Sign in to follow this  
Followers 0
blueazimut

XC60 D5 215hp ECM-P029900 si ECM-P00BD00

18 posts in this topic

Va salut! 

La XC60 D5 215hp, am erorile 

ECM-P029900 turbo a underboost condition

si

ECM-P00BD00 MAF curcuit range air flow too high

Simptome: 

Rar, da in nas pentru 1 secunda

Pe A2, in dealuri, pierde putere, scade viteza

Totuși are momente în care trage bine... 

Verificând parametrii am observat că EGR position ajunge la -(minus) 7%,moment în care și debitmetrul începe să înregistreze valori aiurea... 

Să încerc să desfac doar actuatorul cu tija și să încerc să curăț pe acolo sau pierd timpul de pomană? 

Mulțumesc! 

Edited by blueazimut

Share this post


Link to post
Share on other sites

La relanti,temperatura motor  optima,avem asa:

EGR ,desired position : 1.57%

EGR,actual position: -6.64%

MAF desired : 230 mg/stroke

MAF actual : 450 mg/stroke

Acesti parametrii ma duc cu gandul la EGR blocat pe deschis...

 

Dar am verificat si:

Temp exterioara : 30 grade

Temp TMAP : 38 grade

Temp MAF : 57 grade

Lucru care ma da peste cap: acele 57 de grade la MAF ?!!!...

Deci: din putinele informatii prezentate, sa fie un EGR care se blocheaza pe deschis sau un MAF care o ia pe aratura ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am atasat si un filmulet facut pe autostrada (accelerarea sa facut cu pedala la fund)  

Si un screenshot unde mi se pare suspecta si presiunea pe admisie...Considerabil mai mica decat cea dorita...

 

parametrii.jpg

2017-08-16 at 19-03-37.mp4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu raspunde nimeni am sa fac un test cu v60 sa vedem comparativ .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu raspunde nimeni am sa fac un test cu v60 sa vedem comparativ .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Ar fi super daca reusesti!

Daca ai putea sa verifici toti parametrii din poza,ar fi super...

Sau macar :

1.temperatura aer pe MAF si MAP(motor rece si/sau cald) sa vad daca exista aceleasi diferente si la tine

2.EGR position sensor ,dupa o perioada la relanti se stabilizeaza la -(minus) 7%...la fel si la tine?

Multumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia am sa fac , doar ca inca nu am avut timp , probabil duminica apuc , scuze de intarziere :(

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atat pot sa iti spun ca presiunea turbo e scazuta , aia zice si codul de eroare ...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Nu-i problemă... 

Clar presiunea pe admisie nu ajunge la cea dorită, iar un debitmetru cu valori mari (cel puțin pe ralanti la mine) ma duce cu gândul la un furtun spart... Și am luat traseul la verificat pentru o a 2 oară,  și se pare că se aude totuși un fâsâit(dar abia spre  5000 rpm)  la intercooler, partea dreapta jos,plus puțin umed... Am comandat un furtun și aștept să vină... Cred că de aici e problema, dar m-a băgat în ceață acest -7 la egr, și diferențele de temperatura raportate de MAF și MAP... Chiar și dimineața la rece, cu motorul nepornit și tot am diferențe :

Temperatură exterioară 23, MAP 27, MAF 36...

Totuși pentru curiozitatea mea, eventual și :

3. maf desired vs actual când EGR ajunge la - 7%, la relanti, apar discrepante și la tine între cele 2? Că văd că în mers se țin relativ aproape maf actual vs maf desired, cu mici excepții... 

O zi bună! Ceau! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aparent cand este deschis (-3% egr apare diferenta la maf)

N-am facut teste in mers (fiind singur) am turat putin motorul pe loc sa vad cum daca se modifica parametri , uneori egr statea la 40% ...

Masina mea nu are erori (cu exceptia uneia de pe keyless)96c060620b5eb18a437d96b54c5066ca.jpg323a3136073ff608e360eb3ee9e46b2f.jpg7166011ad4bf68665047ed9c1b452b23.jpg34aa6cd773eb2a874555a6b774337a36.jpg286784d5cfa34e7e83576b5ab28d5926.jpg

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica si traseul vacumatic , sa nu ai vre-un furtun ros .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc foarte mult! 

Deci cam aceleași aberații (sau cel puțin așa mi se par mie) la temperatură, nivel EGR cu minus, și valori aer... 

Am verificat furtunașele de vacuum, mai puțin cel de la turbo de jos, care nu dau de el... 

Mulțumesc încă o dată! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAF desired : 230 mg/stroke

MAF actual : 450 mg/stroke

Ceva normal in momentul cand egr ul este deschis ptr a recircula gazele.

Aceste valori spun ca in acest moment ai o rata de recirculsre de aprox 50%.

Egrul se deschide in general in sarcina partiala si inchide la accelerare sau dula 3000-3200 rpm, si la modelele mai noi (euro 5 6) egr ul deschide si la relanti cred dupa 3 min de stat la relanti.

Map ul si Maf ul pot si prevazute cu senzor de temperatura de aveea ptr a fi sigur ca senzorul de temp masoara corect verifica aceste valori dimineata inainte de pornire comparand temp senzorilor cu temp atmosferica.

