Sign in to follow this  
Followers 0
alexalx02

Sfaturi achiziție 60

27 posts in this topic

Buna ziua,țin sa va anunț încă din start ca sunt total pe lângă orice înseamnă volvo(nu am avut niciodată,nu ma interesat),acum,mi sa pus pata pe un S60 2012 1,6 diesel 115 cai.Va rog frumos îmi puteți spune câte ceva despre aceasta mașina,costuri întreținere,probleme întâlnite frecvent.Am de ales între S60 2012 și audi a 4 2011,as tinde către Volvo,dar nu vreau sa ma arunc cu capul înainte.Va mulțumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Sugerez sa cauti un pic pe aici in topicurile dedicate S60 si te lamuresti daca S60 este masina dorita - oricum as recomanda un motor mai puternic nitel pe S60, mai ales daca il folosesti si afara din oras. 

In definitiv, trebuie sa iei ce iti face placere, ce simti - noua pe aici ne cam place Volvo. Atat. Probleme sunt ca si la orice producator, cred insa se rezolva. Ce castigi cu un Volvo, sunt prieteniile si oamenii. Iar daca iti mai faci si timp sa ii cunosti, atunci vei fi cu adevarat castigat. 

Numai bine si mult succes cu alegerea. 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Revizie  - ulei motor;toate filtrele(motorina pe original) + lichid de frana am platit in jur de 800 lei cu tot cu manopera.

Probleme sunt cum sunt si alte marci,cum a spus si colegul mai sus.

La 1.6 sunt ceva probleme cu injectoarele(dar nu sunt foarte scumpe,undeva la 4000 lei toate)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, eu as opta pentru motorul de 2 litri diesel, 1.6 iti ofera performante rezonabile, dar atat. Ambele sunt de provenienta PSA ( le regasesti pe Peugeot, Ford, Citroen), deci ca si fiabilitate sunt ok. Fata de Audi A4 eu zic ca Volvo are mai multa prestanță, iar forma de coupe nu o regasesti la concurenta decat la modelele A5, iar la BMW seria 4. Masina are un design superb, din orice unghi o privesti. Nu este atat de des intalnita pe soselele noastre precum tripleta germana. Platforma este preluata de la Ford Mondeo, generatia 2010- iar asta nu este un lucru deloc rau, Mondeo fiind renumit pentru agilitate, dar oferind in acelasi timp si un comfort decent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Catalin78 said:

Salutare, eu as opta pentru motorul de 2 litri diesel, 1.6 iti ofera performante rezonabile, dar atat. Ambele sunt de provenienta PSA ( le regasesti pe Peugeot, Ford, Citroen) ...

Colegu', pe P3 nu prea e exista motor 2.0 hdi imprumutat de la pejo (faci confuzie cu P1). 

Motoarele in 5 ca general rule of thumbs sunt Volvo.

Also, colegul care si-a facut doar cont ca sa ne roage pe nou sa alegem in locul sau oricum nu a mai intrat pe forum, deci va raciti gurile de pomana :). Nu ca n-ar fi avut informatia la un search distanta (chiar pe forum).

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Mihai933 said:

Colegu', pe P3 nu prea e exista motor 2.0 hdi imprumutat de la pejo (faci confuzie cu P1). 

Motoarele in 5 ca general rule of thumbs sunt Volvo.

Ai dreptate, mea culpa, am confundat eu, doar pana la un punct s-a colaborat cu PSA pentru motorul de 2 litri si doar pentru anumite modele, cum ar fi c30, s40 si v50, in continuare cel de 1.6 e PSA si pe modelele actuale. Cel de 2 litri pus pe S60 este Volvo si e in 5 cilindri :) Merci de atentionare

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista motor PSA pe modelele actuale, numai la modelele vechi .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ceea ce priveste motorul de 1.6, perceptia asupra performantei e influentata si de ce ai condus inainte. Eu pot sa zic linistit ca masina se comporta mult mai bine decat Avensis 2007 2.0D 126 cp dar si VW Jetta 2011 [nu stiu ce motor] aprox. 120cp si aproape ca se apropie de Honda accord 2009 2.0 benzina 156cp (daca tin bine minte... am avut-o acum cativa ani). Pt motorul de 1.6, in oras cand incerci sa accelerezi, trebuie sa cunosti masina ca sa ai randamentul asteptat si, in plus, e bine sa ai si muzica data tare :)) In afara orasului se aseaza foarte bine pe asfalt si pentru mine e o placere orice drum lung.

