Posted 6 Jan 2018 · Report post Salut! Am jante stock pe masina 7.5Jx18 5x108 ET55 CB63.4 cu anvelope iarna recomandate 235x60R18 si vreau sa-mi mai iau un set de jante noi aftermarket pe 18 pentru vara (am deja si setul de anvelope vara cumparat). Problema e ca specificatia asta nu prea se gaseste aftermarket, iar stock sunt f scumpe. Am gasit in schimb aftermarket aproape similar, singura diferenta fiind latimea 8 in loc de 7.5. Asta inseamna o janta mai lata cu aprox 13mm pe acelasi cauciuc si ma tem sa nu fie riscant in curbe sa iasa cauciucul de pe janta, mai ales la masina de 2 tone. Parerile pe net sunt impartite, unii spun ca poti pune acelasi cauciuc si pe janta de 8", si pe 7.5". 7.5: http://accessories.volvocars.com/en-ro/XC60(-17)/Accessories/Document/VCC-491035/2013/D4%20AWD/Manual 8: http://accessories.volvocars.com/en-ro/XC60(-17)/Accessories/Document/VCC-490978/2013/D4%20AWD/Manual Ambele variante au "Rec. tire size: 235x60R18" si e de pe site-ul volvo. Voi ce parere aveti? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2018 · Report post Poti pune 235 pe janta cu J 8 fara probleme. Desi, din experienta proprie - as merge pe jante OE (chiar daca bugetul nu permite noi, te poti uita la unele SH). Majoritatea jantelor sub 1oooE setul AM (chiar daca-s de la producatori consacrati) sunt de o calitate dezamagitoare. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jan 2018 · Report post Mersi pt raspuns! Am gasit niste MAK-uri fainute la 120 eur/buc, noi si au garantie 2 ani. Tot din experienta proprie :)) iti spun de jante Zephyrus originale ovalizate dupa 4 ani. Un set de jante oem sh costa cam 800 eur (cam uratele, ca alea mai faine trec de 1200) si mai e de umblat cu ele la sablat si posibil si la corectat ovalizarea, deci min 1200 eur + drumuri si timp pierdut. De asta prefer un set AM noi...plus ca am si grija de masina, nu intru in borduri sau prin gropi cu viteza si circul cam 10-11k km pe an cu anvelope de vara. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2018 · Report post Cosminel salut, Daca pui alte jante decat originale OEM este kitch - un Volvo trebuie sa aiba jante Volvo. iar cu bordurile tine de anvelope - iei cu protectie de janta, care majoritatea au. mai sunt si promotii la dealer cu roti complete - vara / iarna - jante originale cu anvelope de sezon - merita sa faci o discutie astfel incat sa iei o decizie informata. Eu toate rotile complete pe 4 Volvo pana acum le-am luat in promotie de la dealer Volvo - a meritat de fiecare data - daca nu te descurci da-mi un semnal pe PM. 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2018 · Report post @Maverick de unde ai scos-o pe asta cu jantele? O fi Volvo vreo limuzina de lux, sau vreun bolid super sport? Este un Ford un pic mai stilizat.... 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2018 · Report post Kitsch sunt chiar jantele de Volvo cu ET-uri catastrofale care sunt indesate atat de departe sub aripa ca-mi aduc aminte de Dacia 1310 pe care n-a avut-o niciodata bunica-miu. 3 hours ago, paunionutz said: @Maverick de unde ai scos-o pe asta cu jantele? O fi Volvo vreo limuzina de lux, sau vreun bolid super sport? Este un Ford un pic mai stilizat.... Macar de faceau jante frumoase, da' au 4-5 modele reusite in ultimii 10 ani. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2018 · Report post Acum 11 ore, maverick a spus: Cosminel salut, Daca pui alte jante decat originale OEM este kitch - un Volvo trebuie sa aiba jante Volvo. iar cu bordurile tine de anvelope - iei cu protectie de janta, care majoritatea au. mai sunt si promotii la dealer cu roti complete - vara / iarna - jante originale cu anvelope de sezon - merita sa faci o discutie astfel incat sa iei o decizie informata. Eu toate rotile complete pe 4 Volvo pana acum le-am luat in promotie de la dealer Volvo - a meritat de fiecare data - daca nu te descurci da-mi un semnal pe PM. La dealerul din RO jantele sunt la pret dublu fata de reprezentantele din Germania. Din punctul meu de vedere o mare parte din jante OEM sunt urate (si sunt facute de Borbet) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jan 2018 · Report post Da, pai in toamna un set de jante de 18 cam uratele, cu anvelope de iarna, ajungea >2000 eur la primus, deci cu respect zic "PAS" :)) Eu am deja anvelopele de vara, cumparate odata cu cele de iarna prin noiembrie, ca am iesit mai bine la pret. Si repet, nu dau 1000+ eur pe un set de jante OEM SH, aduse strambe si vai de capul lor si reconditionate la noi. Mi-as permite, doar ca exclud complet ideea de a fi luat de prost. Si legat de "piese originale", fiindca in orice domeniu e o intreaga polemica pe tema asta, sa-mi spuna cineva daca Volvo are fabrica de piese sau de jante...sau orice marca auto, daca tot vorbim. Da, daca un furnizor de piese are fabrici in Turcia si in Suedia, atunci pentru Volvo vor livra piese de la fabrica din Suedia, de unde si calitatea mai buna (acelasi proces, doar cu alta materie prima...exemplu otel romanesc vs otel suedez). Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jan 2018 · Report post Sa nu divagam - jantele asa cum le vede Volvo sunt una pentru o masina - pretul alta conversatie. Eu am spus si sustin ca daca producatorul vede anumite jante ca model pe o masina ca sa o pastram "originala" punem jante de la Volvo - or fi OEM nu zic nu - dar le pastram pe alea, pentru Volvo. Cu pretul este alta conversatie - eu unul pot sa va spun ca pretul la jante / roti complete oridecateori am luat de la Volvo a fost unul foarte competitiv. Acum fiecare cu buget si cu pretul lui. Insa re-afirm faptul ca Volvo nu (mai) este o masina ieftina - iti asumi. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 2 Mar 2018 (edited) · Report post Mi-am pus și eu întrebarea cu jantele, m-am hotărât sa trec de la jantele pe 17 la jante pe 18, într-un final ma hotărâsem la niște jante y de Ford kuga, apoi a apărut o ocazie pe olx și am fost la Târgoviște și am cumpărat un set de jante originale (model merac) cu anvelope și capace la 450 euro, le-am pus pe masina de echilibrat înainte de a le plăti, problema e că mi se par cam grele, puse pe cantar cu anvelope cu tot au 25,1kg/roata, căutând pe net am văzut ca modelul meu cântărește 12,5kg/janta fata de aproximativ 10 kg cele de 17, sper sa nu regret alegerea făcută. Anuntul de unde le-am cumparat https://www.olx.ro/oferta/roti-complete-volvo-235-60-18-ID9P27R.html Edited 2 Mar 2018 by bobeaurelian Share this post Link to post Share on other sites