CalinBradatan

S40 1.8F revenire greoaie la relanti

40 posts in this topic

Si uite asa ne reauzim.

Am fost la atelierul baietilor din Bucuresti. Aparent masina merge in parametri, asa trebuie sa traga si asa trebuie sa sune suspensia, desi pe dreapta bate si pe stanga nu, n-am reusit sa dibuim ceva de schimbat.

Dupa 1000km am primit un mesaj in bord - "Reduced engine performance". Mentionez ca nu s-a aprins vreun martor, este doar mesaj. Reapare dupa fiecare pornire, la 2-5 minute de la plecarea de pe loc.

Dubios e ca masina trage in mare la fel, diferenta este ca acum trage un pic in suturi, cu scurte momente de ezitare.

Pe diagnoza apare o eroare intermitenta legata de pozitia pedalei de acceleratie. Pe valori reale pedala are cursa de la 0% neapasata la 100% complet apasata, cu valori intermediare care mie mi se par a fi corecte si care se misca in concordanta cu miscarea ei.

Idei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil valva de comanda a swirlului este defecta . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa verific.

Am citit pe undeva ca swirl-urile pot fi scoase fizic din galerie cu tot cu ax si flaps-uri, urmand ca valvele sa actioneze acel mecanism de invartire a axului "in gol".

Asa am elimina si posibilitatea ruperii axului din cauza uzurii care ar putea duce la alte bazaconii. Ar fi o idee buna?

Banuies ca s-ar schimba dinamica aerului in admisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valvele sunt bune.

Ambele au traseele intregi si actioneaza clapetele corespunzatoare de pe admisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ai verificat ca sunt bune ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand pornesc motorul ambele sisteme isi schimba pozitia. Scot furtunele pe rand -> ambele sisteme revin la pozitia de repaus in fumctie de furtunasul scos.

Nu are nici o eroare.

Acu 2 luni am inlocuit ansablul de valve deoarece am avut eroarea P2008.

Am verificat si mufele + traseele de vacuum, nu par a fi fisuri sau contacte proaste.

Edited by CalinBradatan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat si cu alta pedala si tot a aparut.

E singura eroare care apare.

Poate ea singura sa cauzeze - reduced engine performance?

Daca nu e pedala, ce mai poate fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema similara cu un Volvo S40 1.6D.
"Low engine problem" care apare pe bord intermitend iar la diagnoza imi da eroare la senzorul de al pedala.
Mentionez ca masina merge la fel ca inainte, iar pe computerul de diagnosticat apare ca pedala inregistreza valori intre 7% si 70% cand e apasata complet.
La un service local mi-au spus ca costa ~900 de o pedala noua.

Sunt curios daca se poate schimba doar senzorul fara a schimba tot ansamblu cu pedala.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica si CEM - ul

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat azi modulul de sub torpedou.

Curatat cu o periuta de sarma contactele, spray contact. Pus toate mufele inapoi. Asta seara s-a aprins din nou mesajul, pus diagnoza, am gasit aceeasi eroarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai și desfăcut in doua CEM-ul? Pt ca nu se rezolva întotdeauna doar curățând pe dinafara (am avut un S40 cu pini oxidati la procesor). Și am schimbat și eu pedala de accelerație degeaba.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu l-am desfacut. Multumesc de idee. It's a bitch de scos dar ma ocup astazi si daca e cazul, revin cu poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat jos. 

Arata foarte curat si fara urme de apa sau alte chestii malefice.

Am curatat totusi cu alcool izo cablajul. Am smirgheluit fin toti pinii mufelor. Am smirgheluit fin si toti pinii sigurantelor, care erau oarecum oxidati.

Dupa prima cheie, la 30sec de mers s-a aprins din nou - reduced engine performance.

Ar mai fi ceva de verificat? Mai e vreun ecu cu mufe pe undeva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca si paranteza , odata desfacut CEM-ul trebuie sa ii faci o verificare de profil a M/B.  , ca sa inlaturi o posibila necunoscuta insa nu este la indemina oricui.

Sa nu fie hiba in alta parte ,totusi.!Trebuie sa iti vina niste tensiuni ,una alta pe acolo ,legat de eroare .CEM-urile nu pica cu una cu doua si in general electronica care nu este in combinatie integrata  cu mecanica sau electronica de "forta" sa ii zic asa.(vezi clapete, abs,injectii, pompa electro servo directie,etc). Asta este doar parerea mea.

Sigur ca primesti sfaturi ca sa iti rezolvi singur problema ,insa cind ramii fara idei.!.:)

Sa ai spor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now