Daca alegi Volvo toata lumea iti va admira masina iar asta te va face sa te simti bine. In plus, pe mine pozitia la volan, felul in care e construita respectiv se comporta masina etc. ma fac sa ma simt in siguranta. Poate ca e doar in capul meu, but hey... credinta conteaza :)) Si inca ceva: city safety m-a salvat de vreo 2 ori cand altii in fata mea au pus frana brusca imediat dupa ce au accelerat la semafor :) 

Good luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 6/21/2017 at 1:13 PM, Bogdan G a spus:

Nu exista motor PSA pe modelele actuale, numai la modelele vechi .

Pai acum in gama noua exista un singur motor de 2 litri atat pe benzina cat si diesel. La benzina mai e ala de 1,5 litri. 4 cilindri la toate, care este.

In functie de preferinte difera maimutele cu care-l accesorizeaza, injectoare sau bujii, un turbo, doua turbo un infinit de turbo.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

   am ocazia astazi sa achizitionez un Volvo S60, 2 litrii motorina, 5 cilindrii, 163 PS, 98mii km, fabricatie noiembrie 2011. Desi nu am mai condus sau detinut Volvo, am facut un test ieri si m-a impresionat. Tehnic masina nu pare sa aiba probleme, proprietarul imi este coleg de munca, si a avut grija de ea in ultimii doi ani de cand o detine. M-am uitat decat la motor si am observat ceva scurgeri de ulei, in partea de sus pana jos, undeva in dreapta, ca si cum ar fi scapat pe la un furtun la admisie. In rest motorul curat. Franele vor trebui innoite, pentru ca se apropie de limita minima. De asemenea am observat la nivelul baii de ulei un fel de joja de ulei, dar foarte scurta, am incercat sa trag de ea, dar nu am fortat si nu am reusit sa ma lamuresc ce este. Este chiar o joja de ulei? proprietarul spune ca el nu are idee de acea joja, si verifica nivelul in meniu.

De asemenea, o grija pe care o am vine de la faptul ca el sustine ca motorul mananca ulei, si lui i-au completat anual la inspectie, asta insemnand undeva la 10-12 mii de km. Este normal ca acest motor sa aiba consum de ulei? Nu cred ca doar din pierderea care am observat-o pe motor se scurge atat ulei. o voi urca si pe un elevator si voi analiza mai atent.

La ce ar trebui sa fiu atent inainte sa o cumpar, as vrea astazi sa bat palma cu el? Am citit pe ceva forumuri straine despre ceva curea auxiliara si intinzator de curea. M-am uitat la curele si am observat una mai lata, peste fulia de la alternator si inca una mai ingusta undeva jos, posibil, la compresorul de clima. Asa am si la BMW, doua curele. Proprietarul spune insa ca el personal nu le-a schimbat desi a dus masina la inspectie.

Este o masina cu cutie manuala, pentru ca eu asta imi doresc, insa sotia ar vrea automata, deoarece are o teama de plecarile din rampa. Are  o parcare supraetajata destul de urata la servici, iar cu masina actuala cu 75PS, a avut experiente negative.Am observat insa ca frana de mana electronica, se decupleaza automat la plecare, este aceasta suficient de eficienta pentru plecari din rampa abrupte?

As aprecia daca cei cu experienta imi pot da ceva sfaturi astazi, si daca tranzactia se materializeaza si mai tarziu.

 

Numai Bine,

Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salut,

   am ocazia astazi sa achizitionez un Volvo S60, 2 litrii motorina, 5 cilindrii, 163 PS, 98mii km, fabricatie noiembrie 2011. Desi nu am mai condus sau detinut Volvo, am facut un test ieri si m-a impresionat. Tehnic masina nu pare sa aiba probleme, proprietarul imi este coleg de munca, si a avut grija de ea in ultimii doi ani de cand o detine. M-am uitat decat la motor si am observat ceva scurgeri de ulei, in partea de sus pana jos, undeva in dreapta, ca si cum ar fi scapat pe la un furtun la admisie. In rest motorul curat. Franele vor trebui innoite, pentru ca se apropie de limita minima. De asemenea am observat la nivelul baii de ulei un fel de joja de ulei, dar foarte scurta, am incercat sa trag de ea, dar nu am fortat si nu am reusit sa ma lamuresc ce este. Este chiar o joja de ulei? proprietarul spune ca el nu are idee de acea joja, si verifica nivelul in meniu.

De asemenea, o grija pe care o am vine de la faptul ca el sustine ca motorul mananca ulei, si lui i-au completat anual la inspectie, asta insemnand undeva la 10-12 mii de km. Este normal ca acest motor sa aiba consum de ulei? Nu cred ca doar din pierderea care am observat-o pe motor se scurge atat ulei. o voi urca si pe un elevator si voi analiza mai atent.

