bvv

Probleme Alternator sau Releu de Incacarcare!!!

39 posts in this topic

Salut

 

Inainte de a se comenta ( am observat ca se mai comenteaza si pe langa subiect ), va rog sa Cititi cu Atentie, tot ceea ce relatez!!!

 

Am cumparat aceasta masina V50 Fab. 2004, 2.0d din Germania iar dupa vreo 30 Km rulati mi s-a aprins acest Indicator ( cel din poza ), care stiu ceea ce inseamna.

Inainte de a se aprinde acest martor, obervam cum intensitatea luminooasa din faruri scadea ( incepeau sa palpaie ) dar nu in sensul enervant si dupa nici 1 - 2 min se aprindea acel martor.

Am mers in continuare cu el aprins undeva la vreo 10 Km rulati si s-a stins, dupa care mers in continuare ceva timp SI DIN NOU s-a aprins. La un moment data, binenteles dupa ce s-a reaprins, am mers in continuare ( cu speranta ca se v-a stinge ca data trecuta ) si la un moment dat, mi s-a Aprins Martor la ABS ( sau ceva de genu ), dupa care alte becuri, stergatoarele s-au oprit, s-a blocat Servodirectia, franele s-au intarit si nu numai, la activarea Avariilor ( imi palpaia tot bordul ) si intr-un final, tot bordul negru.

In tot acest timp MOTORUL TRAGEA, deci, nu era afecatat cu nimic. L-a un moment data, Martorii s-au stins, tot bordul era ca la inceput, totul s-a deblocat dau activat ( in functie de fiecare in parte ).

Ceea ce am obervat este ca in momentul in care martorul este aprins, merg undeva la vreo 20 min si apoi, Daca opresc motorul si in Repornesc ( martorul se stinge ).

 

REPET ( in tot acest timp, MOTORUL TRAGE ).

 

Ceea ce vreau sa stiu, care ar fi din urmatoarele probleme:

1. Rleul de Incarcare

2. Puntea de Diode ( sper sa fi spus bine " punte " ) !!!

3. S-au vreun cablu care nu a fost prins!!!

 

Specific ca Alternatorul este NOU.

 

Daca ar fi unul din primele 2, ma poate ajuta cineva cu vreun pret?

 

 

 

20170809_070213.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Fara a comenta pe langa subiect, am unele nelamuriri:

- ai fost in Germania si ai cumparat masina personal si pe drum dupa 30 km s-a aprins becul si eroarea? in acest caz trebuia sa te intorci inapoi la vanzator (30 km) si sa rezolvi.

- ai reusit sa faci peste 2000 km cu ea asa? drumul Germania- Romania?

- de unde sti ca alternatorul este nou?

Nu cred ca iti poate spune cineva daca este puntea de diode, regulatorul de incarcare, bobinajul alternatorului, ceva din cablaj sau problema de soft fara o diagnoza. Ai un multimetru, sa masori care este tensiunea la bornele bateriei cand ai eroarea activa?

Daca la 2.0D alternatorul este la fel cu cel de pe 1.6D (eu asa stiu) acesta este Denso cod DAN 930. Regulator sau punte nu vei gasi originale, iti recomand alternator nou.Ambele piese AM sunt cam 300 ron+ manopera = 400-450 ron minim.Un alternator nou este aprox. 600 ron si ai si garantie.

Daca cel de pe masina este nou, nu ai garantie la el?

Mesajul din bord iti spune ca este urgenta investigarea sistemului electric. 

Spor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt Dumi81 - Multumesc pentru Atentia acordata.

 

In Germania pentru masinile pentru Export, NU SE ACORDA GARANTIE, numai pentru cele care se inmatriculeaza tot in Germania. De asemenea nici Politia nu are ce sa ii faca acelui seller, nu stiu de ce, dar ( regulile sunt reguli ), in fine, nu este asta problema.

Da, am reusit sa fac acel drum si anume, am supravegheat cu atentie mare tot ceea ce se intampla si am ajuns la un moment dat, sa stiu, Cat timp pot merge cu Martorul Aprins. Iti dai seama ca interesul era sa ajung in tara unde pot sa ma misc mai bine, decat, in afara.

Da, alternatorul este NOU ( este schimbat in Germania, deci, Nu am cum sa beneficiez de acea garantie, asta ar inseamna sa il trimit acolo si e mai mare Ocaua decat Daraua ), s-a uitat azi un prieten care lucreaza la Rombat si care a facut si acele masuratori iar bateria era in proportie de 88% incarcata, Alternatorul era OK, inclusiv indicatorii care ( se verifica ) cu motorul oprit ( nu ma intreba, ca nu am habar ).

Ceea ce a ramas este, ca in momentul in care mi se aprinde din nou martorul, sa merg la el, pentru masuratori si azi, Cand s-a aprins, din nou, cand eram la nici 100 m de el, s-au stins :)). Oricum, asa mai face, uneori.

