tommytza

Schimbare odometru

79 posts in this topic

Ha ha ha,pai in prosopul ala sta toata stiinta..dar pana la Iasi isi mai pierde din proprietati...oricum,ai grija la clemele de plastic,au tendinta sa se rupa foarte usor la cea mai mica apasare din cauza rigidizarii aparute in timp...am patit-o si eu si pe urma bordul nu mai e niciodata ce a fost si aici ma refer la mici tremuraturi si greierashii care apar la cea mai mica denivelare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum sa nu credeti ca i-am rupt eu vreo clama de plastic la acea schimbare de odometru, la Tommy se trage tot raul de la "baietii buni" de la service-ul unde si-a reparat bijuteria, dupa impactul cu SantaFe-ul...

:-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragul meu...era evident ca nu de tine era vorba...stiu ca Volvo-urile noastre sunt ca si copiii tai..... :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut prieteni!Am pus si eu la ''tractor''un bord inteligent second-hand la mana'doua in locul celui original care afiseaza doar temperatura.Dar sa va povestesc:cand l-am demontat din dezmembrari am mai gasit unul in masina de dedesubt gata demontat ce nu avea becuri,am fost inspirat sa-l iau si pe acela.Am decis initial sa experimentez pe cel fara becuri reglarea numarului de kilometri reali ai masinii.Dupa ce m-a chinuit cateva ore am reusit sa-l aduc la realitate si am mutat becurile de pe celalalt iar la proba,vitezometrul nu functiona si becul de ABS ramanea aprins.Am avut ceva dubii gandindu-ma ca poate am montat ceva gresit.Am decis sa-l pun pe celelalt fara sa-mi bag nasul prin el si deci lasand kilometrajul sa afiseze cu vreo 75.000 km mai putin fata de cel al masinii.A functionat 148.5 km si binenteles rotita buclucasa a crapat.Am demontat din nou bordul si am luat odometrul ''reglat'' de mine,l-am montat pe placa celui care functiona si acum merge DAR nu stiu cat timp va tine si aceasta rotita.Am avut si greierasi dar i-am alungat pilind putin din rama neagra a bordului care freca pe geamul ceasurilor iar acum totul merge O.K.

Daca cineva are nevoie de piese din bord il pot ajuta ca mi-a ramas unul cu computer defect si cel original doar cu temperatura exterioara care functioneaza.

P.S.Masina am botezat-o''tractor''dupa ce pe 28 Dec.mergand normal cu 110 Kmh pe A2 in doar cateva secunde m-am trezit la arat pe camp datorita faptului ca drumarii au curatat zapada si au uitat sa dea cu material antiderapant,lasand sa se vada asa zisa''gheata neagra''care seamana foarte bine cu asfaltul.Pe curand!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesanta faza cu pilitul....de tinut minte pt data viitoare cand dau jos bordul...:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare, ma ia groaza cand ma gandesc ca si eu trebuie sa fac treaba asta :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razvanake, daca nu te descurci sau...ti-e 'frica" da-mi un telefon. Vii cu masina la mine si pleci (peste vreo 2-3 ore) cu un kilometraj plin de viata 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor, sunt prospat posesor de 850 T5. Din pacate nu functioneaza kilometrajul, desi pe afisajul electronic ii contorizeaza. Credeti ca este ansamblul din bord defect, sau sonda pusa pe motor? Va rog sa-mi spuneti unde este situata acea sonda?

Va multumesc pentru orice sfat.

Stiti unde pot gasi becuri de 1,2 W cu soclu (ex. scrumiera, bricheta, etc) pt 850 T5? Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor, sunt prospat posesor de 850 T5. Din pacate nu functioneaza kilometrajul, desi pe afisajul electronic ii contorizeaza. Credeti ca este ansamblul din bord defect, sau sonda pusa pe motor? Va rog sa-mi spuneti unde este situata acea sonda?

Va multumesc pentru orice sfat.

Stiti unde pot gasi becuri de 1,2 W cu soclu (ex. scrumiera, bricheta, etc) pt 850 T5? Multumesc.

Este stricat odometru(trebuie schimbata rotita).

Becuri cred ca poti gasi la o cautare de google.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc VLPVLP06

M-ar ajuta codul petru acel tip de bec.

Daca stie cineva unde este situata sonda de kilometraj

Ma puteti ajuta cu codurile de rulmenti roti pentru 850 t5 2.0 1996?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonda este pe cutia de viteze , daca ai mufa de diagnoza OBD2 , implicit Motronic 4.4 si noul tip de ABS , atunci viteza o citeste de pe senzorii fata de ABS . Ti nu iti merg rotitele care contorizeaza km sau acul de la vitezometrul ?

Daca nu iti merg rotitele de contorizare , atunci citeste prima pagina a topicului asta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, bine v-am gasit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate Brava, am desfacut azi bordul si e dusa rotita mica din interiorul odometrului. Ma poate ajuta cineva cu o astfel de rotita?

Multumesc.

Rotita arata cam asa ... din pacate:(

post-4735-0-21000400-1350241209_thumb.jp

post-4735-0-01784500-1350241212_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am incapatanat sa cred ca se poate face aceasta rotita si in Romania. Dupa ce am sunata la firmele specializate si mi-au spus ca nu pot face rotite sub 20 mm diametru , am gasit un meserias ca mi-a facut-o din metal. Acum am montat-o si abia astept sa incerc maine kilometrajul. M-a costat 100 de lei, dar cred ca merita. Arata asa:

post-4735-0-45161600-1350506593_thumb.jp

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari !

P.s. Inainte sa te fi dus la meserias, daca lansai o "invitatie" aici, sint sigur ca mai gaseai citiva doritori de rotite metalice...Asta e, next time.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca rotita asta se strica datorita ratiei/raportului calculat gresit intre ea si cealalta pe care o angreneaza, nu cred ca e recomandat sa fie facuta din metal. Banuiesc ca e mai dificul de schimbat cealalta...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca se strica pentru ca e din plastic prost. Se intareste materialul ala si crapa. Media ei de viata am vazut (ca si pe forumurile externe) ca e de aproximativ 10-12 ani. Probabil o greseala de proiectare (chiar daca s-a spus ca la vremea lui, 850-ul a fost..."over-engineering")...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotita nu e facuta manual ci pe o masina numerica, raportul fiind bine calculat. Nu am lansat "invitatia" fiindca m-am indoit ca o poate face. Daca sunt doritori, as putea incerca sa vorbesc cu omul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg... credeam ca problema apare si la cele noi si de asta am zis.

Mai ramane problema inertiei suplimentare datorate greutatii mai mari a rotitei metalice dar cred ca gandesc prea departe. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, cred ca gandesti prea departe :) , turatia e foarte mica si cred ca nu are in jur de 2g. Problema la rotita originala este materialul care imbatraneste repede si se farama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now