Costa69

Probleme XC 90 II

21 posts in this topic

Salutare, dupa un an si o luna de cand sunt posesorul unui XC 90 My 2016, R- Design, Polestar, inevitabil au inceput sa apara problemele. Prima problema, iarna trecuta s-a rupt clema care tine furtunul de retur la vasul de expansiune si pierdea antigel. Prin vara mi-au cazut amandoua furtune de presiune de la Turbo, au fost schimbate in garantie, iar dupa 2 luni s-a infundat catalizatorul si s-au fisurat amandoua turbine. Toate au fost schimbate in garantie la Primus Bucuresti. 

La ultima revizie mi-au fost inlocuite din nou furtunele de la turbo, explicatia a fost ca cei de la Volvo au schimbat furnizorul din cauza ca au avut prea multe probleme.

Dupa experientele neplacute am ales extinderea garantiei pana la 150.000 km.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai jos este mailul pe care l am trimis importatorului direct al marcii in Romania!

Din punctul meu de vedere,problema a fost rezolvata mai mult decat amiabil! Am fost sunat de catre un domn director care m a anuntat ca devizul este suportat in totalitate de catre Volvo( vreo 6400 lei)!

Buna ziua!

Ma numesc Ionut Udrea iar in luna iulie 2017 am achizitionat un autoturism marca Volvo XC90, data fabricatie 27.11.2015, 37.000km, de la un dealer autorizat din Germania.

La scurt timp dupa achizitionare,am optat pentru prelungirea garantiei de fabrica, alegand astfel o garantie extinsa CGI pentru 36 de luni,incepand cu data de 27.11.2017.

In luna decembrie,am constatat un zgomot anormal al puntii fata,motiv pentru care am mers la Primus Auto Bucuresti pentru verificare.

Aici am fost informat despre faptul ca exista o problema a amortizoarelor fata,in sensul ca atunci cand temperatura este scazuta,gazul din interior se comprima altfel,iar tija amortizorului provoaca un zgomot anormal. Din discutiile avute la service,am aflat faptul ca au mai fost astfel de probleme cu amortizoarele fata,insa producatorul nu a considerat necesara o campanie de chemare in service a autoturismelor ce au in dotare astfel de amortizoare neconforme! Tot de la service am aflat ca problema se rezolva prin inlocuirea actualelor amortizoare cu un alt tip de amortizoare. Mai mult decat atat, din ce am inteles, s-ar fi primit de la producator o metodologie de lucru cu privire la astfel de zgomote,in sensul ca producatorul cunoaste problema amortizoarelor,insa nu si-o asuma din diverse motive!

In continuare, am considerat oportun sa folosesc “magnifica” garantie de fabrica oferita de CGI, probabil in parteneriat cu Volvo, pentru a rezolva problema, insa aici m-am lovit de refuzul acestora de a deconta “dauna”, intrucat nu este acoperita de termenii contractuali(matematic vorbind,cei de la CGI sunt acoperiti de hartii,insa garantie in sine este o mare prostie,avand in vedere ca atunci cand iti este vanduta este prezentata ca si o garantie de fabrica).

Astfel, consider normal sa va sesizez cu privire la faptul ca toata aceasta situatie este de natura sa produca o reclama proasta marcii Volvo,in sensul in care masina are 47.000km rulati,din care 40.000 sunt rulati in Germania,unde stim cu totii ca nu exista gropi ce ar fi putut deteriora amortizorul.

Este cel putin anormal ca un producator de talia Volvo sa nu isi asume unele probleme ce apar din vina sa exclusiva!

Din punctul meu de vedere, am luat toate masurile de asigurare cu privire la evenimentele de acest gen. Prin simpla verificare a masinii si privind istoricul de service al acesteia,se poate constata faptul ca aceasta nu a avut si nu are in prezent probleme pe partea de suspensie ori alte probleme. Ori, in cazul unei utilizari neadecvate, ce ar fi afectat suspensia in asa fel incat sa deterioreze amortizoarele, masina ar fi trebuit sa aiba mai multe piese ale suspensiei schimbate sau deteriorate in prezent!

Solicit pe aceasta cale un punct de vedere al societatii dumneavoastra si in speranta unei bune colaborari de viitor, rezolvarea amiabila a situatiei!

Nu doresc sa ajungem in situatii de sesizare a organelor competente cu privire la aceasta problema sau,de ce nu,a unui protest de natura sa aduca atingere marcii Volvo!