Ceea ce am observat e, ca in momentul in care merg cu motorul turat ( adica, alerg masina ), NU se aprinde iar cand merg cu ea ( batraneste ), se aprinde!!!

 

Te rog, sa imi spui, Unde as putea gasi un Alternator Nou ( daca trebuie schimbat ) si apoi, te rog, daca ma poti ajuta cu coduri sau de ce nu un Link cu ( puntea de diode si releu de incarcare ) ?

De asemenea m-am uitat azi pe Alternator si am vazut aceste ( numere ), acum, nu stiu care cum sunt! Ma poti ajuta, te rog?

 

"  602506 sau 104210-3522 DG ". Al doilea este scris exact ca pe alternator.

 

De asemenea am vorbit cu un prieten care e electrician la VW si mi-a spus, ca Numai daca dau alternatorul jos, imi poate spune exact ce e si anume ( releul de incarcare care este in interiorul alternatorului ) sau puntea de diode. De asemenea mi-a spus ca e psoibil ca o dioda sa fie ( strapunsa ) si din acest motiv sa faca asa! 

 

Inca odata, multumesc pentru atentia acordata si poate ma ajuti cu acele coduri!!! O sa fac si o diagnoza, dar pentru moment, nu am gasit in Craiova, numai in Bucuresti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De asemenea, poate ma ajuti si cu o idee, De ce nu se ridica Navigatia?  Din cate am citit pe net, s-ar fi blocat rolele sau De ce nu, nu stiu cum sa o deschid! Daca e sa fie mecanismul dus, Exista vreun Chit de Reparatie? Nu ma intereseaza Navigatia in sine, ci sa dea mai bine :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Alternator: http://www.autokarma.ro/piese-auto-ford-focus-ii-berlina-da-2005-2-0-tdci-100-kw/electrice-auto-alternator/alternator-dan930-denso?name_filter=Alternator&grupa_produse=FORD%20FOCUS%20II%20Berlina%20%28DA%29%20%2804.2005%20-%20prezent%29%20%202.0%20TDCi%2C%20100%20KW&grupa_order=1     

Regulator tensiune: https://www.epiesa.ro/rgulator-tensiune-ford-focus-ii-da_-2-0-tdci/18379/subcat-100351/ 

Punte diode: https://www.epiesa.ro/punte-diode-ford-focus-ii-da_-2-0-tdci-era-215940/18379/100352/idprod-324723013/

Dar daca nu il iei nou mai bine il duci la un atelier si ii lasi sa procure ei piesele pentru reparatie, eviti astfel divergentele pe seama potrivirii pieselor si a garantiei.

La navigatie, exista o rotita cu un sector dintat, care se distruge in timp, s-a discutat pe forum daca o sa cauti.Din cate stiu nu se gaseste, cineva o confectiona dintr-un material mai dur.Cauta topicul , acolo se explica si cum se demonteaza.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt Dumi81 Multumesc pentru informatiile explicite. Sa inteleg ca pe Volvo am motor de Ford! Am sa caut acel topic si sa gasesc pe acea persoana care ( fabrica ) acea rotita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai motor PSA (Peugeot-Citroen), adoptat de Ford si montat pe Volvo si Mazada cand erau sub dominatia Ford.

Hdi cu Tdci cu D sunt identice ca motoare. Anexele nu se potrivesc de la Peugeot, dar cu Ford sunt identice.

Platforma lui S40 este identica cu Focus.

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

 

Pareri Pro si Contra ( de la diferiti electricieni )!!!

Mai toti au sugerat ( contact imperfect ), deoarece, Alternatorul fiind Nou, atat puntea de diode cat si releul de incarcare sunt NOI, deci, nu au cum sa se duca! Ramane sa vina un electrician sa verifice ( firele care pleaca din Alternator, inclusiv Masa si nu stiu ce a mai zis !!! )

 

Ai idee, cam ce poate fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

 

Ma poate ajuta cineva sa imi spuna Exact Modelul / Tipul de Alternator care este pe 2.0 d 136 CP?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cost depinde de unde il ei de la 600 pana la 750 de lei. Vezi ca are pe stoc Voltec din Bucuresti- Braia Vadim si Alex 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt LucianBBN - dupa aceste ( cifre ) ce model e si ce putere?

 

602506 sau 104210-3522 DG  ( aceste cifre ) le-am gasit pe alternatorul de pe masina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti idee pe cineva in Craiova care are un Tester pentru Volvo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa codurile alea nu stiu sa ti raspund. Eu mi am comandat la masina vineri exact ce ti am zis. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era un user Valsens in Craiova asa se chema nr de telefon 0768 88 55 61

vezi daca mai e bun. Avea Vida ....special pt Volvo. 

In rest sa stii ca nu prea gasesti specializati pe Volvo. E o masina mai rara 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca exista o lipsa de incredere :)). Alternatorul original este Denso DAN 930, asa cum am scris si eu mai sus. Am postat si link-ul de unde sa-l procuri cel mai ieftin. 

