Posted 16 Dec 2017 · Report post Salutare tuturor! Ce parere aveti de taxa auto care se va introduce in impozitul anual incepand cu martie 2018? Am inteles ca va fi 200 de euro anual pentru masinile euro 1 si 2 , pentru masinile euro 5 si 6 va fi 50 de euro. Personal consider neconstitutionala aceasta taxa , avand in vedere ca va fi platita de toti proprietarii de masini , indiferent daca au platit deja taxa cand au inmatriculat masina . Spuneau ca pretul platit va fi in functie de cat polueaza masina , lucru care e in contradictie cu ce au prezentat ulterior ( in functie de norma). In cazul meu am 2 masini : euro 4 si euro 5; euro 4 are 115 g/km(benzina) si cea care are norma euro 5 are 152g/km(diesel). Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Dec 2017 · Report post Nu exista nimic concretizat pe aceasta tema ci doar proiecte din partea unor entitati care se bat cap in cap. Mai asteapta vreo luna pana sa te plangi de varianta pentru care se opteaza. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Dec 2017 · Report post Despre taxă nu avem ce să comentăm, nu are nici importanță ce scrie in carte despre norma de poluare, important este cât poluăm in realitate, parerea mea 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Dec 2017 · Report post Aproape o mizerie numai cind ma gindesc.S-au luat 10 ani niste bani din taxa de timbru ,mediu etc ,cu care nu s-au facut nimic in infrastructura rutiera.Acum din lipsa de bani inca o "dijma" de data aceasta pentru toti cei care au masini gata inscrise in circulatie si nu numai. Cu aparate tip GPS pentru monitorizare kilometri anual ar fi cea mai simpla solutie,insa ma gindesc ca la noi daca apare ceva "restrictiv" sau corect si de bun simt ,apar in contrapartida dupa, "corectii" cu privire la anularea efectului.(vezi radare versus detectoare antiradar, aparate de modificat kmetrajul etc).Ar trebui scos si impozitul auto existent daca se va dezvolta spre aplicare aceasta taxa. Offtopic Simplu ar fi fost sa corecteze importul masinilor sh ,printr-o lege simpla, data cu privire la integritatea si certificarea kilometrajului ,la achizitia din tara de origine si obligatorie in Ro. .Si trebuia gindita cumva in paralel cu scoaterea taxei de timbru in februarie daca se dorea sa avem un parc auto Sh(trafic) mentinut macar ca pina in 2016 daca infrastructura rutiera tot este ,a ramas cam zero.Doar asa putem scapa de rable si sa le ia ei pe toate ,polonezii ,bulgarii ,estonii,etc Cind se achizitioneaza o masina din licitatii si nu numai ,exista acte doveditoare cu privire la aceasta certificare a rulajului.Acestea nu se cer in Ro ,la RAR si doar ce arata kilometrajul in bord este luat ca referinta si in acest fel asa s-a marit parcul national auto voit sau nu .De aceea doar aici sint masinile ieftine decit in Ue-vest . Totusi avem o scuza intrucit norma de poluare ,cota sa ii zic asa in ce priveste emisiile de CO2 per Romania , NU este depasita nici cum. Daca am avea infrastructura rutiera dezvoltata ,sa tot avem masini care sa polueze macar de am egala nivelul de poluare pe cind aveam industrie energofaga si poluanta. Nu din zona asta se incalzeste planeta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Dec 2017 · Report post Singura taxa de poluare ieftin de administrat (nu gps-uri puse pe fiecare masina, asta e utopie, big brother ar fi mic copil) si echitabila fiscal in raport cu scopul propus, este in pretul energiei (gaz, benzina sau motorina, kerosen, energie electrica, etc). Restul sunt aberatii fiscale. De fapt, acciza pe energie e un fel de taxa suprema, la care, sper eu, se va ajunge. E evident faptul ca orice bun, serviciu, deplasare, etc, contine in pretul sau, energie (printre altele, desigur). Cu cat consumi sau utilizezi mai multe bunuri si servicii, cu atat consumi mai multa energie. Deci, cu atat contribui mai mult la bugetul de stat. Atunci când se va taxa doar energia si atât, si nu salariul, pensia, venitul ori profitul firmei, dreptul de autor, chiria, meditatia, bisnita, etc, atunci va fi echitate fiscala cu adevarat. Fiecare va contribui in functie de venitul real, a carui masura e data de consum. In prezent, cel putin in România, cred ca doar o treime din cetateni achita taxe la toate veniturile lor, iar jumatate din ei nu achita absolut nimic. De aici si senzatia ca ne zbatem ca pestele pe uscat (la nivel macro, desigur). Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Dec 2017 · Report post ..am zis un aparat (simplu)...cind se pune testerul pe masina si vezi cite ore de functionare are masina este big brother?!!! ..o simpla inregistare cit timp functioneaza motorul ,kilometrajul. Vorbesc de asta tinind cont ca nu ar implica costuri mari insa cum ziceam in primul meu comentariu sigur se vor gasi niste unii tare ghidusi care sa isi vinda "aplicatia" pe olx si sa pretinda ca modifica "contoare auto fiscale".. In fine si bun de stiut ce ai mentionat mai sus,insa .. in Olanda este ceva asemanator legat de kilometri parcusi versus taxe de plata anuale.Asa se stie cit se plateste si pe ce. La noi totul este arbitrar sau din stomac sume care sa dea bine la buget ,pentru unii.. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites