Ettyus

Volvo V50 2.0D consum mare spre urias

59 posts in this topic

Combustibilul de la LukOil si tot ce vine din Rusia este mai bogat in sulf. Petrom sau OMV cam acelasi drac, OMV-ul are preturi mai mari, in concluzie mai bine Petrom. Masinile de la munca le alimentam la Rompetrol si pot sa-ti zic ca am dus 2 motoare 1.5dci de la 0 la peste 200k Km fara probleme la sistemul de injectie desi sunt renumite pentru aceste probleme. 

Iti pot recomanda sa bagi si ulei 2T in motorina 200-250ml/plin, ajuta la reducere uzurii pompei de inalta si a imjectoarelor. Uleiul 2T musai sa aiba norma Jaso FD la auto cu DPF. Poti cauta pe forum topicul despre uleiul 2T in motorina.

PS. Raspunsul cu fumul negru era pentru @roadx care nu are DPF.

 

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ettyus: Da, ideal ar fi sa schimbi DPF=ul... Numai ca tot ideal, ar fi sa mergi sa alimentezi macar in Austria. Ca si la alimente, nemtii, austriecii, elvetienii si in general "boierii-vest" nu se incurca la calitate si nu tolereaza "merege-si-asa". Incearca turcii sa-i mai "aduca pe drumul cel bun", dar ii tolereaza numai ca sa le vanda vechiturile in est. Da-te roman la cumpararea unei masini dintr-un Autohaus si ai sa vezi diferenta de expunere daca le spui ca esti cetatean german... Deci, motorina de aici, nu e motorina... e o zeama... Iesi cu masina "afara" si pune motorina din Austria si ai sa vezi de ce in RO, e bine sa faci DPF OFF. Altfel, n-ajungi sa schimbi filtrul la 120,000 ci mult mai des.

@Dumi81: Ce stil e asta: 3500 intr-a 3a? Doar daca nu ai pica pe masina ta...  E Diesel, la naiba! Chiar si turbo, nu sunt motoare turate... 2800...max 3000 accidental, in depasiri... Chiar si turbinele cu geometrie variabila, incep sa fluiere a paguba dincolo de 3000. Da, stiu, ecartul declarat este in intervalul 2000...5500 dar astea-s povesti tehnice, mai ales dupa o oarecare uzura. Si chiar si noi, eficienta maxima presiune/volum o au pe la 2200...2600 (vb de cele din tehnologia veche, cum sunt pe 2.0D-ul din anii 2004, 2006)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dumi81 Am vandut motorina aproximativ 10 ani si cam stiu cum sta treaba, stiu din ce se forma motorina la un moment dat ...... Din pacate intelegerile de tip cartel de la noi sunt in floare si oricat se incearca ele continua sa evolueze! Sa nu te mirti daca de la Petrom/OMV cumperi motorina de luk oil sau de la MOL motorina de Rompetrol..... Mol cumpara mai tot din Romania si oricum in Ungaria calitatea combustibililor ii mai proasta deci nu ii motiv de lauda importul..... Legat de motorina din Germania(am ajuns o singura data pana acolo cu masina), am fost surprins sa ma opresc la o benzinarie Aral si sa ma uit in pahar si sa vad ca avea fix "culoarea" apei...... Din punct de vedere a calitatii, cel putin pana acu 3 ani, motorina de Rompetrol era cel mai bine rafinata desi si ei o mai ...... si iarna.... parafina....... In fine!

 

Revenind la masina mea, astept sa golesc rezervorul si voi trece la Rompetrol sa vad care este consumul cu motorina de la ei(vorba ta. daca asta de la Luk ii prea uscata si subtire atunci consumul ii foarte mare), cert este ca de cand alimentez la ei am probleme, cat am bagat din alte statii a mers fara probleme(am avut un retur la un injector cu oringul cam uzat, cu alte motorine nu imi iesea, cum alimentam la Luk cum...... motorul era plin de zeama)! Concluzie, Yarisul o sa il alimentez tot de la ei dar asta..... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ettyus:Bafta! Sa ne anunti cum merge cu Rompetrrol! Eu raman la Petrom... rar OMV, daca n-am Petrom... Si una singura Rompetrol, aia din SB, de langa Kaufland, ca e noua. Consumul? Vezi mai sus... (Verificate valorile acum 2 zile; plecat in CO si pe autostrada, 120Km/h (uneori 125), a 6-a, 2200 rot/min, consumul 5.1...5.4 cu Petrom standard)

