Posted 23 May 2017 · Report post Si tot nu ai răspuns la întrebarea lui GeluB. Cand intra apa in cutie, adio convertozor, asa ca .... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 May 2017 · Report post E vorba de alta cutie aici iar ce ai pățit tu a fost o coincidenta și îți explic și de ce . Colegul Flaviu cu C30 a schimbat uleiul la cutie iar după acest episod a început sa audă niște zgomote ciudate și sa mearga ciudat cutia în treptele inferioare . Cu toate astea nu a picat cutia nu s-a intamplat nimic, am verificat nivelul și avea 500ml mai puțin ulei, după ce am făcut corect nivelul totul a fost perfect . Alt cineva a luat un V50 cu aceiași cutie Powerstift și după o săptămână au început problemele, schimbat ulei în serviceul unui coleg de forum si tot probleme, verificat la mine uleiul și era puțin sub nivel, pus ulei la nivel și tot nu mergea cutia bine . Este motivul pt care nu ma ating de aceste cutii pt ca exista posibilitatea ca după ce schimb uleiul sa pice cutia și sa-mi aud vorbe ca cele de mai sus . Am pățit sa schimb cutie la masina de 20.ooo km asa ca fug de cutiile astea cat pot de tare . Vorbind cu cineva care repara astfel de cutii am aflat de ce azi merg și mâine nu mai merg, pur și simplu furcile care schimba vitezele sunt hidraulice și au un dop, când sare acel dop se pierde presiunea hidraulica și acea furca rămâne blocata, e cel mai frecvent defect și se poate întâmpla oricând iar dacă se întâmplă după ce schimba cineva uleiul pica beleaua pe acela . Inteleg ce zici, insa eu nu m-am referit strict la reprezentanta + cutie powershift sau stift cum iti place sa-i zici. m-am referit la reprezentanta in general si modul in care lucreaza, ca e cutie de viteze sau altceva. Si nu ziceam de Flaviu, ziceam de Cristi Muresan care zicea prin ianuarie printre altele ca: " cei din timisoara mie nu mi-au facut flush , eu am schimbat uleiul din nou dupa ce in tm nu au facut flush . " si ca " lipseau cel putin 500 ml , deoarece am masurat cand am facut flush-u exact cantitatile iesite si intrate , si am pastrat 2l pt nivel , teoretic avem nevoie doar de 500 ml , si am bagat 1 l si nu a iesit nimic , si apoi am mai pus 500 ml si a iesit mult la nivel , deci undeva intre 500-1l lipsa . ". De aia banuiesc ca la fel mi-au facut si mie, pentru ca nu cred ca au preferinte in felul cum lucreaza la cutii, nu cred ca la powershift au lucrat impecabil de dragul ei si a picat cutia singura la scurt timp dupa aceea. Si cum la powershift treaba pare-se ca e sensibila rau, sa zicem ca au grabit aparitia problemelor, ca sa nu zic ca le-au creat. Ca ar fi picat sau nu oricum, asta nu stiu, cert e ca pana sa fac schimbul la ei, cutia a mers bine, dupa aceea, a mers mai prost, si din ce in ce mai prost pana a dat chix. Acum merge din nou bine, si nu am sa mai calc pe acolo, cel putin in ceea ce priveste cutia de viteze. Totusi unde ai reparat cutia nu ti-au zis ce a fost scrticat in ea si daca are vre-o legatura cu uleiul ? Cat despre cei de la TM ce sa mai spun , au tester au documentatie si nu sunt in stare sa faca un nivel... Sent from my SM-G935F using Tapatalk Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 May 2017 (edited) · Report post 41 minutes ago, Cristi Muresan said: Totusi unde ai reparat cutia nu ti-au zis ce a fost scrticat in ea si daca are vre-o legatura cu uleiul ? Cat despre cei de la TM ce sa mai spun , au tester au documentatie si nu sunt in stare sa faca un nivel... Au zis ca ambreiajele au fost distruse, printre altele. De acele altele nu am mai intrebat ca eram deja prea "obosit". La tester zicea ceva si de niste furci, deci poate or fi fost si ceva dopuri sarite, cum zicea Bogdan G mai sus. Cat despre cei de la TM, ca o fi fost ceva provocat de ei sau nu, sau ca o avea sau nu legatura cu uleiul, sau ca o fi o imensa coincidenta sau nu, cred ca nu au nici o scuza. Mai bine sa nu mai faca schimburi de ulei, daca nu-s in stare. Pe langa cei 3 de pe forum care au avut probleme dupa schimbul la ei, mi-au mai spus si ei ca au facut schimburi la powershift si nu a mai plecat masina de pe