ABogdan

Probleme Volvo V50 1,6D - multi peri albi, fara succes

7 posts in this topic

Buna, 
e primul post pe forum....sper sa ma puteti ajuta cu un sfat. Scuze pt postul lung dar incerc sa descriu cat mai bine cronologia faptelor, eventual pt a ajuta la un diagnostic cat mai precis.
________________________
Actiunea se desfasoara in Franta :)

Masina fabricata in 2007 achizitionata de mine in mai cu aprox 190k km (controlul tehnic facut in apr, trecut fara pb). Uzura interioara vizibila redusa, exterioara la fel (cu exceptia micilor lovituri/zgarieturi de la cosurile de supermarket, omniprezente aici). Actualmente masina are 209k km. 

Dupa achizitie pt ca trebuiau schimbate filtrele si uleiul o duc, aia ii pun 0W30 (ca ei numai din-ala folosesc), dar ma asigura ca nu e nici o pb + restul filtrelor.
Vine vara, bag un drum de Ro si inapoi (ii fac un mic refill la freonul AC ca nu-mi placea cum racea) fara pb.
La un moment dat dupa un drum nu f. lung cu AC pornit si o caldura semnificativa, primesc un mesaj pe bord "Randament Motor Redus". Cum eram ajuns la destinatie, dupa ce am oprit motorul si mi-am facut treaba, la repornire mesajul n-a mai aparut (dupa circa 5 minute).

Unde stau eu nu exista reprezentanta Volvo, dar exista Peugeot si Ford. Deci am decis sa o duc la Peugeot ca au o optiune "decalaminare". O duc, dupa ceva timp ma suna aia ca au gasit ceva urme de ulei in filtrul de aer, drept pt care nu i-au mai facut nimic (nici nu m-au taxat) si mi-au recomandat sa ma duc la reprezentanta la Volvo. Reprezentanta Volvo era in vacanta de vara....asa ca pana una alta sa nu stau degeaba, ma duc la Ford (ca tot V50 e similara cu Focus) si-i schimb uleiul cu Ford (Castrol vrac) 5W30 si filtrul de aer/ulei.
Intre timp masina mai imi afiseaza inca un "Randament motor redus" dupa ce am forjat-o un pic pe caldura, care dispare rapid din mers.

Un simptom ce apare si incepe sa se manifeste constant e ca dupa o distanta de aprox 10 km cat fac de la serviciu-acasa, porneste ventilatorul si merge cam 5 minute dupa ce opresc motorul (acul care indica temperatura, este in parametri normali, masina nu da nici un mesaj de eroare)...cam ca atunci cand mergi vara tare pe autostrada, doar ca mie incepe sa-mi faca si la 5 grade Celsius. Ocazional apare mesajul cu randamentul si la temperaturi mai scazute.... 


In sfarsit se redeschide reprezentanta Volvo (situata la 50km distanta), fac programare (etc) aia nu gasesc nimic, le spun de faza cu ventilatorul, dar nu le trezeste interesul. Se schimba filtrul de polen ca ala ramasese nechimbat. Erau mai multe coduri de eroare (neimportante ziceau aia), dar 2 le-au trezit interesul: ECM6630 si ECM952F...dar solutia gasita a fost sa reseteze calculatorul si sa vin eu cand mai face pb...

Mai trece ceva timp, intre timp, consumul masinii incepe sa creasca de la 5,1l/100 media vara pana la 6,2-6,4/100km toamna (+subiectiv mi se pare ca incepe sa aibe "scapari" la acceleratie). Nu trece mult pana vine momentul cand dupa ce o saptamana in care nu am folosit masina (fiind plecat), la primul drum mi se aprinde becul (motorul) pe bord. Sun iarasi la Volvo, imi iau alta zi de concediu, de data asta spun ca trebui sa imi inlocuiasca un furtun la turbo (31261230), dar care nu este pe stoc, dar ca pot folosi fara pb masina pana saptamana urmatoare pana vine furtunul, etc. Ii reseteaza calculatorul, se stinge becul plec cu ea acasa...la urmatoarea cheie, becul se aprinde din nou.

A doua zi raman fara turbo de tot, pur si simplu. Ii dau cheie pleaca normal la cheie, cand schimb a 2-a sa accelerez, turbo ioc. Ma tarai cu ea o saptamana, se face ziua ma duc la Volvo, imi schimba furtunul, plec cu ea, cand ies din ingramadeala sa pot sa accelerez, turbo ioc. Gasesc prima parcare sa opresc motorul, cand il repornesc becul aprins din nou pe bord. Era trecut de ora inchiderii deci nu ma pot duce sa le fac scandal, ma tarai efectiv pana acasa....

A doua zi sun, le spun ca si-au batut joc, ma cheama peste o zi. Ma duc il iau pe seful de atelier la o tura cu masina sa vada cu ochii lui...Se incearca regenerarea, FAP fara rezultat. Dupa ce s-au mosmondit o ora jumate imi spun ca n-au ce sa-i faca. Cica, filtrul de particule este complet infundat....reparatia la ei, ar fi undeva intre 3500-4000e :D

Cu ocazia asta le-am spus ca, cu parere de rau pe motiv de after-sales, eu unul nu mai cumpar Volvo cat stau in regiunea asta....

Imi pare sincer rau de masina asta, pt ca interiorul, tabla, suspensia, etc sunt ireprosabile...daca exista o sansa sa o pastrez as incerca s-o fac. Deci, poate sa-mi spuna cineva, ce ar trebui sa schimb si cam cat ar costa grosso modo, devizul pieselor.  

mersi anticipat   

Edited by ABogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dpf off

Daca nu spalat(curatat,odirheiu secuiesc) si completat aditiv

Sau nou in jur de 3500-3800 pe oe si aditiv

Din cauza furtunului sa umplut de tot

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos de raspuns. Daca mai sunt si alte sugestii va rog....

Intre timp am gasit pe un forum din Fr un individ c-o masina identica si evident c-o pb identica....La el rezolvarea a fost schimbarea rezervorului de aditiv (+umplerea lui) cu a sa supapa(?) care s-a blocat si a determinat apoi blocarea captorului de presiune de la DPF (a trebuit schimbat) si care a dus la infundarea DPF (schimbat).....Pe el l-a costat toata manevra 2300e.

O sa incerc sa caut un mecanic pe aici sa vad daca poate face ceva la un pret care sa aiba o ratiune comerciala (respectiv sa nu coste 3 piese cat masina intreaga), altfel cu toata parerea de rau asta este candidata a merge direct la REMAT-ul lor :(
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, nu e cazul sa o iei asa dramatic... Nu e vina masinii ca nu au stiut aia ce sa faca si te-au lasat sa mergi cu ea pana ai infundat complet filtrul de particule...

Ai doua variante...

Filtru de particule nou, in Romania e in jur de 3500 RON pe original, plus ceva manopera. Nu stiu de ce e in Franta 3500 euro. Exista si variante after-market, in jur de 2000 RON.

Anularea fizica si din soft a filtrului de particule. Daca e facuta de cineva care stie, rezolva problema definitiv. Nu stiu exact ce presupune asta din punct de vedere al inspectiilor/verificarilor periodice din Franta, daca masina le va mai trece sau nu. In Romania costa in jur de 1500-2000 RON.

Decat sa le dai alora mii de euro sau sa casezi masina, daca tot zici ca alte probleme nu are, pune-o pe o platforma si adu-o in tara. O repari aici. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă s-a spart furtunul de turbo e normal sa se blocheze DPF ul .

Trebuie înlocuit fiind o un consumabil care se înlocuiește la fiecare 120.ooo km conform planului de service .

Nu costa 4000e un DPF . Maxim 1000e la reprezentanta Volvo .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi Behu, mersi Bogdan G. Cum am zis, impresia mea a fost c-au vrut sa se scape de mine. Ei bine s-au scapat. P-acolo nu mai calc never-ever (500 de euro aruncati pe fereastra si 3 zile de concediu luate aiurea). Dar nici alt Volvo sau Land Rover (cele 2 branduri comercializate si servisate de acea reprezentanta) n-o sa mai cumpar. 

Revenind,

Marea pb e ca aici nu prea exista mecanici care sa-si foloseasca si capul. Cel putin la Volvo sigur nu sunt....iar eu nu-mi permit sa stau prea mult fara o masina functionala. Am facut peste 20k km in 8 luni.
Din ce-am citit din 01. 2019 o masina cu DPF-ul prezent doar scriptic, nu ar mai putea sa treaca de inspectia tehnica.

Deci variante ar fi...sa gasesc un mecanic (pe care il caut deja de ceva timp, am o programare pe 2 ian la unul f.bun :P , dar nu-mi fac mari sperante) care sa repare masina la un pret apropiat de cel pe care-l spui tu....oarecum acceptabil pt ca mi-ar permite sa tin masina si aceasta sa functioneze apropiat de parametri scriptici.

A doua sa gasesc pe cineva sa-l anuleze si apoi s-o vand pt export (cum sunt toate masinile cu pret de achizitie in Ro mai mic decat in Fr) - ne-etic, ne-practic si cu rentabilitate sub semnul intrebarii (la fel ca si transportatul pe platforma du-te vino FR-RO-FR), deci n-are rost sa ma chinui;
 
A 3-a si cea mai practica s-o dau asa cum e ca avans la o alta masina si sa se spele cu ea pe cap dealerul. Probabil o s-o exporte el la gramada cu altele, dar perioada in care stau fara masina e redusa la minim.

Practic incep sa inteleg de ce francezii nu prea cumpara alte masini in afara celor facute aici. Reteaua de service pt masinile lor e extrem de bine pusa la punct. Langa mine in aprox 25km am cate 5 reprezentante Peugeot/Renault/Citroen...daca nu-mi place la una ma duc la alta. Las masina si pana mi-o repara imi dau alta. Francezii isi schimba masina cam o data la 5 ani...deci in intervalul acesta de timp, problemele de fiabilitate sunt oarecum reduse, iar reparatiile se fac in garantie. La extrem ti se inlocuieste masina cu alta   
   

Edited by ABogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca sunt obligat sa mai circul cu masina asa, inca cel putin 2-3 saptamani....ce se (mai) poate intampla (rau) la motor? Sa se sparga iarasi furtunul de la turbo? 

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now