Cu stima,

Ionut Udrea

Trimis din Yahoo Mail pentru iPhone

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Explicatia pertinenta a unui mecanic Primus:” Este un model relativ nou,la care inca nu se cunosc toate problemele! Undeva la 2 saptamani exista o actualizare de software pt XC90!”

Eu consider ca asta este un risc pe care mi l am asumat si sincer, la ce vad in trafic, ma bucur ca nu sunt posesor de Ml, GL, X5/6 sau Q7!!

Toata stima!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi se parea normal sa nu iti schimbe amortizoarele  pe garantie.

Din ce vad trebuie sa apelez si eu la garantia extinsa. Am 40.000, si nu am avut probleme pana acum. dar, pana la 150.000 mai e mult de mers.

Trebuie sa ma adresez unui dealer din tara, pentru extinderea garantiei?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu mi se parea normal sa nu iti schimbe amortizoarele  pe garantie.

Din ce vad trebuie sa apelez si eu la garantia extinsa. Am 40.000, si nu am avut probleme pana acum. dar, pana la 150.000 mai e mult de mers.

Trebuie sa ma adresez unui dealer din tara, pentru extinderea garantiei?

 

Scrie negru pe alb in garantie(cu exceptia amortizoarelor :)))

Am vb inclusiv la CGI,in Austria, iar ei sunt acoperiti de termenii contractuali( perna de aer o asigura,amortizoarele nu)!

Vezi ca sunt anumite conditii in care se acorda garantia extinsa( kilometraj pana in 60k, masina sa fie inca in garantia de fabrica s.a).

Eu am facut o in Germania, a fost cu vreo 2-3 k lei mai ieftina in comparatie cu Primus!

Din cate am inteles, ar mai fi fost probleme cu catalizatoarele!

In rest,numai de bine!:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol... Cam multe probleme pentru o mașină nouă... Ce dracu? Ăștia nu le fac și ei un test de anduranță înainte de a scoate un model pe piață? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic..

Ca orice lucru ,obiect aflat la inceput de exploatare tehnica  fie se apropie ,depaseste  media proiectarii fie are o abatere ,o deviere de la standard. Cind din 100ooo buc . sint  "caderi" probabil  de 15-18%, se impun anume conditii  ,se fac rechemari.

 Cam asa ar sta treaba.

Philips avea prin anii '90,undeva  30-33%  "caderi" in fabricatie, iesiri din parametrii optimi ,medii de functionare a unor anume tip de semiconductori.Totusi acestia nu erau  de aruncat ci se exploatau in diverse scopuri comerciale ,etc.cu niste clase mai jos insa nu reprezentau vreun pericol.

Acum daca este Volvo sau orice alt auto nu este sa facut sa aselenizeze!:)

 

 

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu exact care sunt standardele in industria auto pentru procentele alea 15-18% sau 30-33% dar mie cel putin imi par enorme spre monstruoase.

Ca o paranteza noi la firma avem undeva pe la 0,3-0,4% probleme cu garantiile care de cele mai multe ori sunt exploatari incorecte si tot ne facem probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu era vorba de garantii in ce comentam.  Era o nemultumire ,cu un comentariu mai sus ,cum  ca : 

La 2/6/2018 at 6:41 PM, blueazimut a spus:

................. Ăștia nu le fac și ei un test de anduranță înainte de a scoate un model pe piață? 

Am adaugat ca sint anomalii in ce priveste  fiabilitatea (in primele luni  )in exploatare, ale unor componente , piese , la unele modele si marci.

Apoi intre niste ani cind se fac niste vinzari ,automat mai apar anume rechemari care  asa rapid din ce am citit si calculat simplu  ar fi fost undeva catre acele procente (15-18).La nu stiu ce marca din 4 mil. modele vindute  ,undeva 7 sute si ceva de mii erau rechemate ca au probleme  .Masini vindute intre niste ani. Nimic mai simplu.

Poti face un calcul pentru motorizarea dupa XC/S60  cel cu auxiliara ,intinzator ,etc. si procentul de care zic  probabil sa fie majorat.

Pe partea de electronice ,semiconductori,  era vorba in urma cu niste ani la inceputul lor ('90), si apoi componentele nu se verifica  per bucata ci pe loturi etc. ce nu corespund unor tolerante trec in clasa inferioara  fiind folosite ca atare. 

Nimic nu se face pe comanda cind vine vorba de produse de serie  si uz comercial si apoi se produce pe stoc macar 6 luni in avans ,vorbind de piese ce alcatuiesc subansamble ,etc etc.

In fine nu dau eu lectii  ce si cum  ,doar m-am explicat in caz ca  s-a parut oarecum ceva imposibil ce am comentat anterior.