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S.: Am facut un drum la limita spre Bucuresti... Trebuia sa alimentez, macar 10..20 de litrii... Tot ce-am intalnit Rompetrol, se dadeau ca nu mai au motorina standard... ci numai d-aia scumpa... la aia standard era aparatoare de blocaj, iar standard aveau doar la statia de camioane, aia cu mustiucul gros... Deh... Sezon estival... Vrei? Ia d-aici, scump...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@roadx nu iti inteleg indignarea, mergi tu numai la 2200-2600 rpm si o sa fluieri tu a paguba in locul turbinei cand vei avea geometrie blocata si alte probleme. Acele " povesti tehnice" sunt spuse de oameni cu multa pregatire in spate, nu stiu ce te recomanda pe tine sa-i contrazici. Fiecare face ce si cum vrea. . Aici se va incheia interventia mea in acest topic deoarece nu va duce nicaieri.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dumi81: Imi cer scuze! Nu sunt indignat! Si, ai dreptate: "Fiecare face ce si cum vrea". 2200...2600 regim constant, asta e stilul meu. Urc si eu peste 3000, in depasiri, dar nu stau acolo... Atat! Am vrut numai sa-mi cer scuze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, roadx said:

@Ettyus:Bafta! Sa ne anunti cum merge cu Rompetrrol! Eu raman la Petrom... rar OMV, daca n-am Petrom... Si una singura Rompetrol, aia din SB, de langa Kaufland, ca e noua. Consumul? Vezi mai sus... (Verificate valorile acum 2 zile; plecat in CO si pe autostrada, 120Km/h (uneori 125), a 6-a, 2200 rot/min, consumul 5.1...5.4 cu Petrom standard)

5.4 hohoho, pe la tine a trecut Mos Craciun mai repede :P Eu sunt multumit cand scot 7, dar aici este vinovat si stilul meu agresiv de conducere, de exemplu pe bord imi arata 9.5% , daca calcculez prrobabil ca ies la 8, in concediua a luat undeva intre 6.6 si 7%, 3500 de KM, in grecia 170 catre 180(astept amenzile), 4.5 ore la 44 de grade in vama intre macedonia si grecia .....

 

@Dumi81 Poate ca nu ii un topic grozav, poate ca se povestesc povesti, dar pe mine ma ajuta, ultimul diesel l-am avut in 2010, era o Fabia 1.9TDI (101CP), alta tehnologi, mult fum si zgomot pentru nimic....., de atunci am tras de Yaris, pe benzina, si am tras de el, nu l-am iertat, viteza, turatii, drumuri rele facute cu viteza..... vorba aia, se mai infunda de la mersul in oras moment in care schimbam vitezele doar cand intra limitatorul de turatii.... pe la 6400RPM...... Oricum, as vrea sa stiu si punctul tau de vedere legat de unde sa schimb treapta...... de la 2400 in sus mi se pare putin fortat.....

 

Multumesc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In regula,

@roadx , nu trebuie sa-ti ceri scuze, asa cum am zis fiecare cu parerea lui. Motoarele astea de la PSA ( Hdi, Tdci, D) sau cum se mai numesc ele, intadevar la turatii mari par chinuite, dar ocazional e bine sa te mai si dai la ele. Desi  poate iti va parea hilar masina (calculatorul) "invata" stilul de sofat al utilizatorului, de aceea poate vei avea ocazia sa conduci un alt auto similar cu a ta si vei vedea ca poate fi mai sprinten sau mai lenes in functie stilul de condcere al proprietarului.

Eu sunt nevoit sa fortez motorul, deoarece in timpul saptamanii o conduce sotia pe distante scurte. Norocul meu ca nu are DPF. Cand plec eu cu masina in primii km scoate ceva fum la accelerarile mai bruste (cu  motorul ajuns la regim normal de lucru) dupa un drum in exterior mai fortat, nu mai scoate nici un pic de fum.

