emy

E timpul pt o noua turbina?

17 posts in this topic

Nu ma gandeam ca o sa deschid un topic in legatura cu turbo, asta imi trebuia acuma! Ieri dimineata, spre munca, cu masina la o temp cam 50% din cea nominala, am intrat intr-o depasire, din treapta a 2-a in a 3-a, in timpul depasirii am auzit ca si cum era strans ceva si s-a eliberat urmat de un fluierat de care nu mai scap. Cand trec de 2000 rot/min, cu cat apas mai tare cu atat fluiera mai tare, cand i-au piciorul de pe acceleratie e ca o senzatie de rasuflare,  e ca un fluierat ascutit cu intensitatea in functie de acceleratie.

Mentionez ca mi-a fost servisata masina de un "volvo specialist" recomandat de cineva, care cica mi-a schimbat garnitura de cupru la un injector, cel la care aveam scapari de motorina, dar nu la baza injectorului ci la furtunul acela mic cu o garnitura mica care vine, parca in capul injectorului. Nu cred ca a umblat la injector, ci doar la acel furtunasi care are o clema. nu stiu ce ulei a bagat, nu stiu ce filtre a pus, daca a pus. Am gasit, inainte de fluieratul asta, acea bucata de furtun care este intre turbo si restul de furtun care merge spre filtrul de aer. L-am gasit pe eBay, se vindea pt ford c-max, e identic cu cel de la v50. Era rupt la ambele coliere de atata strangere a macanicilor. M-am uitat in corpul turbo, pare normal, jocul e foarte mic, ca acum 12 mii km, nu pare nimic rupt inauntru.

http://www.ebay.ie/itm/162319502819?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Furtunele de pe langa turbo par ok. Nu am verificat la intercooler si la furtunele acestuia, e nou si nu cred ca o fisura poate cauza flluieratul asta.... zic si eu. O sa merg la cel care mi-a servisat masina sa vad ce va zice. Mai jos e lista de lucrare/parti schimbate la servisare: cica in 8 mii km trebuie sa schimb placutele de frana fata....asa mi-a spus alt mecanic acum 12 mii km ca o sa trebuiasca sa schimb placutele dupa 10 mii km...

Masina trage normal, dar nu merg asa accelerata, incerc sa stau sub 2 mii rot/min sa evit juieratul ala, e tare suparator. Parca discern zgomotul torbinei initial si suieratul asta. M-am invatat cu zgomotul turbinei, si inca il mai aud. nu stiu ce sa zic. Nu stiu cum se testeaza turbina. Parca vad ca iara o sa gasesc alt " volvo specialist" si o sa platesc vreo 500 euro pt turbo...

Poate cauza, parca colierul dintre evacuare turbo si teava care merge in jos spre evacuare? Observ fum negru pe langa colier si la capacul care acopera suprafata motorului, in regiunea turbinei se observa ca ea topit izolatia pana la plastic, se poate fluieratul sa vina de acolo?

Deasemenea am citit pe net ca si acea saiba de cupru daca nu e pusa la injector bine poate cauza un zgomot asemanator, daca o fi umblat la injector!

Multumesc.

 

 

 

IMG_20170524_203337.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod cert este un furtun de la turbo, intercooler, colier slabit, sau intercooler spart.

De ce l-ai inlocuit? daca s-a spart, se poate ca turbina sa faca suprapresiune.

Turbina "fluiera" cand cedeaza, sau in ultima faza se aude ca un polizor.

Saiba de la injector, produce un pufait la ralanty .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt raspuns,

Am consultat patru mecanici, un roman, cel care mi-a facut serviceul, si Volvo dealer si un polonez. Toti au spus ca e turbo, trebuie inlocuit. Are joc radial, cel care era de cand am luat-o, axial aproape deloc. Paletele turbinei (am lucrat la revizia turbinelor electrice, asa le numeam), sunt putin, parca atinse. 

Romanul a fost cel mai alarmat, zicea ca trebuie schimbat neaparat, daca nu o sa am probleme, o sa crape paletele, creste turatia, bubuie motorul.....vine apocalipsa- pretul 400 euro turbo + cel vechi si 100 manopera.

