chaton

Presiune roti

26 posts in this topic

Eu am cu C30 1.6D, am gasit pe un site ca se recomanda 2.4bari la 205/50R17 .

Mergeam initial cu 2 bari in toate iar acum am crescut la 2.2bari si parca mi-a scazut putin consumul (0.2l/100km, masima merge preponderent la drum intins) dar si tzopaie putin masina, nu vreau sa ma gandesc cum face cu 2.4bari

Voi cum faceti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi facem conform manualului

IMG_7110.thumb.PNG.c869ff4e361cb814cb010

Sent from my iPhone using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi, eu nu mai am manualul. Mie se pare totusi cam mult cat scrie acolo, dar daca asa recomanda producatorul... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea in roti trebuie verificata si modificata dimineata  devreme (ideal cand este cea mai mica temperatura din zi )  inainte de a pleca cu masina. In acest moment se considera ca rotile sunt reci. Asta in conditiile in care masina este tinuta afara. Daca mergi la vulcanizare sa ti le umfle, distanta nu trebuie sa fie mai mare de 1.5 km altfel rotile nu vor mai fi reci. Daca in manual ai prevazut la o incarcare de 1-3 persoane 2.4 bari pe fata si 2.2 pe spate, iti recomand sa le tii asa pentru confortul tau, desi eu as prefera presiunea ecologica recomandata de ei de 2.5 pe fata si pe spate, dar socurile se resimt prea puternic. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, alexz a spus:

Presiunea in roti trebuie verificata si modificata dimineata  devreme (ideal cand este cea mai mica temperatura din zi )  inainte de a pleca cu masina. In acest moment se considera ca rotile sunt reci. Asta in conditiile in care masina este tinuta afara. Daca mergi la vulcanizare sa ti le umfle, distanta nu trebuie sa fie mai mare de 1.5 km altfel rotile nu vor mai fi reci. Daca in manual ai prevazut la o incarcare de 1-3 persoane 2.4 bari pe fata si 2.2 pe spate, iti recomand sa le tii asa pentru confortul tau, desi eu as prefera presiunea ecologica recomandata de ei de 2.5 pe fata si pe spate, dar socurile se resimt prea puternic. 

 

Cred ca exagerezi putin, nu zic ca-i rau da nu-i tehnologie spatiala presiunea asta in roti. Bagi cat scrie producatorul intre minim/maxim, toate sunt valori OK.

Asa daca o ducem la extrem presiunea ar trebui verificata cu roata in aer, nu sa apese greutatea masinii sau producatorul a luat in calcul si greutatea masinii cand a recomandat valorile ??? 

La XC90 am senzori si diferenta citita intre dimineata "pe racoare"si dupa cateva sute de km e infima 0,1 bar pe acolo pana in 0.2.

Culmea e ca de multe ori variaza in sus la unele roti si in jos la celalate deci diferentele sunt si mai mici.

O sa ma uit mai atent la urmatorul drum si daca e vreo diferenta majora va anunt.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Maurice said:

La XC90 am senzori si diferenta citita intre dimineata "pe racoare"si dupa cateva sute de km e infima 0,1 bar pe acolo pana in 0.2.

Aplicand teoria de mai sus ca presiunea-n roti trebuie citita pe racoare ajungem la concluzia ca > acolo unde stai tu e foarte frig; > pe unde umbli tu cu masina din nou este foarte frig. De aceea, exemplul aplicat asupra cauzei este invalid. :ph34r:

11 hours ago, alexz said:

Presiunea in roti trebuie verificata si modificata dimineata  devreme (ideal cand este cea mai mica temperatura din zi )  inainte de a pleca cu masina. In acest moment se considera ca rotile sunt reci. Asta in conditiile in care masina este tinuta afara. Daca mergi la vulcanizare sa ti le umfle, distanta nu trebuie sa fie mai mare de 1.5 km altfel rotile nu vor mai fi reci.

Dac-o imping 2 km pana la vulcanizare se incinge guma? Aerul se dilata, mama lui de aer, dar nu la diferente atat de mici de temperatura. Poti face presiunea si la mijlocul zilei, si dupa ce-ai mers `putin` cu masina, erorile vor fi probabil sub 3%  atat timp cat nu s-a mers in still autocross pana acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mama m-a spart ninja asta micu.