Daca vei conduce un Dci vei avea impresia unui motor pe benzina: ii plac turatiile ( ajunge la 4000 rpm fara nici un efort), trage constant ( nu se simte nici un boost de la turbina pe la 2000 rpm) si in cazul 1.5 consumul este extraordinar de mic ( daca o conduci batraneste in exterior am scos si 3.7% pe o distanta de aprox 400km)

@Ettyus , cat timp vei avea DPF, nu te poti apropia de consumul lui roadx, vezi topicuri despre DPF OFF, unde "beneficiarii" au spus ca dupa operatiune consumul a scazut cu 1-1.5 l%. Este un filtru in plus ce obtureaza evacuarea gazelor arse si implicit scade randamentul motorului in favoarea normei de poluare.

Vechiul TDI de la VW era un motor brut, zgomotos, dar fiabil mai ales varianta 90hp ALH. Dar aceasta este alta poveste.

O zi buna tuturor!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sunt constient de infundarea turbinei... De aceea, nu-l prea "obosesc" pe Volvica in oras. In oras, folosesc Solenza acum (7.2 fara AC) La fiecare drum, "ii mai dau drumul" lui Volvica si peste 2500, nu mult... 5..10 minute... tocmai ca sa mai curat turbina.

@Ettyus: cred ca stilul tau e prea sportiv ptr. un diesel "vechi". Pate s-ar potrivi mai bine, la astea de scot 160 CP si peste, nu la un "common rail", ca 2.0D. Cu benzinare cred ca esti cel mai fericit! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, roadx said:

Si eu sunt constient de infundarea turbinei... De aceea, nu-l prea "obosesc" pe Volvica in oras. In oras, folosesc Solenza acum (7.2 fara AC) La fiecare drum, "ii mai dau drumul" lui Volvica si peste 2500, nu mult... 5..10 minute... tocmai ca sa mai curat turbina.

@Ettyus: cred ca stilul tau e prea sportiv ptr. un diesel "vechi". Pate s-ar potrivi mai bine, la astea de scot 160 CP si peste, nu la un "common rail", ca 2.0D. Cu benzinare cred ca esti cel mai fericit! :D

Am luat masina asta, adusa de un amic, pentru ca pur si simplu mi-a placut, imi place si acuma si nu regret ca am luat-o, am mai avut prin 2003 un 460 cu motorul Renault de 1721 si mi-a placut la nebunie masina aia, este confortabila se intinde la drum, in viraje imi satisface nebunia deoarece vine cu niste arcuri rosii dragute! Revenind la ce a zis @Dumi81 de calculatorul care invata stilul de condus .... asta al meu ii invatat, accelereaza fluid cam de la orice turatie si trebuie putina atentie din partea mea pentru ca este extraordinar de usor sa trec de 3000rpm, sa ajung pe la 4000 rpm! Cat despre 160+..... nu stiu cat de recomandat este sub fundul meu ..... :D

Si da, benzina...... astea is motoare de mine..... asta are multi kilometrii in doua luni (nu stiu sigur cat avea cand l-am luat, 219 sau 218.000 km ), in general fac maxim 12.000/an si acum avem doua masini!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am motorul de 2.0 D, 136 cp.Ceea ce am observat, personal, la motorul meu este rigiditatea. In momentul in care am vrut sa pisc acceleratia si sa ajug la o turatie mai mare intr-un timp mai scurt, am observat ca este rigid, ca horcaie, si mai ales ca se aude diferit decat atunci cand accelerez usor pentru a ajuge la aceeasi turatie (de exemplu la 3000).

Am mai avut in trecut un motor de 1.7 de la Isuzu, iar mai tarziu un motor de 1.9 de la Fiat (pe un Astra H break). Cel din urma avea avea 120 cp. In cei 6 ani cu motorul de 1.9 pot spune ca am fost multumit de elasticitatea lui - daca-l piscam nu simteam ca il doare, ba chiar raspundea destul de bine. In schimb, motorul curent de 2.0D m-a convins ca trebuie sa-l menajez si sa-l urc in ture usurel, ca altfel sufera. Iar in ce priveste consumul, chiar si in lista cu datele tehnice scrie ca are un consum mai mare decat alti corespondenti (in ce priveste capacitatea cilindrica si puterea).

Oricum, in viitor o sa ma orientez spre un motor cu o plaja mai mare pentru cuplul motor. Si mai cu seama cu o cutie automata. Iar motorul sa fie neaparat de origine Volvo. Sper la asta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina are urmatoarea problema VNT , care trebui "curatat" prin boost , pedala la fund peste turatia la care motorul dezvolta cuplul maxim .

