce va duce la scumpirea lui cu ca 0,20ct.

Nu am apucat sa fac un test de top speed dar astept mai intai sa treaca (din nou!) iarna :)

2017-04-14 17.11.46.jpg

2017-04-12 18.40.37.jpg

2017-04-12 18.28.32.jpg

2017-04-12 18.28.17.jpg

2017-04-12 14.55.59.jpg

2017-04-12 14.49.48.jpg

2017-04-12 14.49.44.jpg

2017-04-10 18.40.09.jpg

2017-03-30 14.52.32.jpg

2013-04-09 17.49.39.jpg

 

 

 

 

Edited by Cristian Scutaru
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea neplacuta este ca ramas gaura aia in tabla, in schimb partea plina a paharului este ca roata de rezerva si-a recapatat locul ei in porbagaj! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, 850 a spus:

Partea neplacuta este ca ramas gaura aia in tabla, in schimb partea plina a paharului este ca roata de rezerva si-a recapatat locul ei in porbagaj! :)

Gaura a fost astupata cu o bucata de tabla zincata si adeziv pentru parbriz :)

Roata de rezerva (17") a luat evident locul binemeritat :)

Urmeaza sa montez bancheta cu 2 locuri pentru copii.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut probleme din cauza instalatiei de gpl la ambele volvo pe gaz si ma gandesc destul de serios sa renunt la gpl.

Trimis de pe al meu SM-N915FY folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majoritatea problemelor care apar la GPL sunt din cauza ca cel care monteaza instalatia nu are suficiente cunostinte in a o regla / dimensiona corect. La motoarele aspirate e inca relativ "ok" la turbouri apar mai repede problemele (cel mai des supape de evacuare arse).

Problema majora este ca instalatiile cu injectie gazoasa nu aduc fenomenul de racire care se produce cand se injecteaza benzina care se evapora si raceste un pic camera de ardere. De aceea nu se recomanda ca peste 4000rpm sa mergi pe gaz (e o valoare arbitrara oarecum). Mult mai safe sunt instalatiile care injecteaza gazul in forma lichida .

Unele instalatii de ex KME pot fi setate ca sa comute automat pe benzina cand treci de 4000rpm.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel "dispozitiv" sa-i spun, care insoțeste instalatiile gpl și  eliberează un lichid în galeria de admisie pentru a prevenii arderea supapelor este oare mit sau face ceva treabă ? Întreb pentru că primul volvo 850 cumpărat de mine era varianta 2.3 turbo și avea o instalație gpl Prins montată în Germania de primul proprietar după 10 ani de la data fabricației. Așa am cumpărat mașina și funcționa corect ( mai puțin consumul de ulei). Spun asta având ca dovadă toate hârtiile pe care proprietarul le-a primit de la atelierul unde s-a montat instalația gpl și actele de la autoritatea rutieră respectivă. Mașina a fost vândută de primul proprietar în 2013.Instalația gpl despre care vă povestesc a fost transplantată pe cel de al doilea volvo 850 cumpărat anul trecut, 2000 aspirat, și merge foarte bine. Întreb pentru că la anu' vreau să trec la 2.3 turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se cheama Flashlube si e un aditiv care se adauga la ardere in ideea prevenirii problemelor la supape. La modelele cu turbo trebuie un sistem de dozare cu pompa pentru ca altfel cand ai presiune de la turbo nu mai trage lichidul respectiv (am vazut mai multe T5 cu Flashlube care era doar aspirat cand aveai presiune negativa in galeria de admisie, deci frectie la picior de lemn)... Cat de eficient este sistemul o sa vezi pe net ca parerile sunt foarte impartite foarte multe zicand ca e doar efect Placebo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now