Posted 2 Jun 2017 · Report post Salut, In urma codului de eroare P0103 (Mass air flow signal too high) dupa diagnosticare am constatat ca MAF-ul este defect - cred ca m-am inselat. Atat senzorul vechi cat si cel nou au aceeasi codificare: 7M51-12B579-BB In tabelul de mai jos sunt masuratorile efectuate pe cablu neconectat, apoi cu cablul conectat pe ambii senzori (cel vechi si cel nou) cu motorul oprit si apoi cu motorul pornit: Pin GND BAT (12V) A B C D Contact Pozitia II, Fara senzor 11.18 0.00 11.93 4.93 Contact Pozitia II, Senzor #1 (nou) 6.10 0.00 11.90 2.10 Contact Pozitia II, Motor pornit, Senzor #1 6.95 0.00 14.04 2.20 Contact Pozitia II, Senzor #2 (original) 5.24 0.00 11.91 4.94 Contact Pozitia II, Motor pornit, Senzor #2 5.36 0.00 13.87 4.95 Am reusit binenteles sa recunosc GND si BAT - 0V si aprox 12V; celelalte doua fire ar trebui sa fie MAF signal return si referinta 5V care pare sa fie firul D. Presupunand ca firul "D" este referinta de 5 V, firul "A" ar trebui sa fie MAF signal return, cu valori intre 1 si 5 V in functie de RPM. Datorita valorilor citite (5.24 si 5.36) am decis sa cumpar un senzor nou. Acum vine problema: la al II-lea senzor, referinta de 5V scade la 2.1-2.2V in momentul in care se conecteaza senzorul. iar "A" signnal return este si mai mare decat la cel vechi (6.10 si 6.95) Ultima masuratoare (si cea mai ciudata) este ca voltajul pe firul "A" scade in momentul cand creste RPM-ul pt ambii senzori. Firul "D" ramane constant cu cresterea RPM-ului. Va rog cei cu mai multa experienta sa ma ajutati la interpretarea masuratorilor. Multumesc, Mircea Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Jun 2017 · Report post ..ar trebui sa vezi ce valori ai pe MAF (gr / s ) ,relanti si sarcina. sau sa scoti conectorul de la MAF apoi pornit motor si sa vezi in relanti sau la sarcina decenta 2000-2500rpm.In al doilea exemplu de facut ar trebui sa ai functionarea motorului defectuoasa sau macar cit de cit acceptabil . Altfel pune Vida Dice si te lamuresti mai bine.(ai cod de eroare generic, de tester generic). MAF-ul vechi sau nou de aceeasi firma adica FoMoCo ,unde citiva milivolti diferenta inseamna ca unul poate fi un pic obosit .Totusi daca motorul iti merge bine in sarcina ma intreb care iti este ,durerea!! Simpla eroare sau vinzi masina? Sigur te vor lamuri alti colegi. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Jun 2017 (edited) · Report post Salut 1984, Ms. de raspuns. Din pacate nu am Dice-ul sa pot citi gr/s - cu siguranta ma voi duce la un service sa o pun pe tester dar inainte intentionez sa fiu documentat - am patit-o de cateva ori cu diagnosticari gresite la care am inlocuit piese "defecte" si eroarea nu a fost rezolvata. Am incercat sa rulez masina fara senzor conectat si a intrat automat in limp mode (max 3000 ture); la relanti motorul nu prezinta fluctuatii de RPM cu sau fara senzor. In cazul acesta, dupa interpretarea mea, pare sa fie problema din ECU - deconectat, firul "A" MAF signal return nu ar trebui sa aiba voltaj - cu toate acestea am pe el 11.18V Din cate se vede in EWD, firele A, C si D sunt in legatura directa cu ECU - e posibil ca ECU sa furnizeze voltaj anormal din cauza altei componente defecte (ma gandesc ca poate fi o posibilitate in loc sa cataloghez ECU ca si defect). Rugamintea mea ar fi daca poate cineva sa masoare aceste fire deconectate de pe senzor, cu contactul pus pe pozitia II - macar comparativ sa vad ce valori ar trebui sa fie. Multumesc anticipat. Edited 3 Jun 2017 by Damage defect import atasamente Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Jun 2017 · Report post Om bun tu nu faci bine ceea ce faci, codul de eroare îți spune ca ai debit prea mare de aer nu ca e senzorul defect . Așadar cauta un furtun spart, vezi în zona alternatorul ui dacă furtunul e spart și mai ales fa o diagnoza calumea . Sent from my SM-N920S using Tapatalk Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Jun 2017 · Report post Ai un furtun spart cum ti spus si Bigdan,probabil cel din dreapta. Mergi intr un loc mai capabil sa ti diagnosticheze masina corect. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Jun 2017 · Report post Salut, Multumesc mult pentru indicii - am dat jos masca motorului si am gasit o clema rupta la furtunul "3 cai" (nu stiu cum se numeste ) dintre turbo si filtrul de aer. Am demontat, curatat si inspectat toate componentele din zona, nu am mai gasit nimic altceva. In VIDA furtunul are codificarea 31219101 - din pacate nu am gasit pe nici un site din RO de cumparat codul OEM. Aveti vre-o recomandare de unde sa cumpar / cat ar trebui sa coste furtunul? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jun 2017 (edited) · Report post Nu acolo e buba ta . Caută jos la intercooler lângă alternator . Codul pus de tine se schimba in 31293728 . Edited 8 Jun 2017 by Bogdan G Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Jun 2017 · Report post Salut Bogdan, Multumesc mult si... Tot respectul ! Exact unde ai zis, am gasit o crapatura in furtun, si o gramada de ulei aruncat in zona. Clema de mai sus rupta am gasit-o de cumparat individual - o ridic maine din ungaria (nu sa livreaza in Romania ). Furtunul crapat din poza de mai jos l-am gasit de la Manufacturer Thermotech - sper sa fie calitativ ok. Din ce am vazut nu prea este acces in partea de jos a furtunului - trebuie scos scut motor si masca fata pentru a-l inlocui? Am cautat peste tot hint an tricks dar se pare ca nu exista nimic documentat (free) pentru V50 pe internet. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Jun 2017 (edited) · Report post Din păcate Termotec sunt niște gunoaie . Cumpăra un furtun original Volvo, costa 300 lei . Pt un acces facil mai bine dai bara jos . Edited 12 Jun 2017 by Bogdan G Share this post Link to post Share on other sites