Sign in to follow this  
Followers 0
XC

Uzura anvelope spate

7 posts in this topic

Salut. Cam asa arata umarul exterior al anvelopelor spate, EcoContact 5. Adancime de profil mai au, insa sa inteleg ca atunci cand ajung la X le schimb?

Le-am primit pe langa cele de iarna noi, cand am cumparat masina. Printre altele, la service am facut geometria mașinii si e posibil ca fostul proprietar sa le fi uzat asa, nu stiu pe care punte. Eu am zis că poate reusesc sa le folosesc un sezon. Fata arata mult mai bine.

Ce-i drept, in vreo 4500 de km in vara asta, pe autostrada, i-am cam dat si eu, fara mila, mai ales in Germania.

Eu tot am vazut X-ul ala insa singura menire a lui mi se pare ca ar putea fi ca atunci cand e atins, sa le schimbi. Dar poate nu stiu eu. Si daca le mai pot folosi, ar fi bine sa le pun pe fata, fiind ceva mai uzate? (Scriu de pe telefon, pe desktop site-ul e inutilizabil pentru ca pe RDS nu se incarca niste CSS-uri).

Multumesc anticipat.

IMG_20170717_112653534.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce stiu eu, anvelopele trebuie schimbate cand s-au uzat la limita uzurii caii de rulare - ai indicator de uzura in primul sant de la stanga la dreapta, pe calea de rulare, in dreptul acelui X - cand anvelopa pe calea de rulare este la nivelul acela atunci trebuie schimbata. Din ce se vede in poza eu zic ca mai ai pana sa le schimbi. 

Vizavi de uzura: eu le rotesc la 5.000 km fata spate, aceeasi parte, pentru uzura uniforma.

Pe de alta parte, este recomandat sa pui anvelopele mai bune pe spate sa nu iti fuga spatele pe ud, la acvaplanare. 

Si eu am aceleasi anvelope si sunt OK - nu grozave insa sunt economice, franeaza bine mai ales pe ud - multumit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc. Ma gandeam sa fac acelasi lucru, sa le mut de pe fata pe spate, pastrand partea.

Nici mie nu mi se par traznet anvelopele, dar nici de aruncat. Ai incercat ceva la dimensiunile astea si esti mai multumit? Am vazut un ATR de la Conti pe Land Roverul unui prieten, insa cred ca sunt destul de zgomotoase, desi par mult mai rezistente pentru off road / drum forestier / drum cu piatra sparta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am incercat nimic altceva - cu aceste anvelope a venit masina si anvelope la dimensiunile astea sunt destul de scumpe si nu are sens sa le schimb. Avantajul lor vizavi de off-road // piatra sparta // frum forestier este ca au SSR - o tehnologie care, conform spuselor celor de la Conti - te scapa de gauri mici in anvelope - cuie, impunsaturi de piatra. 

Pe de alta parte, cu XC nu prea poti sa faci ce faci cu un S60 (acolo am pus Michelin Pilot Sport 4 si a meritat) - gabaritul si garda marite nu prea justifica anvelope sport cu balon mic - 20" pentru mine, in conditiile in care merg acum si offroad / forestier / piatra sparta - asta a fost un motiv pentru care am trecut la XC. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles. Ale mele nu sunt SSR / runflat si din pacate cu Conti m-am mai fript o data pe piatra de munte cu un Premium Contact. Nu par sa fie chiar ok pentru off road, au un sidewall foarte sensibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu. Eu nu am TPMS insa si nu vad nici pe cauciucuri sa scrie SSR undeva. Cred ca daca erau, se oboseau sa scrie, cum scriu pe SportContact, de exemplu. La mine pe mașină sunt 3 din 2014 si unul din 2016 (o fi facut neamțul unul varză) si pe niciunul nu apare SSR. Plus ca nu cred ca Volvo ar fi pus SSR (care e runflatul celor de la Conti, cum zic ei) si care zice că TPMS e obligatoriu, pe o mașină fără TPMS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0