Atanase

O parere,va rog!!!

13 posts in this topic

Salut. Am o mica problema. Detin un Volvo s40,1.8 benzina,2004-. Am venit cu ea din Olanda si avea ulei Castrol 5w30(stiu sigur,ca am cumparat-o de la o cunoștință). Dupa ce am luat-o am mai mers 3000 de km si nu a consumat deloc. A venit momentul schimbului si am pus exact acelasi ulei,dupa 4000 de km mi-a consumat 1 litru si putin de ulei. Acum ma gandesc sa schimb marca,deoarece am auzit ca uleiul Castrol de la noi nu este prea bun. Ce spuneti de Liqui Moly? Mentionez ca nu am pierderi de ulei pe nicaieri. Multumesc anticipat pentru raspunsurile si parerile voastre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot la o masina pe benzina, alta marca, am patit aceeasi chestie. Am mers ani de zile fara probleme cu Mobil. La o revizie mi-au pus Castrol, aceleasi specificatii. Nu i-am dat importanta, fiind vorba de reprezentanta marcii respective am zis ca stiu ei ce fac. Si tot in jur de 4000 km mai tarziu, in mers, mi s-a aprins becul de la ulei, pe care nu-l vazusem niciodata aprins in aproape 170.000 km. Am mers incetut pana la destinatie, iar dimineata urmatoare am fost socat sa vad ca nivelul era sub joja. Am dus masina in service,  nu aveam pierderi pe nicaieri. Am schimbat din nou uleiul.

 Am fost atent de atunci sa le spun sa nu-mi puna Castrol. Au pus Mobil sau Repsol de atunci incoace si nu s-a mai repetat patania.

Nu stiu nimic de Liqui Moly, sau daca noi beneficiem de un Castrol diferit fata de altii, ideea e ca poti incerca sa schimbi marca de ulei, respectand norma desigur. Si e foarte posibil sa nu mai ai probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 ore, Atanase a spus:

Salut. Am o mica problema. Detin un Volvo s40,1.8 benzina,2004-. Am venit cu ea din Olanda si avea ulei Castrol 5w30(stiu sigur,ca am cumparat-o de la o cunoștință). Dupa ce am luat-o am mai mers 3000 de km si nu a consumat deloc. A venit momentul schimbului si am pus exact acelasi ulei,dupa 4000 de km mi-a consumat 1 litru si putin de ulei. Acum ma gandesc sa schimb marca,deoarece am auzit ca uleiul Castrol de la noi nu este prea bun. Ce spuneti de Liqui Moly? Mentionez ca nu am pierderi de ulei pe nicaieri. Multumesc anticipat pentru raspunsurile si parerile voastre.

Salut! :)

Cati km are? Posibil te paste o segmentare ..... tipic motorului 1.8!

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, agr350r said:

Salut! :)

Cati km are? Posibil te paste o segmentare ..... tipic motorului 1.8!

219000. Nu cred ca e vorba de segmentare. Cu uleiul vechi sa nu consume gram si cu ulei nou 1 litru si ceva in 4000 de km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Kiometrajul pe Olanda din 2004 sare lejer de 450kkm, conditia este sa ai 2 chei originale,si in meniul cd-playerului sa fie inregistrate... de altfel o cheie iti poate arata cu totul alt numar de km :lol:  foarte important este la cat sa schimbat uleiul la motor, intretinerea si stilul de condus care la preferat ( in mod normal orice masina noua la iei face in primi 2 ani `~ 200kkm)

Adevarat si eu am patit o singura data problema cu castrol 5w30 C3 care a fost ambalat la butoi de 205l la reprezentanta, la urmatorul schimb am preferat sa pun uleiul din bidonul ambalat 4l+1l (motor 2.0d PSA) si nu a mai consumat la urmatorul schimb.

Problema consum ulei, daca:

-masina porneste greu dimineata (motor rece), posibil compresie scazuta pe unul sau mai muti cilindri, scaune supape roase... motor nu recomand reparare!, papa ulei

-sa instalat prost instalatie GPL, jetul de gaz se duce pe varful supapei si le topeste... bea ulei cat poate... motor, reparare ia-ti gandul.

-are instalatie GPL de multa vreme, reparatie chiuloasa, vinzi masina.

-''individul'' i-a adugat aditiv ''bunica'' in uleiul vechi sa umfle putin motorul (sunet frumos in rulare si relanti, full damage motor... pacaleala de samsar)... motor foarte uzat, inlocuire.

- simeringurile supape, sau matisat (lucioase) vaporii-uleiul din capacul supape ajung lejer in capul pistonului, consum ulei nejustificat, necesita reparare si reglaj chiuloasa, lejer te usuca de ~ 1500 lei repararea, in celelalte cazuri cu inlocuire segmenti si alte piese conexe repet nu se repara motorul!

- supape usor indoite, lipsa putere motor, papa ulei... olx

- atunci cand ai schimbat uleiul vechi si la mancat in "fund" pe nea' mecanicu' sa puna aditivul de spalare ulei-motor inainte de inlocuire ulei uzat, tratamentul cu molibden din fabrica sa diminuat complet, oglinda pistoanelor fiind diferita de segmenti... olx (aditivul se foloseste doar la desfacerea motorului pentru inspectia cat mai buna a pieselor uzate)

Ce poti face:

-cumperi ulei doar din magazinul tau de incredere in baza eliberarii unui bon fiscal-factura (pj), pentru a fii sigur ca uleiul este achizitionat de vanzator in baza documentelor de la importator,.. elimini uleiul fake din start, nu cumperi de pe internet sa nustiu ce nea' vecinu are el dala' ''bun'' si ieftin,... zi pa.

- urmaresti conditia si comportamentul uleiului in timp din nou, 1000-5000km... recomand 5w40 (vascozitate marita) Mobil super 3000 sau Motul X-clean 5w40

 

Segmentare cu inlocuire piese rezulta un cost nejustificat de aproape 3000 lei in cazul fericit, daca gasesti si ceva ax came tocit, tren supape culbutori tacheti, nu te pune sa repari ceea ce este foarte vechi, bani aiurea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm.......

Tin sa te contrazic putin! Detin un S40, motor 1.8 :) ..... 2004, putin peste 130000km. Din pacate a ajuns la segmentare! Dupa "operatie", toarce ca o pisicuta, bag tot 5w30 iar consumul de carburant este cel in normalitate! Costul pentru o segmentare sare de 3000 lei. Important este sa ajungi "pe maini bune".

Nici eu nu recomand INSTALATIE DE GAZ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i'm in shock, cum, la 130kkm ai facut segmentare ffs! ai mers fara ulei in motor sau l-ai schimbat/la schimbat doar ''toamna''... nici la dacie nu faci segmentare la km aia... din ce cauza, putin offtopic dar se va ajunge la ceva concret pentru ca nu vad normal reparare motor la nici o masina care are minim 150kkm.

am/ cunosc masini care au km aia facuti cu spatele, conditia a fost clara si de fiecare data sa inlocuit uleiul la fiecare 10kkm, zero probleme, in rest doar consumabile. Nu am facut racing cu ele. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

5W40...il schimbi intre 15-20oookm..sa fie norma A3 de fapt pe bidon scrie A3/B3 /B4 ..ar merge si A1/A5 intrucit  este norma ACEA mai noua (cuprinde A3-ul) insa depinde cit de meticulos esti sa incerci si ceva altfel decit zice fabricantul in carte  .

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, AndrZi a spus:

Salut!

Kiometrajul pe Olanda din 2004 sare lejer de 450kkm, conditia este sa ai 2 chei originale,si in meniul cd-playerului sa fie inregistrate... de altfel o cheie iti poate arata cu totul alt numar de km :lol:  foarte important este la cat sa schimbat uleiul la motor, intretinerea si stilul de condus care la preferat ( in mod normal orice masina noua la iei face in primi 2 ani `~ 200kkm)

Adevarat si eu am patit o singura data problema cu castrol 5w30 C3 care a fost ambalat la butoi de 205l la reprezentanta, la urmatorul schimb am preferat sa pun uleiul din bidonul ambalat 4l+1l (motor 2.0d PSA) si nu a mai consumat la urmatorul schimb.