Cel care mi-a facut serviceul, si la care nu o sa mai merg niciodata, 750 euro....mi-a spus ca pot merge si asa mult si bine, daca nu ma deranjeaza fluieratul.

Polonezul a fost cel mai explicit, a zis ca e si timpul sa-l schimb, a afirmat 100% ca e turbo, fluieratul e de la turbo. A mentionat ceva si de overpressure cand a accelerat masina, nu era 100%, tot  el a schimbat intrecoolerul, a iesit capacul lateral intr-o parte. Nu stiu care a fost cauza, dar era putin ulei in partea aia.

Volvo 460 euro turbo fara montaj, treuie sa-l dau pe cel vechi.

Vad ca sunt si Ridgeyard, Chra, si Garrett, primele doua s mai ieftine. Sunt multe variante mai ieftine. 

Apreciez munca mecanicilor, nu e asa usor de a diagnostica o problema, si necesita timp, uneori fara plata, dar nici sa profite de nestiinta ta. Cred ca cei care recontitioneaza turbinele schimba doar turbo cartridge-ul si curata carcasa turbo. Vad ca cartridge-ul e cam 100 euro. 

Nu stiu ce varianta sa aleg. Pe ebay sunt ieftine. La 300 euro e nou, ex asta: Garrett

http://www.ebay.ie/itm/VOLVO-S40-II-V50-TURBO-CHARGER-1-6-D4164T-ENGINE-110BHP-753420-5005S-/222376597734?hash=item33c6ad98e6:g:q0YAAOSwu4BVs0Fk

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu te duci la un tester Volvo? Iti poate masura presiunea pe care o livreaza turbina si de asemenea diferenta de debit de aer(airflow), dintre debitmetre. Astfel poti deternina daca turbina este defecta sau ai pierderi de aer pe traseul turbo. Ai gasit ulei in partea de admisie a turbinei?

Cum trage autoturismul la peste 2000 rpm? Daca ai tubulatura, intercooler spart, o sa simti o lipsa acuta de putere.Banuiesc ca are DPF si nu vezi fum pe evacuare la accelerari.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care debitmetre? Are unul singur

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Alex, 

Scuza-mi ignoranta, dar nu are unul imediat dupa filtrul de aer si altul inainte de admisia in motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU. Debitmetru este unul singur, la unele motoare in V sau W exista 2 . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Dumi81 said:

De ce nu te duci la un tester Volvo? Iti poate masura presiunea pe care o livreaza turbina si de asemenea diferenta de debit de aer(airflow), dintre debitmetre. Astfel poti deternina daca turbina este defecta sau ai pierderi de aer pe traseul turbo. Ai gasit ulei in partea de admisie a turbinei?

Cum trage autoturismul la peste 2000 rpm? Daca ai tubulatura, intercooler spart, o sa simti o lipsa acuta de putere.Banuiesc ca are DPF si nu vezi fum pe evacuare la accelerari.

 

Peste 2000 rpm e la fel dar se aude fluieratul tare. Parca nu mai trage asa bine, si numai iese fum negru cand o calc mai tare. A facut romanul, Costica, o tura si am vazut in urma fum alburiu, nu mult. DPF nu mai are. Costica zicea ca ar fi intrat parte din cauciucul schimbat de mine, care era rupt, exclud afirmatia lui, am avut foarte mare grija cand l-am schimbat. Mai repede tind sa cred ca, unicul mecanic la care am lasat masina pt servisare, a facut ceva, pe langa faptul ca mi-a zgariat oglinda de la masina rau de zid, am vazut ca nu stie sa dea cu spatele, mai repede a intors masina intr-un loc foarte ingust. Ce sa faci, vrea si el o bucata de paine....Cred ca are pe o luna paine de 230 euro cat i-am platit.....si cand te candesti ca e volvo specialist....Am vorbit cu alt garage, astia nu's volvo specialisti. Au zis ca nu imi schimba doar turbina si feed pipe, o sa fie o munca mai complexa care dureaza vreo 4 ore. Trebuie sa dea jos, oil sump, verifica cam tot, mi-a spus multe, un mecanic stie despre ce e vorba. Pana si cei care vand turbo, beneficiezi de garantie daca urmezi instructiunile lor, cu invoice. Daca se intampla ceva trebuie sa le arati ca ai urmat instructiunile lor.

