Dumi81

Intrerupere/bâlbâială la relanty

30 posts in this topic

Buna seara,

Al meua 1.6D de cand a venit frigul are urmatoarea problema: porneste ok, trage ok, dupa 5-6 km, daca opresc la semafor primele 20-30 de sec. merge rotund dupa care incepe sa sacadeze, nu se observa pe turmometru, dar motorul se simte cum se misca fata-spate ( se balbaie), daca o accelerez usor si o las la relanty isi revine.

Dupa drumuri mai lungi 15-20 km pot sa o las la relanty si 20 de minute, nu mai face. La tester Alex a zis ca am una sau mai multe bujii arse 1800 erori din 1800 porniri si erori pe MAF cam 600 din 1800 porniri.

Am remarcat ca dimineata chiar si la 2grade C martorul de bujii incandescente nu sta aprins mai mult de 1-2 secunde. In VIDA eroarea de bujii este distincta fata de cea a releului?

Ceea ce am descris mai sus poate fi cauzat de MAF sau bujii/releu? Motorul este E3, nu isi face regenerare a filtrului. Stiam ca bujiile mai sunt folosite pana ce motorul atinge 30 de grade, dar in cei 5-6 km acul de la lichidul de racire se ridica la jumatate, acolo unde sta in regim normal.

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De principiu ,MAF-ul il vezi cum lucreaza  doar citind  valorile in sarcina  ,in mers la turatii diferite,relanti si comparind cu niste valori date (vezi o masina care merge ceas).

Trebuie sa iti raporteze niste valori ce cresc constant functie de turatie asa in linii mari fara sa intru in detalii.Acul indicatorului de apa  are prima gradatie pe valoarea de 40 grade iar la ora "12" ai exact temperatura optima,medie de lucru al motorului.

Scoti releul din calcul si pui testerul  ,scoti cupla de la cite o bujie si vezi ce erori primesti functie de ce ai scos din calcul.Iti poti invata erorile in clar ,facindu-ti un pic masina cobai avind si timp.Pe electrica nu este nimic distructiv daca stii ce si cum.

Poti vedea de asemenea ce curent iau bujiile,daca iti functioneaza bine,  alimentindu-le separat la tensiunile respective.Sincer la 1.6 D nu stiu daca  valorile  sint similare cu  D5 unde bujiile se alimenteaza la diverse tensiuni functie de regimul de lucru ,insa din ce ai spus , nu ai DPF.

Ti-am dat asa niste idei ,ceva de studiu ca eventual sa iti dai raspunsurile..Altfel,cel putin eu sa iti dau un raspuns pompieristic sau solutie nu stiu..:)

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de info, nu sunt chiar atehnic. Stiu foarte bine cum functioneaza MAF-ul, este vorba de un hotwire care este racit de debitul de aer. Cum scot releul din calcul? il verific sau daca eroarea este glow plug faulty nu poate avea legatura cu releul? 

Daca o bujie sau mai multe sunt arse este normal ca releul/martorul bujiilor sa nu stea aprin mai mult de 1-2 sec la 2-4 grade temperatura exterioara?

As schimba bujiile si maine, dar imi este teama de posibilitatea ruperii acestora in chiulasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....vezi cum lucreaza MAF-ul in sensul a citi  valorile, apoi sa te raportezi la alte valori date (daca le ai) luate de la o masina care merge cum trebuie sau de la mai multe masini ,facindu-ti o idee ce valori concrete,corecte trebuie sa ai ... nu sa inveti principiul de functionare.Asta incercam sa iti spun daca tot ai adus in discutie MAF-ul.

Daca tot spui ca nu esti atehnic ,poate te intrebuintezi cu ceva scule ,una alta si iti scoti si bujiile fara sa mai faci masuratori etc.

Vezi niste diagrame (scheme) de 1.6D si acolo gasesti ce si cum despre  releu si bujii cum se "combina".

Este cel mai simplu ori o lasi asa. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri, asteptam ceva raspunsuri inainte de a ma apuca de demontat: Azi la 7 grade martorul de bujii a stat aprins sub 1 secunda, nu glumesc, a fost primul care s-a stins. Din experienta celor ce repara acest tip de auto, credeti ca este releul de vina sau daca are o bujiie arsa, memoreaza eroarea si nu mai da comanda releului?

Genul asta de raspunsuri il asteptam, stiu si eu ca daca dau bujiile jos pot verifica functionarea acestora, si mai simplu scot un fir de pe o bujie pun un multimetru intre fir si masa, pun contactul si vad daca imi livreaza tensiune catre bujii si cat timp le tine alimentate, dupa care masor rezistenta bujiilor.