La ce ar trebui sa fiu atent inainte sa o cumpar, as vrea astazi sa bat palma cu el? Am citit pe ceva forumuri straine despre ceva curea auxiliara si intinzator de curea. M-am uitat la curele si am observat una mai lata, peste fulia de la alternator si inca una mai ingusta undeva jos, posibil, la compresorul de clima. Asa am si la BMW, doua curele. Proprietarul spune insa ca el personal nu le-a schimbat desi a dus masina la inspectie.

Este o masina cu cutie manuala, pentru ca eu asta imi doresc, insa sotia ar vrea automata, deoarece are o teama de plecarile din rampa. Are  o parcare supraetajata destul de urata la servici, iar cu masina actuala cu 75PS, a avut experiente negative.Am observat insa ca frana de mana electronica, se decupleaza automat la plecare, este aceasta suficient de eficienta pentru plecari din rampa abrupte?

As aprecia daca cei cu experienta imi pot da ceva sfaturi astazi, si daca tranzactia se materializeaza si mai tarziu.

 

Numai Bine,

Mihai

1.Scurgerile de la admisie sunt "normale" si sunt datorate unei etansari din fabrica deficitare , afecteaza 3 generatii de motoare si nu pot sa inteleg de ce nu le-au rectificat(este pe youtube un nene care explica problema si rezolvarea este relativ simpla)

2. Consumul de ulei intre schimburi de 10-15000 km mi se pare maricel , n-am avut consum de ulei , totusi cred ca depinde si de tipul drumurilor facute . As verifica masina atent vizual si apoi pe tester sa vezi presiunile facute de turbina si a presiunea diferentiala in dpf , in dinamica (in mers).

3. Farana de mana este mai mult decat suficienta pt plecatul din ramapa , daca nu ma insel are si o functie care iti creste RPM-ul cand apesi ambreajul care ajuta la plecatul din rampa (fa un testdrive si testeaza acest aspect)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

O sa incerc sa raspund pe rand la intrebarile tale, sper ca te ajuta. Mentionez de la inceput ca nu sunt priceput tehnic dar folosesc cu placere si bucurie un S60 D3 de mai bine de un an.

* Da, aceea este o joja de ulei dar nu are sens sa te complici, verifici nivelul din meniu. 

* Toate curg pe acolo, pe la admisie. Este si un topic deschis despre asta pe forum. Strangi cu un colier si cureti din cand in cand cu spray, eu asta fac. Ideea e sa nu ajunga ulei la alternator.

*Eu unul nu am nicio problema cu consumul de ulei desi tin "din reflex"  un litru in portbagaj, nu am avut nevoie. Din ce spui tu, daca e adevarat, ar trebui verificata putin situatia. 

*Daca o cumperi si vrei sa fii linistit, inlocuieste auxiliara si rola la inceput si apoi la fiecare revizie schimbi doar cureaua. Riscul e prea mare sa se rupa si decat sa ai surprize, mai bine stii o treaba.  :)

*Frana electronica este foarte ok ptr plecatul din rampa, nu o sa ai probleme.

Eu te incurajez cu alegerea facuta dar recomandarea e sa o testezi inainte la un service specializat daca nu la reprezentanta.

 

Bafta!

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de consumul de ulei, conteaza si cat papa. In manual pentru motoarele dizal in 5 este prevazut un consum de 500 ml la 1o.oooKM. Din experienta personala cu D3/5, mai mult de 2-300 nu am avut 'lipsa' dupa 10K km.

Frana de mana e suficient pentru plecatul din rampa fara probleme. Are dreptate si Cristi, au un sistem care tureaza pana la 1000 RPM in momentul debreierii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc tuturor pentru raspunsurile rapide si la obiect. Acele teste, de care vorbeste colegul Muresan, se fac cu tester specializat Volvo, sau ar trebui sa fie posibil la orice service mai dotat? Am gasit cativa dealeri de Volvo in zona, dar din experienta, programarile dureaza destul de mult, nu cred ca am sansa sa prind ceva saptamana asta. Regimul de condus, din ce mi-a spus proprietarul  este mai mult in oras, cu iesiri pe autostrada in weekend.

Mihai

Edited by MihaiS60

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, MihaiS60 said:

Va multumesc tuturor pentru raspunsurile rapide si la obiect. Acele teste, de care vorbeste colegul Muresan, se fac cu tester specializat Volvo, sau ar trebui sa fie posibil la orice service mai dotat?

Salut Mihai,

Da, ai nevoie de testerul original pentru Volvo - VIDA. Asta pentru a avea acuratețe în verificări și eventuale erori.

Mult succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul in care nu reusesc sa ajung la tester, as putea sa-mi dau seama dupa ceva daca sunt probleme cu turbina sau filtru de particule? La testul in mers mi s-a parut ca masina trage foarte bine, si nu am auzit nici un zgomot suspect de la turbina(fluierat, suierat, etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

În cazul în care ești nevoit să mergi pe feeling, va trebui să ai și puțin noroc. Sunt multe erori care nu se aud/văd și nu îți dă nimic de gândit pe moment.