Mergand trurat (constant eventual cureti admisia , valvele si pistoanele) .

Cat despre stil de mers si curatenia in motor , am dubii , nu am gasit teste care sa demonstreze X stil de mers ajuta la curatarea componentei Y ... mult succes.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, Cujacha a spus:

Si eu am motorul de 2.0 D, 136 cp.Ceea ce am observat, personal, la motorul meu este rigiditatea. In momentul in care am vrut sa pisc acceleratia si sa ajug la o turatie mai mare intr-un timp mai scurt, am observat ca este rigid, ca horcaie, si mai ales ca se aude diferit decat atunci cand accelerez usor pentru a ajuge la aceeasi turatie (de exemplu la 3000).

Am mai avut in trecut un motor de 1.7 de la Isuzu, iar mai tarziu un motor de 1.9 de la Fiat (pe un Astra H break). Cel din urma avea avea 120 cp. In cei 6 ani cu motorul de 1.9 pot spune ca am fost multumit de elasticitatea lui - daca-l piscam nu simteam ca il doare, ba chiar raspundea destul de bine. In schimb, motorul curent de 2.0D m-a convins ca trebuie sa-l menajez si sa-l urc in ture usurel, ca altfel sufera. Iar in ce priveste consumul, chiar si in lista cu datele tehnice scrie ca are un consum mai mare decat alti corespondenti (in ce priveste capacitatea cilindrica si puterea).

Oricum, in viitor o sa ma orientez spre un motor cu o plaja mai mare pentru cuplul motor. Si mai cu seama cu o cutie automata. Iar motorul sa fie neaparat de origine Volvo. Sper la asta.

 

Offtop..

Motorul aflat pe masina ta este un E4 cu DPF fata de un E3 de Isuzu aflat pe opel(DTI).Apoi mergi cu un 2.0 E3 volvo fara dpf si vezi diferenta sau aproximativ similitudinea cu ce vorbeam anterior. Ar fi trebuit sa intuiesti cumva

DPF-ul gituie un pic  un "mers" rotund ,amplu in sarcina al unui diesel insa mai este vorba si ce viata mai are in el acel motor. Apoi ca sa fiu obiectiv, motorizarea de Isuzu de acum vreo 25-27 de ani este impecabila in functionare fata de PSA.

Daca vrei,Isuzu in motorizari a fost ca Volvo in siguranta  insa fiind firma mica ,deh..

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cujacha: Nu sunt adeptul "pedal-to-the-metal" , dar ce pot sa spun este ca daca apas pedala si acul urca sa zicem de la 1800 si trece de 2000..2200 (a 4a, 65Km/h) Volvica pare un cal de curse, ce intinde gatul in alergare si fuge mancand ...asfaltul. Ba as zice ca se simte si o oarecare impingere in scaun... Si daca nu sunt atent sa schimb, ajung rapid peste 3500... Si s-ar tot duce... Dar cum spuneam, nu e stilul meu si nu ma duc des in zonele alea (3500..4500). O faceam la inceput, venind de pe un benzinar "modest" (75CP in tineretea lui) dar ce stiu sigur, este ca la 2.0D-ul de pe Volvica (un PSA) boost-ul de dupa 2000, nu e o gluma: se simte ca un sut iar "cabrarea" este evidenta (si fara fum negru in spate!)

Eu am DPF-OFF INTEGRAL, adica in locul DPF-ului fizic, am o conducta cu 2 flanse, de diametru egal cu evacuarea intermediara, in care sunt sudate la fiecare capat, langa fiecare flansa, captoarele (tevile) ce duc la senzorul de presiune diferentiala! Mi s-a spus ca e bine ca senzorul ala sa ramana functional, chiar daca principala lui motivatie era sa masoare pres. diferentiala de la intrare si de la iesire din DPF, ca sa determine gradul de infundare. Mai sunt ramuri in soft-ul motorului care folosesc informatia de presiune diferentiala (care, acum, evident ca va fi 0 pres. diff, nemaifiind nimic intre cele 2 captoare; adica, informatia asta 0 pres.diff, e ca si cum acolo ar fi un filtru nou-noutz)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu alte cuvinte nu ai nici macar catalizator. Tulumba metalica pe care nu o mai ai continea atat DPF-ul cat si catalizatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Cujacha said:

Si eu am motorul de 2.0 D, 136 cp.Ceea ce am observat, personal, la motorul meu este rigiditatea. In momentul in care am vrut sa pisc acceleratia si sa ajug la o turatie mai mare intr-un timp mai scurt, am observat ca este rigid, ca horcaie, si mai ales ca se aude diferit decat atunci cand accelerez usor pentru a ajuge la aceeasi turatie (de exemplu la 3000).

