Sign in to follow this  
Followers 0
Cristian Scutaru

Aventuri cu revizia

6 posts in this topic

Ieri am fost sa fac revizia la masina proprie care expirase in noiembrie (sau cel putin asta arata abtibildul de pe placuta de inmatriculare, in talon era trecut octombrie). Oricum pana in 3 luni nu e o tragedie daca depasesc termenul.

Pe langa revizie vroiam sa i-mi trec in talon cauciucurile dimensiune 205 / 55 R16, bancheta suplimentara din portbagaj (ca sa fie 5 + 2 locuri) si sa scot instalatia GPL pe care am demontat-o in primavara de pe masina din cauza ca s-a defectat si nu mai era reparabila (computer defect si producatorul nu mai exista).

Am fost la Dekra aici e cumva "concurenta" la TÜV. Masina a fost incredibil verificata (o am de 11 ani aproape si nici pe departe nu a fost asa "testata").

  • toate cele 7! centuri au fost verificate ca functioneaza inclusiv autoblocarea si rularea inapoi
  • climatizarea a fost verificata
  • pe sub masina toata bucsaraia (asta e normal)
  • la testul de noxe pe langa chestia standard cand motorul e turat pe la 3000 de ture si se verifica CO si AFR a mai fost un test suplimentar cand a comprimat furtunul de retur benzina ca sa provoace amestec mai bogat si masina are 30 de secunde in care sa reactioneze si sa corecteze AFR. Apoi se da drumul la furtun si la fel se uita daca masina revine la pararmetrii normali

Oricum persoana a fost foarte competenta si bine intentionata. Cauciucurile au fost "omologate" (a verificat la bracaj maxim totusi ca nu atinge nimic), am putut sa i-l conving ca am montat pe bieletele de directie limitatorii si cu un document de la TÜV a fost ok. Mi-a dat inclusiv extrasul de "cont" al masinii in care sunt trecute toate dimensiunile omologate de cauciucuri (in taloanele noi aici se mai trece doar dimensiunea cea mai mica omologata, inainte se treceau toate). De exemplu am voie 205/45 R17 88V care le am ca roti de vara.

Pentru bancheta din portbagaj (care a fost si aia inspectata legat de montaj) aveam de la Volvo un document cu ajutorul caruia a fost aceasta trecuta in talon.

La instalatia GPL a verificat ca nu mai sunt componente montate (de fapt rezervorul si conducta de alimentare l-au interesat in mod special).

Si acuma vine partea "fun". Revizia am picat-o pentru ca

  • becul de faza scurta stanga s-a ars exact cand a bagat masina in service (a vazut ca functiona inainte)
  • bordul nu arata corect viteza masinii . Are un defect pe placa cu circuite (lipituri imperfecte) si indiferent cu ce viteza te deplasezi acul sta teapan la 80 kmh.

Evident ca am schimbat becul pe loc iar bordul l-am recositorit acasa si e ok acuma.

Partea mai nasoala este ca prin scoaterea instalatiei GPL masina pierde automat omologarea si trebuie practic reinmatriculata, el nu are dreptul sa i-mi lipeasca abtibildul ca am revizie. De la el (sper sa) primesc azi hartiile ca masina a luat revizia (sau de fapt ca nu are defecte tehnice) si trebuie sa ma duc la inmatriculari ca sa i-mi faca un talon nou . Din pacate in Berlin la inmatriculari este dezastru, lucreaza doar cu programari si cel mai devreme e undeva pe la 3 saptamani...

Ramane (din pacate) captivant..

2017-12-06 16.28.07.jpg

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Tu te plangi de 3 saptamani?Vino in romania sa vezi programari la RAR pentru vara viitoare si programari on-line la inmatriculari nu cred ca prinzi anul viitor.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre timp am mai fost odata la revizie cu bordul reparat si am primit binecuvantarea acestuia :)

Am citit si toate hartiile de la el si am priceput de ce a fost asa de amanuntita examinarea. Omul mi-a facut o reomologare a masinii din cauza ca s-a scos instalatia GPL. Cu hartia respectiva trebuie sa merg acuma la inmatriculari si sa cer un certificat nou de inmatriculare. Cu ocazia respectiva mi.am comandat pe net si 2 numere noi pentru ca cele vechi de vreo 11 ani au cam avut de suferit mai ales cel din fata :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am incheiat odiseea :) . Am sunat la inmatriculari si mi-au oferit un termen azi la pranz sau alternativ dupa Revelion :) . Taxele au fost 21€ si am primit un certificat nou, carte de identitate noua si abtibilduri noi pentru numerele noi de inmatriculare. Am intrebat de curiozitate daca as fi avut voie legal sa circul cu masina asa fara un certificat valabil si nu am primit un raspuns clar de la inmatriculari, ei banuie ca as fi luat totusi amenda de la politie dar nu mi-ar fi ridicat talonul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0