larahau

Fantoma din portbagaj

8 posts in this topic

 

Masina este un S40 2.0 D Summum din 2006.

Problema: ușa portbagajului nu se deschide când apăs comutatorul usii portbagajului, dar uneori când mașina este parcată și nimeni nu o atinge, se deschide sau când pornesc mașina se deschide din nou, dar acest lucru nu se întâmplă tot timpul. Comportamentul este ciudat ...

Încerc să rezolv problema: am înlocuit cablul din portbagaj cu unul nou (din moment ce știu că aceasta este o problemă des intalnita), dar nu are efect. Am scos yala electromecanică care este montată pe ușa portbagajului și am conectat-o direct la baterie pe pinii corespunzători și motorasul funcționează bine, deci yala este ok. Am testat cu un tester electronic dacă comutatorul funcționează atunci când îl apăs și acesta a fost ok. Acesta este modul în care l-am testat:

portbagaj.thumb.jpg.5f7c625f564ae8956406


Pinul 1 din imaginea de mai sus este cel comun (acesta primește + 12V pentru comutatorul portbagajului și pentru lămpile placutei de inmatriculare), pinul 2 este cel "negativ" care merge la luminile placutei de inmatriculare  și pinul 3 trimite comanda, prin comutator, la motorul electric din yala. Am verificat continuitatea între PIN 1 și 3 și dacă am apăsat pe comutator continuitatea apare astfel în opinia mea comutatorul este ok ... Si atunci care naiba e problema daca toate-s bune? Am o fantoma in portbagaj care face misto de mine?


Trebuie să menționez că de fiecare data cand conectez mufa tata la mufa mama a intrerupatorului portbagajul se deschide, de asemenea am o eroare în  bord despre un  senzor de parcare din spate, care nu funcționează, dar în mod normal acest lucru nu ar trebui să afecteze deschiderea portbagajului. Corect?
Un alt lucru ciudat a fost că atunci când am măsurat cu testerul  electronic pinii conectorului tata (vezi imaginea de mai jos):


5a57a83b0cc3d_portbgaj2.thumb.jpg.8cb215

Pinul 1 este + 12V, pinul 2 este -12V și pinul 3 este, de asemenea -12V. În logica mea, pinul 3 ar trebui să fie neutru, pentru că atunci când  apăs pe comutator ar trebui să trimită + 12V de la pinul 1 la motorasul din yala...

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce spui ,ma gindesc sa nu ai switch-ul cumva "fantomatic".:)De fel cind il actionezi el pune  masa pentru motor.

Din  cheie actionat ar trebuie sa iti functioneze. Altfel  totul tine de CEM daca si din cheie nu iti functioneaza portbagajul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu deschide nici de pe cheie. Sa inteleg ca tre sa caut la creier...CEM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plecind de la switch ,yala  ,conectica ,cablaj  ,panou sigurante ,conectica ,in final ajungi si la CEM. Cam asta este principiul  ," lantul" ce il urmezi pentru a vedea cauza. Efectul il stii. Mai departe vezi si tu .:)

 

Edited by 1984
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Căutam in astfel de thread sa postez ce am găsit.

Cam ce descrii tu asta am atit și eu.

Ba se deschidea, ba doar când porneam motorul și trebuia sa cobor sa închid, etc.

La mine a fost unul din cei trei pini - era oxidat. L-am curățat cu tot felul de alifii: spray de contacte, alcool 99% și acum e perfect.

IMG_6636.thumb.jpg.b3b9c138ac6e87121c999

8d0dc60ffbc0e36910ef2c9c98e155c4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu o sa tina mult,am avut aceeasi problema,intai am inlocuit cablajul apoi pana nu am inlocuit butonul de portbagaj nu am scapat.

Nu e scump cam 90 lei nou OE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

De unde l-ai comandat?

Mulțumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice magazin de piese,il cauta dupa VIN,vine in 3-5 zile

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now