TudorRus

Ulei in lichidul de racire, XC60, 2013, 2.0L

3 posts in this topic

Salutare tuturor, 'ma lupt' cu o problema de jumatate de an. Am un XC60, 2013, D4, 2L, cutie automata. 

Anul trecut in noiembrie am observat la un moment dat ca antigelul era inchis tare la culoare si uleios, cu toate ca nivelul era ok. Am mers la Premium Cars (Cluj) fiind chiar langa mine, si dupa o zi de verificari mi-au spus ca nu au identificat nicio problema si ca cel mai probabil cineva a turnat ulei (de transmisie spuneau ei) in borcanul de antigel. Le-am spus ca nu a avut cine, masina fusese inainte tot la ei, dar au zis ca nu au gasit nicio problema. Am luat masina, am urmarit sa vad ce se intimpla, aveam o pelicula fina de ulei la suprata antigelului dar nu parea sa se mareasca. In feburarie am fost la ski (la Șureanu), am avut de mers pe un drum forestier plin de zapda si gheata (cam 25 de km dus si 25 intors), iar dupa ce am ajuns acasa am constatat din nou ca e plin de ulei in borcanul cu antigel. (ce cred ca mai e important sa mentionez, cand am verificat nivelul de ulei la motor (pe bord) era scazut tare, un interval era plin din cele 4 care sint intre minim si maxim.)

Am mers iarasi la Premium Cars, de data asta au gasit fisurat radiatorul de pe cutia de viteze. S-a schimbat acel radiator, s-a rezolvat problema, am urmarit o vreme zilnic, apoi la 2 zile, tot ce am vazut era si acuma o pelicula fina de ulei, insa am constatat ca la 2-3 luni scade nivelul antigelui cam cu 100-150 ml. Mai completam si am tot urmarit insa nu a mai aparut uleiul in antigel. 

De atunci nu am mai iesit cu masina la drumuri lungi in afara orasului, doar maxim 150 km, si mers usor. Astazi, am iesit pe autostrada cluj-campia turzii (am schimbat alternatorul cu 2 zile in urma pt ca s-a stricat si ala, si am iesit intr-o proba) La dus, am mers in viteaza a 4-a, la 3.000 turatii, constant tot drumul (in ideea de a porni regenerarea filtrului de particule, la sugestia unui mecanic) iar la intoracere am venit in viteza si turatie mai mare, in a 4-a si a 5-a pana la 4.000 turatii, apoi schimbat in treapta superioara (am ajuns la 200km/h), moment in care mi s-a afisat un mesaj pe bord (nu stiam ce e, fiind in germana), Am ajuns acasa, am intrat pe google translate, mesajul zice ceva de lichid de raire si sa opresc in conditii de siguranta. (astaez o poza cu mesajul, sper sa se vada)

Astazi la pranz am observat ca nivelul antigelului era la minim si am completat pana la maxim. Dupa ce am vazut acest mesaj, am fost sa verific antigelul, era scazut tare, mult sub minim, iar in borcanul este un fel de spuma alb-galbuie. 

Teoretic (din cate ma pricep eu) spuma aia doar de la ueli se poate face. Prima mea intrebare este, de unde poate sa fie problema? Nu ma pricep, insa as risca sa spun ca pare sa fie ulei de la motor (poate sa fie garnitura de chiuloasa?) Pe joja de ulei, oricat am verificat, nu sint bule de aer sau spuma sau urme de alteva, decat ulei.

A doua intrebare: ce service recomandati, pentru ca nu prea mai am incredre in Premium Cars Cluj, lucreaza scump si din propria experienta nu se pricep, sint convins ca nu au identificat corect problema de la inceput si foarte probabil sa se comporte la fel si in viitor.

Apreciez orice sfat sau sugestii, 

multumesc

IMG_4995.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica și răcitorul de ulei de pe baie

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc.

Update: intre timp am fost dimineata la cei de la Premium Cars, au zis ca ei nu au verificat niciodata garnitura de chiuloasa ca asta inseamna sa desfaca motorul, ca poate sa fie garnitura de chiuloasa, poate sa fie chiuloasa sau poate sa fie unu sau mai multi cilindrii fisurati, sa mai circul asa si sa urmaresc ce se intimpla (cu toate ca e clar ca pe undeva se pierde antigel) si mai vedem! Cu toate ca simptomele sint clare, in regim de mers normal se pierde antigel cam 150 ml la 2 luni, daca am "fortat" motorul, s-a pierdut 7-800 ml.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now