Am mai avut in trecut un motor de 1.7 de la Isuzu, iar mai tarziu un motor de 1.9 de la Fiat (pe un Astra H break). Cel din urma avea avea 120 cp. In cei 6 ani cu motorul de 1.9 pot spune ca am fost multumit de elasticitatea lui - daca-l piscam nu simteam ca il doare, ba chiar raspundea destul de bine. In schimb, motorul curent de 2.0D m-a convins ca trebuie sa-l menajez si sa-l urc in ture usurel, ca altfel sufera. Iar in ce priveste consumul, chiar si in lista cu datele tehnice scrie ca are un consum mai mare decat alti corespondenti (in ce priveste capacitatea cilindrica si puterea).

Oricum, in viitor o sa ma orientez spre un motor cu o plaja mai mare pentru cuplul motor. Si mai cu seama cu o cutie automata. Iar motorul sa fie neaparat de origine Volvo. Sper la asta.

 

Al meu prefera acceleratiile hotarate, daca apas frumos pe acceleratie zmaceste, trebuie sa fiu foarte atent la cum apas acceleratia si sa fiu pregatit sa schimb treapta de viteza ca altfel se uce urgent catre 4000rpm si asta in conditiile in care am ceva probleme cu el! In general nu il subturez dar daca cumva o fac trebuie sa fiu doar peste 1200rpm ca sa accelereze frumos! Si asta in conditiile in care eu am ceva probleme cu el, probabil DPF-ul este terminat!

Edited by Ettyus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu mai inteleg masina asta, ma depaseste :D! Am reusit sa termin fotoghinul de LukOil(amestecat cu ceva aditiv pentru DPF(daca cineva ii curios pot sa spun ce am bagat si de unde), fotoghin cu care am avut un minunat consum de 9.4%(calculat chiar 10), 200km oras, 200km pe afara! Am bagat in ea motorina de la Rompetrol, cea standard si dupa 145 de km (100 in afara localitatii) am pe bord un consum de 6.4%, as putea spune absolut fabulos(acuma sunt curios cat o tine consumul asta) :P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La toate Diesel-urile avute, rar un oras, am mers in treapta 3 sau chiar 4 ( pt consum, cum multi isi doresc consum mic si viata lunga motoarelor, in sine ).

In oras merg undeva la 2.500 turarii in treapta a 2 - a si in cei 20 de ani de cand am permis si conduc efectiv, Nu am avut probleme de genu ( turbina picata, injectoarr cazute ).

Nu ma intereseaza Consumul in oras, Cel din afara e cel care te face sa vrei consum mai mic.

Va recomand, 1 saptamana sa procedati la fel si vedeti daca Motorului ii place sa Nu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apoi, in legatura cu Consum Ridicat sau Mic, consider ca fiecare sofer isi poate face Consumul dorit, depinde ce vrea de la masina ( condus OK sau de Weekend )

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 8/14/2017 at 9:14 AM, Dumi81 a spus:

Cu alte cuvinte nu ai nici macar catalizator. Tulumba metalica pe care nu o mai ai continea atat DPF-ul cat si catalizatorul.

Are catalizator pt ca are 2L nu 1.6L iar catalizatorul e separat de DPF la 2 L . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, bvv said:

La toate Diesel-urile avute, rar un oras, am mers in treapta 3 sau chiar 4 ( pt consum, cum multi isi doresc consum mic si viata lunga motoarelor, in sine ).

In oras merg undeva la 2.500 turarii in treapta a 2 - a si in cei 20 de ani de cand am permis si conduc efectiv, Nu am avut probleme de genu ( turbina picata, injectoarr cazute ).

Nu ma intereseaza Consumul in oras, Cel din afara e cel care te face sa vrei consum mai mic.

Va recomand, 1 saptamana sa procedati la fel si vedeti daca Motorului ii place sa Nu!

Kilometrii am mai multi decat pot duce, masina anterioara, un .9TDI 101CP ATD , am vandut-o la 167.000 km (luata de noua) acuma a ajuns la noul proprietar la 223.000 km si este tot cu turbina originala...... Conducand la fiecare 100km in oras inca 100km in afara as avea sperante la macar un 7 in medie si nu 9.5-10 cat a luat cu cele doua plinuri d ela LukOil! Cat despre 2500rpm.... cam pe acolo incerc sa stau si e, doar ca mai schimb din cand in cand mai repede sau mai tarziu...... In Cluj, cel putin in perioada asta, pe drum spre munca mai folosesc si a cincea :P chiar daca sunt in oras(stiu doar ac sunt vesnicul intarziat)! Astazi am mai facut un drum de 150km, urcat, coborat, aglomeratie, offroad.... in fine, astazi nu am avut chef sa fiu econom si am apasat pe acceleratie, a crescut consumul la 7.... dar sunt multumit!

 

 

12 hours ago, bvv said:

Apoi, in legatura cu Consum Ridicat sau Mic, consider ca fiecare sofer isi poate face Consumul dorit, depinde ce vrea de la masina ( condus OK sau de Weekend )

In cazul meu nu se pune problema, cu Luk mi-a scos undeva la 8.5-9 la drium, conducand relaxat, fara graba, cu Rompetrol, conducand ceva mai agresiv, dar tot de weeck-end, acelasi drum 6.4...... Exista o problema, ori a fost motorina proasta ori DPF-ul meu este in coma de gradul 1....... Important este ca e moment merge dar caut sa vad unde pot sa imi rezolv problema, in Cluj! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze baieti, am plecat in Romania (sunt in Romania) si nu prea am mai apucat sa scriu. Sincer sa fiu, si mie imi place cum se infige motorul, nu pot spune ca e puturos, doar ca, asa cum mai spuneam, daca accelerez foarte hotarat parca suna mai urat decat atunci cand accelerez progresiv. Si vorbesc de aceasta accelerarea abia dupa 2000 de rotatii, adica incerc tot timpul sa o tin deasupra punctului cuplului motor. Sau poate mi se pare mie ca se aude rau. Oricum, am luat masina asta cand avea 10 ani. O conduc de un an si jumate, si tot ce imi doresc e tot un volvo, dar cu un D3 sau D4 cu o cutie automata. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1984, esti sigur ca eu am DPF? Pentru ca eu pana acum am crezut ca nu am, pentru ca m-am uitat in dreptul bateriei si nu am vazut acele conducte specifice. Sau poate ca nu stiu eu unde sa ma uit. Am sperat sa nu aiba DPF, tinand cont ca e fabricata inainte de februarie 2007.

Oricum, am sperat ca dupa un drum lung nu va mai scoate fum. Dar si acum, atunci cand pornesc motorul, dupa mai multe ore de stationare, tot imi scoate fum. Si nu e negru. Dar nu mai tremura masina ca inainte. Iar atunci cand sunt in trafic si urc in rampa sau cand o accelerez mai tare (cand fac o depasire sau cand vreau sa merg mai tare), pentru cateva secunde, chiar in momentul sprintului, scoate fum, si nu e negru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ulei ars?! Cum stai cu nivelul in baie? Cvasi-constant, sau mai completezi? Daca zici ca fumul e usor alb-albatrui... Si poate ca e normal, avand in vedere ca pe langa ceva ani, o mai fi avand si ceva Km... Oricum, depinde de cine a "forjat-o"... 

Nu stiu cum e la S40 (am auzit ca e "fratele" lui V50, ca motorizare si dotari), cert este ca Volvica al meu e un V50, cu motor 2.0D, din 2005 si ghici ce? - are DPF (ma rog, a avut... :D)

Deci, nu e intr-u totul adevarat, ca inainte de 2007 nu aveau DPF... Poate ca dupa 2007, au pus in aceeasi "cutie" si DPF-ul si catalizatorul, dar cu siguranta, Volvica are catalizatorul separat de DPF (merci de raspunsul cu precizarea, @Bogdan G)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now