Aladin

Problema spalare parbriz !

10 posts in this topic

Salut oameni buni !

In urma cu cateva zile m-am trezit dupa mine c-o dara de lichid, iar dupa o constatare superficiala, coroborata cu aprinderea martorului dedicat din bord, am ajuns la concluzia ca lichidul provenea din rezervorul cu lichid pentru parbriz. Masina e acelasi S40, 1.8, din '99, care in ceva peste 3 luni mi-a facut o mie de probleme...

Ok, astazi am avut timp la dispozitie asa ca m-am cotopanit pe sub masina si-am observat ca ansamblul motor-pompita iesise aproape complet din gaura vasului cu lichid, unde trebuiau sa stea "infipte". Nu-mi dau seama de ce, mai ales ca exista un scut de protectie pe sub ele (pe care eu a trebuit sa-l dau jos ca sa ajung la pompita).

Scotand fisa electrica de alimentare si furtunasul care duce spre sprinklerele de pe capota, am scot afara motorasul si pompita, le-am inspectat vizual, n-am observat nici o problema, am pus motorul in functiune cu un transformator de 12V, am bagat pompita intr-o galeata cu apa, arunca apa cu putere, aproape pana la inaltimea unui om, deci funtioneaza si motorul si pompita.

Bun, am varat inapoi sub masina ansamblul, am conectat fisa, am pus furtunasul care duce spre capota, am introdus pompita in gaura vasului cu lichid (are un manson din cauciuc care etanseaza, intre pompita si gaura vasului), am pus lichid in vas, am inspectat sa vad sa nu curga, n-a curs, apoi am trecut la "maneta". Am dat in sus de maneta de-am zapacit motorasul (care se-aude cum zbarnaie, cu motorul oprit), insa nu arunca deloc lichid.

Ok, am fost convins ca s-or fi infundat duzele acelea de pe capota, asa ca am scos furtunasul din "T"-ul care face distributia catre cele doua perechi de duze si, doar pentru verificare, am suflat mai intai prin furtunas si intr-o secunda am auzit bolborosind lichidul in vas, deci furtunul nu-i intrerupt/sugrumat, nu trage aer, am tras din furtunas (ca din butoiul cu vin :lol:) si foarte repede m-am trezit cu lichid cu detergent in gura. Asa ca am scos furtunasul pe langa aripa masinii si am dat iar la maneta. Motorasul pompitei se-nvarte, insa oricat as insista, nu arunca nici o picatura de lichid.

Prin urmare, eu nu-nteleg unde-i problema...

Help !!!

Multumesc pentru orice parere !

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare mie sau ai omis sa verifici tocmai duzele de pe capota daca sunt infundate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica si furtunele de sub antifonarea capotei, care duc la duze. E posibil sa fi iesit din duze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri, dar, oameni buni, am precizat in ultimul paragraf si despre treaba la care va referiti voi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca stropitoarele cind ai capota ridicata.

Daca instalatia merge, inseamna ca ai un furtun "sugrumat" prin indoirea lui, atunci cind capota e inchisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai, cu capota ridicata am incercat.

Dupa cum am spus, am scos furtunasul (care vine direct de la pompita) din "T"-ul acela care face distributia catre cele doua duze si am suflat prin el. Cand suflu, imediat bolboroseste apa in rezervor, iar daca trag, in doua secunde ajunge si apa. Am inlaturat probabilitatea ca furtunul sa fie sugrumat/intrerupt sau intepat/rupt. Oricum, acelfurtun urmeaza un traseu pe marginea interioara a capotei si este cat se poate de vizibil de-a lungul traseului sau.

Nu-mi dau seama de ce cand fac proba in galeata, pompita arunca apa cu putere, iar cand ii adasez furtunasul, nu impinge apa prin furtunas nici macar pana la acea diferenta de nivel de vreo 50cm, nici macar o picatura.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate nu mai are destula forta sa impinga apa pana sus sau undeva este zugrumat furtunul si nu mai ajunge apa pana la parbriz. Tine cont ca tu probabil sufli cu o forta mai mare ca si motorasul. Posibil sa fie ceva mizerie in locul de unde trage apa. 

Edited by cristiann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ai bagat mufa de alimentare invers si ai schimbat polaritatea motorasului,  iar acum el trage, in loc sa impinga. Intoarce mufa si vezi daca merge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i nici un fel de mizerie nici pe unde trage apa, ca doar am scos de-acolo pompita si-am inspectat vizual ce-i pe-acolo, iar "gura" de admisie a pompitei are diametrul unui deget, nici voit n-ar avea cum si, mai ales, cu ce sa se infunde. In vasul acela a fost lichid de parbriz, nu namol iar vasul e curat ca lacrima in interior, inclusiv la baza, pe unde se infige pompita.

Despre furtunas, nu mai repet pentru a "n"-a oara ca nu-i sugrumat nicaieri, c-am facut-o deja de mai multe ori.

Iar in ceea ce priveste inversarea polaritatii, e imposibil, fisa de alimentare are catare si nu se poate pune decat intr-o singura pozitie, oricum, strict de amorul artei, am prelungit acea fisa cu doua fire si-am testat motorasul, din nou, in galeata de apa iar polaritatea e OK, iar de aceasta data, probabil datorita amperajului mult mai mare, motorul arunca apa tare de tot.

E dubioasa problema, dupa cum am remarcat de prima data !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe duhul din lampa l-ai rugat sa-ti indeplineasca dorinta de a merge instalatia de spalare? Caci numai el se pare ca te mai poate ajuta... :P

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now