Problema consum ulei, daca:

-masina porneste greu dimineata (motor rece), posibil compresie scazuta pe unul sau mai muti cilindri, scaune supape roase... motor nu recomand reparare!, papa ulei

-sa instalat prost instalatie GPL, jetul de gaz se duce pe varful supapei si le topeste... bea ulei cat poate... motor, reparare ia-ti gandul.

-are instalatie GPL de multa vreme, reparatie chiuloasa, vinzi masina.

-''individul'' i-a adugat aditiv ''bunica'' in uleiul vechi sa umfle putin motorul (sunet frumos in rulare si relanti, full damage motor... pacaleala de samsar)... motor foarte uzat, inlocuire.

- simeringurile supape, sau matisat (lucioase) vaporii-uleiul din capacul supape ajung lejer in capul pistonului, consum ulei nejustificat, necesita reparare si reglaj chiuloasa, lejer te usuca de ~ 1500 lei repararea, in celelalte cazuri cu inlocuire segmenti si alte piese conexe repet nu se repara motorul!

- supape usor indoite, lipsa putere motor, papa ulei... olx

- atunci cand ai schimbat uleiul vechi si la mancat in "fund" pe nea' mecanicu' sa puna aditivul de spalare ulei-motor inainte de inlocuire ulei uzat, tratamentul cu molibden din fabrica sa diminuat complet, oglinda pistoanelor fiind diferita de segmenti... olx (aditivul se foloseste doar la desfacerea motorului pentru inspectia cat mai buna a pieselor uzate)

Ce poti face:

-cumperi ulei doar din magazinul tau de incredere in baza eliberarii unui bon fiscal-factura (pj), pentru a fii sigur ca uleiul este achizitionat de vanzator in baza documentelor de la importator,.. elimini uleiul fake din start, nu cumperi de pe internet sa nustiu ce nea' vecinu are el dala' ''bun'' si ieftin,... zi pa.

- urmaresti conditia si comportamentul uleiului in timp din nou, 1000-5000km... recomand 5w40 (vascozitate marita) Mobil super 3000 sau Motul X-clean 5w40

 

Segmentare cu inlocuire piese rezulta un cost nejustificat de aproape 3000 lei in cazul fericit, daca gasesti si ceva ax came tocit, tren supape culbutori tacheti, nu te pune sa repari ceea ce este foarte vechi, bani aiurea.

Offtopic

Chestia cu kilometraj (masluit) in Olanda  ,fara suparare  de exprimarea mea , dar vorbeste pe alaturi ..

Olanda  tine sub control  rulajul de kilometri  si  numarul proprietarilor , se pot urmari,afla in 99,9%. Si chiar daca unele  masinile au sosit ca si achizitie Sh in Olanda  un ceva concludent exista .Ca si paranteza citeva T5-uri din gama P80 si ceva din S60-uri importate Sh  aveau ceva  concret.  Vorbesc de cautarile mele periodice pe acest segment insa  S/V40(patria lor fiind Olanda) 1.8 (1995-2005 ) este bicicleta pe linga ...

Trebuie  sa cunosti cind spui ceva ,sa fii in problema ,etc.. Vezi cu  ceva  "aranjare la kilometraj " prin Germania (nu intregral dar un pic la arabi ,turci,rusi ,polonezi ) ,Italia (uneori ,anume auto) ,Austria (uneori ),Romania (intrari inainte  RAR) ,Bulgaria ..

Cind la noi va fi ca si in Olanda  ,atunci va fi o piata reala de  multimarci   si nu 70-75% cazane de peste 15 ani,in general vorbind.  

 

Edited by 1984
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

5W40 ..A3/B3/B4..15-20oookm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, 1984 a spus:

5W40 ..A3/B3/B4..15-20oookm

 

Acum 2 ore, 1984 a spus:

5W40...il schimbi intre 15-20oookm..sa fie norma A3 de fapt pe bidon scrie A3/B3 /B4 ..ar merge si A1/A5 intrucit  este norma ACEA mai noua (cuprinde A3-ul) insa depinde cit de meticulos esti sa incerci si ceva altfel decit zice fabricantul in carte  .

Orice greseala :violent1: recunoscuta ar trebui sa fie pe 1/2 iertata..:)..Gindul  nu-mi era spre platforma Ford  (S40,2004-),cind am comentat ..