Masina inca merg cu ea, nu o turez tare. E foarte vizibil/audibil ca zgomotul vine de la turbo. In cele din urma am gasit unu in Germania de la care cred ca o sa i-au turbo Garrett reconditionat, a vandut 250 bucati, 100% feedback, am vorbit cu el. 350 euro si 100 back cand o trimit pe cea veche inapoi.

 

IMG_20170527_114711.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, a fost timpul pt o noua turbina. Nimeni nu au putut sa explice de ce a cedat turbina. Am gasit un garaj care se apropie de asteptarile mele pe are le am de la un bun mecanic. A schimbat turbina, feed pipeul era ca si nou, ziceau ei, nu a trbuit una noua, mizerie zero. Zicea a din experienta lor motorul asta de 1.6d e unul dintre cele mai curate. Mi-a aratat un motor de 1.6d terminat din 2014 din cauza ca nu s-a servisat la timp.

Au desfacut cam tot, cu exceptia baii de ulei, care spunea ca nu avea rost tinand cont de faptul ca celelalte componente erau curate. Cred ca e MAF cel din imagine, a fost ceva ulei, doar atat. Cred si eu ca era curat, in 500km am schimbat uleiul de patru ori, acum e a 5-a oara, plus a folosit si un flush engine. Nu am vazut joja asa de curata niciodata, tot mereu era neagra, chiar si dupa ce am schimbat uleiul de 4 ori. Mi-a placut ca a facut poze cam la tot ce au facut. Cele de mai jos sunt doar cateva. Motorul parca are alta viata, Nici zgomotul de mai jos nu mai este. Am crezut ca e de la cureaua de distributie, se para ca a fost de la turbina....cred. Facea zgomot doar cand era motorul rece: Azi dimineata nu mai facea.

 

Mi-a spus sa o folosesc cat se poate de mult si sa verific daca curge ulei pe undeva sa-i anunt, garantie un an, turbina cat si lucrarea lor.

Acum se aude asa la cald:

https://www.youtube.com/watch?v=ua5mtpesunk&feature=youtu.be

Sper ca totul sa fie OK. O sa fac un drum de vreo 600km sa vad cum se comporta. acu voi, cei cu experienta va dati seama de cum s-a lurat.

 

image-0-02-04-1.jpg

image-0-02-04-3.jpg

image-0-02-05-.jpg

image-0-02-04.jpg

image-0-02-05-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In imagine nu e nici un MAF ci clapeta de bypass. 

Motorul 1.6D e unul din cele mai "jegoase" motoare diesel ever, pierde ulei peste tot, are acumulari de carbon pe toate porturile de admisie iar turbina e de tot rasul, pica la 200.ooo km cu precizia unui ceas elvetian . 

Trebuia sa pui poza cu palele de compresor si turbo, astfel ne dadeam seama clar ce a avut turbina . 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai doua cauze pentru care a picat:

1.S a mers cu filtrul de particule infundat si au ars palele de pe evacuare plus geometria.

2.Ungere deficitara

 

Si btw, daca tipii aia zic ca 1.6D este un motor curat, e grav. De obicei iti trebuiesc multe perechi de manusi ca sa duci la capat o lucrare de 1.6D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care ar fi locurile prin care pierde ulei?

Edited by missionnad

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/3/2017 at 11:14 PM, Bogdan G said:

In imagine nu e nici un MAF ci clapeta de bypass. 

Motorul 1.6D e unul din cele mai "jegoase" motoare diesel ever, pierde ulei peste tot, are acumulari de carbon pe toate porturile de admisie iar turbina e de tot rasul, pica la 200.ooo km cu precizia unui ceas elvetian . 

Trebuia sa pui poza cu palele de compresor si turbo, astfel ne dadeam seama clar ce a avut turbina . 

 

Nu am poze cu palele compresor si turbo, nu eu am facut pozele. Exterior nu vad ulei, decat pe la capacul culbutori si conducta de aerisire, s transpirate mai tot mereu, dar nu curge ulei.