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut din nou!

S a deschis sezonul la compresoare pentru suspensia pneumatica!

Abia ce l am schimbat(pe garantie,bineinteles)!

Din ce am inteles,dupa mine au mai venit 2 masini cu aceeasi problema!

Sfatul meu:garantia extinsa face toti banii!!

6400 amortizoarele, 5100 compresorul!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

On topic:

Service-ul te scuteste de multe batai de cap si, fara a face reclama, am fost foarte multumit de serviciile Primus!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blueazimut Ba exista teste de anduranta insa nu sunt suficiente, adica, in cazul motoarelor VEA diesel, Volvo a ales sa-l puna motoarele pe modelele din acel moment, astfel in 2014 ca MY2015 apare motorul D4204T5 pe S60/V60/V40 , toate bune si frumoase in primii ani insa s-a dovedit ca dupa 2 ani sau chiar mai repede apar probleme cu EGR-ul, la momentul aparitiei XC90-ului sistemul EGR era deja imbunatatit insa tot mai erau unele probleme . Din pacate nu sunt suficienti 2 ani pt testare iar la 4 ani se cere aparitia unui nou model, aici e buba ca piata cere schimbare continua iar producatorii nu mai au timp sa testeze . 

Cel putin la VEA diesel au fost N probleme legate de pierderile de ulei, pana la urma au schimbat producatorul capacului de tacheti insa nu stiu daca 100% a rezolvat problema . 

Oricum pt un motor sa aiba numai o singura problema este exceptional . 

Adica alea in 5 pistoane aveau infinit mai multe probleme fata de astea noi in 4 pistoane . Deci o evolutie buna as spune . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 13/01/2018 at 1:28 PM, Costa69 said:

Salutare, dupa un an si o luna de cand sunt posesorul unui XC 90 My 2016, R- Design, Polestar, inevitabil au inceput sa apara problemele. Prima problema, iarna trecuta s-a rupt clema care tine furtunul de retur la vasul de expansiune si pierdea antigel. Prin vara mi-au cazut amandoua furtune de presiune de la Turbo, au fost schimbate in garantie, iar dupa 2 luni s-a infundat catalizatorul si s-au fisurat amandoua turbine. Toate au fost schimbate in garantie la Primus Bucuresti. 

La ultima revizie mi-au fost inlocuite din nou furtunele de la turbo, explicatia a fost ca cei de la Volvo au schimbat furnizorul din cauza ca au avut prea multe probleme.

Dupa experientele neplacute am ales extinderea garantiei pana la 150.000 km.

Salutare ,

Bine ai venit in clubul celor care se plang de VOLVO , din pacate nu sunt testate deloc si nici nu incearca sa remedieze solutiile ca o marca premium  cu scuze si extragarantie gratuita 

Pentru noi Primus Auto este jalnic , numai experiente proaste , nu stiau efectiv ce are masina , a trebuit sa dam mail in Suedia ca sa se miste dragalasii , si noua ne-a picat turbina mica , e in service Un D5

Trebuie sa ne unim si sa le facem reclama negativa , altfel o sa ne coste service-ul foarte mult 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre care noi, vorbesti cand spui de Primus Auto? Nu vorbi in numele nostru, mai ales din Bruxelles. E usor să pătezi o imagine, mai ales când cumperi masini la a nu stiu câta mâna, care nu stii daca au fost sau nu intretinute. In Belgia ai mers la service?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

O vai, dacă e la mana a doua si este in garantie iar problema de garantie se rezolva greu tot clientul este vinovat? Mie mi-au spus sa imi rezolv problema greierilor din ușă singur ca tot am service așa că sa te vad pe tine Marius cum răspundeai la problema asta dacă erai in locul meu .

Sa te aud .

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avantajul nostru e ca n-avem service, nu ne invita sa ne rezolvam singuri masinile. Bine, pe mine de cand mi-a expirat garantia probabil m-ar invita sa mi-o repar singur. :))

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alta mai tare am pățit acum, după service 2.0 Polestarul se plafoneaza in 6400rpm, nu schimba viteza iar după o secundă sau 2 de in nas si schimba viteza, între timp din fata vine un mare TIR. Face asta numai la WOT si evident când vrei să depășești.

Multumesc inginerilor de la Volvo pt acest ultim update care a disperat toți posesorii de S60 V60 Polestar.

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasoala asta.

Bine de stiut pe viitor cand depasesti sa o bagi in modul manual sa schimbi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat problema cu alt update soft .

Acum merge mult mai bine însă nu mai este asa violenta masina .

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta asa s-a nascut, violenta.

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now