loc, si cine stie cate cazuri or mai fi de care nu stim. Iar la faza asta dobitoc am fost eu, pentru ca am tot amanat verificarea uleiului de cand au inceput problemele, si am tot amanat pana nu am mai avut ce amana. Asta mi-o asum. Edited 23 May 2017 by ironman Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 May 2017 · Report post Revin cu doua poze vis a vis de problema mea de la cutie; Ce parere aveti despre culoare si nivel ? Nu-i nici rosu da' nici negru. Asa o fi culoarea din cauza antigelului ?! Nivelul l-am luat cu motorul cald si pornit, dar si la rece,cu motor oprit tot asa este nivelul. Reamintesc ca cei de la Volvo Timisoara au sugerat ca ar trebui sa schimb radiatorul de racire ,ca si cum din cauza asta apare eroarea de la cutie "tcm-002f lock-up function. slipping or not engaged" Multumesc! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 May 2017 (edited) · Report post Poti incepe prin a schimba uleiul si solenoidul de lock up. Edited 28 May 2017 by Brava 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Feb 2018 (edited) · Report post Salutare ! Am reusit sa ameliorez oarecum problemele de la cutia automata de vteze ,prin schimbarea,(ca si solutie temporara) a uleiului si montarea unui radiator separat de racire a uleiului din cutie. Am facut de atunci in jur de 10000 de km si nu mai "agata" la retrogradare si nici nu mai smuceste ca inainte .Este acceptabil ,acum comportamentul cutiei. Cred ca la vara va intra in reparatie cutia, asa cum si "vrea" dealtfel. Problema(mare) este ca azi nu a mai vrut sa porneasca, in sensul ca invarte dar nu porneste . Pe bord, in locul literei P ce arata pozitia schimbatorului,. imi arata liniuta si nici la schimbator nu mi se aprinde nici o pozitie . Treaba asta cu liniuta in bord si nepornirea am mai patit-o intr-o dimineata prin luna mai dar,atunci, dupa ce am miscat de cateva ori schimbatorul(coincidenta sau nu) masina a pornit si nu am mai avut probleme de pornire. Saptamana trecuta am mers la munte cu ea si dupa ce am oprit motorul ,masina fiind in rampa cu o inclinatie destul de mare,nu a mai pornit .Invartea dar nu pornea ,dar atunci din cauza stresului de a ramane "pe munte" cu ea, n-am fost atent daca erau aceleasi probleme cu afisarea pozitiei schimbatorului. Cert este ca dupa ce m-au ajutat niste oameni binevoitori sa o intorc cu "fata la vale" masina a pornit la prima cheie si de atunci pana azi nu am mai avut probleme de pornire cu ea desi am circulat cu ea. Daca aveti vreo parere, apreciez foarte mult si multumesc ! Edited 23 Feb 2018 by GeluB Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Feb 2018 (edited) · Report post Salutare dragi iubitori(de voie sau nevoie) de Volvo, Intrucat vineri seara ,in urma problemei pe care v-am scris-o mai sus am constatat ca bateria incepus-e sa oboseasca de atata dat la cheie, am demontat-o de pe masina si am pus-o la incarcat pana dimineata. Sambata dimineata am pus-o pe masina (intai borna + si cheia in poz.II) si bineinteles ca prima privire am aruncat-o pe bord sa vad daca-mi arata pozitia schimbatorului de viteze si...surpriza(placuta bineinteles) am vazut ce-mi doream atat de mult sa vad, litera P. Am "dat la cheie" si mai curios fiind sa vad daca porneste si motorul a pornit fara nici o problema, asta dupa ce vineri seara nci macar cu spray nu a pornit. Habar nu am ce sa-ntamplat ,cert este ca de atunci si pana acum n-am mai avut nici o problema sau eroare in bord. Oricum sapatamana asta o duc la Volvo Tm, sa fac o diagnoza ca-i dubioasa treaba.Poate aveti voi vreo idee . In alta ordine de idei, tot ieri,am demontat de pe cutie pistonasul B4 (nu stiu sigur dac asa-i spune)ce actioneaza frana pentru viteza III, ca aveam mai demult oful asta datorita faptului ca "agata" la retrogradare, am schimbat Oringul de la pistonas ca era cam uzat si pana acum, cutia schimba vitezele ca si cum ar fi noua,fara nici un soc sau agatare. Cat o sa tina minunea(sper ca nu doar trei zile) , ramane de vazut. S-auzim de bine! Edited 25 Feb 2018 by GeluB 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites