CosminS

Fum dupa eliminare dpf

9 posts in this topic

Salutari tuturor, am un Volvo V50 motor se 2.0 D de 136cp, an 2005, saptamana trecuta am scapat de filtrul de particule, a fost resoftata. Am crezut ca am scapat de probleme, pana cand am vazut ca iese in continuare fum, cam aceeasi culoare si dupa fiecare rulaj de aproape 30-40 de km. Mentionez faptul ca masina nu pierde din putere in timpul cat scoate fum, merge normal, nici nu imi dau seama decat daca ma uit in oglinzi. A fost curatat si egr-ul initial crezand ca este din acest motiv. Masina trage si accelereaza fara nici o problema, nu se aude nici un sunet ciudat, alta simptoma decat fumul nu are. Intrebarea mea este de ce? Daca filtrul a fost scos efectiv. 

Edited by CosminS

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAlut,

ce culoare are fumul ? unde ai facut resoftarea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu un 2.0d fara dpf dar scoate fum doar in accelerari bruste sau depasiri si e negru in rest nu scoate in nici intr-un caz la relantiu

 Incerca sa Bagai aditiv in rezervor ceva mai bun alimenteaza cu motorina de la rompetrol efixS un full si dai "cox"  daca nu se rezolva mai incerca o data 

daca nici dupa al doilea full nu se rexolva ai alta problema 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, ClauVolvo460 said:

Am si eu un 2.0d fara dpf dar scoate fum doar in accelerari bruste sau depasiri si e negru in rest nu scoate in nici intr-un caz la relantiu

 Incerca sa Bagai aditiv in rezervor ceva mai bun alimenteaza cu motorina de la rompetrol efixS un full si dai "cox"  daca nu se rezolva mai incerca o data 

daca nici dupa al doilea full nu se rexolva ai alta problema 

SI la mine scoate fum negru in depasiri si accelerare. Dar acel fum(din video) nu e doar la relanti, ci dupa un rulaj de aproape 30-40 de km. Am fost la vreo 3 testere, am vb cu vreo 3 mecanici. Unul dintre el mi-a zis ca e posibil sa fie pe la turbina un simering ceva slabit.... si la un moment dat sa-mi arda uleiul cu care se unge turbina, dar chestia e ca nivelul uleiului ramane la fel. Stiu ca am un joc mic la axul turbinei pentru ca atunci cand o fortez putin se aude un suerat oscilant undeva intre 2400 si 3000 de ture apoi dispare. Am sa incerc si aditiv, dar motorina de la Rompetron n-am de unde ca in Vaslui nu este decat un partener Rompetrol si nu m-as risca, alimentez de la MOL in schimb si tot timpul doar cea mai scumpa.

Edited by CosminS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am fost anul trecut in Romania si mi s-a confirmat ca nu am DPF la masina (2.0D - 136cp, generatia 2006, fabricatie februarie 2007). "Problema" mea este legata de pornirea dimineata la rece. Masina porneste fara probleme, dar:

- daca afara este umiditate (ceata, ploaie etc.) scoate fum. Daca umiditatea este mai mare scoate de isi inchid vecinii geamurile in 5 secunde (tocmai de-asta iarna parchez masina cu teava la strada). Daca umiditatea este mai scazuta, am sanse sa nu sperii prea tare vecinii. Mentionez ca dupa cateva minute nu mai scoate fum.

- daca afara este uscat, pornesc masina si nu scoate fum.

Nu e nici o gluma, insa pentru mine este o necunoscuta.

Va rog mult, cei care cunoasteti fenomenul, ajutati-ma sa inteleg care e cauza. M-am gandit la filtrul de motorina. La altceva nu stiu la ce sa ma gandesc. Chiar am o scama pe langa creier cu chestiunea asta.

Apreciez si multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre.

Cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Cujacha said:

Eu am fost anul trecut in Romania si mi s-a confirmat ca nu am DPF la masina (2.0D - 136cp, generatia 2006, fabricatie februarie 2007). "Problema" mea este legata de pornirea dimineata la rece. Masina porneste fara probleme, dar:

- daca afara este umiditate (ceata, ploaie etc.) scoate fum. Daca umiditatea este mai mare scoate de isi inchid vecinii geamurile in 5 secunde (tocmai de-asta iarna parchez masina cu teava la strada). Daca umiditatea este mai scazuta, am sanse sa nu sperii prea tare vecinii. Mentionez ca dupa cateva minute nu mai scoate fum.

- daca afara este uscat, pornesc masina si nu scoate fum.

Nu e nici o gluma, insa pentru mine este o necunoscuta.

Va rog mult, cei care cunoasteti fenomenul, ajutati-ma sa inteleg care e cauza. M-am gandit la filtrul de motorina. La altceva nu stiu la ce sa ma gandesc. Chiar am o scama pe langa creier cu chestiunea asta.

Apreciez si multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre.

Cele bune!

Culoarea fumului este ca cea din filmarea lui Cosmin S. In functie de umiditatea de afara fumul este mai dens sau mai putin dens. La accelerari bruste este de aceeasi culoare. Mi s-a spus ca prezenta fumului la accelerari este tocmai datorita lipsei DPF, care are tocmai rolul de a retine fumul.

Chestiunea care ma framanta cel mai mult este fumul de la relanti cand pornesc masina la rece (in special dimineata), asa cu am prezentat-o mai sus. In cazul in care exista vreun topic special pentru problema asta, va rugam sa ne directionati acolo. Daca nu, va rugam sa ne ajutati cu ceva raspunsuri. Multumim.

Edited by Cujacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa fie problema la EGR? sa ramana pe deschis? Chestia e ca in timp ce scoate fumul, la accelerari si decelerari masina parca se smunceste....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now