Share this post


Link to post
Share on other sites
i'm in shock, cum, la 130kkm ai facut segmentare ffs! ai mers fara ulei in motor sau l-ai schimbat/la schimbat doar ''toamna''... nici la dacie nu faci segmentare la km aia... din ce cauza, putin offtopic dar se va ajunge la ceva concret pentru ca nu vad normal reparare motor la nici o masina care are minim 150kkm.

am/ cunosc masini care au km aia facuti cu spatele, conditia a fost clara si de fiecare data sa inlocuit uleiul la fiecare 10kkm, zero probleme, in rest doar consumabile. Nu am facut racing cu ele. 

Cică "așa ie de la mama ford", un motor mai problematic, cel puțin din punctul asta de vedere. Revizia am făcut-o la fiecare 10-15k km. In ultimii 15k km, a papat in jur de 500ml/1000km de ulei, 5w30. După segmentare, tot Castrol 5w30, recomandat de producător.

Trimis de pe al meu Nexus 6 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, AndrZi said:

Salut!

Kiometrajul pe Olanda din 2004 sare lejer de 450kkm, conditia este sa ai 2 chei originale,si in meniul cd-playerului sa fie inregistrate... de altfel o cheie iti poate arata cu totul alt numar de km :lol:  foarte important este la cat sa schimbat uleiul la motor, intretinerea si stilul de condus care la preferat ( in mod normal orice masina noua la iei face in primi 2 ani `~ 200kkm)

Adevarat si eu am patit o singura data problema cu castrol 5w30 C3 care a fost ambalat la butoi de 205l la reprezentanta, la urmatorul schimb am preferat sa pun uleiul din bidonul ambalat 4l+1l (motor 2.0d PSA) si nu a mai consumat la urmatorul schimb.

Problema consum ulei, daca:

-masina porneste greu dimineata (motor rece), posibil compresie scazuta pe unul sau mai muti cilindri, scaune supape roase... motor nu recomand reparare!, papa ulei

-sa instalat prost instalatie GPL, jetul de gaz se duce pe varful supapei si le topeste... bea ulei cat poate... motor, reparare ia-ti gandul.

-are instalatie GPL de multa vreme, reparatie chiuloasa, vinzi masina.

-''individul'' i-a adugat aditiv ''bunica'' in uleiul vechi sa umfle putin motorul (sunet frumos in rulare si relanti, full damage motor... pacaleala de samsar)... motor foarte uzat, inlocuire.

- simeringurile supape, sau matisat (lucioase) vaporii-uleiul din capacul supape ajung lejer in capul pistonului, consum ulei nejustificat, necesita reparare si reglaj chiuloasa, lejer te usuca de ~ 1500 lei repararea, in celelalte cazuri cu inlocuire segmenti si alte piese conexe repet nu se repara motorul!

- supape usor indoite, lipsa putere motor, papa ulei... olx

- atunci cand ai schimbat uleiul vechi si la mancat in "fund" pe nea' mecanicu' sa puna aditivul de spalare ulei-motor inainte de inlocuire ulei uzat, tratamentul cu molibden din fabrica sa diminuat complet, oglinda pistoanelor fiind diferita de segmenti... olx (aditivul se foloseste doar la desfacerea motorului pentru inspectia cat mai buna a pieselor uzate)

Ce poti face:

-cumperi ulei doar din magazinul tau de incredere in baza eliberarii unui bon fiscal-factura (pj), pentru a fii sigur ca uleiul este achizitionat de vanzator in baza documentelor de la importator,.. elimini uleiul fake din start, nu cumperi de pe internet sa nustiu ce nea' vecinu are el dala' ''bun'' si ieftin,... zi pa.

- urmaresti conditia si comportamentul uleiului in timp din nou, 1000-5000km... recomand 5w40 (vascozitate marita) Mobil super 3000 sau Motul X-clean 5w40

 

Segmentare cu inlocuire piese rezulta un cost nejustificat de aproape 3000 lei in cazul fericit, daca gasesti si ceva ax came tocit, tren supape culbutori tacheti, nu te pune sa repari ceea ce este foarte vechi, bani aiurea.

Masina o cunosc de 2 ani inainte sa o cumpar. Fostul proprietar este seful meu. Nu s-au facut smecherii la km sau la ulei. Stiu sigur asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now