Sign in to follow this  
Followers 0
uPs

p0036 HO2s-Heater control circuit Bank1 sensor2

11 posts in this topic

Buna seara, spuneti-mi va rog ce senzor  imi da eroare, ca masina imi merge sacadat parca ar taia cineva alimentarea cu benzina?

Va multumesc

Edited by uPs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Este vorba de sonda lambda nr 2 sau cea de diagnoza amplasata in spatele catalizatorului cea care iti citeste cantitatea de noxe la iesirea din catalizator si in functie de raportul procentului de oxigen din gazele evacuate calculatorul motorului(ECM-ul) iti regleaza cantitatea de benzina injectata si intensitatea scanteii primita de bujii prin comanda data de sonda lambda nr 1 de reglaj,cea din fata catalizatorului! Cauzele pot fii mai multe,eu iti pot enumera cateva exemple: daca zici ca motorul iti merge scadat e posibil ca sa ai vreo bobina de aprindere ori vreo bujie  sau vreun injector defect,caz in care la o diagnoza OBD temeinica ar trebui sa iti dea eroare gen ,,misfire cylinder nr. X ,, sau ,,injector nr X error,, eroarea pe care o descrii venind ca o consecinta a simptomelor motorului,sonda respectiva citind cantitatea anormala de hidrocarburi nearse din gazele de evacuare ,iar in cazul in care ai numai eroarea de sonda lambda mai exista varianta ca sonda respectiva sa fie defecta sau catalizatorul terminat (am avut un caz similar recent la un mercedes kompresor in care fagurele din interiorul catalizatorului ,,disparuse,,complet era gol dinauntru,tot asa eroare de noxe pe sonda nr 2 mers neuniform al motorului,miros de gaze nearse caz rezolvat prin inlocuirea catalizatorului) toate chestiile acestea fiind verificabile fiecare in parte prin citirea si interpretarea corecta si temeinica a erorilor si parametrilor componentelor inclusiv inspectia fizica si vizuala a pieselor ,,vinovate,, fapt ce iti genereaza eroarea pe care o descrii fara a fii nevoit sa schimbi piese la nimereala!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tin sa precizez , ca am schimbat sondele landa...amandoua iar bujiile le-am schimbat anul asta.
Chiar dupa ce am schimbat sondele landa si debitmetrul de aer tot la fel face....turometrul la relantiu scade sub 1000 rpm si se opreste masina de tot.
Ce-i de facut ca imi apare eroarea asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa ai totusi dreptate ...si catalizatorul sa fie problema.....e de verificat si varianta asta.
Multumesc frumos Vyo!
 

Edited by uPs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyo, foarte bună explicația cu amendamentul ca intensitatea scânteii nu o reglează nimeni în funcție de sonde. Ea e data doar de unghiul dwell, care variază doar cu turația nu cu noxele și reprezinta durata pt încărcarea bobinelor.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 24/09/2017 at 9:12 AM, uPs a spus:

S-ar putea sa ai totusi dreptate ...si catalizatorul sa fie problema.....e de verificat si varianta asta.
Multumesc frumos Vyo!
 

Cu placere si daca poti sa si pui forum rezolvarea! Multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 24/09/2017 at 11:04 AM, Midnight Caller a spus:

Vyo, foarte bună explicația cu amendamentul ca intensitatea scânteii nu o reglează nimeni în funcție de sonde. Ea e data doar de unghiul dwell, care variază doar cu turația nu cu noxele și reprezinta durata pt încărcarea bobinelor.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Mersi pentru amendament foarte bine precizat, ,,mia culpa,, greseala de exprimare in legatura cu unghiul Dwell care la motoarele mai vechi era reglat printr-o capsula de vacuum amplasata pe carcasa delcoului! Cateodata degetele sunt mai rapide la tastat decat logica unor fenomene avand ca urmare genul respectiv de explicatii..)))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut din nou,  vin cu aceiași problema, aceiași martori în bord....mașina merge bine câteva minute,  iar apoi ceva ii taie puterea și merge sacadat parca numai are aer, scade turația la relantiu și câteodată se și oprește. Cred ca e ceva electric,  vreun senzor cei taie alimentarea,  sau clapeta de accelerație.   Păreri?????

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi furtune de vacuum . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca idee, s a facut o diagnoza la masina? Citit valori in timp real si facut comparatie cu valorile pe care trebuie sa le aiba? nu citit si sters erori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare la toată lumea!!                                Problema sa rezolvat. Era pompa de benzina defecta,  funcționa la jumătate din capacitate. Va mulțumesc la toți.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0