Sign in to follow this  
Followers 0
Dumi81

Vuiet intre 1400-1600 rpm.

4 posts in this topic

Salut,

Azi m-am urcat la volanul S40-ului dupa o saptamana, in timpul saptamanii il conduce sotia. Am remarcat ca indiferent daca este in sarcina sau pe liber in plaja 1400-1600 rpm se aude un vuiet.

Suspectez turbina sau alternatorul, am oprit AC-ul si zgomotul nu a disparut. Vuietul este prezent atat la accelerare cat si la decelerare. Am scos mufa de la alternator si tot asa face. Intrebarea mea este: odata scoasa acea mufa alternatorul ramane fara sarcina? in bord nu s-a aprins nimic cu mufa scoasa si motorul pornit.

Trebuie neaparat sa scot cureaua de accesorii pentru a elimina posibilitatea alternatorului sau daca ii scot borna + si mufa ar trebui sa dispara zgomotul? Alternatorul a fost reconditionat acum 18 luni.

Daca este de la turbina, zgomotul nu ar trebui sa se intensifice odata cu turatia? la 1600 rpm, nici nu prea face boost.

Va multumesc.

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am investigat "problema": am scos cureaua de accesorii si am pornit motorul, zgomotul era prezent. In concluzie am eliminat: alternatorul, compresorul AC si intinzatorul. Am desfacut conducta de admisie turbo si surpriza nu era nici de acolo. L-am deranjat pe BogdanG cu inregistrarea atasata si mi-a zis ca asa face orice 1.6D. Al meu sigur nu facea asa. 

In plus am gasit pilitura de aluminiu pe alternator, nu multa. Si mai ciudat niste bucatele metalice in canelurile curelei de accesorii, destul de maricele aprox 1mm.

Voce 001.m4a

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu asa le aud pe toate, unele mai tare, altele mai putin tare. 

Daca pui distributie noua OE sigur nu mai face, nu stiu pt cat timp . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, distributia a fost inlocuita pe la 115k km, acum are aproape 150k, si sunt cam 4 ani de atunci, crezi ca necesita verificare/inlocuire sau sa ma obisnuiesc cu sunetul? 

Sa zic ca se auzea ceva similar si in toamna, dar am dat vina pe umiditatea mai ridicata, din toamna pana in primavara auto a stat in garaj si poate de aceea nu s-a mai auzit in primavara.Dupa atatea luni de repaus si-o fi revenit cureaua si acum a inceput iar.

Pilitura am aflat singur de unde provine: de la pintenul intinzatorului, am scapat cheia de 15 de 2-3 ori inainte sa detensionez cureaua si a alezat din suprafata pintenului.

Multumesc frumos BogdanG si blueazimut pentru rabdare si scuze pentru deranj.

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0