Ma rog daca eram la curte era demontata de mult, in sezonul rece stau la apartament si e mai dificil.

Inca odata multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acest tip de releu are conectica(pinii) urmatoare:

Pini 1,2,6,7 catre bujiile incandescente.

Pini 4, 5  .Alimentare si masa.

Pini 3, 8   Diagnoza (raportare erori  catre ECM) si  respectiv comanda de la ECM.

Vezi pagina ,documentatie Volvo " Engine Mangement Diesel 1.6D  1/2." Este releu comun pe mai multe marci .

Daca spui ca stii si poti verifica bujiile ,de ce nu o faci!.Apoi ti-am dat pinii acestui  releu ( 4/109) si nu poti decit sa afli ce problema ai ,daca ai ,pe aceasta zona.

In fine  succes ,atentie ,..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@1984 tu iti pierzi timpul si eu rabdarea. Pentru a ajunge la releu, deoarece este model 2006 trebuie sa demomtez bara fata. In cazul in care constat ca este defect in mod cert nu pot aproviziona unul in ziua respectiva, solutii:

1-cumpar un releu nou preventiv aprox. 300 ron.

2-stau cu masina desfacuta 1-5 zile pana vine piesa.

Ceea ce cautam eu era un raspuns de la cineva care repara in mod uzual acest motor, si care poate s-a mai comfruntat cu asa ceva , dar se pare ca nu este o problema comuna.

Manifestarea nu este constanta, ieri am mers cu masina toata ziua, motorul s-a racit de mai multe ori si nu a facut niciodata.

Recunosc ca si eu sunt comod, imi era suficient un multimetru si probabil demontarea capacului motor pentru a verifica daca la punerea contactului bujiile primesc tensiune.

O zi buna.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc ca ai observat ca mi-am dat un pic silinta pentru tine,tinere.:)

O zi buna si tie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot iti dai silinta mai raspunde-mi si mie la 2 intrebari:

Ce tensiune trimite CEM-ul catre pinul 8?

Cum se face diminuarea tensiunii catre bujii? am inteles ca dupa pornire se mai livreaza catre bujii aprox. 9V stie releul sa faca asta?

Multumesc de ajutor, in ceea ce priveste tineretea mai ramane de vazut ( 84 vs. 81) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

he he :).."1984"  nici o legatura  cu virsta     ...  ECM-ul  livreaza catre pin 8....  din ce imi aduc aminte  cind aveam D5-ul ,catre  releu se trimite  tensiune de comanda functie de regimul de lucru al motorului (postcombustie ,pornire etc) si implicit din releul se modifica   tensiunile afererente  bujiilor.... din pacate nu mai am vida functional sa spun mai concret ..Ar trebuie sa spuna mai multa teorie acolo cum lucreaza releul,bujiile ,ma gindesc.....vezi si tu..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Fix aceeasi problema o am si eu la temperaturi exterioare de sub 10-12 grade insa nu tot timpul.

Tot 1.6d si problema persista de cca 2 ani de cand am ramas intr o bujie (restul de 3 fiind rupte in chiulasa)

La mine se comporta asa doar cateva minute pana ajung la 90 grade dupa care nu se mai replica. Mentionez ca am schimbat si maf-ul (fara rezultat) datorita faptului ca atunci cand se intampla lucrul asta, in vida imi arata aerul mai mare cam cu 10 kile decat desired, iar atunci cand ciupesc acceleratia se regleaza insa pentru maxim 2 secunde dupa care revine.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil la mine este o singura bujie arsa. O sa vorbesc cu baietii sa o aduc in Bucuresti pentru schimbul de bujii, o sa incerc cu cateva zile inainte sa dau cu WD 40 sau ulei de motor pe langa ele. Am vazut pe net un tutorial de la Beru parca in care trebuia asteptat 10 zile dupa ce pui ulei pe langa ele. 

La tine Trance cum s-au rupt? ai incercat sa le schimbi tu ?

Am gasit filmuletul:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 ore, Dumi81 a spus:

 

La tine Trance cum s-au rupt? ai incercat sa le schimbi tu ?

 

Nu eu, la service s au rupt. Daca nu le schimbi repede dupa ce se ard, incepe si se depune calamina pe electrod si le mai scoti de acolo doar desfacand chiulasa.

De la o singura bujie arsa ma indoiesc ca iti face asa, dar pune vida si aflii.