Totuși, fii atent pe bord să ai toate becurile stinse după ce pornești motorul.

Cuplează centurile de siguranță și uită-te sus pe plafonieră să ți se stingă martorul de centură/airbag.

În schimb, dacă zici că trage și nu se aude nimic, atunci nu știu să îți mai recomand altceva. Îți urez mult succes și să fie toate bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

va salut,

inca odata, multumesc pentru raspunsurile voastre. Voi fi atent si la martori din bord, insa nu am nici o emotie din punctul asta de vedere, masina apartine unui coleg de serviciu, care este nevoit sa plece inapoi in tara lui, unde masinile sunt cu volan pe dreapta. Omul a si dus masina la un evaluator privat aici, unde o analizeaza, iti spune ce defecte are si ce pret de piata are,eliberand si o dovada ca masina este in stare buna de functionare si fara accidente, i-a facut apoi si schimbul de ulei. Inainte sa o puna la vanzare ne-a intrebat pe noi, colegii de serviciu daca e cineva interesat, avand si multe pe cap cu repatrierea, nu isi doreste sa treaca printr-un proces de vanzare al masinii. Azi am probat frana de mana la plecarea din rampa, si m-am lamurit ca functioneaza excelent.

Numai bine,

Mihai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge si pe feeling , motoarele astea euro5 nu prea au probleme sunt destul de robuste , totusi daca iti este cunostinta si e dispus fa o tura mai lunga 100-150 km si vezi cum sta , fa cateva sprinturi in sarcina maxima daca totul merge bine n-ar trebui sa apara erori , oarecum elimini necesitatea unui tester .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am urcat-o pe elevator, Am vazut ceva urme de ulei si pe partea din spate dreapta, dar pareau mai vechi, insa uleiul nu pare sa se scurga prea mult, pt ca de la nivelul blocului in jos nu mai era nici o urma, deci in nici un caz sa se stranga vre-o picatura pe baia de ulei, sau urme pe scut. Reprezentanta nu serveste programari mai repede de 4 spatamani din pacate, deci nu o sa o mai duc la ei. Oricum nu-mi fac griji, sunt destul de tehnic cat sa-mi dau seama daca ceva ar fi in neregula serios la o masina. M-am uitat si pe cartea de service, pt ca masina a cerut in fiecare an inspectie, si am vazut stampilele si numarul de kilometrii, dar ma asteptam si la ceva informatii legat de ce s-a schimbat. proprietarul nu a stiu sa-mi spuna exact ce s-a schimbat, decat ca au schimbat uleiul si ca a platit de fiecare data undeva la 400 de euro.

Legat de consumul de ulei, a spus ca in nici un caz intr-un an sau 15 mii de km nu se aprinde vre-un indicator de averitzare, dar insa la inspectie i-au spus ca au mai completat.

Sper ca saptamana viitoare sa pot posta si poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, MihaiS60 a spus:

Reprezentanta nu serveste programari mai repede de 4 spatamani

Ce oroare, in Germania asa ceva ....

Sa mai planga baietii ca la Primus dureaza cateva zile ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate, in Germania, Volvo sta destul de slab la capitolul reprezentante si service-uri. Este de inteles, piata auto fiind dominata de brandurile autohtone. Pe langa asta, am citit review-uri destul de proaste despre reprezentanta din apropiere, sper sa nu am experiente negative cu ei. Eu mai detin doua masini, un BMw e36 si un Golf 4, pe care le-am reparat de multe ori singur(frane, amortizoare, brate, bucsi, role, curele, alternatoare, bujii, esapament) asa ca sunt sigur ca si in Volvo o sa-mi bag mainile cu placere.

Prima operatiune sunt franele, deoarece sunt aproape gata, si fata si spate. Va trebui sa ma uit atent daca este nevoie si de discuri, pt ca la prima vedere au un milimetru de "buza". Aveti idee cat tin discurile originale? este cazul la 100 de mii sa fie schimbate?

Apoi o sa ma uit la cureua si intinzatorul aceela despre care se vorbeste ca ar fi pacatos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca-n Koln sta prost cu 3 dealer-shipuri si service-uri oficiale la cum o mai sta cu tot atatea in intreaga tara ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

E plin de Volvo-uri si in Germania :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este chiar asa, sunt destule, dar nu e plin. O mare diferenta este pentru mine cand trec in Olanda. Acolo chiar sunt multe Volvo-uri pe strazi. Dar deja intram un pic off-topic, sper sa nu deranjez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0