IoanHera

Fum albastru la rece & relanti instabil

26 posts in this topic

Imi cer scuze daca cumva aceasta problema s-a mai discutat, din cautari nu am gasit ceva asemanator.

Problema: la pornire rece relantiul este instabil, functioneaza cu intreruperi, la care se adauga fumul albastru cu miros intepator. Totul se schimba daca plec de pe loc cu ea, dupa ce se incalzeste relantiul e ok, fumul dispare. Am facut si diagnoza, totul e ok, in conditiile in care motorul e cald cand ajungeam la diagnoza. Cateodata la pornire usoara  de pe loc consumul instantaneu imi arata 99.9L

Am vazut multe discutii cu turbina, injectoare, segmenti. Ce credeti ca ar trebui sa fac?

Volvo S40. 2.0D 2004 136 CP fara DPF

Edited by IoanHera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau bujii arse . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le folosește și după pornire? Mai ales că e versiunea fără  DPF? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da . Pana ajunge apa la 30c. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujiile au tensiune, cel putin asta mi-a confirmat un electrician, dupa o verificare, inclusiv traseul de la panoul de sigurante - releu bujii pana la bujii. Nu le-a scos efectiv, masurate doar.

Dupa ce se incalzeste motorul toate problemele dispar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi au tensiune însă nu cumva sunt arse cateva ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electricianul zicea ca nu. Crezi ca ar trebui sa le schimb inainte de a incepe sa verific injectoare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă sunt bune atunci continui cu injectoarele . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fumul albastru e de la Turbina. La injectoare e negru. Posibil sa fie pe duca!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi. Daca rezolv problema revin cu detalii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fumul albastru este de la ulei, cel negru de la motorina. De unde pana cand de la turbina in relanty? 

Turbina poate genera fum negru cat si albastru, dar in sarcina. Negru daca nu asigura presiunea necesara, albastru daca pierde ulei pe la ax si intra in admisie. Dar nu vei avea ca rezultat variatia turatiei la relanty.

Cum apare fum albastru de la injectoare sau bujii nu stiu, poate ne lamureste Bogdan.

Poti face un test de compresie, dar mai bine mergi pe mana lui Bogdan si verifica injectoarele. Daca tot le dai jos, poti face totusi un test de compresie.

Cati km are autoturismul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

235000 km. Am incercat azi si un "test". Am oprit motorul in panta, treapta 1 si am lasat frana de mana. Masina ramane pe loc. Am inteles ca atunci compresia ar fi ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fii sigur ca asa se masoara compresia. Trecand peste, daca bujiile au fost masurate si sunt in regula, problema ta este din injectoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai discutat azi cu cineva si respectivul mi-a spus ceva de genul: injectorul daca ar fi defect este efectul, cauza fiind pompa de inalta presiune. Ar trebui decapat filtrul de motorina sa vada daca exista span de la pompa. Voi ce spuneti, are dreptate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu pilitura in motorina apare la Dci ( Dacia, Renault, Nissan) nu este cazul la Hdi ( Peugeot, Citroen, Ford, Volvo, Mazda si BMW)

Daca si Bogdan si Vadim (Brava) iti zic ca sunt injectoarele atunci sunt sanse foarte mari ca asa sa fie. In concluzie : demontate si verificate, din pacate Volvo nu are in soft un sistem de diagnoza sistem de injectie.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ba e o MARE problema cu pilitura la 2.0D din păcate...

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Revin cu detalii: dupa teste la injectoare se pare ca sunt ok toate 4. Ne intoarcem la buji si compresie se pare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 10/10/2017 at 7:47 AM, Midnight Caller a spus:

O ba e o MARE problema cu pilitura la 2.0D din păcate...

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Zici ca sunt banutii din Fontana di Trevi :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara. Dupa ce mecanicul a verificat mai in amanunt mi-a spus ca se pare ca a identificat problema: lantul dintre axele cu came. Va schimba lantul si ceva rola inteleg (nu retin exact termenul folosit) si el zice ca se va rezolva problema. Miercuri o voi duce din nou la service. Revin cu detalii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu scoate fum și nu merge prost pt ca ai lanțul uzat. Alea sunt povesti de Pinocchio.

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara. Revin si de data asta va spun ca acum masina merge bine. Porneste ok, fumul albastru a disparut. Mecanicul a inlocuit lantul acela si a schimbat si bujiile. 

Va multumesc tuturor pentru sfaturi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha! Bujiile... ;D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O problema legata de functionarea un pic oscilanta a turatiei de relanti ,fum intepator  ar avea  legatura cu functionarea injectoarele.Poti merge si cu bujii defecte in acest anotimp si nu vei avea relanti oscilant doar ca vei porni mult mai greu.

Odata ce ai autoaprinderea inlesnita de incalzirea camerei de ardere ,prin activarea bujiilor per cilindru ,ai si pornire la "sfert".Nu ai bujii in regula  ,trebuie sa se comprime motorina pina la autoaprindere cu inca vreo 3,4 secunde in plus  dupa care se stabilizeaza arderea  si asta este.Mersul anapoda este dat de injectarea combustibilului sau debitului acestuia prin inalta presiune.In fine ,fiecare cu parerile sale.

Ar fi ceva legat si de lant insa ar fi trebuit sa aiba uzura maxima,sageata mare ,incit sa se comporte intre cele doua pinioane precum  un pinion variator (admisie)care este defect si nu este comandat facind pornirea foarte greoaie insa totusi relantiul nu oscileaza.

Totul este relativ:)

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu chiar . La 2.0d și D5 chiar merge prost motorul când ai 2-3 bujii arse, scoate fum alb, tremura iar ralanti ul e instabil . Asta cca 2-3 minute după care începe sa meargă bine .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now