Eu nu desfac motorul pentru atata lucru, merge ceas si mi a pornit chiar si la minus 25 fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dumi81 daca ai ghinion sa se rupa se rupe, daca ai noroc iese, in orice varianta se poate face fara sa dai chiulasa jos . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultima oara cand am schimbat bujiile la 1.6d am facut-o in felul urmator;

Mers cu masina cca 30min dupa care m-am apucat de desfacut cu motorul pornit, in momentul in care incepea sa scape compresie pe langa ea o lasam si ma apucam de urmatoarea :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Ai acces la toate bujille fara sa demontezi nimic? gen EGR , cheia pentru demontare este de 8 sau 10?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Da nu știu ce ai cu bujiile?! Or fi ele arse, dar să-ți tremure motorul de la ele.... Știu că este mai costisitor, dar mai degrabă aș da injectoarele jos și le-aș duce la un verificat / recondiționat la un Bosch Center... 

Edited by blueazimut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Paul,

Eroare pe bujii si pe debitmetru am avut la tester. Motorul nu tremura tot timpul, as zice chiar sporadic, in ultimele zile nu s-a mai intamplat, ar putea fi si o neetansare pe circuitul de alimentare cu motorina. Fenomenul apare numai in primele minute de functionare ( cand apare ), iar alta dilema e mea este  daca functioneaza releul de la bujii.Martorul din bord, la prima pornire dimineata sta aprins maxim1 sec. 

PS. O iau si eu in ordine: schimb releul/bujiile si debitmetru pentru a nu mai avea erori si daca fenomenul persista demontez injectoarele.

PS. Poate te deranjez zilele acestea pentru o testare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu info: Azi am desfacut cablurile de la bujii. La mine sunt cu piulite de 7 mm. Se pare ca 3 sunt arse una singura are 0.9ohm. Am reconectat 3 dupa care firul ramas l-am conectat la tatorul + al multimetrului, iar celelalt la borna - a bateriei. La punerea contactului,motorul rece 12 grade afara 0V, dupa pornire 14V timp de aprox. 1 min dupa care 0.14V fara alte variatii. Cat timp calculatorul se baza pe bujii se simtea o ezitare la accelerare, dupa motorul merge normal. Trepidatia motorului apare pe la 70-80 de grade daca o lasi in relanty, daca trece de acest prag nu mai face.

O alta chestiune interesanta : am scos mufa MAF-ului in functionare. Nicio eroare in bord, nicio modificare in mersul motorului. Am turat-o si cu mufa scoasa si nu a dat mai mult fum fata da obicei. Nu trebuia sa-mi apara eroare in bord?

Ultima chestiune: sub nicio forma nu poti accesa ultima bujiie fara sa inlaturi conducta de la intercooler. A mea nu are racitor de gaze.

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erata: este vorba de conducta de la EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am desfacut mufa de la MAF si nu mai face, am cam 3 zile de cand merg cu ea asa si nu a mai facut. Am fost la Paul ( @blueazimut), dar nu a functionat programul si nu am reusit sa-i fac nici un test. Observasem un alt fenomen: daca era la relanti si actionam ambele butoane ale  geamurilor fata ( le fortam in pozitia sus) incepea sa se manifeste, de cand am scos mufa MAF-ului nu mai face asa. Se simte un usor trepidat, oarecum normal, deoarece creste sarcina pe alternator.

Luni va primi un debitmetru nou si in curand bujii ( le-am achizitionat, mai dau cu WD 40 la 2 zile pe langa cele vechi).

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu informatii: Am schimbat debitmetru, apoi bujiile. Dupa schimbarea debitmetrului nu a mai facut fite la relanti. Bujiile s-au schimbat dificil, mai ales cele 3 arse, dar am avut noroc si rabdare si nu s-a rupt niciuna.

Acum motorul toarce foarte frumos si nici nu mai scoate fum.

Cam atat despre aventura mea... 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema a fost generata de bujii sau debitmetru? A mea face la fel desi singura eroare e de bujii desi iarna a pornit bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine s-a rezolvat dupa schimbarea debitmetrului, bujiile le-am schimbat cam la 2 saptamani dupa. A mea nu are DPF si nu isi face regenerare, daca ai filtru e mai complicat, bujiile au mai multe functii. Pentru verificare poti scoate mufa MAF si daca nu mai ai probleme este de la el. Cand scoti mufa CEM-ul va seta o valoare default si masina va merge relativ bine. Cu alte cuvinte daca merge mai bine cu mufa scoasa MAF-ul trebuie inlocuit.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ,am un volvo s40 1,8 benzina , 2006 si de ceva timp, imi da rateuri la pornire , doar cand e rece, cand se incalzeste functioneaza in conditii normale , pe tester nu da nici o eroare . 

Ma poate ajuta si pe mine cineva , va rog ?

Merg din service in service si fiecare imi spune ceva diferit ca trebuie sa schimb

multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now