De ce ne tot omori cu codurile de pe alternatorul tau? daca ai zis ca este schimbat sunt mai multi producatori care fabrica alternatoare compatibile. Daca faci comanda oricum ti se va cere seria de sasiu si vor verifica compatibilitatea. 

Daca tot ai citit eticheta alternatorului tau este imposibil sa nu scrie cati Ah scoate ( in general 150).

Probleme poti avea si daca alternatorul tau nou, este un AM care nu se incadreaza in parametrii. Daca cel original a fost de 150Ah si acum au montat unul de 120Ah ai nevoie de update de soft. ( Este o situatie ipotetica, nu am de unde sa stiu) dar te asigur ca daca schimbi capacitatea alternatorului este nevoie de update de soft. 

Sau nu vrei sa te impaci cu ideea ca Volvo-ul tau este un Ford Focus mai "cool" :))).

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS. Am facut eu si research pentru tine. Ce ai tu pe masina se gaseste numai pe ebay probabil o chinezarie: http://m.ebay.de/itm/FORD-FOCUS-FIESTA-C-MAX-1-6-2-0-TDCI-ALTERNATOR-104210-3522-DG-/112342534924

DG cred ca vine de la Dolce e Gabbana, nu scrie nicaieri ce capacitate are.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 150 Ah trebuie cu siguranta. Asa mi am pus si eu Denso Dan 930 de 150 Ah. 

Ai dreptate Dumi. Total 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dat comanda de Alternator, Marti ajunge si tot atunci am sa il schimb, sper sa dispara " problemele "

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si..nu ne-am mai spus daca i s-au rezolvat problemele, insa daca nu a revenit..inseamna ca este OK.

Am si eu urmatoarea problema, masina este un S40 2.0D 2007 este anul de fabricatie, si am probleme cu ea la pornire. Adica..la prima cheie invarte insa nu porneste, si porneste apoi din a doua sau a 3-a cheie.

 

-s-a testat bateria pe masina, a iesit pe test ca este OK, si cu masina pornita si fara. Pus testerul, nici o eroare pe motor.

-filtru de motorina a fost schimbat, deci el iese din discutie.

 

Am observat ca odata cu apasarea acceleratiei se aude un sunet ( gen fluierat, dar poate e impropriu spus) care mecanicul a zis ca vine de pe la alternator.

Sa fie el de vina? Daca era ar fi iesit testul la baterie OK?

Acum 2 zile, cand afara erau ( ziua ) -11 grade, dimineata a pornit cu greuuuu, dar a pornit. Dupa un drum scurt, si masina lasata vreo 2-3 ore in parcare, iar a pornit la a 3-a cheie. Atunci, am zis sa iau bateria in casa, am pus-o pe incarcator si azi dimineata, a pornit la prima cheie. Chestia este ca imi face cateodata si la cald, problema cu pornitul.

 

Ce altceva mai ramane? Sa fie bateria? Electromotorul ? Alternatorul ? Am cum sa verific individual fiecare parte ca sa izolez problema? As schimba bateria si pune alta noua pentru inceput, sa zicem ca nu mai are amperaj, insa daca nu e ea?

 

Ca observatie, am observat ca atunci cand porneste dimineata, cu toti consumatorii pe masina opriti, lumina display-ului de la CD "tremura" pentru o perioada de timp. Ah, si martorul din bord de la  bujii se singe dupa ce pun contactul la 1 secunda.

Multumesc pentru eventualele sugestii, 


Cris

Edited by sizan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai verificat bujiile incandescente? Si intradevar daca are un suierat specific la turatii joase se poate sa fie si alternatorul pe duca.Dar dupa cum zici ca martorul de bujii sta aprins doar 1 sec. ai probabil bujii arse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci daca martorul de bujii sta aprins foarte putin sunt bujii arse ? Dar asta nu trebuia sa se vada pe tester? Azi a fost pus testerul pe ea..si nimic de bujii.

Cred ca se poate verifica cu vida pe fiecare bujie daca este ok, nu ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cat stiu eu nu, pe tester o sa ai doar glow plugs faulty, sau un mesaj de genul. Nu iti va scrie si despre ce bujie este vorba.La fel poate fi releul de vina, sau daca zici ca nu ai erori probabil functioneaza corespunzator. Dar la -11 grade ar trebuii sa stea martorul aprins mai mult de 1 sec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg:) Stiu doar ca la XC90 cand am avut 2 bujii arse, mi-a aparut pe tester care sunt acele bujii exact, si au fost schimbat doar acelea.

Dar mai fac o incercare..azi cu testerul probabil, sa vedem ce iese. Ca idee pe baterie, cu masina pornita la relati si toti consumatorii porniti, daca pun multimetrul pe baterie, cam ce tensiune ar trebui sa masor? ( ma gandesc ca in functie de tensiunea masurata, ar trebui sa imi fac o idee despre alternator, si starea ...lui )

 

Multumesc!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now