adrianbun

Verminderte motorleistung

16 posts in this topic

Salutari,

Probabil banuiți deja ca imi da de cap acest mesaj de eroare ce consta in lipsa de putere a motorului si dezactivarea DSTC-ului. Mi-a aparut de 3 ori pana acum; in primele doua, n-a revenit dupa oprirea si repornirea motorului, dar de ieri nu scap de ea, persista. Cred ca turbina e moarta, nu simt acea senzatie de impins in scaun la 2300-2500 de turatii. In acelasi timp, pot tura peste 3000, nu stiu ce sa cred. Am verificat vizual acea valva de culoare rosie, pare in regula. In jurul turbinii este urma de cenusa, sa fie acolo problema? Daca s-a mai confruntat cineva cu problema, va rog sa-mi spuneti cauzele; mor de nerabdare pana maine, cond voi voi cauta un tester in Iasi.

Multumesc cu anticipatie,

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate trebuie sa precizez: motorul e 1.6D, 109 cp. Si inca un lucru pe care l-am constatat (poate ma insel) - se aude un fasait, posibil sa fie o scapare de la vreun furtun/racord cu AC-ul oprit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furtun intercooler

Spart

Dreapta langa alternator

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ar fi acel furtun, și nici turbina. Puteti trage vreo concluzie dupa aceste erori? Mi-au sters „Verminderte motorleistung” (sau poate a disparut in urma investigatiilor), dar comportamentul motorului nu pare tocmai in regula. Concluzia si sfatul mecanicului a fost sa caut pe cineva capabil sa reseteze eroarea cu FAP-ul (care este scos fizic, dar nu stiu daca este totul ok dpdv electronic).

Off, cateodata simt ca ar trebui sa ne numim „Ford-Peugeut-Citroen Club”, noi, cei cu 1.6D :(

20170710_113513[1].jpg

20170710_113506[1].jpg

Edited by adrianbun
Repetitie neinspirata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ai scos filtrul de particule de pe mașină, dar nu l-ai scos și din soft sau scrierea softului a fost defectuasă, ai nevoie de resoftare.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bagi o fisa .:)

Trebuie sa iti verifice careva cit de bine este facut DPF Off .

Sint lucruri dupa care altii foarte greu sa te rezolve daca nu o iau relativ de la zero,vezi DPF Off.In linii mari sint multi care stiu dar practic putini care stiu si bine sa faca ,fara reziduuri de erori.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In fine, am reusit sa fac resoftare si a disparut eroarea (cat despre presiunea scazuta la turbo tipul mi-a zis ca e o chestie mecanica, nu are cum sa ma ajute). Pe langa asta, am schimbat si filtrul de motorina, in speranta ca turbo lag-ul ar proveni de la infundare/colmatare a piesei. Masina a dat senzatia ca merge binisor imediat dupa operatiuni, insa astazi, la drum intins, mi-a scos peri albi: la orice drum in rampa pare neputincios motorul, nu reusesc sa ajung la o turatie optima pentru a schimba in viteza a 4-a! (am auzit ceva de un senzor rampa, o fi ceva?). Nema plăcere la condus acum, deja am dureri la piciorul drept de la cat apas pe acceleratie fara efect sau crestere infima a turatiilor/puterii. Viteza maxima cu care am putut rula a fost de 120 kmh, la o linie dreapta destul de lunga (foarte, foarte chinuit), la finele careia mi-a intrat in limp mode. Imi spune cineva unde e localizata valva control turbina, poate problema vine de acolo si necesita schimbata? Apoi am observat ca mai pierd si antigel...nicio problema nu vine singura, se pare. Multumesc anticipat :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turata la relantí se aude un clanc la circa 3000 si nu mai trece; concomitent, turbina scoate fum (atașez poză). 

1500175557738.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdict: geometrie variabilă distrusă :)

geometrie distrusa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se gaseste pe ebay. Eu am luat acum un an si ceva, si nu mai am probleme.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rezolvat complet după recondiționarea turbinei. Funcționa cu intermitențe apoi și am decis să schimbam si valva turbo-control...cand am scos-o din service avea aceleasi simptome (de lipsa a puterii ce mi-a scos înca o serie de peri albi :)), probabil mecanicul a inlocuit furtunasele pe acolo), dar acum simt din nou cei 109+ cai (proprietarul anterior a eliminat DPF-ul). Drumuri fara probleme!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat a costat reconditionarea turbinei ? Am cam exact aceleasi simptome la masina.

Atat cat SA merg zilnic la serviciu cu masina,este ok ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1300 daca imi amintesc bine. Am vandut masina imediat dupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Am și eu această eroare de curând, problema este că mașina mea este Volvo s40 II 2008 1.8f.

Cu alte cuvinte motor pe benzină aspirat, nu am turbină. 

Problema a apărut prima dată prin fluctuații ale turație la relanti atunci când frânăm pentru oprire, (de la 1000 rpm la 450rpm revenind imediat la 1000). 

De curând am fost la ITP, iar domnul de acolo a turat-o la extrem pentru noxe (nu știu de ce, ca doar noxele le faci la 2000 rpm).

După acest episod mașina a început sa se comporte altfel, atunci când frânăm pentru oprire turația se ridica la 3000 rpm si scădea la 1250 rpm doar după ce luam piciorul de pe frână. 

Iar în prezent am acest mesaj in bord, motorul tremură din toate încheieturile, merge in șuturi și nu trage. 

Ceva ajutor?

 

VID_20210824_081050.mp4

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, JGIonut said:

Salutare!

Am și eu această eroare de curând, problema este că mașina mea este Volvo s40 II 2008 1.8f.

Cu alte cuvinte motor pe benzină aspirat, nu am turbină. 

Problema a apărut prima dată prin fluctuații ale turație la relanti atunci când frânăm pentru oprire, (de la 1000 rpm la 450rpm revenind imediat la 1000). 

De curând am fost la ITP, iar domnul de acolo a turat-o la extrem pentru noxe (nu știu de ce, ca doar noxele le faci la 2000 rpm).

După acest episod mașina a început sa se comporte altfel, atunci când frânăm pentru oprire turația se ridica la 3000 rpm si scădea la 1250 rpm doar după ce luam piciorul de pe frână. 

Iar în prezent am acest mesaj in bord, motorul tremură din toate încheieturile, merge in șuturi și nu trage. 

Ceva ajutor?

 

VID_20210824_081050.mp4

Update:

Trebuie să adaug că și pedala de frână se întărește și efectic aproape nu frânează (pentru că nu am cum să o calc). Iar atunci când pedala este funcțională apar iar acele turații de peste 3000 rpm la apăsare ei. 

Presupunerea mea este că am ceva aer fals, pe undeva este ceva spart, pentru că se și aude ceca fâsâit în dreptul clapetei. 

SAU supapa aceea cu sens unic de la servo frână permite trecerea aerului în ambele sensuri de aici și turația in gol și aerul fals.

Am să verific cu un spray pe bază de ethanol. 

Daca are cineva sugestii, le aștept cu drag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, multumesc pentru raspunsuri si pareri. 

Am rezolvat problema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now