Posted 8 Jul 2008 · Report post Ieri am fost si eu la RAR. Programare de dimineata ora 9, 3 masini in fata mea, dar tot a durat 2 ore pana sa-i vina randul si la a mea.Intra, totul ok cu actele dar nu poate sa citeasca seria motorului.Du-te la o vulcanizare care sa dea aparatoarea de la motor jos, ceva smirghel (totul doar 15 RON), vino inapoi; tot degeaba.Du-te la notar sa faci o procura (declaratie) notariala din care sa reiese ca asa am luat masina si nu i-am facut nici o modificare (17 RON).Am adus actele inapoi si am asteptat de am uitat de mine. Intr-un tarziu, mult tarziu, ies si actele. Fericiti (eu si prietena) o luam spre masina citind pe cartea masinii. Surpriza, culoarea masinii e albastra dar astia au scris ca e gri. Am mers inapoi si dupa 30min s-a rezolvat si asta.Dar cum totul se termina cu bine, am descoperit ca au trecut ca avem Euro 4 la masina. In momentul ala, sa nu-si dea seama ca a gresit (daca s-a gresit), fuga la masina si am parasit locul ala infernal,la ora 17.Yey, acum am bani sa o inmatriculez si pot sa trag si o fuga pana la mare cu ocazia asta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jul 2008 · Report post Am fost la RAR si am dat peste niste habarnisti acolo, ziceau ca masina nu are filtru de particule. Asta dupa ce la reprezentanta mi-au cerut 45 mil. sa-l schimbe. De fapt problema era ca pe motor era stantat codul de Peugeot din fabrica (normal, fiind motor Peugeot), iar alaturi era stantat, cu stanta diferita, codul "D4164T", aceasta fiind denumirea data de Volvo pentru acelasi motor, probabil cea de-a doua stantare s-a facut la montarea pe masina in fabrica.Asa ca tipul a zis "problem" la identificare motor, m-a trimis la "comisie" (nu stiu ce fel de comisie dar era formata dintr-un singur individ), unde a zis ca nu e treaba comisiei si m-a trimis la "consultanta", unde a zis tot "problem" si m-a trimis la RAR Grivita unde am dat de un tip foarte de treaba si istet, care a zis imediat ca e motor D4164T si ca are FP (dupa ce i l-am aratat eu). A doua zi dimineata am fost inapoi la Voluntari si mi-au facut cartea de identitate.Am spus istoria de mai sus pentru a arata ca la RAR nu au baze de date extraordinare si nici oameni foarte priceputi, este bine ca omul sa-si cunoasca masina inainte de a merge la ei, altfel te poti trezi ca nu ai FP, care conteaza la stabilirea taxei de prma inmatriculare in varianta noua (sau de mediu cum au botezat-o) si este posibil sa conteze in viitor si la alte taxe.Iar pentru stabilirea CO2 doar copiaza datele de pe talonul din strainatate, daca nu-l ai dureaza pana il afla, probabil cauta prin ceva cataloage sau cu Google.Pentru plata taxei de mediu, stiu doar pentru sectorul 6 cum se procedeaza, la administratia financiara se depun niste documente iar ei dupa 2 zile emit o decizie care stabileste suma de plata, ideea este ca nu se plateste pe loc ci dupa 2 zile. Daca masina este de afara trebuie si un document tradus din care sa reiasa data primei inmatriculari. Culmea este ca documentul respectiv de regula este talonul de inmatriculare din tara de origine, care are doar cifre pe fata, practic la biroul de traduceri doar copiaza cifrele si traduv titlul.aceiasi problema am intampinat si eu cu seria motorului,doar ca la mine nu s-au mai chinuit sa o caute ,ci au trecut in carte " fara serie".tare nu? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jul 2008 · Report post Nici la mine nu s-a vazut seria de motor. Tot "fara serie" + o declaratie ca nu am schimbat motorul. Din euro3 in euro2? Trebuie sa fii prost nu?..... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Jul 2008 · Report post Nu a fost problema de seria, aceasta exista si era ok., insa erau stantate doua coduri de motor (tipul motorului): codul Peugeot (BJB sau cam asa ceva) si codul Volvo (D4164T), de fapt ambele fiind codul dat de fiecare firma pentru acelasi tip de motor. Asta i-a incurcat si incurcatura m-a costat pe mine un drum suplimentar la RAR Grivita si inca unul la Voluntari. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jul 2008 · Report post am si eu un S40 din 2005 cod motor: D4204T - este Euro3stie cineva daca si acest motor are nevoie de aditiv? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Jul 2008 · Report post am si eu un S40 din 2005 cod motor: D4204T - este Euro3stie cineva daca si acest motor are nevoie de aditiv?Nu are nevoie daca este euro 3 pentru ca nu are filtru de particule, acelasi motor daca avea FP era euro 4. Cand este nevoie de completarea aditivului afiseaza in bord. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jul 2008 · Report post ok, ms multas mai avea o intrebare:stie cineva daca merge pus PF pe acest motor si daca da... cei de la RAR il accepta si fac reducerea la taxa de inmatriculare? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Jul 2008 · Report post asa cum marele becali a glasuit : "sint prost,deci exist", si cum am cam inceput si io sa simt ca exist, va rog sa-mi ziceti si mie :s60 d5 2008 de care fp are : cu aditiv, sau fara....daca vi se pare ca seman cu vanghele , asta este....(care este - tot clasic in viata) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Aug 2008 · Report post O suma enorma pt. un filtru de particole . Pe mine la un V70 2006 m-a costat cu tot cu manopera 600 Skr adica aprox. 60 € . Cit ai spus tu ? 700 € ???? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Apr 2013 · Report post Buna... sunt un posesor nou al unui Volvo V50 de 2.000 cm din 2009. am luat masina din germania de cateva zile... toate bune si frumoase... dar in drum spre casa (Austria) un mesaj in bord... MOTORSYSTEM WART. ENDERFORL (sau asa ceva)... dar motorul merge.....sun pe cineva, imi traduce imi spune ca e vorba de o atentionare pentru o verificare de rutina a morotului (are 152.000 km).... dar dupa o oprire... motorul nu se mai tureaza dupa 2.500 rotatii....sun iar un mecanic, imi spune ca e infundat filtrul de particule, trebuie facuta regenerare... o fac 50 km/viteza a 3 a /2200 rotatii, tot nu isi da drumul.....ma hotarasc sa vin acasa cu 90 la ora, pe drumuri nationale..... si dai pedala... Interesant, dupa o vreme isi da iar drumul.... revin pe autostrada si ajung ok acasa... mesajul din bord nu dispare de tot..... tot apare cam la 10 minute.... dar azi dimineata iar probleme la turatie.... (intre timp am dus-o la un tester aici la Sighet si mi-a zis ca a fost filtrul de particule infundat, dar si-a dat drumul....)Azi o duc la reprezentanta la alt TESTER.... oare ce o fi..... ma cam apuca cu ameteala.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Apr 2013 · Report post Cum stai cu uleiul ? Este peste maxim ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Oct 2015 · Report post Se poate verifica nivelul aditivului ca sa stiu daca mai trebuie sau nu? La un moment dar a aparut un mesaj in bord, in germana, si zicea ceva de "russfilter...nush ce". Nu am avut timp sa retin si sa traduc mesajul, pt ca eram si in mers, si la un moment dat a disparut de la sine (nu tin minte sa fi apasat eu butonul de read). am tinut minte doar russfilter si am aflat ca e filtrul de particule. asta a fost acum 2-3 saptamani, de atunci n-a mai aparut. Ce o fi insemnand? Si inca o data, pot verifica nivelul/cantitatea acelui aditiv? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Oct 2015 · Report post Doar cu tester dedicat o poti verifica Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Oct 2015 · Report post Din tester nu poti verifica nivelul de aditiv insa poti afla daca exista un cod de eroare ce a dus la aparitia acelui mesaj. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Oct 2015 · Report post Si atunci cum pot sti daca si cat trebuie sa pun aditiv?Iar cu mesajul, e posibil sa fi fost mesajul acela de regenerare de care am mai citit pe aici? Da computerul vreun mesaj cand face asta? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Oct 2015 · Report post Cu dice am impresia ca se poate verifica nivelul (nu sunr sigur), daca ai nevoie de refill sigur iti apare pe tester Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Oct 2015 · Report post Am inteles. La ultimul tester (si primul) de acum aprox o luna nu mi-au nimic de asta deci banuiesc ca deocamdata e in regula. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Oct 2015 · Report post Nu litrometru in rezervorul de aditiv care sa indice nivelul. Te anunta cand nu ai lichid atunci cand pompa din rezervor iese din imersie. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Oct 2015 · Report post Daca poti citi cu Vida nivelul aditivului din rezervor, inseamna ca sonda/ senzorul din rezervorul pentru aditiv citeste nivelul Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Oct 2015 · Report post Da la volvoLa ford nu 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites