Nicuke

Depistare consumator de curent

10 posts in this topic

   Salut! Sunt un membru si un posesor nou de volvo. Am un s40 2.0 diesel din 2005 (D4204T). Acum cateva zile nu a mai pornit deoarece bateria a ramas fara curent. Am hotarat sa achizitionez una noua ( Bosch Silver 80A) deoarece cea de pe masina avea ceva ani si ma mai necajise de cateva ori, lasandu-ma cu ochii in soare! Toate bune si frumoase, schimb bateria si ma duc sa la service sa-mi masoare incarcarea pentru garantie, dar primesc o veste proasta: alternatorul nu incarca corespunzator( 13,3V). Omuletul imi spune sa ma duc sa rezolv problema si sa revin. Convins ca e alternatorul pe duca am schimbat releul de incarcare si puntea de diode. Dupa o zi de munca am crezut ca am rezolvat problema dar surpriza: aceeasi valoare la incarcare 13,3V! dupa mai multe verificari am depistat ca am un consum mare pe undeva. Cu motorul pornit am decuplat cablul gros de pe borna + a bateriei( cel ce vine de la alternator) si am masurat tensiunea pe el: 14,8- 14,9V! Deci alternatorul incarca!  Atunci cand il cuplez cu borna bateriei la loc tensiunea scade inapoi la 13,3V si se simte si aude cum motorul trage mai din greu, la fel ca atunci cand porneste compresorul de AC! Am incercat sa depistez consumatorul prin decuplarea de sigurante din tabloul de la motor si din cel din habitaclu dar fara succes!

               As dori, daca puteti, sa ma ajutati cu localizarea diferitelor module de pe masina sau a unor componente care ar putea genera un astfel de consum. Cu borna scoasa am inseriat un ampermetru si cu toti consumatorii opriti imi indica 1,7A. La repunerea bornei face scantei puternice. Acum sunt un pic presat de timp caci omuletul de la garantie mi-a spus sa revin dar nu mai mult de o saptamana caci voi pierde garantia, asa ca mai am timp pana marti! Rog moderatorii, daca s-a mai discutat, sa mute topicul dar am rasfoit si nu am reusit sa gasesc o solutie, de asta am postat aici!

              Bujiile le-am eliminat ca si cauza, deoarece am decuplat releul si efectul e la fel! Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Este normal ca "in gol" tensiunea alternatorului sa fie mai mare. Ce tensiune are acumulatorul cu motorul oprit?

Managementul sistemului de incarcare, cuprinde printre altele si monitorizarea temperaturii acumulatorului, sub acumulator in suport exista un senzor de temperatura, au mai fost si altii ce au avut probleme cu acel senzor.

Iti recomand sa o duci o diagnoza, testele empirice nu te ajuta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

      Acumulatorul cu motorul oprit are 12,7V. Am sa verific si acel senzor, nu stiam ca exista. Cu diagnoza e mai greu in zona mea, nu prea gasesc ceva specializat cat de cat pe volvo. Tin sa inclin ca am un consumator deoarece si cu bateria veche si cu cea noua am aceleasi valori de incarcare! M-i se pare mare consumul de aproape 2 amperi cu motorul si consumatorii opriti. Stiu ca tensiunea de mers in gol poatefi mai mare dar totusi e diferenta prea mare si se simte si in mersul motorului! becul din bord nu se aprinde nici acum si nici inainte nu era aprins!

Share this post


Link to post
Share on other sites

          Iar ca sa verific acel senzor, ce trebuie sa urmaresc? ce valori de referinta are? poate fi masurat in vreun fel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vida Dice  sau chiar un tester universal.Masina veche ,deci si ceva probleme !

Fii sigur ca nu ai nici un consumator activ ,dependent de comenzile  si operatiile ce doar tu ca sofer le poti aplica .La un  consum de 1.7A bateria nu iti va tine energie electrica decit max citeva ore.

In gol nu trebuie sa ai mai mult de 100mA pentru un sistem electric auto.

In fine vezi si tu

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

        Multumesc! O sa incerc sa gasesc pe cineva cu vida dice!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma poate ajuta cineva care are Vida dice prin apropiere de Bacau? Sau daca stiti pe cineva care are prin preajma judetului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu Vida poti face test de alternator. Incarcarea se face si in functie de temperatura exterioara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc. Ramane sa gasesc pe cineva cu vida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Vreau sa va multumesc celor ce m-ati ajutat in legatura cu problema care am avut-o la masina mea, in special colegului Dumi81, care mi-a spus despre senzorul de temperatura de sub baterie, nu stiam ca exista! Totul s-a datorat faptului ca mufa era scoasa din senzor! Acum tensiunea la ralanti este 14,45V. Va multumesc!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now