Trebuie sa vin cu date concrete documentate stiintific B)

Revin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Mihai933 a spus:

Aplicand teoria de mai sus ca presiunea-n roti trebuie citita pe racoare ajungem la concluzia ca > acolo unde stai tu e foarte frig; > pe unde umbli tu cu masina din nou este foarte frig. De aceea, exemplul aplicat asupra cauzei este invalid. :ph34r:

Ca sa traduc din romana in romana:

Pe racoare = dimineata ca asa pleca oamenii muncii de acasa nu la pranz ca altcineva, nu dau nume.

 

Deci variatia presiunii in gume difera intre rece/cald dar asa cum am zis deja nu foarte mult.

Daca luam de exemplu:

Afara sunt 20 grade ai rotile cat de cat corect umflate si au aceeasi temperatura (daca sunt moi cauciucul se incalzeste mult mai repede si mai tare)

Mergi de la Constanta la Bucuresti sa-ti faci presiunea ca aerul pe litoral nu e bun, corodeaza la greu din cauza salinitatii exagerate

Temperatura cauciucului creste dupa rulare (cateva sute de km pe autostrada) cu vreo 25-30 grade

Variatia conform teoriei fizicii ar trebui sa fie de la 2,40 bari la 2,68 bari (asta daca n-am gresit pe la zecimala cand am transformat psi in bari si fahrenheit in celsius)

Concluzia: trebuie sa-ti gasesti o vulcanizare mai aproape de casa.

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea variaza in functie de temperatura. O diferenta de 0,2 bari este mare, reprezinta diferenta intre o roata umflata corespunzator si una desumflata cu consecinte mari asupra consumului, franarii, stabilitatii, zgomotului ( 10, 20% diferenta de combustibil daca am retinut corect, pot verifica ). O roata care nu a mers, dar a fost expusa la soare timp de cateva ore cu o crestere de temperatura de 10 grade prezenta o diferenta de 0.3 bari. Ganditi-va ca ai mai si rula dupa aceea, diferenta ar creste si mai mult. De aceea, dimineata este cel mai bine sa verifici presiunea, asigurandu-ti astfel pe tot parcursul zilei presiunea optima in anvelope. Daca dimineata le umfli la 2.4 bari, iar temperatura pe timpul zilei creste cu 20 grade fata de acest moment, fara sa rulezi cu masina presinuea in roti va creste la 2.6 bari ceea ce este normal. Daca vei si rula presiunea va ajunge la 3.0 bari sau si mai sus. O verificare corecta se poate face doar dimineata. Daca masina e tinuta in garaj si acolo sunt 20 grade, iar afara e iarna si temperatura este de 0 grade si tu citesti o presiune de 2.4 bari, iar temperatura indicata in manual este de 2.4 bari trebuie sa faci niste calcule. Presiunea citita in garaj va deveni 2.2 afara la 0 grade, de aceea in garaj va trebui sa duci presiunea la 2.6 bari pentru a avea presiunea indicata, afara, adica 2.4 bari. O diferenta de 10 grade inseamna aproximativ 0.1 bari diferenta de presiune. La presiune mai mica decat cea indicata in manual suspensiile nu mai  functioneaza optim si apar si o gramada de zgomote. Am testat asta si calitatea mersului este mult imbunatatita din multe puncte de vedere. Sunt informatii tehnice pe care le puteti gasi. Presiunea indicata de catre producator in functie de incarcarea masinii este optima, nu intre. Trebuie sa te asiguri ca la temperatura cea mai mica tu vei avea presiunea indicata in roti, nu conteaza ca in restul zilei ea va creste, este normal asa.

Este o modificare simpla cu un impact mare asupra mersului. Ca si comportament al masinii prefer presiunea ecologica de 2.5 bari indicata de producator, dar socurile asupra conducatorului sunt cam mari din cauza denivelarilor de pe la noi, asa ca tin presinuea indicata pentru incarcare 1-3 persoane, 2.4 pe fata si 2.2 pe spate. 

 

Edited by alexz
Adaugare continut

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea sa-i montez niste senzori de presiune, imi puteti recomanda ceva in sensul asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verificat pe senzori.

Diferenta cea mai mare intre dimineata "pe racoare" (in jur de 20 grade) si in miezul zilei este (la peste 40 grade) a fost de 0,6 bar, monstruos de mare.

Solutia de compromis a fost sa scad la presiunea minima recomandata facuta la rece, dimineata, in toiul zilei sunt putin peste maxima recomandata.

Problema vizibila a fost ca devenise destul de rigida/galagioasa la gropi suspensia.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Presiunea in roti NU variaza cu greutatea masinii !! Cu roata in aer vei avea aceeasi presiune ! Daca mai pui 5 tone pe masina si nu se sparg cauciucurile ( datorita deformarii mecanice si taierii cauciucului de janta) ci stau asa pe janta TOT presiunea aia o ai ! Poti pune 1000 de tone pe masina, daca jantele nu taie cauciucurile, presiunea ramine ACEEASI ! Presiunea variaza cu variatia volumului cauciucului ( care NU variaza cu greutatea - variaza forma cauciucului NU volumul lui total) , cu variatia temperarurii, cu variatia numarului de molecule de aer. Cind zici ca creste presiunea pentru ca masina e mai grea e ca si cum ai spune ca o piatra de 5kg cade mai repede decit una de 1 kg pentru ca e mai grea ! Amindoua cad la fel de repede, masa, greutatea NU conteaza !

2. Anvelopele sint proiectate sa mearga in regim de 110-120% din presiunea nominala la rece ! Deci : daca producatorul spune 2.5 bari pe fata la rece ( 20 grade celsius, nu -5 grade cit e dimineata iarna !!!!) , atunci cauciucul este proiectat sa functioneze OPTIM la 35-40 grade celsius la o presiune de 2.75 - 3 bari ! Daca stai cu cauciucurile dezumflate, la 2 bari atunci cauciucul se va supraincalzi si va putea ajunge si la 50 grade celsius fara a creste presiunea mai mult de 2.4 bari !!! Se va uza cu 30% mai repede, nu va asigura stabilitate, distanta de frinare, consum ...
Presiunea "la rece" este cea de la 18-22 grade celsius A AERULUI DIN INTERIORUL CAUCIUCULUI, nu a cauciucului la exterior ! Iarna trebuie sa mergi cam 10-15 km normal si dupa aia verifici presiunea  ! NU dimineata inghetata in parcare ! Iarna, un cauciuc de iarna va avea 12-15 grade la exterior si vreo 25-28 grade a aerului din interior ! Verificati la iarna !

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu de obicei stateam cu ele umflate la presiunea maxima recomandata.

De acolo crestea foarte mult devenind prea rigida.

Am preferat sa fac presiunea minima recomandata dimineata cand sunt 22-24 grade (deci nu sub valoare) si de acolo cresterea nu mai este asa deranjanta.

Inainte de la presiunea aia maxima cu ce mai crestea peste zi ajungea la peste 3 bari deci foarte rigida masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea maxima recomandata e cea data pentru incarcare maxima, banuiesc. De aceea, nici nu cred ca era OK. sa mergi cu ea mereu, mai ales vara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, mariusdaniel a spus:

Presiunea maxima recomandata e cea data pentru incarcare maxima, banuiesc. De aceea, nici nu cred ca era OK. sa mergi cu ea mereu, mai ales vara.

Incarcare maxima sau mers eco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu acum o tin cu 2.6 pe fata si 2.3 pe spate, cam topaie dar e foarte stabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate vad pe abtipildul meu incarcarea ECO e diferita, mai mica decat cea maxima.

Iar daca mergi mereu cu cea maxima, nu strici anvelopele. Mie asa mi-a spus un baiat de la vulcanizare. Asta pt ca drumurile nu sunt lipsite de senivelari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea pentru incarcari mai mari e mai mare pentru un singur scop : flexibilitatea talonului este mai mica si masina "joaca" mai putin in talon, e putin mai stabila.