Am facut vreo 900km weekendul trecut, merge OK. Am mers si cu 180km, pan acu toate bune ce  sa zic si asta, turbina, fluiera dar nu asa de audibil. Cateodata nu se aude deloc.Mi-au zis baietii ca daca vad ceva ulei ori alte probleme sa merg la ei.

Normal ca la un asemenea job, trebuie sa zgarie masina, bumperul...etc. Nu am vazut mecanic sa nu iti zgarie masina cand o serviseaza....Si cel care mi-a pus bumperul nou, mi-a zgariat aripa si dat gauri fara rost in aparatoarea protectie noroi de la roti. 

.....Bogdan, spune-mi o masina diesel care e mai fiablia, sa o inlocuiesc pe asta, desi nu am nimic de reprosat, doar ca incepe sa pape bani :( ! Parca imi plac masinile diesel, imi place motorul cum merge la drum lung.

On 6/4/2017 at 8:38 AM, Brava said:

Ai doua cauze pentru care a picat:

1.S a mers cu filtrul de particule infundat si au ars palele de pe evacuare plus geometria.

2.Ungere deficitara

 

Si btw, daca tipii aia zic ca 1.6D este un motor curat, e grav. De obicei iti trebuiesc multe perechi de manusi ca sa duci la capat o lucrare de 1.6D :D

1, Filtru de particule nu mai are, DPFul are o cicatrice la partea de jos.

2. Ungere deficitara? Nu stiu ce sa zic. Totdeauna era putin ulei la partea unde se conecteaza furtunul de la filtrul de aer. Poate a fost si vina mea, motorul rece - > acceleart pana peste 3mii rpm din treapta 2-a in a 3-a, rezultatul -> pac

Motor curat in sensul ca nu erau depuneri, blocaje.....

 

image-0-02-04-aad29818889abf59b8a839ce006c925360a4032a988a5ba2c5a9ae719ceac583-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6d ul este un motor ieftin de întreținut . Nu cunosc un motor diesel care sa nu aiba probleme . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urma de sudura d ejos poate s fie de la o tentativa de spalare a filtrului

1.6D este arhicunoscut pentru ungerea deficitara a turbinei, mai ales atunci cand se infunda sita din holenderul tevii de tur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Brava said:

Urma de sudura d ejos poate s fie de la o tentativa de spalare a filtrului

1.6D este arhicunoscut pentru ungerea deficitara a turbinei, mai ales atunci cand se infunda sita din holenderul tevii de tur.

Sita din holenderul tevii de tur a fost curata, nu s-a pus problema de ungere defectiva a turbinei, acum cu noua turbina au folosit aceasi teava dar nu au mai pus acea sita. Daca a fost o tentativa de spalare a filtrului DPF atunci de ce a fost sters DPF si din soft si remap the ECU? Respectivul care mi-a pus turbina a zis ca conform cu testele lui DPF-ul e curat or nu mai e, altfel nu monta o alta turbina. Ca sa fiu cu inima impacata poate o sa merg la un tip care decupeaza jumate din canistra/tubul, DPF , curata ce mai e acolo, si sudeaza alta jumatate in loc. De cand am luat masina am facut vreo 15 mii km, daca filtrul DPF nu era scos, si zero regenerari, putea, nu numai turbo ci si alte componente ale masinii sa reziste, fara sa apare alte anomali?...Mai mult am folosit masina in oras.

...Referitor la acea sita de pe conducta tur turbina, am intrebat cinci mecanici, patru mi-au spus ca trebuie scoasa, Numai unu mi-a zis ca e facuta cu un rost deacea trebuie pusa la loc. Unu a zis ca cele noi nu mai vin cu acea sita, si ca a fost cea mai mare greseala a celor care a venit cu idea asta.

Asta e cand cumperi o masina numai cu, "part service history"

Edited by emy

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a dus din nou turbo, de data asta ma chemat sa-mi arate care-i buba, o parte din blade de la evacure parca, s-a rupt si fisurat garnitura de iesea gaze, binenteles ca a inceput sa si fluiere. Mecanicii s-au spalat pe maini spunand ca un corp strain din motor ar fi cauzat problema. Au exclus orice defect de fabricatie. Nu e melett bladeul ala cu ax cu tot. IMG_20170907_124936.thumb.jpg.4ade8ff295 asta.

Edited by emy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now