Debimetrul trebuie  vazut ca o piesa consumabila si viata lui este undeva la 100-150 mii.

Cum remarci un maf uzat? 

Lipsa de putere in demaraj

Consum crescut

Neatingerea vitezei maxime.

Cu alte cuvinte maf ul este criminalul principal al motorului diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abia azi am reusit sa schimb furtunul,dar inca nu am apucat sa fac probe.Totusi furtunul vechi parea in regula, desi era patat de ulei si parea sa se auda si un suierat din zona furtunului respectiv....In fine,voi vedea si revin...

Analizand cu atentie temperaturile lui Cristi TMAP si MAF,observ ca sunt taman invers decat la mine...Adica pe MAF mai mici si pe TMAP mai ridicate,cea ce mi se pare si normal...

@Rune : atentie: MAF sare la acea valoare dubla decat cea ceruta(234 vs 430), atunci cand teoretic EGR este inchis ( minus 7%)...De tras tragea pana cand isi lua eroare...Am fost nevoit sa fac un drum dus-intors Bucuresti...La dus pe pilot automat mi-am luat eroare dupa vreo 30 km si m-am tarat cu ea asa pana la Bucuresti,...La intors am tinut-o din pedala,accelerand putin cate putin si am mers si cu 1 :D 0 fara sa mai iau eroare...

To be continued...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rune si la Euro3 este acelasi principiu de functionare al EGR-ului rolul fiind acelasi . 

Un MAF uzat scade consumul pt ca citeste un debit mai mic de aer, masina este mai puturoasa insa consuma mai putin. 

Cine ti-a spus ca un MAF tine 100-150 k km ? Iti arat N masini cu MAF perfect la 300k km . Praful omoara MAF-ul si epuratorul de ulei, ai MAF plin de ulei si praf ai belele, nu ai ulei si praf nu ai belele . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat furtunul...Degeaba...Am in continuare ECM-P029900 turbo a underboost condition ...momentan ... Un suierat tot se aude pe fundal...Probabil asa face turbo la motorul asta...

Presiunea pe admisie tot nu ajunge la cea dorita...

MAF-ul este curat ca lacrima... Temperatura aia peste MAP,chiar si dimineata cu motor rece si oprit, nu imi da pace...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna Paul,

Cel mai corect se evalueaza un MAF cu ajutorul unui log in mers dar din pacate nu mi-am instalat  Vida Dice-ul inca si nici nu stiu daca e posibil sa faci un log in mers cu acest tool, daca era un VW era floare la ureche...

Stiu ca  toti au MAF ul curat ca lacrima si nici o eroare stocata dar acesta este marea dilema a motorului diesel si a proprietarilor de diesel care detin un tool ptr diagnoza...din pacate nu reuseste sa vada eroarea de masurare a debimetrului..acesta eroare se vede numai comparand valoarea MAF specificata cu cea masurata, si asta nu la relanti ci dupa 3000 rpm, clar mai este si o alta posibilitate sa masori intensitatea curentului de alimentare al MAF ului dar asta e ptr electronisti.

dinpacate in germana...da un ochi pe aici

Revenind la problema ta Paul, tu ai 2 erori stocate: underboost sesizata de MAP  si MAF curcuit range air flow too high,  prima impresie  este ca undeva intre turbo si galeria de admisie ai o pierdere de presiune, deci datorita pierderii apare o trecere mai mare de aer prin MAF.

Fenomenul poate apare pe o parte datorita unei fisuri in tubulatura turbo, deci de la turbo pana la galeria de admisie ( senzorul de presiune MAP este montat pe galeria de admisie) ori  acest fenomen poate apare si de la o eroare de masurare, fie ca eroarea vine de la MAP  sau de la MAF.

Cel mai simplu ar fi sa incepi cu un control amanuntit al tubulaturii turbo, deci tii motorul accelerat la 2000 rpm si cu ajutorul unei emulsii de apa cu sapun (poti folosi o pensula  sau un spray) controlezi tubulatua si nu uita intercoolerul.

Fluieratul este continuu sau numai in accelerare?

In cazul in care nu gasesti nici o pierdere de presiune pe tubulatura atunci trebuie sa te gandesti la o eroare de masurare, in primul rand senzorul de presiune ( MAP)  si apoi debimetrul(MAF)

Si la senzori deoarece nu am idee cat esti de versat in diagnoza, cred ca cel mai simplu e sa cauti pe cineva cu o masina identica si sa schimbi senzorii ptr o proba.

Bafta

"Un MAF uzat scade consumul pt ca citeste un debit mai mic de aer, masina este mai puturoasa insa consuma mai putin"

Dau un regat ptr un MAF uzat sa il pun pe masina  sa consume mai putin....

am citit deja cateva Kg de postari pe aici si imi facusem o parere bunuta despre tine dar cu comentariul asta  m-ai distrus....dar daca vrei sa afli mai multe da o cautare pe google  rune debimetru si poate evitam niste discutii pe care le-am mai avut deja de multe ori.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru raspunsuri...

Am gasit buba...sau efectul...Galerie de amdisie crapata....

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0