Presiunea pentru viteze mai mari este mai mare pentru un singur scop : flexibilitatea talonului este mai mica si cauciucul se incalzeste mai putin la viteza mare.
Cind cauciucul are presiune mai mica flexibilitatea talonului e mai mare , deci cauciucul se incalzeste mai mult si masina joaca mai mult in talon. Avantajul presiunii mai mici este aderenta mai buna decit la presiune mai mare deoarece cauciucul ajuta amortizoarele si contactul cu solul este de mai lunga durata pe denivelari.
Oricum trebuie sa stiti ca o presiune mai mare decit e normal NU scade consumul, rezistenta la inaintare a cauciucului nu  depinde prea mult de presiunea lui , ci de configuratia caii de rulare si a configuratiei structurii interne a straturilor cauciucului.
Daca , dupa mers mult vreti sa verificati daca presiunea in cauciucuri este cea normala, deci o verificare la cald, trebuie sa stiti ca , la cald presiunea este cu 10-20% mai mare decit cea la rece. Deci daca la rece trebuia sa aveti 2.5 bari , insa voi nu stiti cit a fost la rece insa o masurati la cald , ea trebuie sa fie undeva intre 2.7-3.0 bari. Daca masurati 3.2 bari la cald puteti , fara grija, s-o coboriti la 2.8-2.9 bari ! Tot asa, daca la cald masurati 2.5 bar si la rece trebuia sa fie 2.5 bar, atunci puteti, fara grija s-o mariti la 2.8-2.9 bar !

Ce insemna " dupa mers mult "... asta tine de bunul simt al fiecaruia.... de obicei insemna ca temperatura cauciucurilor fata e mai mare decit a cauciucurilor spate, egala stinga -dreapta.

Edited by iulirx
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Cujacha said:

Din cate vad pe abtipildul meu incarcarea ECO e diferita, mai mica decat cea maxima.

Iar daca mergi mereu cu cea maxima, nu strici anvelopele. Mie asa mi-a spus un baiat de la vulcanizare. Asta pt ca drumurile nu sunt lipsite de senivelari.

Erata: am vrut sa scriu "nu strici anvelopele, daca mergi cu presiune prea mare si cand nu-ti trebuie!?"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca regula generala, presiunea masurata la cald nu se scade.

Presiunea la rece este considerata dimineata inainte sa se fi plecat cu masina indiferent ca este iarna sau vara. 

Daca tu setezi 2.4 bari la 20 grade la -5 cand pleci dimineata vei avea sub 2.2 bari presiune, adica nu cat recomanda producatorul, 2.4 bari.

Presiunea mai mare scade consumul de combustibil semnificativ, dar se uzeaza mai repede elementele suspensiei din cazua denivelarilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am și eu o întrebare: cum pot verifica dacă al meu Volvo are în dotare indicator pentru presiune roti? Spun asta deoarece în jante nu exista senzori,  recent am cumpărat niște jante care dispun de acești senzori.  Mulțumesc! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-are. Daca avea ai fi fost inundat deja de erori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la S40 P1 pe sticker spune 2.5 bar cu masina incarcata 5 pers si bagaje si 2.1 bar cu 2 persoane fara bagaje

Cu anvelope Michelin dot 2016 ambele presiuni sunt stupide,,,,2.1 zici esti pe pana aproape...iar la 2.5 bari iti sparge dintii in gura

Am pus 2.4 pe fata ,chiar si la 2.3 pe fata roata pare foarte desumflata vizual ...si 2.2 pe spate ca merg tot timpul aproape gol.

Asta am gasit ca fiind calea de mijloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe fata tii cont si de greutatea motorului. E normal sa arate mai "blegite". Ideea e sa respecti ce s-a spus mai sus. Sa le "dai aer" la rece (vara pe cat posibil dimineata) cu un compresor bun (de preferat unul omologat de la vulcanizare). Si asa esti sigur ca ai pus presiunea corecta.

Eu am umflat odata rotile cu un compresor al unui prieten. Era un compresor ieftin, cumparat intr-o situatie critica de la o statie peco din strainatate. S-a dovedit a fi un compresor de unica folosinta, mai ales amagitoare folosinta. Spun asta pentru ca in momentul in care era pornit si umfla anvelopa, am apucat compresorul cu mana, ca sa nu mai trepideze. Am atins manometrul si s-a miscat in corpul compresorului. De la 2,2 bari a scazut dintr-o data la 1,8, ca si cum pierdea aer pe langa manometru. Cum am luat mana de pe el, mi-a aratat alta valoare. Spun asta doar ca sa intaresc faptul ca nu e suficient doar sa umflam rotile, ci si sa folosim ceva "ca lumea".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat jantele de tabla OE pe 16 cu jante de aliaj tot OE...acum nu mai stau flescaite deloc,umflate la aceleasi valori,am pastrat aceleasi anvelope :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now